Jump to content

trotineta mea


cyborg

Recommended Posts

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu e inmatriculata dar se pot asigura la un pret ridicat pt ca intra in categoria masinilor periculoase sau asa ceva.

aha

deci era asigurata... cu cate un rand de roti laterale poate... :blink:

 

cum naiba asiguri un motor de teren cand riscul e mare, iar prima de asigurare este la fel de mare ca de altfel si fransiza? :)

pe de alta parte cine draq da 5-800 euro pe asigurare cand toate plasticele de pe o mociocicleta de teren costa 100 euro? unde mai adaugi si taxele de reintregire a politei... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Pentru inceput o sa fac o scurta descriere a fiecareia, pentru necunoscatori.

 

Honda CBR 1100 XX Super BlackBird (numele complet), pe scurt XX-ul:

O motocicleta din categoria Sport-Touring (ptr trasee lungi asfaltate - ii plac serpentinele :blink: ).

An de fabricatie 1997, modelul pe carburatie (preferatul meu), patru cilindrii in linie, 1100 cmc, 164 CP, 230 Kg, viteza maxima constructiva 305 km/h.

5453[/snapback]

 

cumva tu ai fost azi cu un prieten sa vedeti ktm-ul meu?

era un tip cu un motor cam ca al tau (nu ma-am uitat prea bine), dar care nu si-a dat jos cagula. (apropo este interzis sa porti cagula pe strada stiai?)

Link to comment
Share on other sites

cumva tu ai fost azi cu un prieten sa vedeti ktm-ul meu?

era un tip cu un motor cam ca al tau (nu ma-am uitat prea bine), dar care nu si-a dat jos cagula.

nu

pe mine m-ai fi recunoscut oricum :)

apropo este interzis sa porti cagula pe strada stiai?

ce veste nasoala imi dai... acum va trebui sa renunt la caciulita mea modelul 'cosmonaut' :)

dar cu casca am voie? :blink:

Link to comment
Share on other sites

nu

pe mine m-ai fi recunoscut oricum :)

 

ce veste nasoala imi dai... acum va trebui sa renunt la caciulita mea modelul 'cosmonaut'  :)

dar cu casca am voie?  :blink:

8849[/snapback]

 

 

de ce spui ca pe tine te-as fi recunoscut oricum?

Link to comment
Share on other sites

neamihule, spune-mi si mie ce "geometrie" ai (inaltime si greutate) si inaltimea la sa a polizorului matale ... sint curios cum mi-ar sta pe o capra de 125 ... si de ce o mariti? (adica vrei ceva mai mare? cum ai ajuns la concluzia asta?).
Link to comment
Share on other sites

in curand vreau sa fac si eu scoala pentru categoria A. m-am hotarat. sper ca in vara sa-mi iau un motor.

 

experienta ... nu am , decat pe scutere, am avut doua. pe motoare mari nu am mers , am fost plimbat de cateva ori insa , da nu mai vreau sa repet experienta din spate, asa ca m-am decis sa-mi iau si eu unul.

 

ce recomandati pentru un incepator , as vrea ceva sport (sau cel putin sa fie carenata sport) si sa aiba ceva vlaga in ea. sa speram ca pot sa ma stapanesc sa nu merg prea repede cu ea.

 

ce recomandati unui incepator ?

8950[/snapback]

 

poate o honda pt. inceput :blink: o hondutza, ca-i mai iertatoare cu incepatorii. si franele sunt cele mai bune. distanta franare de la 100 km/h la 0 e mai mica decat la marea majoritate de motoare si masini de serie.

Link to comment
Share on other sites

600 cm3 sunt de ajuns ?

8975[/snapback]

 

cu varf si indesat. dar daca ai sigur limitatorul ala pe creier de care ti-am mai zis.

 

uite si prima ta lectie despre franare.

 

Dupa atatea "dopari" ale motoarelor, comparatia acceleratiei dintre moto si auto a devenit un "cliseu" cred eu sa se mai faca alte teste pe aceasta tema, sint asa de comparabile incat pe nimeni nu mai intereseaza

 

Despre ce nu prea vorbeste lumea este franarea, lucru mult mai important ptr viata de zi cu zi. Asa ca am inceput sa caut teste pe net cu franari.....si uitati cam ce am gasit...

#

Pe langa masini de zi cu zi au ales si doua porsche

Masini "normale" (ptr ei) franari 100km-0kmh vreme rece si auto gol:

 

Opel Vectra 1,8 16v SW @ 42,3m

Ford Focus 1,4 i 16v @ 42,4 m

Jaguar S @ 38.6m

Renault Espace V6 @ 47.6m

Renault Clio @ 43.4m

VW Golf 1.6 @ 42.3m

 

cea mai buna valoare : Porsche 911 GT3 Cup @ 32.2m ( normal, o masina "anormala")

 

 

In conditii de cald si masina incarcata :

Ford Fiesta 1.3 @ 47.7m

Ford Focus 1.4 i 16v @ 45.4m

Alfa Romeo 156 1.9 JTD @ 43.8m

Renault Scenic RX4 @ 42.4m

Peugeot 406 2.0 hdi st @ 41.9m

Skoda Octavia 1.8 @ 40.9m

 

 

iar porsche pe locu 1 : Porsche 911 Turbo @ 34.9m

 

MOTOCICLETE : S-au luat moto mai "mari" care au franat de la 160kmh

 

Suzuki Hayabusa @ 359.9ft = 109.7 m

GSX-R1000 @ 320ft = 97.5 m

BMW R1100S @ 332.8ft = 101.4m

Ducati Multistrada @ 362.8ft = 110.6m

Yamaha Fazer 1000 @ 327.5 = 99.8m

Kawasaki ZRX1200S @ 383.2ft = 116.5m

Honda VFR ABS @ 347.4 ft = 105m

Triumph Sprint ST @ 320.5ft = 97.7m

Ducati ST4S ABS @ 318.4ft = 97m

Aprilia RST Futura @ 338.6ft = 103m

 

si cateva de la 100kmh :

Honda GL1800 Goldwing - 149.4 ft - 59.2m (totusi un gold wing)

BMW 1999 R1100RT with ABS - 126.6 ft - 38.5m

Ninja ZX-6E - 120.0 ft - 36.6m

BMW R1150RT - 37.5m

 

Luand cea mai buna masina "normala"(skoda oktavia cu 40.9 m la care adaugam inca 60kmh ) si cea mai buna moto (ducati st4abs - 97m) se pare ca avem o egalitate.

 

Aceste cifre totusi ne pot face o idee.Motocicletele nu pot intrece Porsche 911 turbo in puterea de franare (34,9m) dar comparate cu celelate sint net superioare, exceptie facand goldwingul care este un zid umblator!

 

AICI poti citi tot topicul.

Edited by cyborg
Link to comment
Share on other sites

probabil ca ti-as fi sarit in ochi :)

aproape 2m, blond... putini motociclisti de talia mea :blink:

8941[/snapback]

 

 

pai cum sa imi sara in ochi? 1.avea motor ca al tau (asta mi-a sarit in ochi dar cand am ajuns acasa) 2. nu si-a dat cagula jos nesimtitul!!!

Link to comment
Share on other sites

neamihule, spune-mi si mie ce "geometrie" ai (inaltime si greutate) si inaltimea la sa a polizorului matale ... sint curios cum mi-ar sta pe o capra de 125 ... si de ce o mariti? (adica vrei ceva mai mare? cum ai ajuns la concluzia asta?).

8942[/snapback]

 

 

ai vazut pe a treia poza cam ce geometrie am dar:

 

h 1,77m; 69kg;

 

inaltimea la sa nu o stiu dar iti pot spune ca ating cu ambele talpi pamantul. este un model mai de strada.

daca vrei sa vezi cum iti sta pe ea contacteazama si vedem cum facem.

o marit pt. ca vreau ceva mai mare si cu motor in 4 timpi. motorul in 2 timpi nu este asa de fiabil ori eu vreau sa ma indrept catre hard-enduro (cel care se face la noi desigur) si deja nu mai tin pasul cu baietii.

Link to comment
Share on other sites

in curand vreau sa fac si eu scoala pentru categoria A. m-am hotarat. sper ca in vara sa-mi iau un motor.

 

experienta ... nu am , decat pe scutere, am avut doua. pe motoare mari nu am mers , am fost plimbat de cateva ori insa , da nu mai vreau sa repet experienta din spate, asa ca m-am decis sa-mi iau si eu unul.

 

ce recomandati pentru un incepator , as vrea ceva sport (sau cel putin sa fie carenata sport) si sa aiba ceva vlaga in ea. sa speram ca pot sa ma stapanesc sa nu merg prea repede cu ea.

 

ce recomandati unui incepator ?

8950[/snapback]

 

te sfatuiesc sa o iei usor, si de jos. 250cc, 400cc etc.

eventual ceva enduro, pt ca sunt usoare, pozitia este de oras, iar cursa amortizoarelor iti acopera din greseli bmw-ul face gs-ul dar de la 650 in sus.

 

cel care mi-a pus mie motorul in mana are motor de viteza ducati749s, dar nu merge in oras cu el. a zis ca vitezistele nu sunt de orasi.

 

hai ca ti-am dat destule argumente.

 

poti sa vezi si in filme in care se alearga astia prin oras au de regula motoare enduro.

Link to comment
Share on other sites

pai cum sa imi sara in ochi? 1.avea motor ca al tau (asta mi-a sarit in ochi dar cand am ajuns acasa) 2. nu si-a dat cagula jos nesimtitul!!!

probabil a fost georgel (cel care a cumparat-o de la mine - am dat-o de vreo 2 saptamani) ca el si-a scos zilele aste XX-ul la pastorit

 

a mai fost cu cineva cu un RR negru de 1000?

Link to comment
Share on other sites

neamih, eu am vazut poza, dar nefiind din profil nu am putut aprecia prea bine, de-asta te-am intrebat ...

 

Vad ca toata lumea recomanda sa incepi macar cu 250, oare 125-urile ce cusur au?

Am un prieten in Irlanda, tocmai si-a luat o Yamaha DT125RE (incepator sadea, cam de talia mea, 1,82m, ~85kg) si nu i se pare de loc ca motorul e prea putin pentru el, ba din contra ... motorul il are de o luna si merge zilnic, inclusiv la noroaie; cu tot cu echipament a bagat vreo 5000E in dihanie, iar asigurarile & stuff (masina + om) il duc la vreo 1800E anual (sub 30 de ani); sincer, nu il vad "plictisindu-se" in citeva luni de motocicleta pe care a dat o palarie de iepuroi.

Link to comment
Share on other sites

Vad ca toata lumea recomanda sa incepi macar cu 250, oare 125-urile ce cusur au?

125-urile isi pierd f mult din valoare in momentul in care le-ai scos din magazin...

la fel si 250-urile

Am un prieten in Irlanda, tocmai si-a luat o Yamaha DT125RE (incepator sadea, cam de talia mea, 1,82m, ~85kg) si nu i se pare de loc ca motorul e prea putin pentru el, ba din contra ... motorul il are de o luna si merge zilnic, inclusiv la noroaie; cu tot cu echipament a bagat vreo 5000E in dihanie, iar asigurarile & stuff (masina + om) il duc la vreo 1800E anual (sub 30 de ani); sincer, nu il vad "plictisindu-se" in citeva luni de motocicleta pe care a dat o palarie de iepuroi.

eu sunt sigur ca se va plictisi de 125 destul de repede - a nu se compara cu 125 de strada de care s-ar plictisi in 3 luni max.

depinde f mult si de stilul de condus al fiecaruia cat si de anturajul in care intra... ex. in RO, cu cat ai mai multi cai sub sa, cu atat esti mai smecher...

pe de alta parte conteaza f mult si ceea ce doresti sa faci cu acel motor... daca te dai pe circuit de cross iti ajunge si un 125, dar dacaa vrei sa urci muntii, atunci, in functie de greutate, trebuie sa te orientezi catre o motocicleta cu mai multa putere, pe care sa nu o cocosezi la primul deal iesit in cale :blink:

 

Asa mult l-a ajuns asigurarea?

dat fiind riscul f ridicat de accidentare, cu siguranta ca si la noi se va ajunge cat de curand la aceleasi prime de asigurare... sper totusi sa nu...

Link to comment
Share on other sites

sa revenim la problema lui Dan98. omul sta in constanta, vrea motoreta pentru plimbari pe litoral. deci nu are nevoie de sute de cai, in schimb are nevoie de o motoreta frumoasa si sport (reiesind din spusele lui). i-am recomandat un ducati, dar vrea o japoneza. atunci ramane o honda cbr 600. sau suzuki gsx 600.

cu o motoreta sport de 125 risca sa se plictiseasca de ea cu mult inaintea sfarsitului de sezon.

Link to comment
Share on other sites

sa revenim la problema lui Dan98. omul sta in constanta, vrea motoreta pentru plimbari pe litoral. deci nu are nevoie de sute de cai, in schimb are nevoie de o motoreta frumoasa si sport (reiesind din spusele lui). i-am recomandat un ducati, dar vrea o japoneza. atunci ramane o honda cbr 600. sau suzuki gsx 600.

:blink:

bueeeiii tu vrei sa bagi omul direct in spital?

are 20 ani... ce crezi tu ca va face cu monstrii aceia de peste 100 CP cand il va strange o domnisoara intre pulpitze? sau cand ii va arata prietenului sau cu BMW cine-i mai rapid pe "1000m nisip fin pe carosabil"?

 

CBR 600 F - este mai domoala dar nu o recomand decat in cel de-al doilea an de pilotaj

CBR 600 R - este mult mai brutala si daca il tin curelele, tot incepand cu al doilea an de pilotaj o recomand

 

GSX 600 F - este un motor de generatie veche cu racire pe aer... si nu-l recomand pentru temperaturile ridicate de pe litoralul romanesc... si nici pentru oras in general

GSX 600 R - este un monstrulet pe 2 roti, mult prea brutala pentru un incepator... inca se mai dau oamenii la curse cu asa ceva...

 

Vrea motocicleta? Pentru inceput sa-si ia o motocicleta pe care sa poata invata ceva... manevre, frane, condus cu si fara pasager... adik un BMW F 650, sau o Honda CB 500/Hornet 600, sau o Yamaha Fazer 600 sau Suzuki GS 500/Bandit 600 sau kavasaki GPZ 500... de mentionat ca motoarele de 600 mentionate, pot fi pastrate cu usurinta si in cel de-al doilea an de motociclism... In plus de asta, daca va avea parte de cazaturi... pagubele ar fi ceva mai mici decat la o carenata

 

Vrea neaparat sportiva, carenata... atunci sa-si ia... gandul (daca ar fi dupa mine)... pentru ca nu-i va oferi posibilitatea sa invete sa mearga pe motocicleta, iar timpul petrecut in poligon, la scoala, cu siguranta ca nu-i va fi deajuns

 

cu o motoreta sport de 125 risca sa se plictiseasca de ea cu mult inaintea sfarsitului de sezon.

aici sunt deacord cu tine

Link to comment
Share on other sites

neamih, eu am vazut poza, dar nefiind din profil nu am putut aprecia prea bine, de-asta te-am intrebat ...

 

Vad ca toata lumea recomanda sa incepi macar cu 250, oare 125-urile ce cusur au?

Am un prieten in Irlanda, tocmai si-a luat o Yamaha DT125RE (incepator sadea, cam de talia mea, 1,82m, ~85kg) si nu i se pare de loc ca motorul e prea putin pentru el, ba din contra ... motorul il are de o luna si merge zilnic, inclusiv la noroaie; cu tot cu echipament a bagat vreo 5000E in dihanie, iar asigurarile & stuff (masina + om) il duc la vreo 1800E anual (sub 30 de ani); sincer, nu il vad "plictisindu-se" in citeva luni de motocicleta pe care a dat o palarie de iepuroi.

9039[/snapback]

 

 

pot sa-ti mai spun ceva:

 

La inceput nu iti trebie o motocicleta puternica 30CP sunt suficienti in primul an. (poate chiar prea multi)

Tot la inceput iti trebuie o motocicleta usoara ceea ce iti confera o manevrabilitate buna.

Motoarele de teren au cursa suspensiilor f. mare ceea ce mai ajuta la franare la gropi etc. iti iarta din greselile de incepator.

 

Trebuie sa alegi motor in 2 timpi sau in 4 timpi. cele in 2 timpi sunt mai usoare si ofera mai multi CP. cele in 4 timpi sunt mai grele si ofera mia putini CP. par example : 125-ul meu in 2 timpi are 34CP la 130kg. un 125 in 4 timpi iti da cam 15CP. prin urmare ca sa ai vreo 30CP iti trebuie un 300cc ceea ce se traduce printr-o greutate mai mare cca 150kg sau mai mult.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.