Jump to content

Fan delete mod


cristimm

Recommended Posts

Pe scurt este vorba de desfintarea ventilatorului mecanic (si optional inlocuirea lui cu unul electric). Beneficiile ar fi: eliminarea riscului de distrugere a vent. mecanic (se pare ca au fost cazuri in care a produs multe pagube prin compartimentul motor), un raspuns ceva mai bun la accelerate si un consum redus de benzina. Minusuri: daca modificarea nu e facuta corect exista riscul de a se supraincalzi motorul.

 

Lectura placuta si astept pareri:

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=473312

Link to comment
Share on other sites

trecerea pe ventilator electric aduce cu sine numai avantaje. racirea fortata (vara ) a motorului inclusiv cand masina este la ralanti la semafor si nu raceste fortat motorul ( mai ales iarna) atata timp cat nu se atinge temperatura de regim a acestuia.

deci ventilatorul electric nu face decat sa lase motorul sa atinga temperatura de regim cat mai rapid si mentinerea acesteia la aceasta valoare fara a raci fortat motorul asa cum face elice a montata pe pompa de apa.

tocmai de aceea masinile de conceptie noua au electroventilatoare si nu elice pe pompa de apa.

bmw meu are electroventilator. iata ca si nemtii stiu ca randamentul motorului cu aredere interna este maxim la o temperatura de lucru cat mai mare, conform formulei fizice niu=1-T1/T2.

Link to comment
Share on other sites

Am citit un DYI pt e36... ziceau acolo ca are multe avantaje varianta electrica, doar toate masinile noi au electric...

La e36 cred ca functioneaza tot timpul ventilatorul mecanic, deci nu cred ca ar fi pb daca cel electric merge continuu :)

nu,ventilatorul mecanic are vascocuplaj si acela comanda pornirea lui :)

Link to comment
Share on other sites

Sunt curios daca la E46 exista 2 electroventilatoare unul in fata radiatorului si unul in spate. Rog posesorii sa spuna cum este, ma intereseaza in mod special la modelele cu AC/clima.

 

la e46 318i e un singur electroventilator si pt. racirea motorului si pt. clima

Link to comment
Share on other sites

Sunt curios daca la E46 exista 2 electroventilatoare unul in fata radiatorului si unul in spate. Rog posesorii sa spuna cum este, ma intereseaza in mod special la modelele cu AC/clima.

 

la e46 318i e un singur electroventilator si pt. racirea motorului si pt. clima

-in spatele radiatorului.

Link to comment
Share on other sites

nu vad sensul modificarii...

 

inseamna sa elimini si termostatul, si apoi sa fortezi racirea constanta a motorului prin radiator... ceea ce nu e tocmai ok ...

 

Daca o faci cu cap este mult mai bine cu electroventilator decat cu vascocuplaj,eu am facut la un e34 si schimarile au fost semnificative.Daca pui o termocupla dupa termostat care sa actioneze pornirea electroventilatorului odata cu deschiderea termostatului este perfect.Bafta

Link to comment
Share on other sites

un raspuns ceva mai bun la accelerate si un consum redus de benzina.

 

 

Nesemnificativ.

 

Vorbesti din experienta proprie sau iti dai doar cu parerea?

 

Unii puneau pe Dacia ventilatoare electrice Âşi iarna scoteau elicea acĂžionatĂŁ de curea Âşi mergeau doar cu ventilatorul. :)

 

Varianta cu separare iarna/vara este evident o prostie. Motorul trebuie sa se incalzeasca si sa se raceasca corect indiferent de anotimp.

Link to comment
Share on other sites

Si nu in ultimul rand o poza cu stricaciunile cauzate de dezintegrarea ventilatorului mecanic si costurile reparatiei:

 

http://www.zionsvilleautosport.com/store/g...plodingfan1.jpg

 

1) 11 52 1 712 110 Fan Blade 65.75

2) 17 11 1 436 063 Radiator 225.00

3) 17 10 1 440 252 Fan Shroud 75.75

4) 51 71 8 159 98 Lower Cover 129.00

5) 17 11 1 741 167 Expansion Tank 69.50

6) 51 48 8 159 483 Hood Pad 96.75

7) 41 61 8 238 592 Hood 500.00

Total $1,161.75 excluding labor and paint

Link to comment
Share on other sites

un raspuns ceva mai bun la accelerate si un consum redus de benzina.

 

 

Nesemnificativ.

 

Vorbesti din experienta proprie sau iti dai doar cu parerea?

 

Unii puneau pe Dacia ventilatoare electrice Âşi iarna scoteau elicea acĂžionatĂŁ de curea Âşi mergeau doar cu ventilatorul. :)

 

Varianta cu separare iarna/vara este evident o prostie. Motorul trebuie sa se incalzeasca si sa se raceasca corect indiferent de anotimp.

 

 

Imi dau cu parerea.

Poti demonta viscocuplajul si poti conduce un pic fara el.Daca remarci o crestere de putere, probabil merita.

318is are un consum mai mult decat rezonabil.Nici vascocuplajul nu este actionat tot timpul, deci din nou zic, probabil nu se obtine nimic semnificativ.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca tocmai la 318 se va simti mai mult. La 140 cai cat are motorul un plus de (sa presupunem) 5 cai se va simti mai mult decat la un M3 de 280 cai.

 

Oricum motivul principal pentru care vreau sa fac modificarea este eliminarea riscului de distrugere al ventilatorului mecanic.

 

dar ai facut un calcul cat costa modificarea ? si gasim prin europa ce e nevoie ?

 

Modificarea costa intre 100 si 150E cu piese noi depinde daca schimbi si termostatul si termocupla. Se pare ca 318-le meu are deja termocontactul de temperatura mai mica dar la 320 si mai sus trebuie schimbat si acesta. Piesa cea mai scumpa este evident electroventilatorul, am facut niste cautari in acest sens:

 

http://stores.ebay.co.uk/jbimotorsport_W0Q...52BSI%26otn%3D8

 

Daca stiti pe undeva prin tara astfel de ventilatoare universale va rog sa spuneti.

Edited by cristimm
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca tocmai la 318 se va simti mai mult. La 140 cai cat are motorul un plus de (sa presupunem) 5 cai se va simti mai mult decat la un M3 de 280 cai.

 

Oricum motivul principal pentru care vreau sa fac modificarea este eliminarea riscului de distrugere al ventilatorului mecanic.

-daca ar fi actionata tot timpul,ai fi avut un castig mai mare,asa si vascocuplajul face acelasi lucru se cupleaza numai cand motorul are nevoie de racire

-la dacie am pus si eu electroventilator, dar acolo avand invedere ca paletele raceau tot timpul motorul e altceva -

Link to comment
Share on other sites

-daca ar fi actionata tot timpul,ai fi avut un castig mai mare,asa si vascocuplajul face acelasi lucru se cupleaza numai cand motorul are nevoie de racire

-la dacie am pus si eu electroventilator, dar acolo avand invedere ca paletele raceau tot timpul motorul e altceva -

 

Nu stiu de ce dar vascocuplajul ala nu-mi inspira deloc incredere. Ventilatorul actionat in acest fel se invarteste permanent - e adevarat la o turatie redusa cand nu e nevoie de el dar cel electric nu se invarteste DELOC.

Link to comment
Share on other sites

-daca ar fi actionata tot timpul,ai fi avut un castig mai mare,asa si vascocuplajul face acelasi lucru se cupleaza numai cand motorul are nevoie de racire

-la dacie am pus si eu electroventilator, dar acolo avand invedere ca paletele raceau tot timpul motorul e altceva -

 

Nu stiu de ce dar vascocuplajul ala nu-mi inspira deloc incredere.

Asa da, am crezut ca ai argumente serioase :)

 

Nu iti spun cu rautate insa chiar nu exista nici un motiv serios pentru a elimina piesa respectiva.

 

Stiu ca este forum de pasionati si nu de ingineri, mecanici auto, dupa cum se apara unii cand abereaza cu nonsalanta.

Nici eu nu ma pricep, insa as face asa ceva numai daca as avea niste informatii concludente.Ma refer la informatii serioase, nu ce abereaza un student sau mai stiu eu cine pe un forum auto.

Oricum, succes cu modificarile si sa ne spui cum a iesit.

Link to comment
Share on other sites

Pe scurt este vorba de desfintarea ventilatorului mecanic (si optional inlocuirea lui cu unul electric). Beneficiile ar fi: eliminarea riscului de distrugere a vent. mecanic (se pare ca au fost cazuri in care a produs multe pagube prin compartimentul motor), un raspuns ceva mai bun la accelerate si un consum redus de benzina. Minusuri: daca modificarea nu e facuta corect exista riscul de a se supraincalzi motorul.

 

Lectura placuta si astept pareri:

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=473312

 

Sincer, cred ca este o problema destul de delicata, in principiu ar fi ok cu conditia sa reusesti sa construiesti sistemul in asa fel incat motorul sa ramana in acelasi regim de temperatura pentru care a fost proiectat (in care are performante optime), altfel...riscant.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.