Jump to content

a rezolvat cineva trepidatia masinii la plecarea de pe loc?


pavel_marius

Recommended Posts

hai sa va lamuresc eu putin ca vad ca nu va prindeti de idei : exista doua probleme in acest topic ambele cu acelasi efect ... tremuratul masinii.

- prima problema este la unii la care masina tremura DUPA ce se incalzeste motorul mai ales in aglomeratie si trafic intens... acolo este de vina ambraiaj + volanta problema aparuta de la uzura volantei la cuplarea excesiva a ambreiajului ...

- a doua problema (care o am si eu) este INAINTE de a se incalzi motorul, atunci cand motorul e rece si apare tremuratul la plecarea masinii de pe loc numai in treapta intai cu accelerare slaba sau fara accelerare. aceasta problema este cauzata de uzura elementelor din cardan enumerate mai sus de colegul nostru.

va doresc success si cand se incalzeste afara o sa schimb si eu acele elemente de la cardan si va comunic daca a disparut sau nu tremuratul masinii la plecarea de pe loc

 

Daca nu ma insel XBM a spus ca la el apare trepidatia la cald...Si am o intrebare...de ce ar trepida inainte de incalzire daca ar fi de vina flansa sau alt element de la cardan si nu si dupa incalzire. Logic ar fi sa trepideze dupa ce flansa(sau alt element din cauziuc) se incalzeste, asa cum a spus si xbm.

Link to comment
Share on other sites

pentru ca flansa si-a modificat in timp propietatile sale si putin forma, iar cand se incalzeste "cauciucul" acela se dilata putin si nu mai apar probleme. cand e rece e problema. asa mi s-a spus si mie la un service unde am fost dar nu-mi venea sa cred prima data ca-i de la cardan. a zis mecanicul ca s-ar putea sa fie si de la arcurile din ansamblu ambreiaj-volanta care au mai "obosit" si devin flexibile numai dupa ce se incalzesc putin.
Link to comment
Share on other sites

din cite ma vazut pe forumurile bmw se pare ca sint multe masini care sufera de aceasta boala . adica de multe ori la plecarea de pe loc masina trepideaza f tare .dubios este faptul ca nu apare aceasta simptoma de fiecare data . apare in general cind este folosit mai des ambreiajul de ex.la intersectii.masina mea este318d 2005,dar aceasta problema aparesi la318iadica la benzinare.unii au schimbat tot ambreajul, altii filtru epurator,bucsa la cardan,tampoane la motor,si ultima gaselnita un senzor pe la axul cu came.concuzia ar fi; ce trebuie schimbat pina la urma .vreo piesa sau marca pt ca pe mine ainceput sa ma dispere aceasta trepidatie.va multumesc si sper ca nu v-am plictisit

 

Sincer sa fiu mi s-a intamplat si mie mai ales in trafic in aglomeratie si pe la intersectii cand foloseam ambreajul f mult,dar am inceput sa accelerez masina un pic mai mult(1800-2000 de ture) si nu imi mai trepideaza deloc.

Link to comment
Share on other sites

pentru ca flansa si-a modificat in timp propietatile sale si putin forma, iar cand se incalzeste "cauciucul" acela se dilata putin si nu mai apar probleme. cand e rece e problema. asa mi s-a spus si mie la un service unde am fost dar nu-mi venea sa cred prima data ca-i de la cardan. a zis mecanicul ca s-ar putea sa fie si de la arcurile din ansamblu ambreiaj-volanta care au mai "obosit" si devin flexibile numai dupa ce se incalzesc putin.

 

 

odata cu variatia de temperatura ( a flansei de cauciuc) se modifica considerabil elasticitatea acestuia insa dilatarea este neglijabila; la cald este foarte elastic, insa la rece devine fff rigid, si aceasta rigiditate poate compensa in anumite limite unele defecte; in opinia mea, o flansa defectuoasa isi va arata "semnele" la cald, in timp ce la frig, tinde sa le "mascheze"; totodata, plecarea de pe loc este mai solicitanta pt flansa decat in mers; pentru a "urni" masina din loc este nevoie de un cuplu mult mai mare decat atunci cand esti deja "lansat".

arcurile din ansablul ambreiaj-volanta, au tendinta sa se decaleasca ( in anumite situatii) iar aceasta decalire le-ar face sa se inmoaie (nicidecum sa devina mai rigide) si/sau sa devina mai "scurte" (raman oarecum comprimate din cauza pierderii proprietatilor elastice).

 

astea sunt explicatiile mele insa nu este nimeni obligat sa si le insuseasca

:)

 

multa bafta

Link to comment
Share on other sites

pentru ca flansa si-a modificat in timp propietatile sale si putin forma, iar cand se incalzeste "cauciucul" acela se dilata putin si nu mai apar probleme. cand e rece e problema. asa mi s-a spus si mie la un service unde am fost dar nu-mi venea sa cred prima data ca-i de la cardan. a zis mecanicul ca s-ar putea sa fie si de la arcurile din ansamblu ambreiaj-volanta care au mai "obosit" si devin flexibile numai dupa ce se incalzesc putin.

 

 

odata cu variatia de temperatura ( a flansei de cauciuc) se modifica considerabil elasticitatea acestuia insa dilatarea este neglijabila; la cald este foarte elastic, insa la rece devine fff rigid, si aceasta rigiditate poate compensa in anumite limite unele defecte; in opinia mea, o flansa defectuoasa isi va arata "semnele" la cald, in timp ce la frig, tinde sa le "mascheze"; totodata, plecarea de pe loc este mai solicitanta pt flansa decat in mers; pentru a "urni" masina din loc este nevoie de un cuplu mult mai mare decat atunci cand esti deja "lansat".

arcurile din ansablul ambreiaj-volanta, au tendinta sa se decaleasca ( in anumite situatii) iar aceasta decalire le-ar face sa se inmoaie (nicidecum sa devina mai rigide) si/sau sa devina mai "scurte" (raman oarecum comprimate din cauza pierderii proprietatilor elastice).

 

astea sunt explicatiile mele insa nu este nimeni obligat sa si le insuseasca

:)

 

multa bafta

 

XBM am o intrebare...si no hard feelings pentru cearta dinainte, recunosc am exagerat un pic...mi-am amintit de o faza. La tine ai spus ca trepideaza la cald in treapta a 1-a la plecarea de pe loc nu? Cineva pe aici sau in alt topic similar a spus ca daca bagi in a 4-a si patinezi putin ambreiajul pe loc nu o sa mai trepideze pentru ceva timp(cateva plecari). Eu am incercat faza si a mers....timp de 7-8 plecari mergea perfect. Daca si la tine face la fel atunci faza cu flansa cred ca pica. Pentru ca nu ar avea niciun efect aceasta patinare asupra cauciucului din flansa, incat sa anuleze pentru putin timp defectul, implicata fiind in acest "proces"(sa-i spunem) volanta(si discul). Eu sincer m-as bucura sa ai dreptate...ar fi o varianta mult mai ieftina dar nici sa o inlocuiesc fara sa fie nevoie nu as dori.

Link to comment
Share on other sites

Cineva pe aici sau in alt topic similar a spus ca daca bagi in a 4-a si patinezi putin ambreiajul pe loc nu o sa mai trepideze pentru ceva timp(cateva plecari). Eu am incercat faza si a mers....timp de 7-8 plecari mergea perfect. Daca si la tine face la fel atunci faza cu flansa cred ca pica. Pentru ca nu ar avea niciun efect aceasta patinare asupra cauciucului din flansa, incat sa anuleze pentru putin timp defectul, implicata fiind in acest "proces"(sa-i spunem) volanta(si discul). Eu sincer m-as bucura sa ai dreptate...ar fi o varianta mult mai ieftina dar nici sa o inlocuiesc fara sa fie nevoie nu as dori.

 

Ma "bucur" si eu de acelasi simtom: tremurat la plecare in zona 1200 1400, la cald, daca o patinez mai puternic scap temporar de problema. Tremura chiar si in frana de motor daca angajez ambreiajul cand ajunge in zona 1200-1400. Dupa cum am mai spus, am schimbat volanta+kit ambreiaj de 2ori (le-am schimbat impreuna!) si flansa cardan+rulment intermediar. Dupa primul schimb volanta+kit n-a mers bine de cand a iesit din service, dupa al 2-lea a mers ok o luna, si am respectat recomandarile de break-in. De ce a reaparut tremuratul dupa un timp atat de scurt? La ce ar trebui sa ma mai uit?

Link to comment
Share on other sites

pentru ca flansa si-a modificat in timp propietatile sale si putin forma, iar cand se incalzeste "cauciucul" acela se dilata putin si nu mai apar probleme. cand e rece e problema. asa mi s-a spus si mie la un service unde am fost dar nu-mi venea sa cred prima data ca-i de la cardan. a zis mecanicul ca s-ar putea sa fie si de la arcurile din ansamblu ambreiaj-volanta care au mai "obosit" si devin flexibile numai dupa ce se incalzesc putin.

 

 

odata cu variatia de temperatura ( a flansei de cauciuc) se modifica considerabil elasticitatea acestuia insa dilatarea este neglijabila; la cald este foarte elastic, insa la rece devine fff rigid, si aceasta rigiditate poate compensa in anumite limite unele defecte; in opinia mea, o flansa defectuoasa isi va arata "semnele" la cald, in timp ce la frig, tinde sa le "mascheze"; totodata, plecarea de pe loc este mai solicitanta pt flansa decat in mers; pentru a "urni" masina din loc este nevoie de un cuplu mult mai mare decat atunci cand esti deja "lansat".

arcurile din ansablul ambreiaj-volanta, au tendinta sa se decaleasca ( in anumite situatii) iar aceasta decalire le-ar face sa se inmoaie (nicidecum sa devina mai rigide) si/sau sa devina mai "scurte" (raman oarecum comprimate din cauza pierderii proprietatilor elastice).

 

astea sunt explicatiile mele insa nu este nimeni obligat sa si le insuseasca

:)

 

multa bafta

 

XBM am o intrebare...si no hard feelings pentru cearta dinainte, recunosc am exagerat un pic...mi-am amintit de o faza. La tine ai spus ca trepideaza la cald in treapta a 1-a la plecarea de pe loc nu? Cineva pe aici sau in alt topic similar a spus ca daca bagi in a 4-a si patinezi putin ambreiajul pe loc nu o sa mai trepideze pentru ceva timp(cateva plecari). Eu am incercat faza si a mers....timp de 7-8 plecari mergea perfect. Daca si la tine face la fel atunci faza cu flansa cred ca pica. Pentru ca nu ar avea niciun efect aceasta patinare asupra cauciucului din flansa, incat sa anuleze pentru putin timp defectul, implicata fiind in acest "proces"(sa-i spunem) volanta(si discul). Eu sincer m-as bucura sa ai dreptate...ar fi o varianta mult mai ieftina dar nici sa o inlocuiesc fara sa fie nevoie nu as dori.

 

Eu sunt de parere ca atunci cand "patinezi" discul de ambreiaj intr-a 4-a, nu faci decat sa il incingi fff tare si sa arzi eventualele urme de ulei ce ar putea ajunge (poate din cauza uzurii semeringului de arbore) in ansamblul volanta/ambreiaj, caz in care "tremuratul" poate fi indus de un cuplaj neliniar al ambreiajului.

In cazul meu, am constatat o flansa cu probleme; ce zici, sa o schimb!!??? :)

Bafta

Link to comment
Share on other sites

no dar tremurat in pozitia P la e46 automat? are cineva asa ceva? la rece ca dupa ce s eincalzeste tot mai tremura dar nu asa de tare...:)

 

 

daca te incalzeste am eu dar la alta masina ...DIn ce stiu nu e normal sa existe un tremurat sesizabil in P

Link to comment
Share on other sites

no dar tremurat in pozitia P la e46 automat? are cineva asa ceva? la rece ca dupa ce s eincalzeste tot mai tremura dar nu asa de tare...:)

 

 

daca te incalzeste am eu dar la alta masina ...DIn ce stiu nu e normal sa existe un tremurat sesizabil in P

normal stiu ca nu e ca am pe cineva cu una exact la fel....model, an, km..si nu vibreaza deasta intreb...:)...ah doar culoarea difera sa fie de la asta?:))

 

deci cine are ideei sa le imparta si cu mine: nu e de la pompa nu e de la injectoare verificate la bosch tot si cica e ok. am racordul flexibil semi rupt si ar fi ceva de acolo dar tot nu se explica amplitudinea lor.cand se incalzeste motorul se diminueaza mult dar tot se mai simte ceva ...

Link to comment
Share on other sites

deci cine are ideei sa le imparta si cu mine: nu e de la pompa nu e de la injectoare verificate la bosch tot si cica e ok. am racordul flexibil semi rupt si ar fi ceva de acolo dar tot nu se explica amplitudinea lor.cand se incalzeste motorul se diminueaza mult dar tot se mai simte ceva ...

 

 

racordul da vibratii .....nu stiu ce inseamna semirupt ..

Link to comment
Share on other sites

deci cine are ideei sa le imparta si cu mine: nu e de la pompa nu e de la injectoare verificate la bosch tot si cica e ok. am racordul flexibil semi rupt si ar fi ceva de acolo dar tot nu se explica amplitudinea lor.cand se incalzeste motorul se diminueaza mult dar tot se mai simte ceva ...

 

 

racordul da vibratii .....nu stiu ce inseamna semirupt ..

 

adica nu e rupt de tot e fisurat pentru ca m-am uitat la el si afuma pe o parte. In plus daca ar fi doar de la el ar trebui sa vibreze si cand e motorul cald la fel de tare.

de asemeni am observat ca vibratia creste simtitor atunci cand o pun in D si tin piciorul pe frana. La fel destul de tare cand e rece si mai incet cand e cald motorul.

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parere ca atunci cand "patinezi" discul de ambreiaj intr-a 4-a, nu faci decat sa il incingi fff tare si sa arzi eventualele urme de ulei ce ar putea ajunge (poate din cauza uzurii semeringului de arbore) in ansamblul volanta/ambreiaj, caz in care "tremuratul" poate fi indus de un cuplaj neliniar al ambreiajului.

In cazul meu, am constatat o flansa cu probleme; ce zici, sa o schimb!!??? :)

Bafta

 

Pai daca asta crezi ca e...trecem la actiune. Eu, dupa ce trece iarna sunt hotarat sa schimb volanta+kit insa sunt inca deschis si la alte variante mai ales de cand am auzit cazuri concrete de schimbare ansamblu si efect 0. Si vroiam sa te intreb: acest ulei de pe ansamblu ajunge de la simeringul arborelui din cate spui. Unde se afla acest simering? Am mai auzit varianta asta si sunt curios. Poti schimba doar simeringul sau e inseparabil?! Merci!

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parere ca atunci cand "patinezi" discul de ambreiaj intr-a 4-a, nu faci decat sa il incingi fff tare si sa arzi eventualele urme de ulei ce ar putea ajunge (poate din cauza uzurii semeringului de arbore) in ansamblul volanta/ambreiaj, caz in care "tremuratul" poate fi indus de un cuplaj neliniar al ambreiajului.

In cazul meu, am constatat o flansa cu probleme; ce zici, sa o schimb!!??? :)

Bafta

 

Pai daca asta crezi ca e...trecem la actiune. Eu, dupa ce trece iarna sunt hotarat sa schimb volanta+kit insa sunt inca deschis si la alte variante mai ales de cand am auzit cazuri concrete de schimbare ansamblu si efect 0. Si vroiam sa te intreb: acest ulei de pe ansamblu ajunge de la simeringul arborelui din cate spui. Unde se afla acest simering? Am mai auzit varianta asta si sunt curios. Poti schimba doar simeringul sau e inseparabil?! Merci!

 

In cazul meu, este sigur ca flansa nu e tocmai ok;cum am mai spus, am vazut cu ochii mei ca este crapat cauciucul flansei.btw....de la inceputul iernii si pana acum nu mi-a trepidat deloc.

semeringul respectiv se afla in spatele volantei si bineinteles ca se poate schimba; si sa nu te astepti sa poti sesiza aceasta "scurgere"de ulei pe volanta deoarece nu e vorba de o scurgere masiva ci de una superficiala (daca e cazul), deci, nivelul uleiului pe joja ramane neschimbat "ochiometric" vorbind :)

la fel de bine poate fi vorba si de un semering cu probleme la cutia de viteze si, eventualele urme de ulei care ar putea ajunge in ambreiaj sa provina de la cutia de viteze; dar la cine sa schimbat volanta+ambreiaj, asazisul mecanic ar fi trebuit sa verifice toate elementele implicate; daca tot se da jos cutia de viteze, ai ocazia sa verifici cam tot ce e pe acolo (semeringuri, urme de ulei de motor sau de transmisie, scurgeri de lichid de frana de la pompa de ambreiaj,chiar si volanta se poate verifica); daca masina este folosita cu "bun simt" volanta nu se duce asa usor.

si inca ceva fff important (parerea mea :) ) , cauta un mecanic istet daca vrei sa rezolvi problema. multi se dau mecanici insa doar putini "simt" si ceva fizica, restul sunt surubari care nu fac decat sa schimbe piese pe ghicite pana cand ..poate poate o inimeresc si pe cea cu probleme.

multa bafta

Edited by xbm
Link to comment
Share on other sites

La vechiul Passat 2002 problema cu tremuratul la plecarea de pe loc s-a rezolvat cu schimbarea intregului kit de ambreiaj cu tot cu volanta.Am inteles ca nu se ofera garantie decat daca kitul de ambreiaj este cu tot cu volanta altfel.....se ia pe propia raspundere.Daca volanta are joc am inteles ca mai strica si altceva pe acolo si e bine sa se schimbe tot.Discu de ambreiaj pica relativ greu daca se merge cat de cat oke cu masina ,iar placa si rulmentul de presiune tin si astea destul de bine in timp.Probelema e de la volanta aia care sarca atata poate in conditiile in care se circula la noi in tara.Daca se ajunge la tampoane,cutie de viteze si alte minuni mie cel putin mi se pare cam mult.Deja vinzi masina iei una in stare buna cu 100.000Km si aia e.....decat sa se investeasca 2.000-3.000 in ea.Nu am idee eu asa vad lucrurile acum depinde si cum se merge cu masina daca ai grija de ea calumea cred ca se pot evita multe din probelemele de aici ...daca nu se plateste mersu sportiv :) nu a-ti vazut cum arata o masina de raliu dupa 300 Km rulati ....schimba un sfert din masina aia la service.A si legat de probeleme astea mai delicate cred ca trebuie cineva foarte avizat sa vada ce si cum...probabil cineva bun de la Bavaria nu orice mecanic care stie de toate. Cam greu de nimerit asa ceva :) La Bmw meu nu exista absolut nicio probelema la ambreiaj chiar si dupa 1 ora de mers in trafic nu trepideaza cand se pleaca usor de pe loc 116.000km acuali cred ca si reali si spre deosebire de Passat care se parea ca este destul de obosit la 160.000 Km la tot ce inseamna ambreiaj,tampoane ....Cred ca dupa anumiti numar de kilometrii mersi mai in forta asa incep sa se slabesca mai multe angrenaje pe la masina si capata tot felul de jocuri ciudate incepand de la volanta si terminanad cu caseta de directie.Deh acum nu avemn nici drumuri pentru asemenea masini calibrate foarte bine pentru autostrada.Acum de ce credeti ca vand aia masinile afara in jur de 120.000km ...pentru ca pur si simplu nu isi bat capul cu astfel de probleme. Edited by SILVIU2004
Link to comment
Share on other sites

Eu vreau doar sa va povestesc ce mi s-a intamplat, fie ca o sa ma credeti, fie ca nu (nici mie parca nu-mi vine :) ).

 

Am schimbat epuratorul de gaze, inlocuindu-l cu modelul gol (asa a venit de la reprezentanta) si din momentul acela trepidatia a disparut complet, si nu a mai reaparut niciodata de peste o saptamana. Va tin la curent daca apare, dar s-ar putea sa fi scapat incredibil de ieftin. Poate merita incercat.

 

Mentionez ca nu am schimbat niciodata filtrul de cand am masina (am tot uitat/amanat), asta insemnand 1 an si aprox 25000 km. Nu stiu cand a fost schimbat inainte.

 

PS: Am verificat inainte la service atat flansa cardanului cat si rulmentul + carcasa ("culisa"), sunt ok.

Link to comment
Share on other sites

schimb ºi eu filtrul epurator În câteva zile. piesa e pe drum, trebuie sã soseascã. dar cred cã vine modelul cu pâslã, nu cel gol.

asta la E90 320d. ar fi bine sĂŁ se rezolve Âşi la mine problema ĂŽn felul ĂŁsta, ar fi cea mai ieftinĂŁ rezolvare.

Link to comment
Share on other sites

Eu vreau doar sa va povestesc ce mi s-a intamplat, fie ca o sa ma credeti, fie ca nu (nici mie parca nu-mi vine :) ).

 

Am schimbat epuratorul de gaze......

 

eu nu cred sa fie asta problema... :)

daca ar fi asa ,inseamna ca nici cu unul nou cu pasla nu ar face ,caci masina de noua nu face...logic ,nu!?

 

eu am schimbat epuratoru acu doua zile ,cu pasla... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.