Jump to content

a rezolvat cineva trepidatia masinii la plecarea de pe loc?


pavel_marius

Recommended Posts

Eu am alta teorie. Am descoperit si eu aceeasi chestie la un E46. Vaselina in strat de 2-3 cm in carcasa ambreiajului.

 

Eu cred ca de fapt sursa vaselinei sunt niste mecanici un pic prea zelosi.

 

Probabil ca la schimbarea kit-ului de ambreiaj cineva a dat cu foarte multa vaselina pe rulmentul de presiune, iar vaselina respectiva a fost improscata pe peretii carcasei.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu apare nici un link de la clip

Trimite-mi pm daca nu merge postat

 

Nu merge prin cuvantul Iata de mai sus?

Iata:

https://www.youtube.com/watch?v=KiypS_R_UB4

 

sau, search pe youtube: Flywheel worn out with pressure plate (throwout bearing)- judgering when cold

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Kalio, foarte probabil daca as fi in locul tau, as proceda la fel.

Si eu am volanta Luk, am schmbat tot chitul destul de multi km in urma. Masina (volanta) avea batai ocazionale la plecarea de pe loc, dar si rulmentul discului incepuse sa faca zgomot si era prea mult...

In schimb cand am dat jos volanta veche si am vazut ce si cum fac arcurile... mecaniceste, mi-am zis ca poate nu e bine sa mai plec subturat, cum se mai intampla in trafic si poate sa turez la cel putin 1000-1200 rpm ca toate eventuale vibratii dat de motor, ca asta e "atenuat"/adaptat transmisie catre roti... dar nici super turat la aproape 2k rpm.. Pentru ca aceleasi arcuri de pe volant presate la maxim(probabil) se pot "scurta" mai curand datorta inertiei prea mari a masinii in momentul punerii in miscare.. Are sens ce spun?

 

Si iata-ma la peste 30k km fara nici un fel de bataie de volant, inca... E drept ca sunt plecat mai mult in afara (orasului)...

 

Sigur ca si resetatul acela are o contributie (buna) pentru ca tine motorul si cutia mai bine "legate". Am simtit si eu si chiar o sa o fac si eu cel putin la 2-3 saptamani ;)

 

Oare reset-urile astea repetate nu au nici un efect nedorit asupra electronicii masinii? Nu de alta dar am schimbat recent calculatorul motor si nu as vrea sa mai trec prin acea nebuloasa in care timp de 3 saptamani nu stia nimeni ce sa ii faca masinii sa porneasca. (E90, 318i, 2.0, 2007).

 

PS: si eu experimentez aceste trepidatii la plecarea de pe loc la rece. Un usor balans la tragere se simte inclusiv in treapta a 2-a. Totul insa pana se incalzeste motorul bine. La mine se mai simte si miros de incins dupa drum lung in urcare. Am incercat varianta cu plecarea de pe loc in trepta a 6-a. A functionat pentru o perioada scurta de timp, dupa care trepidatiile au revenit.

Edited by cosmin.m
Link to comment
Share on other sites

Desi nu mi-a mai tremurat deloc la plecare in ultimele saptamani,am fost cu masina la service pt un schimb de placute de frana,ocazie cu care am verificat si nivelul de ulei din cutie....lipseau cam 300 - 350 ml de ulei aproximativ.Mecanicul a constatat ca am ulei pe cutie,ceea ce inseamna ca pe undeva se prelinge.Am completat momentan cu un ulei standard ce folosesc ei la cutii pana cand o sa imi cumpar ulei original BMW.

Ei repara cutii si spun ca e poveste treaba cu exact uleiul ala ce scrie pe cutie,ca poti sa bagi orice ulei care are norma respectiva.Mai mult de atat,ei folosessc un ulei de care nu am auzit nimic pentru care garanteaza.Dar asta e alt subiect.

 

O sa trebuiasca sa dau jos cutia desigur sa vedem pe unde se prelinge ulei...mi-au testat volanta si nu are joc,la fel si suportii cutie,motor si flansa de la cardan.Toate par a fi in regula,ipoteza lor fiind ulei ocazinonal pe disc/placa si pana se arde patineaza...de unde tremuratul respectiv la plecare.Mentionez ca ultima data cand mi-a tremurat am patinat un pic ambreiajul in treapta a 4-a si de atunci nu a mai facut deloc.

Va tin la curent cu datele problemei.

 

 

In mod normal ar putea ajunge ulei pe disc/placa?

Ar avea pe unde sa ajunga? Ceva ulei prelins pe motor exista si la mine, de la imbinarea dintre suportul filtrului de ulei si motor. Ar fi plauzibila aceasta ipoteza, ramane incert doar daca ar fi posibil ca acest ulei sa intre in compartimentul unde se afla discul/placa.Teoretic nu ar trebui sa fie un compartiment etans? Nu stiu, intreb.

Edited by cosmin.m
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

E46 318i nfl, volanta LUK schimbata acum 10.000km impreuna cu kit-ul ambreiaj ...cand motorul este rece la plecarea de pe loc are momente cand trepideaza violent. Deasemenea cand sar de 3000rpm incep sa imi apara vibratii in schimbator si pedala de acceleratie care cresc odata cu turatia(nu sunt vizibile la schimbator, se simt cand pui mana pe el).

Deja nu stiu ce sa-i mai fac, flansa de la cardan e buna, rulmentul de la cardan e nou, bucsa grup noua....

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Salut Baieti !! Am si eu un E46 320D Touring din 2001 cu 200.000 KM si am aceeasi problema ne rezolvabila.. Am citit tot topicul si sincer nu am tras nici o concluzie concreta !! La mine se manifesta la plecarea de pe loc cu a 1a sau in trafic indiferent ca e motorul cald sau rece !! Acum nu as vrea sa vin in minutul 94 si sa rastorn situatia dar.. Am fost la un prieten macanic foarte bun BMW-URI adica 80% din masinile care le repara sunt BMW-URI acestea fiind spuse ma surprinde cum ca ar fii Fulia De la Vibrochen !! sincer am sa incerc sa o schimb fiind mai putin costisitoare decat un kit de ambreiaj si revin cu impesii dupa !!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut tuturor ,vreau sa va spun ca am avut si eu aceeași problema cu trepidațiile la plecarea de pe loc la rece iar in ultimul timp a ĂŽnceput sa facĂŁ si la cald in trafic aglomerat

Am rezolvat problema verificând injectoarele pe un tester iar cand le-am verificat pe un banc de probe la o firma specializatã in Craiova ,baiatul de la standul de probe mi-a

Zis ca am probleme la injectorului 3 ,iar pe tester imi aratĂŁ injectorului 4 cu probleme in fine l-am pus sa mi-l desfacĂŁ sa verifice supapa si diuza ,la reglat in parametri si surpriza pe lângĂŁ ca motorul merge mai rotund si trage mai bine , numai TrepideazĂŁ la plecarea de pe loc . Ăncercați sa verificați injectoarele la mine injectorul 3 avea valoare 1,6 din 2,5 care este idealĂŁ pt un injector bun ,este vorba despre un e90 din 2006 163cp .

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut tuturor ,vreau sa va spun ca am avut si eu aceeași problema cu trepidațiile la plecarea de pe loc la rece iar in ultimul timp a ĂŽnceput sa facĂŁ si la cald in trafic aglomerat

Am rezolvat problema verificând injectoarele pe un tester iar cand le-am verificat pe un banc de probe la o firma specializatã in Craiova ,baiatul de la standul de probe mi-a

Zis ca am probleme la injectorului 3 ,iar pe tester imi aratĂŁ injectorului 4 cu probleme in fine l-am pus sa mi-l desfacĂŁ sa verifice supapa si diuza ,la reglat in parametri si surpriza pe lângĂŁ ca motorul merge mai rotund si trage mai bine , numai TrepideazĂŁ la plecarea de pe loc . Ăncercați sa verificați injectoarele la mine injectorul 3 avea valoare 1,6 din 2,5 care este idealĂŁ pt un injector bun ,este vorba despre un e90 din 2006 163cp .

 

Trecand peste faptul ca n-ai prea dat pe la scoala, scrisul, posibil si cititul fiind ceva optional pentru tine, respectivul mecanic si-a mai si batut joc de tine. Sau pur si simplu e un habarnist. La injectoare, valoarea corectiilor conform INPA se situeaza intre +/-4. Ce-i in afara acestui interval, conform specificatiilor BMW, trebuie inlocuit. Acum, la fel ca si in cazul altor piese/situatii, altii spun ca acele corectii trebuie sa fie intre -1....+1 ca sa fie totul "safe". Cam ce-i peste +/-2 trebuie schimbat, poate curatat cu ultrasunete intr-o prima faza. Am avut corectie de +2 la un injector si al naibii daca aveam trepidatii ori intreruperi, desi cel la care am fost atunci mi-a zis ca ar trebui date jos si curatate. Una peste alta acea corectie a scazut la sub +1, deci e mult mai safe. Am mai folosit acel aditiv de motorina cumparat din reprezentanta, etc. De cele mai multe ori la acest motor, M47, cutie manuala, trepidatiile la plecarea de pe loc provin de la kitul de ambreiaj. Este un ambreiaj cu masa dubla si are tendinta sa se uzeze destul de mult in timp, mai ales daca n-a fost schimbat deloc. Acest motor are si un cuplu destul de mare pt vremea cand a fost lansat, deci e un motiv pentru care volantul se uzeaza mai tare. La fel ca si turbina, asa si kitul de ambreiaj reprezinta unul din punctele sensibile ale acestui motor. Oricat de mult se amana schimbarea acestuia sub pretextul altor cauze mai putin costisitoare, pana la urma tot in acest punct veti ajunge.

Link to comment
Share on other sites

A aparut si la mine o trepidatie la plecarea de pe loc mai finuta dar am observat doar cand se incalzeste motorul..si atunci cand e cald nu chiar tot timpul. Am discutat cu cativa baieti de prin service-uri ,ba chiar au bagat ranga pe la cutie si motor sa verifice tampoanele,aparent nu au sesizat nimic suspect...din cate mi-au spus nu a pomenit niciunul de ambreiaj sau mai rau volanta..mai urmeaza investigatii sau daca stiti voi ce si pe unde as mai putea sa verific sa depistez ce e.

A da,victima bmw e46 318i 2004.

Edited by SB25GAS
Link to comment
Share on other sites

Cand se incalzeste motorul sau ambreiajul? Daca e ambreiajul, eu plec cu a doua si nu mai tremura. Valabil la E36 si E60. Si cred ca la orice masina cu diferential.

 

 

Pai de exemplu dimineata cand plec cu ea nu face nici o schema...dupa 20-30 km incepe sa se simta..mai ales daca e trafic intens cu multe semafoare,treceri de pietoni,giratorii,etc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Am intalnit o problema la 320d e90 ,dintr-o data a inceput sa-mi patineze ambreiajul si dupa cateva zile si-a revenit,nu mai patineaza defel.de la ce ar fi putut sa se intample chestia aceasta?

 

S-a uzat volantul si a inceput sa iasa veselina din el si pana se curata vaselina care se depune pe acolo iti patineaza si trepideaza

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salut, am citit tot si simt nevoia sa intervin .

In primul rand nimeni nu spune totul despre masina lui.

Trebuie sa plecam de la problema ca la motoarele cu clapetii eliminati se constata o lipsa de cuplu la turatii joase.

Am vazut ca se scrie depre tampoane , flansa cardan etc., nu cred asa ceva deoarece sunt pasionat de mecanica , imi cunosc masina f bine pt ca sunt un chitzibusar(nu accept sa bata ceva la masina mea).

Singurele defecte plauzibile sunt:

1.volanta(precizez ca am efectuat multe teste cum ar fi plecarea de pe loc fara acceleratie, aici am observat ca nu trepideaza dar imi cam arunca pedala de ambreiaj in sus, adica ambreiajul are cursa scurta si tine sus)

2.pompa sau pistonas ambreiaj(posibil pistonasul se retrage prea incet, vedeti delay valve eu am eliminato dar degeaba , tot aia e)

La mine nu se uda discul deoarece nu scade nivelul lichidului si nu patineaza.

3.pompa de motorina(foarte interesant pentru mine deoarece ar putea corela cu lipsa de cuplu)

Oricum eu as merge mai intai pe lipsa de cuplu fiind motorul rece

Si verificat presiunea in rampa imediat dupa pornire si apoi la jumatea zilei dupa ce dispare problema

Voi face un test , ii voi rupe ficatii in el fara sa bag in viteza , cam 30 de minute, sa se incinga bine, apoi putem elimina lipsa de cuplu la rece.

Daca aveti timp faceti asta si scrieti pe forum sa vedem

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.