Jump to content

urgent rog ajutor


cristi diaconu

Recommended Posts

vreau sa cumpar la sfarsitul saptamanii din germania un bmw x5 3.0d,an fabricatie 11.08.2005,prima inmatriculare in 01.01.2006,am rezervat masina si acum sunt in ceata totala pentru ca in romania astia imi spun ca este euro 3(cei de la RAR0,iar automobile bavaria o da euro 4 ,serie masina WBAFB71060LX63258....................nu stiu ce sa fac ,,,,,astept un raspuns ..atasez copie dupa cartea de identitate trimisa de neamt...multumes mult

Doc1.doc

Edited by cristi diaconu
Link to comment
Share on other sites

vreau sa cumpar la sfarsitul saptamanii din germania un bmw x5 3.0d,an fabricatie 11.08.2005,prima inmatriculare in 01.01.2006,am rezervat masina si acum sunt in ceata totala pentru ca in romania astia imi spun ca este euro 3(cei de la RAR0,iar automobile bavaria o da euro 4 ,serie masina WBAFB71060LX63258....................nu stiu ce sa fac ,,,,,astept un raspuns ..atasez copie dupa cartea de identitate trimisa de neamt...multumes mult

E53 SAV X5 3.0d M57N ECE 20051100 L N

cod motor:306D2

conform: http://www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf unde se regaseste doar codul 306D1 in lista de euro3 >> ca e EURO4

Link to comment
Share on other sites

vreau sa cumpar la sfarsitul saptamanii din germania un bmw x5 3.0d,an fabricatie 11.08.2005,prima inmatriculare in 01.01.2006,am rezervat masina si acum sunt in ceata totala pentru ca in romania astia imi spun ca este euro 3(cei de la RAR0,iar automobile bavaria o da euro 4 ,serie masina WBAFB71060LX63258....................nu stiu ce sa fac ,,,,,astept un raspuns ..atasez copie dupa cartea de identitate trimisa de neamt...multumes mult

E53 SAV X5 3.0d M57N ECE 20051100 L N

cod motor:306D2

conform: http://www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf unde se regaseste doar codul 306D1 in lista de euro3 >> ca e EURO4

 

Asta e relativa ! Cel mai bine dai o fuga pana la RAR cu copia dupa cartea masinii si ii intrebi concret.....eventual ii pui sa si semneze , ca pe urma e posibil sa o dea la intors .

Link to comment
Share on other sites

nu ii intereseaza deloc ce scrie in carti pe aia de la RAR....pur si simplu iti pun senzorul ala in toba, o tureaza de cateva ori in 4000rpm (la diesel) si in functie de "g co2/km" iti pune stampila pe cartea de identitate si platesti taxa conform a celor scrise de ei.....

daca are filtru de particule se beneficiazaz de o reducere de nush exact cat, dar trebuie sa aduci de la AB dovada ca are asa ceva....

in rest, ei decid!!!

eu totusi cred cam 60-70% ca e euro 4! doar ca mai depinde si de starea motorului

multa bafta!!!

Link to comment
Share on other sites

nu ii intereseaza deloc ce scrie in carti pe aia de la RAR....pur si simplu iti pun senzorul ala in toba, o tureaza de cateva ori in 4000rpm (la diesel) si in functie de "g co2/km" iti pune stampila pe cartea de identitate si platesti taxa conform a celor scrise de ei.....

daca are filtru de particule se beneficiazaz de o reducere de nush exact cat, dar trebuie sa aduci de la AB dovada ca are asa ceva....

in rest, ei decid!!!

eu totusi cred cam 60-70% ca e euro 4! doar ca mai depinde si de starea motorului

multa bafta!!!

 

Ce te costa ? 32 RON ? O constatare si pe urma nu mai au ce sa iti spuna .

 

Nu au cum sa iti spuna numai dupa noxe , ar fi absurd......au anumite criterii si ei (mai proaste de fel) dar au ...... asta ar fi culmea dupa noxe . Daca eu nu schimb filtru de ulei/motorina etc si nici uleiul vreo 20-25k km si pe urma ma duc la ei ..... mi-o scot euro2 ? :)

Link to comment
Share on other sites

nu ii intereseaza deloc ce scrie in carti pe aia de la RAR....pur si simplu iti pun senzorul ala in toba, o tureaza de cateva ori in 4000rpm (la diesel) si in functie de "g co2/km" iti pune stampila pe cartea de identitate si platesti taxa conform a celor scrise de ei.....

daca are filtru de particule se beneficiazaz de o reducere de nush exact cat, dar trebuie sa aduci de la AB dovada ca are asa ceva....

in rest, ei decid!!!

eu totusi cred cam 60-70% ca e euro 4! doar ca mai depinde si de starea motorului

multa bafta!!!

 

Ce te costa ? 32 RON ? O constatare si pe urma nu mai au ce sa iti spuna .

 

Nu au cum sa iti spuna numai dupa noxe , ar fi absurd......au anumite criterii si ei (mai proaste de fel) dar au ...... asta ar fi culmea dupa noxe . Daca eu nu schimb filtru de ulei/motorina etc si nici uleiul vreo 20-25k km si pe urma ma duc la ei ..... mi-o scot euro2 ? :)

la mine asa a fost, a citit ca scria euro 4, m-a intrebat daca e euro 4, eu am raspuns ca da si apoi a zis....."sa vedem"

deasta am zis!

Edited by pie
Link to comment
Share on other sites

nu ii intereseaza deloc ce scrie in carti pe aia de la RAR....pur si simplu iti pun senzorul ala in toba, o tureaza de cateva ori in 4000rpm (la diesel) si in functie de "g co2/km" iti pune stampila pe cartea de identitate si platesti taxa conform a celor scrise de ei.....

daca are filtru de particule se beneficiazaz de o reducere de nush exact cat, dar trebuie sa aduci de la AB dovada ca are asa ceva....

in rest, ei decid!!!

eu totusi cred cam 60-70% ca e euro 4! doar ca mai depinde si de starea motorului

multa bafta!!!

 

Ce te costa ? 32 RON ? O constatare si pe urma nu mai au ce sa iti spuna .

 

Nu au cum sa iti spuna numai dupa noxe , ar fi absurd......au anumite criterii si ei (mai proaste de fel) dar au ...... asta ar fi culmea dupa noxe . Daca eu nu schimb filtru de ulei/motorina etc si nici uleiul vreo 20-25k km si pe urma ma duc la ei ..... mi-o scot euro2 ? :)

la mine asa a fost, a citit ca scria euro 4, m-a intrebat daca e euro 4, eu am raspuns ca da si apoi a zis....."sa vedem"

deasta am zis!

 

Asta e vrajeala de-alor . Nu au voie sa faca asa ceva . Ca nascocesc ei fel si fel de calcule aia e altceva , dar in nici un caz nu iti determina euro pe baza emisiilor de noxe . Asa cu un pic de manevra poate ai reusii sa umblii pe la un motot de pisica sa il faci pentru cativa zeci de km sa mearga ceas , cu aditivi etc ..... si e posibil sa ma duc la rar cu ea sa mi-o scoata euro3 sau euro4 ?

Link to comment
Share on other sites

la pisica....nici nu iti pune senzorul in toba, dupa seria motorului au ei tabele, care de multe ori nu coincid cu cele ale nemtilor adica pt: non-euro, euro1 si euro2

pt euro3 si euro4 - senzorul din toba i determina, nici nu ii intereseaza ce e scris lingurul lucru ce conteaza pt ei este cum am mai zis "gCO2/km"

 

@Stefann: tu ai inmatriculat vreodata o masina adusa de dincolo? sau iti dai doar cu parerea, sau iti place sa ma contrazici

eu iti spun ce mi se intampla mie si tu zici ca ii "vrajeala"??

Link to comment
Share on other sites

la pisica....nici nu iti pune senzorul in toba, dupa seria motorului au ei tabele, care de multe ori nu coincid cu cele ale nemtilor adica pt: non-euro, euro1 si euro2

pt euro3 si euro4 - senzorul din toba i determina, nici nu ii intereseaza ce e scris lingurul lucru ce conteaza pt ei este cum am mai zis "gCO2/km"

 

@Stefann: tu ai inmatriculat vreodata o masina adusa de dincolo? sau iti dai doar cu parerea, sau iti place sa ma contrazici

eu iti spun ce mi se intampla mie si tu zici ca ii "vrajeala"??

 

Citeste mai atent . Am spus ca e vrajeala de-alor . Daca esti un pic tare in gura si te iei de ei stai linistit ca o sa citeasca ce scrie in carte . Ca exista si cazuri in care s-a intamplat invers , sunt cazuri izolate . Probabil o fi vreun test sau vreun punct de bifat pentru ei , dar nu cred ca in functine de noxe iti inmatriculeaza masina . Iti face emisiile de CO2 , calculeaza una alta si aia e ...... Repet intrebarea pentru tine : Daca ma duc cu un 320d din 2004 euro4 care nu i-am mai schimbat uleiul si filtrele de 25k km ..... care mananca ulei deja din cauza asta si da fum in nesimtire , mi-o scoate euro2 sau euro3 ?

Link to comment
Share on other sites

la intrebare nu ai raspuns!!!

@Stefann: tu ai inmatriculat vreodata o masina adusa de dincolo? sau iti dai doar cu parerea

ca sa stiu....ca presupuneri ii usor sa facem, cum ni se pare noua ca ar fii corect!!!

stai linistit, ca daca mergi cu plasutza si cu portofelashul, scot "baietii" de la rar si euro 4 din euro 3!!!

 

cand am fost eu, a venit una cu un golf 4 (negru, de fum pe bara din spate) argintiu....si a zis ala de la rar catre un subaltern: "pune-i sonda la golful 5 ala din parcare!!" :)

 

asa ca.....degeaba ne dam noi cu parerea "cum ar fii corect sa fie"

 

x5-ul in cauza eu zic ca o sa scoata euro4 fara prea mare stres! dar totusi.....ei decid

 

ti-am zis....la non-euro, euro1 si euro 2 nu iti pun sonda, se uita pe tabele lor (marca, model, an, tip motor) care nu coincid tot timpul cu cele ale nemtilor (de ex.) si in functie de ce gasesc ei acolo iti scriu si in cartea masinii!

Link to comment
Share on other sites

la pisica....nici nu iti pune senzorul in toba, dupa seria motorului au ei tabele, care de multe ori nu coincid cu cele ale nemtilor adica pt: non-euro, euro1 si euro2

pt euro3 si euro4 - senzorul din toba i determina, nici nu ii intereseaza ce e scris lingurul lucru ce conteaza pt ei este cum am mai zis "gCO2/km"

 

@Stefann: tu ai inmatriculat vreodata o masina adusa de dincolo? sau iti dai doar cu parerea, sau iti place sa ma contrazici

eu iti spun ce mi se intampla mie si tu zici ca ii "vrajeala"??

 

Daca ma duc cu un 320d din 2004 euro4 care nu i-am mai schimbat uleiul si filtrele de 25k km ..... care mananca ulei deja din cauza asta si da fum in nesimtire , mi-o scoate euro2 sau euro3 ?

poate fi si lovit de tren, daca are codul motor potrivit si filtru de particule iti iese euro 4...

 

@cristi diaconu: daca ai cod motor cu S4 la sfarsit masina ta e euro4!

 

cel mai sigur, faci o cerere de consultanta la RAR si ai un raspuns clar !

Link to comment
Share on other sites

la pisica....nici nu iti pune senzorul in toba, dupa seria motorului au ei tabele, care de multe ori nu coincid cu cele ale nemtilor adica pt: non-euro, euro1 si euro2

pt euro3 si euro4 - senzorul din toba i determina, nici nu ii intereseaza ce e scris lingurul lucru ce conteaza pt ei este cum am mai zis "gCO2/km"

 

@Stefann: tu ai inmatriculat vreodata o masina adusa de dincolo? sau iti dai doar cu parerea, sau iti place sa ma contrazici

eu iti spun ce mi se intampla mie si tu zici ca ii "vrajeala"??

 

Daca ma duc cu un 320d din 2004 euro4 care nu i-am mai schimbat uleiul si filtrele de 25k km ..... care mananca ulei deja din cauza asta si da fum in nesimtire , mi-o scoate euro2 sau euro3 ?

poate fi si lovit de tren, daca are codul motor potrivit si filtru de particule iti iese euro 4...

 

@cristi diaconu: daca ai cod motor cu S4 la sfarsit masina ta e euro4!

 

cel mai sigur, faci o cerere de consultanta la RAR si ai un raspuns clar !

 

 

Nu are nici o importanta codul de motor la euro3 si euro4 , nu vezi ce spune colegul nostru mai sus ? Ca la euro3 si euro4 nu se tine cont de tabele etc.....se pune sonda si in functie de aia . La asta m-am referit si eu !

 

P.S. Eu nu am auzit de E46 320d cu filtru de particule......sau poate nu am retinut !

Link to comment
Share on other sites

la pisica....nici nu iti pune senzorul in toba, dupa seria motorului au ei tabele, care de multe ori nu coincid cu cele ale nemtilor adica pt: non-euro, euro1 si euro2

pt euro3 si euro4 - senzorul din toba i determina, nici nu ii intereseaza ce e scris lingurul lucru ce conteaza pt ei este cum am mai zis "gCO2/km"

 

@Stefann: tu ai inmatriculat vreodata o masina adusa de dincolo? sau iti dai doar cu parerea, sau iti place sa ma contrazici

eu iti spun ce mi se intampla mie si tu zici ca ii "vrajeala"??

 

Daca ma duc cu un 320d din 2004 euro4 care nu i-am mai schimbat uleiul si filtrele de 25k km ..... care mananca ulei deja din cauza asta si da fum in nesimtire , mi-o scoate euro2 sau euro3 ?

poate fi si lovit de tren, daca are codul motor potrivit si filtru de particule iti iese euro 4...

 

@cristi diaconu: daca ai cod motor cu S4 la sfarsit masina ta e euro4!

 

cel mai sigur, faci o cerere de consultanta la RAR si ai un raspuns clar !

 

 

Nu are nici o importanta codul de motor la euro3 si euro4 , nu vezi ce spune colegul nostru mai sus ? Ca la euro3 si euro4 nu se tine cont de tabele etc.....se pune sonda si in functie de aia . La asta m-am referit si eu !

P.S. Eu nu am auzit de E46 320d cu filtru de particule......sau poate nu am retinut !

 

eu nu ma iau dupa ce se spune, ci dupa cum se face... la toate normele de poluare se ia in calcul codul motor...

Link to comment
Share on other sites

la pisica....nici nu iti pune senzorul in toba, dupa seria motorului au ei tabele, care de multe ori nu coincid cu cele ale nemtilor adica pt: non-euro, euro1 si euro2

pt euro3 si euro4 - senzorul din toba i determina, nici nu ii intereseaza ce e scris lingurul lucru ce conteaza pt ei este cum am mai zis "gCO2/km"

 

@Stefann: tu ai inmatriculat vreodata o masina adusa de dincolo? sau iti dai doar cu parerea, sau iti place sa ma contrazici

eu iti spun ce mi se intampla mie si tu zici ca ii "vrajeala"??

 

Daca ma duc cu un 320d din 2004 euro4 care nu i-am mai schimbat uleiul si filtrele de 25k km ..... care mananca ulei deja din cauza asta si da fum in nesimtire , mi-o scoate euro2 sau euro3 ?

poate fi si lovit de tren, daca are codul motor potrivit si filtru de particule iti iese euro 4...

 

@cristi diaconu: daca ai cod motor cu S4 la sfarsit masina ta e euro4!

 

cel mai sigur, faci o cerere de consultanta la RAR si ai un raspuns clar !

 

 

Nu are nici o importanta codul de motor la euro3 si euro4 , nu vezi ce spune colegul nostru mai sus ? Ca la euro3 si euro4 nu se tine cont de tabele etc.....se pune sonda si in functie de aia . La asta m-am referit si eu !

P.S. Eu nu am auzit de E46 320d cu filtru de particule......sau poate nu am retinut !

 

eu nu ma iau dupa ce se spune, ci dupa cum se face... la toate normele de poluare se ia in calcul codul motor...

 

XXL daca ai fi citit ce am scris eu mai sus ai fi observat ca si eu am sustinut acelasi lucru si m-am contrazis cu colegul nostru pie care sustine ca nu se tine cont de asa ceva la euro3 si 4 .

Link to comment
Share on other sites

bun, codul motorului il au toate masinile, dar atunci de ce mai exista sonda aia??? nu cumva sa verifice daca masina mai este in paramentri mentionati cand era noua???

poate sunt eu nebun si ma contrazic aiurea.....dar aia de la RAR si mai nebuni, ca asta ii solutia sa nu mai fie cozii la rar (prima programare peste 2 luni la deva de ex), sa nu mai foloseasca si sonda ca avem cod la motor, sau pe ei i-a depasit tehnologia sau nu stiu sa interpreteze codul???

de ce toata lumea care a platit taxa veche "de prima inmatriculare" se intoarce la rar sa i se puna stampila cu noxele, care difera (asta am verificata eu) chiar la doua masini cu aceasi norma de poluare???

 

@Stefann: cand o sa ajungi si tu sa inmatriculezi prima masina in Ro, importata, atunci o sa te convigi ca am si eu dreptate. Singurul lucru pe care il spun si sustin este doar cel prin care am trecut.

nu stiu unde ai vazut tu 320d 2004 cu filtru de particule sau de unde ai inteles!!!

 

nu mai am chef sa sap, s-a mai discutat asta, normele de poluare!!!

Link to comment
Share on other sites

sonda aia este pentru masurarea noxelor poluante in cadrul procedurii "inspectie tehnica periodica"...

 

aici este vorba despre stabilirea nivelului de poluare chimica, specific normei de poluare EURO, in cadrul procedurii de "Mentiuni in Cartea de Identitate a Vehiculului (C.I.V.) cu privire la CO2 si filtru de particule"...

nu este obligatoriu sa prezinti masina la RAR...

aceasta trebuie sa fie prezentata doar pt "identificare"

 

procedura respectiva nu este obligatorie pt RAR, se efectueaza la cerere pt stabilirea/reducerea taxei de mediu...

 

extras din www.rarom.ro

"... trecerea valorilor de CO2 pe cartea de identitate a autovehiculului se efectueaza numai cu prezentarea documentului, fara autovehicul, prin programare...

Tariful pentru verificarea in baza de date si mentionarea CO2 pe Cartea de Identitate a Vehiculului (C.I.V.) este de 25,1 RON. Nu este necesara prezentarea vehiculului."

 

alta procedura in care "se baga sonda" la RAR mai sunt "reverificare test noxe fum", adica tot in cadrul "ITP"...

 

@pie: cred ca atunci cand ai dus masina la RAR ai facut si ITP-ul, altfel nu stiu de ce ti s-a pus sonda aia...

 

@Stefann: formularile erau ambigue... am recitit de mai multe ori, si ai dreptate: nu ai E46 320d cu filtru de particule.

 

pt detalii despre normele de poluare recomand http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=43272...

Link to comment
Share on other sites

Mie intai mi-au facut noxele dupa care au dat-o la verificat.

 

Cred ca au o baza de date cred ca pe Marte - 20 minute dus - 20 intors = 40 minute: raspuns Euro 3.

 

Initial ma aburea ca asta e sigur Euro 2 (e vorba de un E46 320d din 2000).

 

Rar-ul si astrologii lucreaza numai din tabelele lor care sint batute in cuie (si in cap - parerea mea).

Link to comment
Share on other sites

stii de ce eram eu nedumerit......ca m-a intrebat: "asta e euro 4?", am raspuns: "da", si tot el: "sa vedem...(si a pus sonda aia)" si in fata mea a fost una un golf 4 ce inaite vedeai fumul apoi aparea masina si a zis ala: "la aia sa ii pui sunda la golfu ala din parcare (golf 5)"

apoi am intrebat si eu cum determina norma si mi-au zis ca au tabele cu seriile motoarelor, dar trebuie sa fie ok si testul cu sonda din simplu motiv ca poate a fost dat catalizatorul unei masini jos, din diferite motive cum ar fii de exemplu stricare lui si neinlocuirea cu altul la fel sau pur si simplu catalizator lipsa, dar seria motorului indica euro4 dar catalizatorul nu exista (din motive financiare nu a fost pus altul)...atunci cum ii? nu cred ca gresesc in ceea ce am sustinut!

pt euro3 si euro4...atat seria motorului cat si rezultatul testului

pt non-euro, euro1, euro2 doar seria motorului

Edited by pie
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Vreti sa ziceti ca s-ar putea ca eu s-o iau in bratze cand imi voi duce masina adusa din Germania la RAR-ul nostru romanesc? :)

A mea este un 318i, motor N42B20, 105KW/143CP, cu prima inmatriculare in 23.04.2002 si pe toate documentele pe care le are scrie clar EURO4, emision sticker "GREEN".

Pai nu ii iau de gat acolo, in curtea RAR-ului, daca imi trec altceva in cartea de identitate? :)

 

Oare nu exista nimeni care a patit ca RAR-ul sa-i treaca altceva in carte decat era mentionat in documentele originale ale masinii, si care apoi sa fii dat in judecata RAR-ul asta??!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.