Jump to content

Mi-am luat chiptuning (320d 136cp)


Lolo

Recommended Posts

Tocmai am castigat o licitatie pe ebay la 2 chipuri pe marire a puterii motorului. Ce ati auzit de firma SKN Tuning, is bune chipurile de la ei, ma reref la programul inscris pe ele? Dc sunt 2 chipuri? am intrebat pe cineva si spunea ca pe modulu de comanda a motorului (calculatoru) este un chip pt motor si altu pt pornirea motorului (care verifica codu din chipu cheii de contact), asta o fi adevaru?

 

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...AMEWA%3AIT&rd=1

Link to comment
Share on other sites

acolo spune ca o sa ai 152cp dupa.. acum lasa la o parte riscul de a cupmara de pe ebay.. cine ti-l pune pe masina? cei de la aspad spun ca dupa chip la ei ai 162cp.. si garantie la materiale.. 1an sau asa ceva..

cu toate astea unui prieten cu nubira i s-a ars calcu la ceva vreme dupa ce a facut chip la ei..

Link to comment
Share on other sites

acolo spune ca o sa ai 152cp dupa.. acum lasa la o parte riscul de a cupmara de pe ebay.. cine ti-l pune pe masina? cei de la aspad spun ca dupa chip la ei ai 162cp.. si garantie la materiale.. 1an sau asa ceva..

cu toate astea unui prieten cu nubira i s-a ars calcu la ceva vreme dupa ce a facut chip la ei..

63486[/snapback]

 

mi-l monteaza o cunostinta, a mai montat/demontat/schimbat chipuri de la cutii de viteze(automate). Tipul nu e as in cea ce priveste chiptuingu, are pe cineva la bucuresti la care mai apeleaza cand are vreo nelamurire. Nu e mare lucru de montat, se incalzesc piciorusele cu un pistol cu aer cald dupa care se desprinde chipu de pe placa. Probabil, prietenului tau nu i-a lipit cum trebuia chipu .. si probabil a facut vrun scurt, ca altfel nu imi explic cum putea sa-i arda calculatoru. Eu eram curios sa vad daca stie unul din voi dc sunt 2 chipuri .. oricum pana o sa-mi ajunga chipurile acasa se va interesa cunostina mea la bucuresti, dar vroiam sa vad mai multe pareri.

M-am uitat la SKN pe site si dau alte date fatza ce cele spuse de vanzator, anume putere de 167 cp deci un plus de 31cp si fotza de 340nm (+60nm fatza de standard) si un pret al chipului de 750 euro.

parerea mea ca am facut o afacere buna si daca vor trebui rescrise chipurile .... la 32 euro cu transport cu tot .. 120ron .... eu zic ca a meritat.

Link to comment
Share on other sites

eu as fi optat pt o remapare,e mult mai practica,mai simpla,si nici nu implica demontarea/montarea pe masina,pur si simplu conecta o interfata,citea versiunea de soft,o rescria ,si gata..

uita-te si tu ce zice un baiat,care se ocupa de asa ceva,si are si o firma,(edited) sau cam asa ceva..dragos il cheama..

chiptunningul e cam demodat deja,se poarta remaparea/flash

Edited by zixx
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
citeste prima data asta,,,,,,,,http://www.skn-tuning.de/portal/alias__Rainbow/lang__de-DE/tabID__3358/DesktopDefault.aspx

66073[/snapback]

 

 

M-am uitat la link .. dar nu prea inteleg la te referi.. oricum .. germana mea nu e prea buna... . Daca te referi la diferenta de putere, ce scrie pe site-ul lor si ce zicea ala pe ebay.. am observat .

 

Chip-ul a ajuns la cunostina mea din germania .. acuma ramane de vazut can va ajunge si la mine .. si daca am sa mai am bmw-ul pana atunci .. ca m-am hotarat sa-l vand .. daca iau un pret bun pe el :blink: oricum .. imi voi lua altu ..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

si eu am comandat tot un chip din asta skn parca,acolo ziceau baietii de pe ebay ca ai un castig de putere de 18-20 cp,daca o sa am 15 e perfect pt. 30 euro...

singura problema ramane ca nu prea am incredere in toate firmele astea noi ce apar zilnic pe piata si mi-e sa nu stric ceva la calculator;normal ca daca nu vad nici o diferenta l-am schimbat imediat cu cel original.

am recurs la chip pt ca in timisoara sincer nu am auzit de ''remapare''

intradevar inclin sa cred ce a zis vito ca:practic puterea motorului se creste pt fiecare masina in parte analizata,dar am inteles ca fiecare motor are pe cutia de computer un numar care trebuie in momentul in care comanzi chipul,nu este suficient doar tipul motorului->>asta ma mai linisteste...

astept pro sau contra...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

remapare tine doar de partea software si consta in modificarea mapelor de putere din CPU cu ajutorul unei interfete si un soft adecvat

chiptuning contine si partea hardware...exact ce ti-ai luat tu

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Dupa mult timp am intrat in posesia cipurilor si le-am montat la un mecanic. Erau 2 chipuri pt ca 2 chipuri are pe placa computerului masinii.. am intzeles ca treaba asta difera de la o masina la alta .. la unule ii doar 1 la altele is 2 chipuri. M-am uitat la skn pe site si acolo scria ca urca puterea la 168 cp .. sau ceva de genu asta. mie nu mi se pare sa imi fi urcat puterea cu 30 de cai .. diferenta se simte .. am facut un mic test .. 0-100 inainte de chip si dupa ce l-am montat. Inainte am scos 10 secunde iar dupa chip si dupa ce am schimbat uleiu si filtrele am scos 9,2 cu o plecare cam proasta de pe loc .. am tinut prea mult ambreaju .. de frica sa nu imi fluiere rotzile. Iar pe o portiunue unde inainte prindeam maxim 180 183 km/h acuma am prins cam 193 195km/h . Am avut mare noroc .. ca s-a potrivit .. deci in concluzie a meritat acei 30 de euro sau cat am dat pe el .
Link to comment
Share on other sites

Nu e mare lucru de montat, se incalzesc piciorusele cu un pistol cu aer cald dupa care se desprinde chipu de pe placa. Probabil, prietenului tau nu i-a lipit cum trebuia chipu .. si probabil a facut vrun scurt

63488[/snapback]

 

chipul este un eprom o memorie,si nici o memorie nu este lipita de placa de baza deci nu intra in discutie folosirea pistolului de lipit:se inlatura siguranta care e pe chip si se scoate chipul din slot,avand grija la energia statica-mare grija,atingeti mai intai un obiect metalic ca sa va descarcati cel mai bine :blink: nu e gluma.

Link to comment
Share on other sites

mie nu mi se pare sa imi fi urcat puterea cu 30 de cai ..

77987[/snapback]

 

pai a zis cineva ca,cu chiptuning simti diferenta ca si cand ar fi gol rezervorul...

nu se simte cine stie ce.

si eu am pus si ma asteptam la o crestere de 15 cp si nu am observat mare lucru:parca urca mai bine in ture,dar la mers nu cine stie ce.

dar am intampinat niste probleme de genul variatiei la relantiu cand calcam brusc gazul'si anume:cobora pana in 400rpm si dupa aia crestea la normal relantiu de 740rpm.

din documentatie am aflat ca pana si chipul alpina are o problema si anume pe la 1400rpm,dar soundul motorului in urma chipului alpina e grozav:"suficient cat sa-ti dea prietenii pe spate"

ma enerva variatia aia la relantiu si l-am schimbat inapoi cu cel original.

Edited by claudiu.cosar
Link to comment
Share on other sites

soundul motorului in urma chipului alpina e grozav:"suficient cat sa-ti dea prietenii pe spate"

ma enerva variatia aia la relantiu si l-am schimbat inapoi cu cel original.

77995[/snapback]

Pune-le pe amandoua si le schimbi intre ele cu un comutator...in functie de ce vrei -sound si putina forta in plus...sau originalul :blink:

Link to comment
Share on other sites

si nici o memorie nu este lipita de placa de baza deci nu intra in discutie folosirea pistolului de lipit:se inlatura siguranta care e pe chip si se scoate chipul din slot

 

 

La mine era lipit direct pe placa, nu avea slot.

Link to comment
Share on other sites

Pune-le pe amandoua si le schimbi intre ele cu un comutator...in functie de ce vrei -sound si putina forta in plus...sau originalul :blink:

78015[/snapback]

 

stai ca nu te inteleg iuliane,eu pe a mea am doar un singur chip,e vorba de 520iM20;explica-mi si mie mai detaliat te rog...

Link to comment
Share on other sites

stai ca nu te inteleg iuliane,eu pe a mea am doar un singur chip,e vorba de 520iM20;explica-mi si mie mai detaliat te rog...

78094[/snapback]

Probabil vrea sa zica sa conectezi ambele EPROM-uri si sa le slectezi cu un comutator cand pe unul, cand pe altul.

Daca tii neaparat se poate face. Al doilea EPROM il lipesti in paralel cu cel de pe ECU, cu exceptia pinului Chip Enable din care selectezi Eprom-ul dorit.

Link to comment
Share on other sites

Probabil vrea sa zica sa conectezi ambele EPROM-uri si sa le slectezi cu un comutator cand pe unul, cand pe altul.

Daca tii neaparat se poate face. Al doilea EPROM il lipesti in paralel cu cel de pe ECU, cu exceptia pinului Chip Enable din care selectezi Eprom-ul dorit.

78097[/snapback]

 

:blink: pai nu am spus mai sus ca am doar un singur eprom pe auto :)

si in nici un caz nu o sa fac modificari pe ECU.

Link to comment
Share on other sites

:) pai nu am spus mai sus ca am doar un singur eprom pe auto :)

si in nici un caz nu o sa fac modificari pe ECU.

78114[/snapback]

 

Pai ai unul si mai adaugi inca unul ca sa le poti comuta.

Dar mai bine lasi masina cum e ca e mai sigur :blink: .

Link to comment
Share on other sites

In principiu cea mai buna cale pentru a castiga cai in plus este remaparea, pentru ca se face prin modificarea soft-ului original al masinii,modificare facuta pe asa-numita "smoke map". Chip-urile asa-zise "universale" dau multe probleme, cu relantiul, cu fumul scos etc. La service am avut pana acum 2 masini cu power-box la care nu mai era stabil relantiul, aveau uzura in axul cu came, tacheti si vibrochen, si scoteau un fum de ziceai ca esti la Copsa Mica.
Link to comment
Share on other sites

In principiu cea mai buna cale pentru a castiga cai in plus este remaparea, pentru ca se face prin modificarea soft-ului original al masinii,modificare facuta pe asa-numita "smoke map". Chip-urile asa-zise "universale" dau multe probleme, cu relantiul, cu fumul scos etc. La service am avut pana acum 2 masini cu power-box la care nu mai era stabil relantiul, aveau uzura in axul cu came, tacheti si vibrochen, si scoteau un fum de ziceai ca esti la Copsa Mica.

78573[/snapback]

 

 

Legat de chipu asta al meu, era intr-o cutie neagra pe care scria 320d 10.11.2000 iar pe chipuri era lipita o eticheta galbela pe care scria cu negru SKN . Cu relantiu nu am probleme, iar cu fumu parca scoate mai mult in sarcina, seara vad in oglinda .. dar nu sunt sigur daca e fum sau praf.. iar cand stau pe loc si o turez nu scoate deloc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.