Jump to content

a rezolvat cineva trepidatia masinii la plecarea de pe loc?


pavel_marius

Recommended Posts

volanta si rulmentul de presiune care era dus dar placa si discu erau foarte bune nu era necesar

 

adica nu volanta era buba. pai sa tot facem experimente poate pana la urma ajungem sa-i dam de cap.

eu am schimbat volanta din alt motiv aveam trepidatii mari cand porneam si opream motorul din cauza k era volanta descentrata,iar pana sa o schimb nu am avut trepidatiile astea la plecarea de pe loc si nici dupa ce am schimbato o perioda nu au fost...au aparut cred ca acum 1 2 luni maxim...si nu cred ca are cum sa fie din volanta.placa disc rulment poate dra nu volanta...pana la urma tind sa cred ca este ceva din cardan

 

Eu cred in varianta cu volanta insa pana cand nu vine cineva sa-mi spuna clar ca a avut acest tip de trepidatie si a scapat de ea inlocuid volanta si kitul nu ma risc sa dau banii aiurea. Cred insa deoarece motivele date de pavel_marius sunt foarte elocvente...si ma refer aici la faza cu arcurile...astept sa vad acuma ce rezultat are el si in functie de ce spune el o sa trec si eu la fapte. Insa nu exclud faza cu un rulment la cardan...e si asta posibila!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
din cite ma vazut pe forumurile bmw se pare ca sint multe masini care sufera de aceasta boala . adica de multe ori la plecarea de pe loc masina trepideaza f tare .dubios este faptul ca nu apare aceasta simptoma de fiecare data . apare in general cind este folosit mai des ambreiajul de ex.la intersectii.masina mea este318d 2005,dar aceasta problema aparesi la318iadica la benzinare.unii au schimbat tot ambreajul, altii filtru epurator,bucsa la cardan,tampoane la motor,si ultima gaselnita un senzor pe la axul cu came.concuzia ar fi; ce trebuie schimbat pina la urma .vreo piesa sau marca pt ca pe mine ainceput sa ma dispere aceasta trepidatie.va multumesc si sper ca nu v-am plictisit

salut ......am si eu problema asta, dar am citit de la un coleg forumist sa incerci sa pleci cu a4-a de pe loc nu f mult sa inebunesti discul de ambreaj si pt ceva timp numi ai treaba cu trepidatile , la mine tine cam 2 saptamani dar normal o fac doar atunci cand folosesc ambreajul f des.

parereea mea este ca daca nu trepideaza f tare nu cred ca ar trebui sa schimbi ceva .

o zi buna in continuare

 

PS este o boala la bmw......deci asta este

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Am si eu (uneori) problema asta legata de vibratii la plecarea de pe loc. Din punctul meu de vedere, cel mai probabil, "vinovat/vinovata" de producerea acestor vibratii este una din componentele din tabelul de mai jos. Din pacate nu dispun de o rampa (pentru cateva ore) unde sa pot verifica posibilele componente defectuoase; asta ar implica si demontarea completa a cardanului. Daca se iveste ocazia sa-mi pot urca masina pe o rampa, am toate sansele sa depistez cauza problemei :), si implicit sa revin aici cu noutati.

vibration_when_starting_off.bmp

Link to comment
Share on other sites

Interesant. Nu sunt surprins sa citesc in tabelul tau exact ce ma astept si eu sa fie cauza: flansa cardanului.

 

Am si un argument. Am observat ca acum, de cand au venit temperaturile negative, nu mai tremura la primele plecari. Explicatia mea ar fi ca aceasta flansa DIN CAUCIUC se intareste peste noapte din cauza temperaturii ambiante extrem de reduse si devine foarte rigida pentru un timp.

Edited by alexrosiu
Link to comment
Share on other sites

Interesant. Nu sunt surprins sa citesc in tabelul tau exact ce ma astept si eu sa fie cauza: flansa cardanului.

 

Am si un argument. Am observat ca acum, de cand au venit temperaturile negative, nu mai tremura la primele plecari. Explicatia mea ar fi ca aceasta flansa DIN CAUCIUC se intareste peste noapte din cauza temperaturii ambiante extrem de reduse si devine foarte rigida pentru un timp.

nu stiu ce fel de trepidatie ai dar daca iti trepideaza masina exact cum am descris eu sa stii ca este volanta am schimbat o si am rezolvat problema

Link to comment
Share on other sites

Interesant. Nu sunt surprins sa citesc in tabelul tau exact ce ma astept si eu sa fie cauza: flansa cardanului.

 

Am si un argument. Am observat ca acum, de cand au venit temperaturile negative, nu mai tremura la primele plecari. Explicatia mea ar fi ca aceasta flansa DIN CAUCIUC se intareste peste noapte din cauza temperaturii ambiante extrem de reduse si devine foarte rigida pentru un timp.

 

 

Asa este; am observat si eu ca la rece nu se manifesta deloc problema; e destul de probabila explicatia data de tine; eu mai am o varianta :); sti ca in iteriorul flansei de cauciuc, se afla un ghidaj care mentine centrat axial, iesirea din cutia de viteze (arborele secundar) si intrarea in cardan (primul element al cardanului). daca acel ghidaj are o oarecare uzura, atunci, acel "joc axial" este mult mai pronuntat cand una din piese se dilata mai mult si celelalte nu; ma refer la faptul ca, axul secundar al cutiei de viteze are tendinta sa se incalzeasca f mult in raport cu acel ghidaj, si cum ghidajul trebuie sa intre cu un capat in cutia de viteze si cu celalalt in cardan, un joc cat de mic "la rece", va fi mult amplificat "la cald". Eu sper sa fie doar asta problema...acel "gidaj" care dupa parerea mea...are joc mare si nu mai mentine aliniata iesirea din cutie cu intrarea in cardan.De ce cred asta!!!? chiar si cu motorul fff cald (vara, in trafic intens) problema se manifesta uneori mai des alteori mai deloc; de aici am tras concluzia ca.....acel element de ghidare cam "danseaza" in locul in care este pus, si daca ai bafta sa il prinzi pe pozitie cat de cat corecta atunci cand pleci de pe loc, transmisia este aliniata si nu vor aparea forte decalate axial care sa provoace trepidatiile cu pricina.

post-10521-1230632142_thumb.png

post-10521-1230632308_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

doamne ce explicatii :)

 

p.s. volanta + kit ambreiaj = problema rezolvata...

 

dar stiu costa ceva... :)

 

p.s.s. xbm ...tu chiar crezi ce spui ?! pei daca ar fi ghidajul cu probleme ,cum crezi tu ca il prizi cateodata bine si cateodata prost,pe pozitie...?! pei masina aia la 4000rot/min...se duce dreacu cardan ,cutie si diferential ,daca are joc acolo....sa numai vorbim de momentul in care schimbi vitezele mai rapid si dai soc in cardan , in cutie , in ambreiaj , in diferential

 

cel mult poate sa aibe un pic de lag in rotatie din cauza flansei distruse sau bataie din cauza rulmentului intermediar dus,astfel cardanul avand ca miscare de la jumate ,in sus-jos din cauza socurilor...

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

am si eu aceeasi problema. masina un 318d din 2004 faza e ca la mine APARE NUMAI IN TRAFIC CAND E SOLICITAT AMBREIAJUL adica numai a1a a2a.. cand se incalzeste. de ex in traficul din bucuresti face foarte urat trepideaza urat intr-a 1a. ce ar putea fi? la rece nu prea mi se pare ca face.

 

dupa aceea cand merg la drum lung si nu mai folosesc asa des a1a,a2a nu mai trepideaza.

Edited by ins1dez
Link to comment
Share on other sites

Azi am urcat masina pe o rampa si am vazut ca flansa este deteriorata chiar in dreptul unui surub (cauciucul este usor fisurat dar in sarcina, o defalcare de 2 mm cred ca este suficient); deci, in proportie de 99,99% , flansa este cauza trepidatiilor (in cazul meu); pentru mai multa siguranta, am sa schimb si flansa si ghidajul interior.

pt. alexrosiu

din cate am inteles, si la tine se manifesta la fel; adica la rece este ok, insa la cald....incepe sa faca fitze; daca ai ocazia sa urci masina pe o rampa, uita-te cu atentie la flansa...mai mult ca sigur ca e plesnita pe undeva; cat se poate de corecta si logica remarca ta referitoare ca comportamentul cauciucului la rece si la cald; eu am avut unele retineri pt ca la mine si la cald merge f bine uneori; insa acum este clar ca flansa face probleme.

Link to comment
Share on other sites

xbm:

Ce flansa e aia? cum se numeste? Ai avut aceleasi caracteristici prezentate de mine mai sus?

 

Este flansa de cauciuc care face legatura intre cutia de viteze si cardan (vezi piesa nr. 1 din figura postata de mine ceva mai sus); citind simptomul relatat de tine, este f probabil sa ai aceeasi problema.

Baftah

Link to comment
Share on other sites

eu nu am schimbat inca flansa insa m-am interesat de preturi si costa asa:

flansa cardan (cod bmw 26111227410)...echivalent marca FEBI (cod 05084)....138 ron

ghidaj de centrare cardan (cod bmw 261175226611)...echivalent marca FEBI ( cod 12124).... 26 ron

eu le voi schimba in primavara deoarece pe frigul asta nu imi face DELOC probleme, asa ca mai aman putin :)

Edited by xbm
Link to comment
Share on other sites

eu nu am schimbat inca flansa insa m-am interesat de preturi si costa asa:

flansa cardan (cod bmw 26111227410)...echivalent marca FEBI (cod 05084)....138 ron

ghidaj de centrare cardan (cod bmw 261175226611)...echivalent marca FEBI ( cod 12124).... 26 ron

eu le voi schimba in primavara deoarece pe frigul asta nu imi face DELOC probleme, asa ca mai aman putin :)

daca masina ta are aceleasi simptome pecare le am descris eu degeaba osa schimbi piesa despre care vorbesti

Link to comment
Share on other sites

eu nu am schimbat inca flansa insa m-am interesat de preturi si costa asa:

flansa cardan (cod bmw 26111227410)...echivalent marca FEBI (cod 05084)....138 ron

ghidaj de centrare cardan (cod bmw 261175226611)...echivalent marca FEBI ( cod 12124).... 26 ron

eu le voi schimba in primavara deoarece pe frigul asta nu imi face DELOC probleme, asa ca mai aman putin :)

daca masina ta are aceleasi simptome pecare le am descris eu degeaba osa schimbi piesa despre care vorbesti

 

intentia mea nu este sa itzi dau peste nas dar, este doar problema TA daca vrei sa te limitezi la propria ta opinie; ca o recomandare, incearca sa accepti si faptul ca: daca SINGURA cauza ar fi fost volanta/placa presiune/disc ambreiaj, atunci cu SIGURANTA ca ar fi fost arhicunoscuta rezolvarea; daca ai fi fost atent la ce sa postat aici, ai fi putut citi negru pe alb (in bentley manual....) care sunt elementele cu probabilitate mare de a fi defecte.

Edited by xbm
Link to comment
Share on other sites

intentia mea nu este sa itzi dau peste nas dar deja te bagi in seama aiurea.

poate nu ai observat dar nu am facut decat sa iti ignor "recomandarile"; ma priveste ce schimb sau nu la masina; este doar problema TA daca vrei sa te limitezi la propria ta opinie; te rog sa nu mai iei in seama postarile mele; "ajuta" pe altcineva daca tzi neaparat, dar, ca o recomandare, incearca sa accepti si faptul ca: daca SINGURA cauza ar fi fost volanta/placa presiune/disc ambreiaj, atunci cu SIGURANTA ca ar fi fost arhicunoscuta rezolvarea; daca ai fi fost atent la ce sa postat aici, ai fi putut citi negru pe alb (in bentley manual....) care sunt elementele cu probabilitate mare de a fi defecte.

Nici eu nu vreau sa te acuz pe tine insa gresesti...daca nu cu informatia macar cu tonul exprimarii.

Pare foarte plauzibil si ce spui tu aici legat de flansa insa care este explicatia ca mai toti care au inlocuit volanta+kit au rezolvat problema?! Exista cateva exceptii desigur insa acolo nu a fost inlocuit ansamblul impreuna(adica ori numai volanta ori numai kit-ul). Inca nu am auzit pe nimeni sa rezolve problema inlocuind flansa asa ca nu prea vad de unde motivul asta a tau de a arunca cu rahat intr-un om care nici macar nu a ridicat tonul la tine. Repet nu spun ca nu ai avea dreptate in legatura cu solutionarea trepidatiei dar gresesti amarnic felul in care cotracarezi ideea lui pavel_marius.

 

Revenind la flansa asta intreb din nou...de ce prin inlocuirea volantei+kit a fost rezolvata problema?! Amortizeaza in vreun fel piesele noi defectul flansei?! Va d ca te-ai documentat temeinic si iti multumim ca ne-ai adus informatiile pe topic insa e vreun caz concret de ceva care a realizat operatiunea asta si prin realizarea ei sa solutioneze si problema? Imi pun toate aceste intrebari pentru ca mi se pare putin probabil ca o flansa deteriorata sa creeze trepidatii numai la plecarea de pe loc...ar fi facut mult mai mult rau decat atat...poate ma insel eu insa! Mie unul mi-ar conveni solutia pusa de tine...e mult mai ieftina insa hai sa vedem daca e si buna!

Link to comment
Share on other sites

intentia mea nu este sa itzi dau peste nas dar deja te bagi in seama aiurea.

poate nu ai observat dar nu am facut decat sa iti ignor "recomandarile"; ma priveste ce schimb sau nu la masina; este doar problema TA daca vrei sa te limitezi la propria ta opinie; te rog sa nu mai iei in seama postarile mele; "ajuta" pe altcineva daca tzi neaparat, dar, ca o recomandare, incearca sa accepti si faptul ca: daca SINGURA cauza ar fi fost volanta/placa presiune/disc ambreiaj, atunci cu SIGURANTA ca ar fi fost arhicunoscuta rezolvarea; daca ai fi fost atent la ce sa postat aici, ai fi putut citi negru pe alb (in bentley manual....) care sunt elementele cu probabilitate mare de a fi defecte.

Nici eu nu vreau sa te acuz pe tine insa gresesti...daca nu cu informatia macar cu tonul exprimarii.

Pare foarte plauzibil si ce spui tu aici legat de flansa insa care este explicatia ca mai toti care au inlocuit volanta+kit au rezolvat problema?! Exista cateva exceptii desigur insa acolo nu a fost inlocuit ansamblul impreuna(adica ori numai volanta ori numai kit-ul). Inca nu am auzit pe nimeni sa rezolve problema inlocuind flansa asa ca nu prea vad de unde motivul asta a tau de a arunca cu rahat intr-un om care nici macar nu a ridicat tonul la tine. Repet nu spun ca nu ai avea dreptate in legatura cu solutionarea trepidatiei dar gresesti amarnic felul in care cotracarezi ideea lui pavel_marius.

 

Revenind la flansa asta intreb din nou...de ce prin inlocuirea volantei+kit a fost rezolvata problema?! Amortizeaza in vreun fel piesele noi defectul flansei?! Va d ca te-ai documentat temeinic si iti multumim ca ne-ai adus informatiile pe topic insa e vreun caz concret de ceva care a realizat operatiunea asta si prin realizarea ei sa solutioneze si problema? Imi pun toate aceste intrebari pentru ca mi se pare putin probabil ca o flansa deteriorata sa creeze trepidatii numai la plecarea de pe loc...ar fi facut mult mai mult rau decat atat...poate ma insel eu insa! Mie unul mi-ar conveni solutia pusa de tine...e mult mai ieftina insa hai sa vedem daca e si buna!

 

 

daca te uiti atent ai sa vezi ca am editat postul la nici un minut, si mi-am "reformulat" atitudinea fata de pavel_marius.

dar poate ca itzi face placere sa dai apa la moara.

in rest.....esti liber sa crezi ce vrei; sa fi sanatos

Link to comment
Share on other sites

Aha :) ...tu nu cred ca doresti sa cauti solutie ci motiv de cearta! Pana una alta daca te uiti atent, eu nu te-am acuzat de nimic(in afara de ceea ce era foarte evident) si nici nu am dat apa la moara nimanui...da merci de urare oricum...sanatate si tie :). De obicei imi cer scuze daca gresesc fata de cineva si imi sta pe limba sa pun niste scuze in fata ta da recitindu-mi postul chiar nu vad de ce te-ai legat de mine! Ma rog...in "politicosul" tau stil iti spun...nu ai decat sa crezi ce vrei!
Link to comment
Share on other sites

desi nu am bmw pot spune ca aceeasi problema o am si eu la un seat leon din 2001. in aglomeratie dupa ceva timp, la plecarea de pe loc tremura...., nu cred ca e ceva specific bmw.

 

posibil sa fie ambreiajul, volanta.... n-am idee. dar la mine se manifesta doar in trafic bara la bara unde faci 2km intr-o ora.

Link to comment
Share on other sites

hai sa va lamuresc eu putin ca vad ca nu va prindeti de idei : exista doua probleme in acest topic ambele cu acelasi efect ... tremuratul masinii.

- prima problema este la unii la care masina tremura DUPA ce se incalzeste motorul mai ales in aglomeratie si trafic intens... acolo este de vina ambraiaj + volanta problema aparuta de la uzura volantei la cuplarea excesiva a ambreiajului ...

- a doua problema (care o am si eu) este INAINTE de a se incalzi motorul, atunci cand motorul e rece si apare tremuratul la plecarea masinii de pe loc numai in treapta intai cu accelerare slaba sau fara accelerare. aceasta problema este cauzata de uzura elementelor din cardan enumerate mai sus de colegul nostru.

va doresc success si cand se incalzeste afara o sa schimb si eu acele elemente de la cardan si va comunic daca a disparut sau nu tremuratul masinii la plecarea de pe loc

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.