Jump to content

Fan delete mod


cristimm

Recommended Posts

Asa da, am crezut ca ai argumente serioase :)

 

Poza cu dezastrul cauzat de vent. mecanic si nota de plata de peste 1000$ fara manopera mi se pare un argument destul de serios. Pentru a nu risca voi cumpara cu siguranta un ventilator electric in locul celui mecanic cu toate ca multi se descurca si fara (90% dintre masini au doar un ventilator).

Link to comment
Share on other sites

Am verificat azi termocontactul de pe radiator si este de 91/99C :) (part: 61311378073) deci trebuie inlocuit cu unul de 80/88C (part: 61318361787). Ideea este de a mentine permanent in radiator o temperatura mai scazuta cu ajutorul vent. electric auxiliar.

 

 

Piesa in cauza este nr. 10.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05

Link to comment
Share on other sites

Am cumparat piesa in cauza, macra FACET cod 7.5679 echivalenta cu 61318361787 80/88C, urmeaza cat de curand sa o montez si apoi sa desfintez ventilatorul mecanic. Pana vine caldura voi cumpara si un ventilator electric in locul celui mecanic.

 

In afara de SPAL - una dintre cele mai bune marci de electroventilatoare mai este si PROCOMP cu preturi ceva mai accesibile.

 

http://shop.ebay.co.uk/items/?_nkw=procomp...p&_osacat=0

Link to comment
Share on other sites

Am verificat azi termocontactul de pe radiator si este de 91/99C :) (part: 61311378073) deci trebuie inlocuit cu unul de 80/88C (part: 61318361787). Ideea este de a mentine permanent in radiator o temperatura mai scazuta cu ajutorul vent. electric auxiliar.

 

 

Piesa in cauza este nr. 10.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05

-termostatul la e46,deschide la 105 grade.

Link to comment
Share on other sites

sincer...tu chiar te plictiseti!? :)

 

acuma serios...in conditiile in care si ventilatorul cu vascocuplaj (care in momentul in care se ajunge la o temperatura de lucru,cupleaza si porneste operatiunea de invartire) si electroventilatorul (care munceste in acelasi fel,atinge o temperatura si porneste) ,deci ambele fac acelasi lucru ....care este eficienta munci tale!?....

Link to comment
Share on other sites

Am verificat azi termocontactul de pe radiator si este de 91/99C :) (part: 61311378073) deci trebuie inlocuit cu unul de 80/88C (part: 61318361787). Ideea este de a mentine permanent in radiator o temperatura mai scazuta cu ajutorul vent. electric auxiliar.

 

 

Piesa in cauza este nr. 10.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05

-termostatul la e46,deschide la 105 grade.

 

Nu neg acest lucru dar eu vorbeam despre termocontact (sau termocupla popular) si nu despre termostat. Masinile mai noi sunt proiectate sa functioneze la temperaturi mai mari pentru o eficienta crescuta.

-stiu ca la termocupla te refereai,de aia ma gandeam ca e in regula sa cupleze 91/99, din moment ce termostatul deschde la 105.

Link to comment
Share on other sites

sincer...tu chiar te plictiseti!? :)

 

acuma serios...in conditiile in care si ventilatorul cu vascocuplaj (care in momentul in care se ajunge la o temperatura de lucru,cupleaza si porneste operatiunea de invartire) si electroventilatorul (care munceste in acelasi fel,atinge o temperatura si porneste) ,deci ambele fac acelasi lucru ....care este eficienta munci tale!?....

 

E mai complicat decat atat. :)

 

Citeste cele 27 de pagini din link-ul indicat de mine la inceput si putem discuta pe marginea lor. Altfel imi e greu sa-ti sumarizez.

 

-stiu ca la termocupla te refereai,de aia ma gandeam ca e in regula sa cupleze 91/99, din moment ce termostatul deschde la 105.

 

OK inteleg ce vrei sa spui. Asa este temperaturile de actionare a termocuplei se aleg de obicei ceva mai mici decat ale termostatului.

Link to comment
Share on other sites

Ventilatorul mecanic are 17 inch, dimensiunea disponibila imediat inferioara este 16".

 

Dupa multe cautari rezultatele s-au redus la urmatoarele:

 

Spal 16"

http://cgi.ebay.de/Spal-Motorluefter-Elekt...oQQcmdZViewItem

 

 

Procomp 16"

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAP...RTQ:MOTORS:1123

 

Noname 16"

http://cgi.ebay.co.uk/16-40cm-UNIVERSAL-SL...1742.m153.l1262

 

Revin cu rugamintea daca cineva stie pe undeva pe la noi asa ceva sa spuna.

Link to comment
Share on other sites

Deci AM FACUT-O. :)

 

Am inlocuit termocontactul cu cel de 80/88C. Am fost foarte rapid, nu cred ca au curs mai mult de 20mL de antigel deci n-a fost nevoie de nici o completare/aerisire. (inainte de inlocuire am desurubat capacul de la radiator pentru eliberarea presiunii :) )

 

Apoi am scos ventilatorul mecanic impreuna cu vascocuplaj dupa metoda de aici: http://www.nmia.com/~dgnrg/page_14.htm.

 

Am pornit motorul si am asteptat cu nerabdare sa porneasca ventilatorul auxiliar. Mi-a dat ceva emotii pana cand acul de temperatura a ajuns cu 1mm inainte de centru si atunci a pornit prima treapta (80C). :) Am rasuflat usurat si dupa cateva minute s-a oprit (la frigul de afara era si cazul).

 

Legat de imbunatatirea performantelor nu este nimic spectaculos deci amatorii de tuning pentru putere cautati in alta parte. Totusi se simte o mica imbunatatire in special la turatii joase si sarcini partiale motorul parca se invarteste mai liber. Cu pedala la fund nu e nici o diferenta palpabila.

 

Sunt totusi bucuros ca am eliminat "bomba cu ceas" asa cum este numita de cei care au patit sa le bubuie elicea. :)

 

Urmeaza ca pana vine caldura sa-mi procur un ventilator electric in locul celui mecanic.

Link to comment
Share on other sites

Intre timp am cumparat si ventilatorul - piesa pentru bmw modelele 1.8 dupa 1996 - aftermarket pentru ca pe original costa 14 mil (part no. 64508372039)

 

Lista modelelor care au din fabrica asa ceva:

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?par...&showeur=on

 

Piesa pe realoem:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...;fg=55&hl=1

 

Poza cu electroventilatorul in cauza:

http://www.autohausaz.com/search/imageexpa...64508372039.jpg

 

Pana la vara am tot timpul sa-l montez si ca de obicei va voi tine la curent.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

In sfarsit am montat si ventilatorul observati in poza inainte si dupa.

 

http://img529.imageshack.us/img529/4571/inaintesiduparesizeiv8.jpg

Vazut din alt unghi:

 

http://img398.imageshack.us/img398/5713/altunghinn1.jpg

Edited by cristimm
Link to comment
Share on other sites

Interesant ce ai facut tu acolo. Prinderile s-au potrivit sau sunt improvizate? Ventilatorul merge in 2 trepte sau l-ai lasat doar cu una? De obicei ventilatorul de la AC are si rol de racire suplimentara daca cel de la motor nu face fata. Asta cand se ajunge la o anumita temperatura a lichidului de racire. De obicei 102gr.

Si eu m-am gandit la E34 TDS sa-i fac o astfel de modificare pt ca vascocupla mi se pare o tampenie. Poate sa zica cine ce o vrea, eu asa consider. Nu ai nici un control pe ea, nu stii cand se strica, forteaza axul de la pompa de apa suplimentar, se invarte si cand masina e rece (putin dar se invarte), e galagios. Si probabil ca fura si putin din putere dar nesemnificativ.

Singura mea nedumerire e cum ar putea fi prins pe radiatorul de TDS ventilatorul. Ca idee, probabil ca ar merge pe difuzorul de aer. Ar fi si usor de montat/demontat. Cu o termocupla dedicata pe furtunul de iesire din radiator, care sa mearga doar cu ventilatorul ala, poate chiar 2 trepte de functionare. Ar ramane separat ceasul care indica temperatura apei si ventilatorul de AC care ar porni la temp prea mari.

Link to comment
Share on other sites

Prinderile s-au potrivit perfect pentru ca ventilatorul a fost conceput pentru acelasi radiator ca al meu. Deocamdata nu este conectat - ma voi ocupa de asta pana vine caldura. Intre timp ventilatorul auxiliar este suficient pentru a raci motorul (porneste foarte rar doar cand stau foarte mult in trafic si sta pornit 1-2 minute pe treapta mica).

Cea mai simpla varianta ar fi sa desfintez complet ventilatorul auxiliar si sa conectez in locul lui noul fan. L-am probat pe direct si pot spune ca ventilatorul nou are un debit mult mai mare decat cel auxiliar din botul masinii - cred ca nu exagerez cand spun ca treapta 1 de la cel nou este la fel ca treapta 2 de la aux fan.

 

Daca nu gasesti ventilator care sa se potriveasca perfect la tine, nu este o tragedie, citeste in primul post forumul american si vei gasi destule exemple de ventilatoare adaptate. Cu un search pe google "FDM" sau "fan delete mod" vei gasi multe poze si discutii.

Link to comment
Share on other sites

Ventilatorul auxiliar oricum merge pe prima treapta mereu cand ai dat drumul la AC. De fapt in functie de presiunea din presostat porneste/ se opreste pe prima treapta, asta numai cand este pornit compresorul de la clima. Racirea auxiliara se refera de fapt in acele momente in care temp depaseste 100gr si porneste pe treapta a 2-a.

Daca as face aceasta conversie as lua un ventilator de pe o masina oarecare, doar sa se potriveasca pe difuzor. Nu as da in nici un caz 100euro pe el.

Nu recomand decuplarea ventilatorului auxiliar, el isi face treaba mai ales pt radiatorul de AC, aerul ajunge mai bine pe acel radiator decat de la un ventilator aflat la motor. De aia si spuneam ca as pune o termocupla separata pt ventilatorul de la motor, ca sa las instalatia electrica a masinii sa-si faca treaba ei iar eu sa vin suplimentar cu ventilator la motor + termocupla lui, pe care o iei in functie de nevoi. Am vazut pe afara si termocuple pe care le pui sa porneasca la temperatura pe care o doresti tu. Asta mai ales pt masini de curse/off road, etc, adica in acele momente in care masina ia bataie si are nevoie de o racire sanatoasa.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

A trecut ceva vreme de la modificare si ma simt dator cu niste precizari si concluzii.

 

In primul rand costuri:

 

500 RON ventilator nou aftermarket compatibil cu cod: 64508372039

80 RON termocontact 80/88C aftermarket compatibil cu cod: 61318361787

 

Modalitatea de conectare a noului electroventilator a fost cea mai simpla posibil: pur si simplu am scos mufa din ventilatorul auxiliar si am infipt-o in el. (Ventilatorul auxiliar -cel din botul masinii- sta acum degeaba practic neconectat o sa-l scot cand voi avea timp).

In mare sistemul functioneaza foarte bine, pe caldurile astea odata ce motorul se incalzeste ventilatorul merge permanent pe treapta mica si uneori pentru intervale scurte porneste treapta mare. (Am avut niste probleme datorate mufei de proasta calitate ale ventilatorului aftermarket dar dupa inlocuirea conectorului totul functioneaza bine.)

 

CONCLUZII:

 

Performante la fel, consum la fel (este posibil ca iarna sa consume ceva mai putin atunci cand ventilatorul cu vascocuplaj se invarteste degeaba ba chiar face rau facand vant degeaba prin compartimentul motor). Uitandu-ma in urma nu cred ca as mai face modificarea daca totul functioneaza in parametrii. Trebuie sa recunosc marele avantaj al sistemului OEM si anume redundanta, daca pica vascocupla raceste vent. auxiliar (suficient cat sa iti continui drumul intr-un stil de mers moderat, fara AC) si invers, practic cele 2 sisteme se completeaza reciproc.

Pe de alta parte cred ca toate masinile fabricate in zilele noastre sunt racite pe electric (exceptie camioanele), fara indoiala ca sistemul electric este superior (si economic in acelasi timp).

Recomand modificarea celor care au probleme cu vascocuplajul sau cu vent auxiliar, cu un singur ventilator puternic si amplasat unde trebuie impusti 2 iepuri. <_<

Link to comment
Share on other sites

Eu nu as fi renuntat la ventilatorul auxiliar. In primul rand din cauza racirii pe care poate face mult mai bine a radiatorului de AC, dupa parerea mea, decat ventilatorul pus la motor. Aerul trimis de ventilatorul de la motor trebuie sa treaca prin radiatorul cu apa, cel de ulei si cel de AC.

Eu l-as fi lasat acolo sa-si faca treaba si as fi conectat ventilatorul de la motor la o termocupla asezata pe furtunul care iese din motor spre radiator.

Link to comment
Share on other sites

Da, asa m-am gandit si eu initial dar era mai complicat si contrar aparentelor nu-mi plac improvizatiile. Acum este la fel cum vin din fabrica E36 318 de dupa 1996 si cred ca la toate E46 318.

Aerul functioneaza perfect, baga rece la fel ca inainte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.