Jump to content

Cum se 'simte' un BMW?


Mario_b

Recommended Posts

In primul rand va salut si va rog sa-mi iertati ignoranta..... Sunt MARE fan BMW de cand ma stiu, dar nu am mers niciodata cu unul. Asta pentru ca nu am decat un prieten care are BMW, dar care are masina la 200km de orasul in care stau. :) Eu am un Logan, dar sincer as vrea sa aud parerile voastre despre cum te simti la volan in BMW, cum e atmosfera inauntru, daca puteti sa discutam detaliat despre nivelul de zgomot din interior, despre vibratiile motorului, despre tinuta de drum, despre puterea masinii, despre tractiunea spate, ce avantaje ar avea si orice vi se pare mai semnificativ! Pe viitor am planuri sa-mi iau un 3er E30 pentru plimbari, dar nu exclud nici un 5er E34 . Va multumesc anticipat pt raspunsuri! :blink:
Link to comment
Share on other sites

Ma uitam peste niste articole mai vechi si am vazut ca un 520 E34 e muult mai silentios ca Loganul meu... M-am cam mirat la o masina asa de batranica si cu un motor asa mare sa fie atat de linistit... Voi ce parere aveti?
Link to comment
Share on other sites

acum vre-o 10 ani masina visurilor mele era un Kadett GSI.

un prieten avea un GSI 2.0 si cred ca era si ceva tunat pe la el ... pur si simplu rupea asfaltul. eram innebunit sa-mi cumpar unul dar nu am gasit, nu am avut bani etc.

 

intr-o zi vad un anunt in ziar, banii imi conveneau ... am sunat, am vorbit cu omu', am zburat la el :blink: ... cand am ajuns stupoare ... il vanduse, omul era un samsar de masini ... pur si simplu mi s-au taiat picioarele (deh boala grea :) )

Omu' dupa cum v-am spus negustor ... a inceput sa-mi insire verzi si uscate, ca-mi aduce alta, ca mai are un MB 190 2.3 sport etc. in final m-a convin sa ma ia la o plimbare cu un E30 323i care arata destul de cazut, n-avea AC, piele, electric, AL nimic, n-avea nimic nici o optiune era masina chioara chioara. am acceptat in sila.

 

Final

dupa 5 minute de mers cu masina ... era ca si cum as fi avut o revelatie, ca si cum as fi trait numa' in intuneric si am vazut ca poate fi si lumina ... heheh si acum imi aduc aminte senzatia aceea si au trecut 10 ani - am mai spus boala grea :)

Nu am cumparat masina aceea, dar in urmatoarele zile am luat un 323 Alpina (nici acu' nu-mi e clar daca exista asa ceva sau avea doar ceva modificari). Oricum satisfactie 100%

 

Morala

Probabil ca exista un fel de gena a BMW-ului ascunsa undeva in ADN ... trebuie doar un declik sau ceva asemanator sa o activeze :)

 

Drum bun!

Link to comment
Share on other sites

Rottor, mersi pt raspuns.

Am avut si eu sansa sa iau un 323i E30 acum cativa ani dar era neinmatriculat, nu avea tipu decat o asigurare expirata la masina (nici un alt act), masina era modificata din Germania la greu, vopsita in culorile drapelului german(galben negru si rosu, absolut superb), dar era intr-o stare jalnica, motorul fusese forjat la greu, nu-si tinea ralantiul adica se oprea daca nu acceleram, etc. Singurul lucru pe care-l regret este ca nu i-am cerut sa facem o proba cu masina in jurul blocului. Oricum mi-a cerut cam 7 mil pe masina, regret si azi ca nu l-am luat. :blink:

Tipu mi-a zis ca masina aia facea orice 323 din tara, si ca a prins cu a 3-a 170km/h! Si consumu era pe masura!

Link to comment
Share on other sites

BMW e ceea ce vede fiecare din noi in el... eu de exemplu iubesc senzatia de relaxare si comfort pe care o am cand sunt la volan, modul foarte exact in care schimb vitezele, poate si directia putin mai dura care imi da feelingul drumului de dedesubt si desi am un motor mic (1,9 - 105 CP- e46) extrem de silentios cand stau pe loc sau merg in turatii pana in 2000 dar feroce (atat cat poate el) si cu un zgomot gutural cand il calc... pur si simplu incepe sa traga pe la vreo 2000 si ceva si tot trage liniar pana pe la 6000 de turatii... efectiv simti ca nu se mai termina... uneori o calc doar pentru sentimentul pe care mi-l da zgomotul motorului si e chiar haios faptul ca in interior nu prea se simte acceleratia (zgomotul e acceptabil) dar cand dupa ce am vreo 400 de metri de la stop si ma uit in retrovizoare imi dau seama ca de fapt ceilalti sunt la vreo 200 de metri in spate realizez ca am plecat destul de tare...:) o sa razi dar si eu am fost in situatia ta si mi-am cumparat masina fara sa conduc BMW niciodata in viata mea si nici sa ma urc in vre-unul... dragoste la prima vedere...:)

ca tot vorbeai de viteze al meu ajunge pe la 90 intr-a 2-a si cred ca in a 3-a trece de 130 km/h... oricum intr-a 2 la 50-60 sau a 3-a pe la vreo 70-80 daca insisti efectiv ai senzatia ca te teleporteaza atat de violent trage... oricum cred ca aceste senzatii la un motor mai mare se amplifica... o sa incerc si eu sa vad cum e si te anunt... :blink:

tractiunea spate e cea mai funny chestie... efectiv daca ai chef de fun poti sa-i ai oricand fara nici un efort suplimentar... bagi o talpa pe viraj (dupa ce scoti ASC pentru senzatii maxime) si efectiv te rotesti... o s-o faci in trafic, o sa ajungi sa traiesti cu asta si o data pe luna o sa vezi daca mai tine figura... ce e misto este ca masina se redreseaza foarte usor dupa o manevra mai brutala totul este sa o simti... si apropos, la 3-ar (al meu cel putin) imi place ca efectiv exprima forta si determinare cand te uiti la el... e o masina destul de mica la exterior cu un spatiu generos inauntru (eu am 1,88) foarte agila... de fapt asta a spus un coleg de-al meu dupa ce l-am plimbat putin cu ea... apropos, rotile alea fata impinse aproape de capatul caroseriei sunt extraordinare pentru viraje stranse, controlate foarte bione iar raza de bracaj este foarte mica (cred ca intorc BMW-ul mai usor decat Corsa) si asta te ajuta in aglomeratia urbana... pe scurt asta e si sper ca nu am exagerat...:)

Link to comment
Share on other sites

Si prima mea masina a fost un BMW , un 320 E21

.

Toti cei care au sau au avut BMW iti pot povesti cateva intamplari interesante la volan eu iti spun doar prima care imi vine in minte.

 

Imi luasem permisul de 1 luna si mi-am cumparat masina asta de care iti spun,motor de 2000, carburator dublu corp,o stiam de cand aparuse in tara, era auriu/maroniu metalizat, cu interiorul maro,geamurile tentate din fabrica maroniu totul impecabil, fusese a unui mos, avea 152.000 km la bord reali si masina era din '82.

Dar revenind la intamplare.....cat facusem scoala nu invatasem cum se fac depasirile in exterior...gen schimbat in treapta inferioara pentru cuplu mai mare...auzisem vag de procedeu de la prieteni....si mergeam eu fain frumos cu o d-ra in dreapta inspre Predeal si eram in a 4-a...la 60 km/h....si in fatza mea in TIR...si eu ma gandesc sa il depasesc....prima depasire din viata mea de sofer....si semnalizez....ma asigur....nu venea nimic....si intru in depasire....si in timp ce rulam in paralel cu TIR-ul....vad ca vine ceva din fata(la experienta de acum ....imi dau seama ca era departe....dar atunci..).....si zic sa nu ma risc ....si sa incerc ce auzisem.....si bag a 3-a si apas acceleratia...vad ca masina trage mult mai tare.....aveam 80 km/h ....si eram in dreptul cabinei....si zic....hai sa fiu sigur....si bag a 2-a.....accelerand....efectiv masina ne-a lipit de scaun pe mine si pe pasagera ....la 90 km/h cand turometrul era deja pe zona rosie....a 3-a.....si cand m-am uitat in oglinda....TIR-ul era deja mic.

 

Concluzia - pe langa confort/prestigiu....orice BMW are o mare calitate ....putere mai mult decat suficienta in situatii limita in trafic....chestie care iti da siguranta la drum

 

PS cat despre semafoare sunt de acord cu crisjohn si vorba aia....e diferenta cer pamant intre E21 si E46 dar se pare ca unele lucruri raman neschimbate

Link to comment
Share on other sites

Din pacate eu nu pot sa ma laud cu performantele sportive ale masinii mele. Am luat-o special cu un motor mai mic, din diverse motive: consum mai mic, taxe mai mici etc. Nu a regretat niciodata alegerea facuta. Un prieten de-al meu zice tot timpul ca masinii mele nu ii mai lipsesc decat vreo 100 de cai in plus, dar eu nu am aceasta senzatie. Am renuntat de ceva timp sa caut senzatii tari de cand am avut un accident destul de neplacut (in care a fost implicat si un TIR ca sa va faceti o idee mai clara). Caut confortul acum. Confort pe care l-am gasit in 520d-ul meu. A fost de exemplu prima masina in care am loc suficient in spatele soferului, scaunul din fata fiind potrivit tot pentru mine. A fost prima masina in care am facut intr-o zi 800 Km (pana in Grecia) si din care am coborat pregatit sa refac drumul imediat inapoi. A fost prima masina in care nu am simtit nevoia sa ma grabesc si sa caut cel mai scurt drum prin oras. A fost prima masina cu care nu am simtit nevoia sa "demonstrez" ceva. Cu altele pe care le-am condus credeam ca trebuie sa (imi) arat ca pot merge cat mai tare/sportiv etc. In BMW nu am avut aceasta tendinta. Daca va spun ca nu depasesc pe autostrada 150Km/h poate o sa radeti de mine... A fost prima masina in care m-am simtit respectat. De catre portarul care fuge repede sa imi elibereze un loc rezervat sau sa imi deschida o poarta sau bariera... De catre ceilalti soferi care se dau din drumul meu pe autostrada fara sa dau flash-uri... etc.

In momentul in care inchizi usa, pot spune cu mana pe inima ca sunt in alta lume. Zgomotele exterioare sunt reduse. Zgomotul interior tinde asimptotic catre zero. Motorul chiar daca este un diesel nu imprima nici un fel de vibratie masinii, iar sunetul te unge pe suflet... auzi cum toarce usurel si amenintator in acelasi timp. Iar odata plecat cu masina de pe loc, simti puterea. Totul se desfasoara parca fara nici un efort, natural, uniform. Cutia de viteze este impecabila, iar cursele si reprizele foarte scurte te fac sa te simti un pic mai aproape de o masina de curse. Oricum, pana si pozitionarea schimbatorului de viteze parca te indeamna sa stai cu mana pe el tot timpul si sa simti ce se intampla sub capota. Iar daca ii calci mai apasat acceleratia pur si simplu simti cum te impinge de la spate. Pana nu am vazut cum e, nu am crezut ca poti diferentia atat de usor senzatia de "a fi tras" cu cea de "a fi impins". Totusi, toate aceste senzatii trebuie traite, caci e prea greu sa le explici...

Nu vreau sa intru in detalii referitoare la toate accesoriile pe care le ai la dispozitie. Tot ce pot spune este ca aproape nu iti lipseste nimic. Totul este atat de bine gandit si atat de ergonomic pozitionat, incat ca si sofer simti ca esti rasfatat... Asta e cuvantul cel mai potrivit: rasfatat! Masina este una cu tine si te face sa te simti... altfel.

 

Ma opresc aici. Ma duc sa mai fac o tura cu masina ca mi s-a facut pofta! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Atunci cand abia astepti sa te urci dimineata in masina,sa bagi cheia in contact si sa pornesti motorul,atunci cand iti place sa ii asculti sound-ul ,atunci cand seara alegi drumul cel mai lung catre casa si ce este mai important atunci cand toate senzatiile generate de masina sunt la fel ca in prima zi ,inseamna ca te afli la volanul unui BMW :blink:
Link to comment
Share on other sites

poezie curata threadu asta  :blink: 

 

ar trebui ales si ceva fond muzical cand se citeste. Jean Michel Jarre sau Mike Oldfield.

63311[/snapback]

 

Mai degraba un Paul van Dyk, Deep Dish (la mine daca bag ceva house alternative trance ajung sa conduc in ritmul muzicii in cateva secunde si nici nu realizez ca o cam calc...) sau Depeche Mode...:)

 

 

apropos, conduc BMW de 6 luni si nu am luat nici o amenda cu el... inca...:)

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

Mai degraba un Paul van Dyk (la mine daca bag ceva house alternative ajung sa conduc in ritmul muzicii in cateva secunde si nici nu realizez...)

apropos, conduc BMW de 6 luni si nu am luat nici o amenda cu el... inca...:blink:

63320[/snapback]

 

Si eu am probleme de genu asta, ajung sa conduc in ritmul muzicii. Bine ca nu imi place Metalica sau hard-rock, ca as fi cascador acum.

 

In ultima vreme m-am cam plictisit de BMW, cel putin de asta care il am, trebuie neaparat sa imi iau alta marca, sa ma dispere rau de tot, si dupa aia sa imi iau alt BMW. De fapt, si din cauza ca nu pot inca sari la alt model de BMW mai scump.

Link to comment
Share on other sites

Si eu am probleme de genu asta, ajung sa conduc in ritmul muzicii. Bine ca nu imi place Metalica sau hard-rock, ca as fi cascador acum.

 

In ultima vreme m-am cam plictisit de BMW, cel putin de asta care il am, trebuie neaparat sa imi iau alta marca, sa ma dispere rau de tot, si dupa aia sa imi iau alt BMW. De fapt, si din cauza ca nu pot inca sari la alt model de BMW mai scump.

63322[/snapback]

 

 

Eu ascult hard-rock (cand sunt singur in masina, cu colega de apartament nu merge), rezultat minim o amenda la doua luni :blink:

record personal 150 de Euro :) :) :) pentru 128 km/h in localitate in Turcia :)

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt subiectiv am masina de doar 2 zile dar desi am mai condus bmw acum cand e al meu parca e altfel. Pe langa faptul ca masina e solida si sportiva si confortabila ce ma fermecat pe mine e ca simt cum masina parca face corp comun cu mine (orice masina o simti dupa un timp) dar la bmw parca aspectul e mai accentuat, te simti foarte in siguranta cu el, cand tragi usa parca uiti de probleme si te refugiezi de lume in lumea ta. Imagine nu mai vb, observ cum intoarce lumea capul dupa masina desi nu e o masina noua si nici nu am tunning la ea (nu am nici jante) :blink:. Sper sa reusesti sa iti iei si tu bmw.
Link to comment
Share on other sites

apropo de ce zicea Operations....apropo de respect....cand cineva te intreaba ce masina ai ....si raspunzi "BMW" urmeaza in general un "da?...misto"....si daca ii spui respectivului(vei) "dar nu e ultimu model...e mai vechi" raspunsul e invariabil "nu conteaza.....e BMW" :blink:

si desi am avut diverse marci auto pe mana de-a lungul timpului, nu am sesizat efectul asta la niciuna in afara de BMW.

Link to comment
Share on other sites

primul BMW detinut un 318i din 2001 , a doua masina dupa un pontiac firebird 92'( condus fara carnet ) . 318-ul super ok vreau sa zic , chiar nu ma asteptam , nemaiconducand alte auto BMW inainte . dupa un an asa m-am decis sa vand 318-ul si zic hai sa incerc un audi a4 ( nu ma injurati) , si surpriza...varza toatala ( model 2002 2.0 benzina ) . a nu se intelege gresit , comfortabil , in stare buna , adus din germania de mine , nimic de zis , destul de stabil , insa la sportivitate si coordonare cutie de viteze cu accelerati frana ...lasa mult de dorit fata de BMW ...

 

si .. in final, ultima achizitie dupa vanzarea lui a4 ....un Z4 2.5 i ...care e poezie fratilor , poezie curata . in prima zi am condus 250km fara intrerupere prin bucuresti si pe autostrada soarelui , si nu mai imi venea sa ma dau jos din masina . sincer s-a lipit de inima masina asta si cam pana in vara o aranjez corespunzator cu jante , tobe etc ...

 

BMW ESTE O STARE DE SPIRIT !!!

Link to comment
Share on other sites

Atunci cand abia astepti sa te urci dimineata in masina,sa bagi cheia in contact si sa pornesti motorul,atunci cand iti place sa ii asculti sound-ul ,atunci cand seara alegi drumul cel mai lung catre casa si ce este mai important atunci cand toate senzatiile generate de masina sunt la fel ca in prima zi  ,inseamna ca te afli la volanul unui BMW :)

63307[/snapback]

 

 

adevarul asta e frate de nu ocolesc valcea cand ma duc acasa de imi vine rau :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ma uitam peste niste articole mai vechi si am vazut ca un 520 E34 e muult mai silentios ca Loganul meu...  M-am cam mirat la o masina asa de batranica si cu un motor asa mare sa fie atat de linistit... Voi ce parere aveti?

63246[/snapback]

Eu, posesor de E36, cel din dreapta posesor de Logan, care imi tot batuse capul si se mira de ce, cu banii dati pe BMW, nu mi-am luat si eu un Logan, masina noua, deh...Pornesc, merg cateva sute de metri, asta zice.... nu se aude nimic dom'le, nu bate nimic, bla, bla, bla, apoi ma intreaba din ce an e masina. Cand i-am spus ca are 14 ani vechime, nu a mai zis nimic pana a coborat si nici nu am mai vorbit de atunci despre masinile noastre. Concluzia o tragi singur si, asa cum au mai spus si altii, nu mai compara capra cu varza, no offence.

Mai era un topic in care spunea fiecare de ce a ales BMw si nu alta marca, acolo afli exact raspunsurile la intrebarile tale. Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Ce va stresati mah asa cu comparatiile astea intre Logan si BMW? Voi majoritatea ati ales masini la second hand, pe cand eu am ales o masina noua. Si ce daca nu este silentioasa ca masinile voastre sau nu are atatia cai putere... Este masina MEA si nu regret ca am dati atatia bani pe ea, n-as da-o pe nici un BMW la second. Acum va rog sa incetati cu argumentele astea gen 'ce compari bmw cu logan' si respectati subiectul topicului. Sunt fan al marcii BMW si eram curios ce spun posesorii de BMW de aceasta masina, si va rog, nu numai lucrurile bune, spuneti si ce va supara la masinile astea, pentru a-mi face o parere despre ele.

ON-TOPIC: am mers zilele astea cu un BMW E30 316 carburatie. Nu m-a impresionat cu puterea ei, era cam cazuta, Loganul meu e mult mai nervos, dar senzatia de a fi intr-un ursulet, masina care zic eu ca a facut istorie, a creat un precedent dupa care multi s-au luat, e de nedescris. Vreau acum sa incerc si un BMW in 6 cilindri, masina pe care mi-as dori-o si eu, dupa cum v-am mai spus.

Link to comment
Share on other sites

POT SPUNE IN SFARSHIT CA M-AM LINSTIT.

 

Toata viatza mea (auto :blink: ) am cautat mereu altceva. Cand aveam Dacie, am vrut sa o modifc sa o fac mai buna. Cand am facut-o marfa, nu mi-a placut shi mi-am luat un Golf 2. Pe asta l-am lasat pt. o Vectra A; binenteles, m-am apucat de modificat shi la asta ( ia vedetzi aici ce nebunii am facut de unul singur ).

 

Pana acum, cand am, in sfarshit, un BMW. E vechiutz, DAR E AL MEU! Si nu va fi schimbat decat cu alt BMW, si ala cu alt BMW, forever...

 

Si ca sa fiu ontopic, "my other car" (leasing, pe firmulitza care o am cu un prieten) e un Passat Variant TDI de 115 CP din 2000. NU SE 'SIMTE' CA UN BMW. Chiar daca E34-ul meu e din ...'88 !

Edited by MuadDib
Link to comment
Share on other sites

eu am 2 carute la care am visat intotdeauna.cu prima cea alba a fost dragoste la prima vedere.este un 2000 tilux.a 2a o stiam de cand aveam 14 15 ani si treceam pe langa ea cu bicicleta cand ma duceam in parcu 23 augudt sa ma dau cu bicicleta pe vaile alea.si visam poate intr o zi va fi a mea.sau macar sa am una asa.am avut pe cea alba prima.a urmat un 520 carburator e 12.si dupa ceva timp a venit in sfarsit 3.0 S I.din 1972 (cea alba din 1971).nici nu stiam si nu visam ce perforamante are ..........si are performante de referinta si in 2006:PP dupa cum am zis am cumparat o dupa 12 ani.ultimi 3 inainte s ao cumpar au fost un calvar.ma gandeam numai la ea si nu stiam cum sa il fac pe propietar sa mi o dea.propietarul 84 de ani.abia dupa ce ma cheamat din luna in luna sa mai imi vb.vino la vara vino peste 2 luni plec la tara vino la primavara apoi vino peste 2 3 saptamani.asa ma tinut 2 ani.si in sfarsit a zis ca o da.ca a vazut el ca sunt serios si mi place masina.am cumparat o.nu va spun ce senzatii ofera si cum ma simt in ea ......ca am vazut ca cel care a facut topicul sa saturat sa laudam bmw.va spun ce mi face.consum 20% un injector 5 000 000.amortizoare 100 euro bucata .mi am bagat toti bani in masini de cand le am .asta ar fi singura ploblema care o am cu bmw.se mai strica din cand in cand si asya e nu ai cei face.oare loganul fie el si nou o sa tina o vesnicie?.am simtit si putina ironie in ce spui tu mario:PP dar te inteleg e masina noua.dar e logan si va muri logan.apropo nu stiu cine ar da bmw vechi sau mai distrus pe un logan nou.sincer ori acela este doar un posesor ori un ahtiat dupa bani si nu dupa masina.eu am mer cu loganul nou al unui prieten 200 de km avea.soo mario nu vreau sa te supar.tu fi incantat de ea ca ai muncit si ai dat o caruta de bani pe ea.cand vrei s aincerci 6 daca nu s aoferit nimeni o sa te ajut eu si cu cei 6 ai mei.sa vezi cum .dar sa se mai incalzeasca un pic.AHA SI CE MA MAI DER MULT este ca daca apas mai tare pe acceleratie sau mai brusc sa zic se intoarce masina.nu stiu dece ................dar ma face sa tremur de fiecare data de cate ori o pun la o cursa mica.am aceasi senzatie in fiecare zi in care o vad aceasi senzatie de cate ori o conduc(asta se intampla mai rar)soo pana la urma e chestie de finete gust rafinament.asa iti alegi masina.esti ceea ce conduci. Edited by INTERCEPTOR
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.