Jump to content

E36 316i 164E2 12/95 - Euro 1 ?!?!?


Orvo

Recommended Posts

Astazi i-a iesit cartea unui prieten care si-a adus un coupe E36 316i din 12/95 cu cod motor 164E2, masina din Germania, scrie in brief Euro2 nu E2. Masina e adusa din Germania si are cutie automata.

Surpriza: la RAR a iesit: EURO 1.

Se poate asa ceva ? Ati mai auzit de configuratia asta sa iasa Euro 1 pe undeva ?

E vorba de RAR Timis.

Edited by Orvo
Link to comment
Share on other sites

In functie de ce scoti pe teava de esapament, la RAR ti se face incadrarea la norma de poluare EURO 1,2,3,4,5 ... de aici si taxa in functie de cat poluezi...

 

Da de unde. N-are nici o treaba. Pentru incadrarea la norma de poluare nici nu tre sa iti vada masina macar.

Link to comment
Share on other sites

In functie de ce scoti pe teava de esapament, la RAR ti se face incadrarea la norma de poluare EURO 1,2,3,4,5 ... de aici si taxa in functie de cat poluezi...

 

Am impresia ca foarte multi traiesc cu impresia asta ... adica in totala necunostiinta de cauza ... TOTAL GRESIT !!!

Link to comment
Share on other sites

Si daca vin cu o masina din `80 care merge f bine si cu noxe putine o sa fie incadrata la euro 4 ???? Eu am fost la RAR acum 2 zile... si omu` a zis clar : avand in vedere noxele rezultate, masina va fi incadrata la Euro 3 si sa revin dupa 5 zile sa imi zica cat platesc ... altfel ma rezolva pe loc ...
Link to comment
Share on other sites

Si eu stiam ca se ia dupa codul motor si caroserie,dar am avut un prieten al carui BMW 520i din 1992 care avea pe brief norma de poluare Euro1 a iesit la noi EURO2 si intreband maistrul de ce ,a spus ca conteaza mult si gazele de se iau gazele la RAR,chiar daca masina are EURO2 dar nu corespunde ca gaze poate sa iasa alt euro.La fel se poate ieis si EUro 2 .Deci chiar conteaza si gazele,desi si eu stiam ca nu ar conta.

 

Asta se intampla la RAR bacau,si se uita la masina,si se testeaza noxele la fiecare masina nu se ia dupa carte.

Link to comment
Share on other sites

Nu ai cum sa ai noxele trecute in carte .... vad ca e ceata mare pe aici.

Emisiile de CO2 se iau in considerare la calcularea taxei pentru masinile Euro 3 / Euro 4.

Pentru Non-Euro (Euro 0), Euro 1 si Euro 2 exista parametrii (de la ... pana la ...) in care trebuie sa se incadreze noxele pe care le testeaza RAR-ul. Daca masina nu se inscrie in parametrii, esti respins pentru noxe, iti rezolvi problema si revii, la fel ca la frane sau alte cele. In nici un caz nu te incadreaza inferior ca si norma.

Link to comment
Share on other sites

Gazele de esapament se verifica in cadrul ITP-ului pe care-l faci la RAR pentru prima inmatriculare....nu au nici o influenta asupra incadrarii in norma de poluare. In cazul in care acestea nu coresound normei de poluare a masinii esti respins la ITP pentru asta si atat. Din cat m-am documentat norma de poluare Euro2 a fost obligatorie pentru statele UE incepand cu anul 1996. Iar ca o completare , norma Euro in Romania nu se refera doar la emisiile poluante ale motorului , ci la intregul proces de fabricatie al autovehiculului.
Link to comment
Share on other sites

Gazele de esapament se verifica in cadrul ITP-ului pe care-l faci la RAR pentru prima inmatriculare....nu au nici o influenta asupra incadrarii in norma de poluare. In cazul in care acestea nu coresound normei de poluare a masinii esti respins la ITP pentru asta si atat. Din cat m-am documentat norma de poluare Euro2 a fost obligatorie pentru statele UE incepand cu anul 1996. Iar ca o completare , norma Euro in Romania nu se refera doar la emisiile poluante ale motorului , ci la intregul proces de fabricatie al autovehiculului.

 

Corect. A nu se face confuzie intre ITP (care tine cont de testul de noxe) si incadrarea in normele de poluare conform bazei de date RAR - CTPC.

Singura problema e ca baza respectiva de date e uneori defectuoasa ... de acolo se trag atatea confuzii ...

 

Si totusi, ca sa revenim la subiect, mai cunoaste cineva cazuri de 164E2 incadrat la E1 doar pentru ca e automatic ?

Link to comment
Share on other sites

ITP = inspectie tehnica periodica, adica test la frane, motor, directie etc, cam tot ce tine de stare avehicului sa circule in siguranta

 

RAR = in cadrul RAR se face identificarea/omologarea, respectiv autentificarea pt masinile aduse din afara, ITP, si incadrarea masinii la EURO, iar in functie de cate noxe scoti pe teava, platesti si taxa de mediu ...la un adica este logic ...

 

Daca gresesc cu ceva, va rog hit mee ... :)

Link to comment
Share on other sites

ITP = inspectie tehnica periodica, adica test la frane, motor, directie etc, cam tot ce tine de stare avehicului sa circule in siguranta

 

RAR = in cadrul RAR se face identificarea/omologarea, respectiv autentificarea pt masinile aduse din afara, ITP, si incadrarea masinii la EURO, iar in functie de cate noxe scoti pe teava, platesti si taxa de mediu ...la un adica este logic ...

 

Daca gresesc cu ceva, va rog hit mee ... :)

Gresit din nou......La euro 3,4,5 se ia in calcul emisia de CO2 , insa si asta din datele fabricantului nu din masuratori efectuate la RAR. Tot ce se masoara la RAR face parte din ITP si nicidecum nu are rol in stabilirea taxei de poluare.

Link to comment
Share on other sites

Poate masina sa iti scoata 100 grame co2, daca aluia in documentatie ii scrie ca scoate 200 de grame, asa iti trece pe carte, deci taxa o platesti la cat e in documentatie (cand a fost masina fabricata), nu cat scoti la esapament. Nu se incadreaza in limitele normei de poluare care e data de fabricant, te respinge. Am patit asa la o masina cu doua tevi de esapament pe spate, nu citea bine pentru ca pierdea pe a doua iesire, a trebuit sa o infund cu carpe, altfel ma intorcea. Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Astazi i-a iesit cartea unui prieten care si-a adus un coupe E36 316i din 12/95 cu cod motor 164E2, masina din Germania, scrie in brief Euro2 nu E2. Masina e adusa din Germania si are cutie automata.

Surpriza: la RAR a iesit: EURO 1.

Se poate asa ceva ? Ati mai auzit de configuratia asta sa iasa Euro 1 pe undeva ?

E vorba de RAR Timis.

aceeasi masina, tot 12/95, cutie manuala - Euro 2 la rar in cazul meu.

Link to comment
Share on other sites

Astazi i-a iesit cartea unui prieten care si-a adus un coupe E36 316i din 12/95 cu cod motor 164E2, masina din Germania, scrie in brief Euro2 nu E2. Masina e adusa din Germania si are cutie automata.

Surpriza: la RAR a iesit: EURO 1.

Se poate asa ceva ? Ati mai auzit de configuratia asta sa iasa Euro 1 pe undeva ?

E vorba de RAR Timis.

aceeasi masina, tot 12/95, cutie manuala - Euro 2 la rar in cazul meu.

 

 

si la mine la fel. masina a iesit euro 2. pe cartea masinii scrie la numarul de omologare E2.

Link to comment
Share on other sites

aceeasi masina, tot 12/95, cutie manuala - Euro 2 la rar in cazul meu.
si la mine la fel. masina a iesit euro 2. pe cartea masinii scrie la numarul de omologare E2.

Merci de informatie. Deci atentie pe viitor la cutiile automatice !

 

oricum este aiurea... ce naiba..pot aduce un 320 d care scoate fum de nu mai vezi nimic in spate, si pt ca este un an nou platesc mai putin ??? este absurd ... e simplu : poluezi, platesti :)

Hai sa mai incerc odata sa te conving ca nu ai dreptate. Pentru a stabili norma de poluare a unei masini mai exista o varianta, si anume: "Cerere de consultanta privind stabilirea gradului de poluare". Aceasta cerere se poate descarca de aici: http://www.rarom.ro/cs-uploads/21_anexaf.pdf, se completeaza si se depune la RAR. Raspunsul este exact norma de poluare in care se incadreaza masina, raspunsul se da de la Bucuresti.

Sper ca am reusit sa-ti demonstrez ca norma de poluare se da conform unei baze de date si nu are nimic de-a face cu testul de noxe !!!!! care nu se regaseste ca si rubrica in aceasta cerere.

21_anexaf.pdf

Link to comment
Share on other sites

oricum este aiurea... ce naiba..pot aduce un 320 d care scoate fum de nu mai vezi nimic in spate, si pt ca este un an nou platesc mai putin ??? este absurd ... e simplu : poluezi, platesti :)

 

Orvo are dreptate, las-o balta cu ce absurd sau nu. Daca la non euro, Euro 1 si Euro 2 iti ies noxele naspa, te respinge si te trimite sa iti rezolvi tobele.. Si mie mi-au iesit noxele cam naspa pt ca nu erau tobele prinse bine, ca sa nu ma intoarca "am intervenit" si a doua zi noxele mele erau beton!!!!! Inginerul de la RAR mi-a spus k noxele conteaza doar de la Euro 3 in sus. La restul incadrare se face DOAR DUPA TABELELE LOR, in functie de anul de fabricatie si de codul de la motor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.