Jump to content

Mi-am luat chiptuning (320d 136cp)


Lolo

Recommended Posts

Daca sunt facute pentru tipul tau de masina, atunci sunt ok. Eu am descris problemele ce le-au avut 2 masini cu power-box si faptul ca un prieten de-al meu a avut chip-ul schimbat pe masina si avea probleme cu relantiul si dupa o scurta vreme a renuntat la el. Intotdeauna sustin ca trebuie o buna documentare inainte de a face ceva, pentru ca o masina este scumpa, si eu unul nu mi-as permite sa-mi bat joc de masina mea sau de a altora, pentru ca stiu cat de greu se castiga banii. Edited by Alexander
Link to comment
Share on other sites

Asa cum am mai spus: intotdeauna e de preferat o remapare prin chiptuning sau OBD tuning, pentru ca aceasta se face prin modificarea fisierului original al masinii si tine cont de caracteristicile specifice fiecarei masini. Din ce am vazut pana acum pot sa spun ca fiecare masina are "sufletul" ei propriu, diferit fata de toate celelalte, asa ca nu e bine sa le tratezi la fel.
Link to comment
Share on other sites

Asa cum am mai spus: intotdeauna e de preferat o remapare prin chiptuning sau OBD tuning, pentru ca aceasta se face prin modificarea fisierului original al masinii si tine cont de caracteristicile specifice fiecarei masini. Din ce am vazut pana acum pot sa spun ca fiecare masina are "sufletul" ei propriu, diferit fata de toate celelalte, asa ca nu e bine sa le tratezi la fel.

79653[/snapback]

 

Cum adica tine cont de specificul fiecarei masini ?

Ce vrei sa zici ? Ca exista varianta de a pune acelasi soft indiferent de tipul masinii ?

Sau ca doua masini identice au softuri diferite ?

Link to comment
Share on other sites

paul: sa luam cazul particular al masinii mele. Am audi A4 1.9TDI din 2001 (produs in noiembrie 2000), cu codul motor AJM. Pentru acest cod motor, Audi a scos 5 variante de soft, asa ca desi la prima vedere cineva poate sa zica (virgula) ca are acelasi model de Audi ca al meu, cu acelasi cod motor, nu pot sa-i pun fisierul meu tunat pentru ca masina lui nu va porni. Probabilitatea e foarte mica sa nimeresc un alt Audi cu acelasi soft pe care-l am eu in masina, si si-atunci prefer sa-i fac modificarea pe fisierul lui original, pentru ca poate sa aiba niste setari din service diferite fata de masina mea, repet, chiar cu acelasi soft de fabrica.

Cu atat mai mult, la masinile produse din 2005 incoace, care au protocol EDC16, in mod OBLIGATORIU se face un fisier tunat pentru FIECARE MASINA in parte, datorita codarilor pentru injectoare.

Edited by Alexander
Link to comment
Share on other sites

e46 325 ci din 2001 192cp stock ...vreau niste argumente pertinente daca sa-mi pun sau nu chip ...... :blink:

79679[/snapback]

 

io si oli merem saptamana asta la alexander la timi sa ne punem .....

la oli ii ridica la 260cp

la mine la 215 cp

 

ce alte argumente vrei......daca oli isi pune asta ar trebui sa iti spuna multe ....ca a vb azi la tel cu alex si .....batem palma

 

carcotele lu astia ca iti fute masina......sa dea unul exemplu si io imi scot palaria!!!

Link to comment
Share on other sites

calin325: aici tu alegi, si-ti spun ce le spun la toti clientii mei pe benzina: cresterea de calutzi putere la benzinare fara turbo este destul de mica, aprox. intre 5-15CP in plus in functie de capacitatea cilindrica,asa ca daca tu consideri ca merita acesti cai vs. banii pentru tuning, atunci e ok.

Ce-ti sugerez eu: daca alegi sa faci tuning, atunci opteaza pentru remapare (OBD tuning) ce fac si eu, sau pentru schimbarea chip-ului dar cu o crestere moderata, de maxim-maxim 15CP. Toate restul chip-urilor care promit cresteri spectaculoase la benzinare sunt daunatoare.

Link to comment
Share on other sites

calin325: aici tu alegi, si-ti spun ce le spun la toti clientii mei pe benzina: cresterea de calutzi putere la benzinare fara turbo este destul de mica, aprox. intre 5-15CP in plus in functie de capacitatea cilindrica,asa ca daca tu consideri ca merita acesti cai vs. banii pentru tuning, atunci e ok.

Ce-ti sugerez eu: daca alegi sa faci tuning, atunci opteaza pentru remapare (OBD tuning) ce fac si eu, sau pentru schimbarea chip-ului dar cu o crestere moderata, de maxim-maxim 15CP. Toate restul chip-urilor care promit cresteri spectaculoase la benzinare sunt daunatoare.

79699[/snapback]

 

 

pentru remapare as opta......un pret?

 

daca ies 15cp din chip + un cold air intake 5cp e super ok :blink:

Link to comment
Share on other sites

paul: sa luam cazul particular al masinii mele. Am audi A4 1.9TDI din 2001 (produs in noiembrie 2000), cu codul motor AJM. Pentru acest cod motor, Audi a scos 5 variante de soft, asa ca desi la prima vedere cineva poate sa zica (virgula) ca are acelasi model de Audi ca al meu, cu acelasi cod motor, nu pot sa-i pun fisierul meu tunat pentru ca masina lui nu va porni.

79669[/snapback]

 

 

Au existat 5 variante de soft ,la ce mod?Acelasi motor cu mai multi cai,in functie de soft,sau aceeasi cai, soft diferit datorita imbunatatirii lui?

 

Daca motoarele sunt identice,de ce nu ar porni motorul daca pui softul tunat?

Link to comment
Share on other sites

Pare cam ciudat. Sa nu porneasca ar insemna sa fie diferente radicale intre motoare . Si deja nu ar mai fi acelasi motor.

Plus cheltuielile de logistica pentru producator ar fi uriase cu o asemenea diversitate. Care diversitate mai este si inutila ca nu aduce nici un avantaj. Eu am observat ca tendinta este de a unifica platformele chiar intre marci diferite. BMW face motoare cu PSA. Audi si VW au platforme comune. Exemplele pot continua.

Daca sunt diferente de soft probabil ca sunt doar pentru corectare bug-uri. Si in acest caz softul merge pe toate motoarele similare. Cu cat mai nou e softul cu atat mai bine.

Deci si softul de "tuning" ar trebui sa mearga pe toate masinile similare.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Plus cheltuielile de logistica pentru producator ar fi uriase cu o asemenea diversitate. Care diversitate mai este si inutila ca nu aduce nici un avantaj.

79777[/snapback]

 

Se utilizeaza schimbarea softului la acelasi tip de motor pentru reducerea/cresterea puterii.

 

De exemplu E90 ,325i are motorul identic cu 330i,varianta US.Difera galeria de admisie si softul utilizat.

 

La fel si 323i are acelasi motor cu 325i,soft diferit.

 

Nu vad in schimb rostul de a avea soft diferit la motoare identice ,pentru acelasi tip de masina.

Link to comment
Share on other sites

Diferenta intre soft-uri pentru acelasi tip de motor dar luna/an diferit de fabricatie, este data nu de continutul mapelor pentru engine (ce se modifica prin tuning) ci de locatia in hexa unde se afla aceste mape. Pana acum am tunat mai multe masini din exemplul de mai sus, cu motorul AJM, si fisierele le citesc ca sa inteleg si eu ce si unde s-a modificat (se pot edita cu WinOLS), si la un simplu "compare" intre fisiere se poate vedea ca exista offset intre adrese. De curiozitate (la comparare fisierele erau diferite) am pus pe masina mea (Audi - AJM) fisierul tunat de la un prieten cu Passat (AJM) si nu a pornit, in sensul ca "da" la demaror dar nu pornea, din cauza ca ECU nu poate interpreta fisierul. Edited by Alexander
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.