Jump to content

a rezolvat cineva trepidatia masinii la plecarea de pe loc?


pavel_marius

Recommended Posts

Am aceeasi masina; pot fi si volante defecte, dar cred ca e un lucru destul de rar..; mai tii minte ce volant (produsa de cine?) ai instalat?

 

Interesant linkul dat; intr-adevar procedura reseteaza niste parametri pe care ECU ii aplicare in functie de cum e stilul soferului.. dar din pacate cand ceri mai mult de la masina te trezesti cu o intarziere in demaraj, un "lag"... . In link aceeia discuta despre masini cu cutii automate, dar merge si pe manuale. Acum pot sa fiu incognito :sorcerer: si cand ma aflu in masina conducand; de acum nici macar algoritmii BMW nu ma mai pot urmari! :laugh: :pirate:

 

Multumiri pentru link.

 

 

Ambreiaj/volanta LUK, iar problema a reaparut cam la un an...

 

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=501246

aici se vad ceva parametrii ce ar putea avea relevanta pt lag-ul de acceleratie(pt un motor N54/335i)...nu cred cu tipul de cutie

 

Oricum dupa aprox. 80-90km prin oras lag-ul reapare(ai impresia ca nu mai stii sa pleci de pe loc :roadrage: )...iar daca nu se da reset, dupa inca, cateva zeci de km reapar si trepidatiile...

La condus(mai sportiv) afara din oras nu apare asa repede...deocamdata de cand urmaresc ipoteza asta, cel mai mult am facut 300km pe traseu(fara sa apara problema) + 90km oras dupa care a reaparut...am dat reset si dupa alti 80km in oras, iar a aparut :frantics:

 

Bineinteles ca trepidatiile astea pot avea cauze multiple..si nu o fi asta cauza la toata lumea...dar merita incercat...eu cel putin

dupa ce schimbasem ambreiaj/volanta si a reaparut problema si nu gasea nimeni nicio rezolvare :surrender: ...ma gandeam sa o vand :bye:

Asa... sa aplic procedura asta de 3 min, o data pe saptamana...nu mi se pare asa o tragedie... :cigar:

Link to comment
Share on other sites

Kalio, foarte probabil daca as fi in locul tau, as proceda la fel.

Si eu am volanta Luk, am schmbat tot chitul destul de multi km in urma. Masina (volanta) avea batai ocazionale la plecarea de pe loc, dar si rulmentul discului incepuse sa faca zgomot si era prea mult...

In schimb cand am dat jos volanta veche si am vazut ce si cum fac arcurile... mecaniceste, mi-am zis ca poate nu e bine sa mai plec subturat, cum se mai intampla in trafic si poate sa turez la cel putin 1000-1200 rpm ca toate eventuale vibratii dat de motor, ca asta e "atenuat"/adaptat transmisie catre roti... dar nici super turat la aproape 2k rpm.. Pentru ca aceleasi arcuri de pe volant presate la maxim(probabil) se pot "scurta" mai curand datorta inertiei prea mari a masinii in momentul punerii in miscare.. Are sens ce spun?

 

Si iata-ma la peste 30k km fara nici un fel de bataie de volant, inca... E drept ca sunt plecat mai mult in afara (orasului)...

 

Sigur ca si resetatul acela are o contributie (buna) pentru ca tine motorul si cutia mai bine "legate". Am simtit si eu si chiar o sa o fac si eu cel putin la 2-3 saptamani ;)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ambreiaj/volanta LUK, iar problema a reaparut cam la un an...

Bineinteles ca trepidatiile astea pot avea cauze multiple..si nu o fi asta cauza la toata lumea...dar merita incercat...eu cel putin

dupa ce schimbasem ambreiaj/volanta si a reaparut problema si nu gasea nimeni nicio rezolvare :surrender: ...ma gandeam sa o vand :bye:

Asa... sa aplic procedura asta de 3 min, o data pe saptamana...nu mi se pare asa o tragedie... :cigar:

 

Va salut,

Ma inscriu si eu in clubul detinatorilor de E46 la care apar trepidatii la pornire dupa ce se incazeste masina.

Stiti ce e ciudat ! ca nu apar zilnic..cateodata merg in traffic destui km si masina se comporta normal iar alteori tremura.

Nu stiu daca e coincidenta sau nu insa am observant aparitia lor dupa ce am facut resetarea pedalei...inainte nu aveam deloc acest tremurat.

Link to comment
Share on other sites

Va salut,

 

Nu stiu daca e coincidenta sau nu insa am observant aparitia lor dupa ce am facut resetarea pedalei...inainte nu aveam deloc acest tremurat.

 

Salut,

Asa pateam si eu cand aveam volanta uzata, cateodata dimineata batea doar cand plecam .. cateodata se intampla in oras in trafic. Ideea e ca jocul din bucsa + arcuri scurtate/slabite datorita batranetii.. (probabil originala (dupa stampilarea BMW de pe ea) avand peste 250k km..) se mareste in timp si nu da in ceva mai bun!

 

Vreau sa incerc sa explic UN FENOMEN (fapt) de care sunt MAI SIGUR decat de cel descris mai sus in care (doar) sper la o protejare/prelungirea vietii volantului incercand sa nu aplic acceleratii extreme asupra ei.. (doar la la plecarea de pe loc);) :download: SPER. (se poate sa ma insel-voi vedea)

 

Fenomenul-fapt pe care incerc sa il explic este ca aceea vibratie aleatorie ori permanenta ESTE ACOLO si nu v-a pleca nicaieri(!) si ar trebui remediata pana nu e prea tarziu si s-ar putea transforma in ceva mai serios... am vazut volante care au trebuit taiate ca sa poata fi demontate, iar extrema paguba e sa se desprinda din suportul/bucsa in care e prinsa - ea fiind o piesa destul de grea iar desprinsa (de la o turatie de cel putin 800 rpm) nu face bine la buzunar.. :wacko:

 

..Linkul pus mai sus, foarte util de altfel, e mai util pentru motoare "amortite/ametite" de ECU.. (parerea mea) dar pentru cei care au batai sau alte lucruri ce tin de alte defecte/uzuri cred ca merita remediate si nu aplicand aceasta tip de ..."aspirina".

 

Cam atat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

..Linkul pus mai sus, foarte util de altfel, e mai util pentru motoare "amortite/ametite" de ECU.. (parerea mea) dar pentru cei care au batai sau alte lucruri ce tin de alte defecte/uzuri cred ca merita remediate si nu aplicand aceasta tip de ..."aspirina".

 

Cam atat.

 

Da,asa e...ai dreptate insa in cazul meu cel putin,nu gasesc logica acestei manifestari rare si caudate.

Se intampla din cand in cand si numai dupa ce stau in trafic o perioada ( a 1-a;a 2-a )In rest masina merge perfect,nu suna volanta deloc nici la pornire ( la rece ) nici la oprire.Ambreiajul este ok,nu patineaza.

Eu,de cand am luat masina,am o mica problema cu unul din shift pinii de la cutie,schimbatorul nu sta pe mijloc cum ar trebui,arculetul cand tragi de schimbator la punctul mort (stanga dreapta),are cursa ok spre stanga iar spre dreapta merge mai greu.Am fost sfatuit sa fac un schimb de ulei de cutie care ar putea lubrifia si curata arculetul care merge mai greu insa eu as vrea sa o dau jos si sa desfac capacelele la shift pini.Cu ocazia asta as putea sa inspectez si volanta + kitul de ambreiaj.

Link to comment
Share on other sites

La faza cu mersul mult prin trafic de ce ar fi volanta? E un caz de uzura sau proiectare?

 

SI mai am si eu o intrebare off-topic...Stiu(de la E39 525d-ul pe care l-am avut) ca temperatura optima este cand acul se afla fix la mijloc. Acum 2 zile am facut drumul Bucuresti-Iasi si pe la 5 grade pe afara la 120 la ora temperatura era undeva cu 1,5-2 cm sub mijloc. Adica aproape de a doua linie(prima fiind cea colorata cu albastru). Cum o turam mai tare...se ducea din nou la mijloc! E vreun semn rau? Adica am probleme cu incalzirea motorului? Multumesc!

Da, termostatul principal e pe duca.. Nu mai sta deschis in parametri originali, la 90 celsius.

Link to comment
Share on other sites

Da,asa e...ai dreptate insa in cazul meu cel putin,nu gasesc logica acestei manifestari rare si caudate.

Se intampla din cand in cand si numai dupa ce stau in trafic o perioada ( a 1-a;a 2-a )In rest masina merge perfect,nu suna volanta deloc nici la pornire ( la rece ) nici la oprire.Ambreiajul este ok,nu patineaza.

Eu,de cand am luat masina,am o mica problema cu unul din shift pinii de la cutie,schimbatorul nu sta pe mijloc cum ar trebui,arculetul cand tragi de schimbator la punctul mort (stanga dreapta),are cursa ok spre stanga iar spre dreapta merge mai greu.Am fost sfatuit sa fac un schimb de ulei de cutie care ar putea lubrifia si curata arculetul care merge mai greu insa eu as vrea sa o dau jos si sa desfac capacelele la shift pini.Cu ocazia asta as putea sa inspectez si volanta + kitul de ambreiaj.

 

Si la mine tremura ocazional. Nici ambreiajul nu patina la mine, dovada a fost confirmata cand i-am vazut starea (grosimea) la schimbarea kitului. Si avea muulti km..

Dar cad am schimbat kitul am gasit volantul cu joc axial (in bucsa) de peste 3mm (poate chiar 5mm) (noua nu joaca deloc), si joc longitudinal (spatiu) pana in punctul unde arcurile volantului volantei preluau cuplu motor...

 

Am schimbat si uleiul inainte de kit, dar doar preventiv. Si am observat o inbunatatire in modul de lucru cu vitezele. Parca mai compacta, mai "legata", mai lina cuplarea.. Neavand diferente cu arcurile ca la tine..

 

Volantul insusi nu scoate nici un sunet, cel putin nu detectabil (sau foarte greu de separat de restul..) la mers in gol... Doar vibratiile alea "spun" ca nu e regula. Daca motorul toarce rotund si turat in gol.. nu se misca/ridica pe suporti (ca si asta e un simptom..) as suspecta volantul. Si asta numai la plecarea de pe loc.

 

Merita investigat dar ca sa ajungi la el cale lunga.. Un lucru bun e ca placa de presiune si discul e prinsa de partea care joaca/se roteste a volantului si nu trebuie decat data cutia jos..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Si la mine tremura ocazional. Nici ambreiajul nu patina la mine, dovada a fost confirmata cand i-am vazut starea (grosimea) la schimbarea kitului. Si avea muulti km..

Dar cad am schimbat kitul am gasit volantul cu joc axial (in bucsa) de peste 3mm (poate chiar 5mm) (noua nu joaca deloc), si joc longitudinal (spatiu) pana in punctul unde arcurile volantului volantei preluau cuplu motor...

 

Am schimbat si uleiul inainte de kit, dar doar preventiv. Si am observat o inbunatatire in modul de lucru cu vitezele. Parca mai compacta, mai "legata", mai lina cuplarea.. Neavand diferente cu arcurile ca la tine..

 

Volantul insusi nu scoate nici un sunet, cel putin nu detectabil (sau foarte greu de separat de restul..) la mers in gol... Doar vibratiile alea "spun" ca nu e regula. Daca motorul toarce rotund si turat in gol.. nu se misca/ridica pe suporti (ca si asta e un simptom..) as suspecta volantul. Si asta numai la plecarea de pe loc.

 

Merita investigat dar ca sa ajungi la el cale lunga.. Un lucru bun e ca placa de presiune si discul e prinsa de partea care joaca/se roteste a volantului si nu trebuie decat data cutia jos..

 

Multumesc de informatii...e bine de stiut,de aceea e bine sa mai citesti cate una alta pe forumuri.

Zilele trecute am facut un test vizual al suportilor motor.Prietena mea accelera si eu m-am uiatat la motor sa vad cat de tare misca in acceleratie.Stand cu fata la el,suportul din dreapta mi se parea ca misca mai tare...am sa analizez asta si cu mecanicul

Link to comment
Share on other sites

Sal...Nu trebuie schimbat nimic decat daca trepidatia e foarte mare.Dar B.M.W-urile au un cuplu motor mai mare decat alte masini si trebuie accelerat un pic mai tare la plecarea de pe loc.Incearca sa pleci un pic mai turat,aproepe de 2000 si vezi cum se comporta... :)

Nu stiu cati stiu (pe acest forum nu am citit sigur!) dar ideea punerii acestui volant complicat e tocmai aceea ca sa preia cuplu motorului, proiectantii putand produce motoare mai puternice-problema era lumea fizica si oamenii din spatele volanului, a masinilor normal conduse.. Si asa au creat volantul asta considerat prost, complicat si scump!

 

Acum, ca sa compenseze (intarzie) si mai mult, ca timp, cuplarea cu rotile in stationare.. au mai pus si o duza, practic o piesa de plastic cu o gaura cam de 1-2 mm la mijocul ei pe circuitul lichidului (de frana) a ambreiajului.. chiar langa cutie (de localizat) UNII scotand (anuland- gaurind) aceea piesa de plastic.. Asta facand ca, cuplarea sa fie mult mai rapida, volumul de lichid circuland fara a fi limitat de piesa mia sus descrisa..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

iti trepida si pedala de ambreiaj cand o apasai pe liber?

:offtopic:

Iti sugerez sa ii lasi intrebarea pe privat lui .Bogdan din 2012 cand a mai scris aici... Sunt mai mari sanse sa o vada in mesaje cand se logheaza din nou pe forum.

Topicul asta poate fi "acoperit"curand de alte topicuri...

 

Vibratia pedalei de ambreiaj poate avea alte surse (... Suporti motor si motorul un pic neregulat..) prin lichidul de frana ne-transmitand vibratia volantei cu placa de presiune ca la Daciile vechi.. prin cablu.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am 118D 2004 , 176.000 km , nu trepideaza nimic , masina are un cuplu mare , poate porni doar (numai?) din cuplu chiar si in panta (acest obicei poate pune stress/uzura in alte componente, in timp, parea mea B) ), nu necesita neaprat acceleratia (Spui asta ca sa stim si noi?). Spun in cazul in care pentru a iesi la strada , am ceva panta ... [se intampla ca, acolo unde stau eu sa fie panta cand plec, dar NU (mai plec) fara sa accelerez!]

8)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Desi nu mi-a mai tremurat deloc la plecare in ultimele saptamani,am fost cu masina la service pt un schimb de placute de frana,ocazie cu care am verificat si nivelul de ulei din cutie....lipseau cam 300 - 350 ml de ulei aproximativ.Mecanicul a constatat ca am ulei pe cutie,ceea ce inseamna ca pe undeva se prelinge.Am completat momentan cu un ulei standard ce folosesc ei la cutii pana cand o sa imi cumpar ulei original BMW.

Ei repara cutii si spun ca e poveste treaba cu exact uleiul ala ce scrie pe cutie,ca poti sa bagi orice ulei care are norma respectiva.Mai mult de atat,ei folosessc un ulei de care nu am auzit nimic pentru care garanteaza.Dar asta e alt subiect.

 

O sa trebuiasca sa dau jos cutia desigur sa vedem pe unde se prelinge ulei...mi-au testat volanta si nu are joc,la fel si suportii cutie,motor si flansa de la cardan.Toate par a fi in regula,ipoteza lor fiind ulei ocazinonal pe disc/placa si pana se arde patineaza...de unde tremuratul respectiv la plecare.Mentionez ca ultima data cand mi-a tremurat am patinat un pic ambreiajul in treapta a 4-a si de atunci nu a mai facut deloc.

Va tin la curent cu datele problemei.

Link to comment
Share on other sites

... ipoteza lor fiind ulei ocazinonal pe disc/placa si pana se arde patineaza...de unde tremuratul respectiv la plecare.Mentionez ca ultima data cand mi-a tremurat am patinat un pic ambreiajul in treapta a 4-a si de atunci nu a mai facut deloc.

Va tin la curent cu datele problemei.

 

Da, se poate intampla, sigur, daca cutia pierde ulei si ajunge intamplator pe disc.. sa patineze..

 

...pe de alta parte eu nu cred (mecanicii decat daca eu pun mana :frantics: si sunt sigur ca inteleg ce imi explica ei .. si asa trec greu prin filtru analizelor mele) ca uleiul lor este mai bun decat cel recomandat de BMW. In general nu cred ca cei care repara cutii pun uleiul cel mai bun, pentru ca nu ar avea clienti.. :) dar, cred ca sunt prea "critic" cu afirmatia asta! :pirate: :)

 

Dar asta ramane numai parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

...pe de alta parte eu nu cred (mecanicii decat daca eu pun mana :frantics: si sunt sigur ca inteleg ce imi explica ei .. si asa trec greu prin filtru analizelor mele) ca uleiul lor este mai bun decat cel recomandat de BMW. In general nu cred ca cei care repara cutii pun uleiul cel mai bun, pentru ca nu ar avea clienti.. :) dar, cred ca sunt prea "critic" cu afirmatia asta! :pirate: :)

 

Nu au spus ca uleiul lor e mai bun decat cel original...ei mi-au spus ca la cutii ei folosesc acest ulei si este foarte ok.O cutie reparata de ei si schimbat uleiul beneficiaza de o garantie.Daca ar folosi un ulei de proasta calitate,clientii s-ar intoarce si ar avea mai mult de lucru.

Mecanicul ce se ocupa de cutii a spus ca este o "poveste" treaba cu uleiul original...ca poti sa bagi orice fel de ulei care corespunde normei si este exact acelasi lucru.La mine a fost doar o completare acum,urmeaza sa dau jos cutia sa vedem ce semeringuri sunt cu probleme si o sa fac un schimb total de ulei.Cu ocazia asta,se va vedea si starea volantei si a kitului de ambreiaj.

 

Apropos...daca este cineva interest de un kit de ambreiaj pt 320d ( '98 - '01 ) am un kit de ambreiaj LUK nou.L-am luat "just in case" dar nu cred ca este cazul sa il schimb.Il dau la un pret foarte bun...muult mai bun decat orice oferta de kit nou din orice magazine de piese auto.PM me

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut,

 

am un E46 320d NFL cu aceasta problema-respectiv trepidatii puternice la plecarea de pe loc si la rece si la cald in aglomeratie. Pe langa asta mai apar trepidatii(un sunet infundat) in accelerare mai puternica, de exemplu la urcarea unui deal-aceasta problema poate fi cauzata tot de o volanta defecta?

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

am un E46 320d NFL cu aceasta problema-respectiv trepidatii puternice la plecarea de pe loc si la rece si la cald in aglomeratie. Pe langa asta mai apar trepidatii(un sunet infundat) in accelerare mai puternica, de exemplu la urcarea unui deal-aceasta problema poate fi cauzata tot de o volanta defecta?

 

Kit ambreiaj! Trebuie schimbate piesele ce compun acest kit.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si eu volant + kit ambreiaj

 

Cauza trepidatiei este vaselina care iese din volant si ajunge si pe discul de ambreiaj si pe toata carcasa cutiei iar zgomotul ca de rulment provine de la frecarea partii volantei care se prinde pe arbore de placa de presiune

Practic fenomenul care are loc cand se uzeaza volantul este urmatorul:

partea exterioara a volantului se impinge in interior iar placa care este prinsa pe partea exterioara incepe sa frece pe cea interioara a volantului

 

Asa ca daca incepeti sa aveti aceasta trepidatie cand plecati de pe loc volantul e pe duca si a inceput sa iasa vaselina din el

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si eu volant + kit ambreiaj

 

Cauza trepidatiei este vaselina care iese din volant si ajunge si pe discul de ambreiaj si pe toata carcasa cutiei iar zgomotul ca de rulment provine de la frecarea partii volantei care se prinde pe arbore de placa de presiune

Practic fenomenul care are loc cand se uzeaza volantul este urmatorul:

partea exterioara a volantului se impinge in interior iar placa care este prinsa pe partea exterioara incepe sa frece pe cea interioara a volantului

 

Asa ca daca incepeti sa aveti aceasta trepidatie cand plecati de pe loc volantul e pe duca si a inceput sa iasa vaselina din el

Esti sigur de ceea ce spui? Si cum ai observat ca "partea exterioara a volantului se impinge in interior iar placa care este prinsa pe partea exterioara incepe sa frece pe cea interioara a volantului"???

Nu te supara pe mine, dar sa stii ca volantul.. ma indoiesc ca are undeva vaselina, tocmai pentru ca este discul ambreiaj acolo, vaselina nu are ce sa caute. Acolo frecarea e la loc de cinste, dar trebuie tinuta la minim. Cel mult rulmentul de presiune are ceva vaselina dar si ala putina...

 

Eu imi explic asa uzura volantului, deci vibratie la plecarea de pe loc; ...de fapt "cauza" ..sunt DOUA CAUZE (descoperite la mine la masina, la "rece": una e din cauza ca se uzeaza BUCSA DIN CENTRU care tine cele doua placi, una prinsa de motor -arbore cotit, si ce de care e placa de presiune. Deci un joc AXIAL aparut acolo la turatia de cel putin 800,1000,1200rpm.. face ca placa INTERIOARA (de care e prinsa placa de presiune) care se roteste liber cu turatia motorului... i se induce o miscare in forma de 8 care in momentul cuplarii DISCULUI AMBREIAJ din ansamblu de mai sus si SUB INFLUIENTA CELEI DE-A DOUA CAUZE: arcuri de amortizare slabite(scurtate, bla bla bla..), joc RADIAL de data asta, si... acest moment-forta creat e transmis rotilor stationate si DE AICI VIBRATIA!

Am si un filmulet pe youtube unde arat uzurile gasite la volanta cu dubla masa..

 

Sigur ca , cea noua nu are acele jocuri: nici un joc in bucsa iar arcurile amortizeaza corespunzator.

Tot ce am scris mai sus de fapt am reiterat ce au spus altii, care au inventat "dracovenia" asta si mai apoi au explicat ce si cum se uzeaza.

 

Scuze dar de la tine nu am inteles asta.

 

Iar rulmentul pur si simplu are joc in bilele sale fie ele rotunde, dar cel mai probabil conice.... datorita fie a varstei, fie prostului obicei de a sta prea mult timp cu piciorul pe ambreiaj...

 

Cam atat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu am gasit carcasa cutiei de viteze improscata circular in jurul volantului vaselina in strat de 2 cm si au folosit baietii de la service 2 sprayuri de brake cleaner ca sa curete tot

Si volantul chiar are vaselina in el ca sa nu auzi clinchete de la arcuri

Poate la volantul tau a cedat altceva fata de al meu

La mine cand trepida, daca patinam ambreiajul 5 secunde disparea trepidatia si reaparea a doua zi, explicatia fiind ca de la temperatura mare se inmuia vaselina si se scurgea pe acolo

 

Si chiar sunt foarte sigur pe ce spun, daca vrei sa te convingi poti sa suni la service la Alex sa-ti confirme si mecanicii cele relatate de mine

O sa-ti pun si poza cu volantul vechi cu urmele unde freca placa pe partea dinspre motor a volantului

Link to comment
Share on other sites

 

Si chiar sunt foarte sigur pe ce spun, daca vrei sa te convingi poti sa suni la service la Alex sa-ti confirme si mecanicii cele relatate de mine

O sa-ti pun si poza cu volantul vechi cu urmele unde freca placa pe partea dinspre motor a volantului

 

Te cred, acum si nu contest doar pentru ca nu am pretentia ca ma pricep la toate volantele masa-dubla.

Doi cm. de vaselina de jur imprejurul volantei e greu sa imi imaginez de unde ar putea sa iasa; vaselina, nu ulei... hmm; si mecanici ce sursa au dat a vaselinei...?

...Sa nu fi avut arcuri si sa fie ...volant cu.. "compensare" hidraulica... a energiei de la motor la roti..? Sa ma corecteze altii daca stiu! :purple:

 

Ce am incercat si incerc sa spun este ca eu m-am confruntat doar cu O UZURA A RULMENTULUI (nu patinat.. nimic de gen..) care s-a accentuat in timp si faptul ca inca de cand luasem masina .. din cand in cand, dar NU des ORI mai rar.. ci cam cand era rece afara, din ce imi amintesc ..avea aceea trepidare a volantei (explicate si intelese ulterior) si asta doar la plecarea de loc.

 

Iata un clip de pe youtube care arata cel mai bine ce am gasit uzat. Uita-te doar dupa minutul 1 cand se vede jocul axial... si la 4:09; la minutul 3:53 si inca un pic.. se vede jocul radial (arcuri scurtate..). Iar rulmentul uzat dupa minutul 5:28 si un pic ;)

Volantul era la fel de uscat ca in clip..

 

 

Si chiar sunt foarte sigur pe ce spun, daca vrei sa te convingi poti sa suni la service la Alex sa-ti confirme si mecanicii cele relatate de mine

O sa-ti pun si poza cu volantul vechi cu urmele unde freca placa pe partea dinspre motor a volantului

 

Te cred, acum si nu contest doar pentru ca nu am pretentia ca ma pricep la toate volantele masa-dubla.

Doi cm de vaselina de jur imprejurul volantei e greu sa imi imaginez de unde ar putea sa iasa; vaselina, nu ulei... hmm; si mecanici ce sursa au dat a vaselinei...? sa nu fi avut arcuri ci sa fie volant cu .. "compensare" hidraulica... a energiei de la motor la roti..; sa ma corecteze altii daca stiu sau nu :purple:

 

Ce am incercat si incerc sa spun este ca eu m-am confruntat doar cu O UZURA A RULMENTULUI (nu patinat.. nimic de gen..) care s-a accentuat in timp si faptul ca inca de cand luasem masina .. din cand in cand, dar NU mai des ORI mai rar.. avea o vibratie a volantei (explicate si intelese ulterior) si asta doar la plecarea de loc.

 

Iata un clip de pe youtube care arata cel mai bine ce am gasit uzat. Uita-te doar dupa minutul 1 cand se vede jocul axial... si la 4:09; la minutul 3:53 si inca un pic.. se vede jocul radial (arcuri scurtate..). Iar rulmentul uzat dupa minutul 5:28 si un pic ;)

Volantul era la fel de uscat ca in clip..

 

(sigur, pune niste poze, sa vedem cum arata..)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.