Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

probleme directie e 34 525 tds


addrian

Recommended Posts

va salut pe toti

am o intrebare pentru posesori de bmw in special model e 34

am schimbat pe partea fata cam tot ce se poate schimba: telescoape, flanse telescoape , bucsi bara stabilizatoare, brate si bucsi, caseta de directie recunosc sh am probat vreo 5 doar pe una am dat bani dar manopera de 5 ori :) , am strans si bucsa de pe axul volanului, ma dispera directia

directie facuta de 2 ori si toti zic ca este ok

pe autostrada pitesti bucuresti daca merg numai pe banda a 2 este ok cand intru pe banda 1 incepe dansul datorita sleaurilor facute de tir si denivelarile facute in timp.

la toata lumea se manifesta la fel sa simti ca rotile pleaca independent de volan stanga dreapta, la caseta nu am joc, poate sa mai fie din ceva ce nu stiu , astazi am simtit ca se aude un zgomot de la flansele telescoapelor de pe spate

am mers si cu alte tipuri de masini vw , daewoo(am avut nubira 2), dacie care o mai am si in prezent care atunci cand am ceva de carat o mai folosesc inclusiv pe autostrada dar merge pe sleau fara sa se intample ceva si are 20 de ani

am uitatat am bmw e34 525 tds din 1995

mie frica ca se apropie iarna si daca pe uscat danseaza pe zapada cred ca imi iau zborul macar dear fi fost 525xi era altceva sau macar cu autoblocant

va multumesc astep cu nerabdare pareri si soluti daca aveti

jentile pe masina pe 16 de aliaj

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic .Si a mea face la fel.Si am schimbat toate articulatiile care erau duse.Cand intru pe "santurile facute de TIR-uri ma cam poarta.Si culmea ca vectra lui tata din 93 nu o face.Nu-mi explic fenomenul nici eu.Si cateodata e chiar enervant parca vrea sa se duca ea pe unde o taie capu.Ma gandesc ca poate sunt gumele de vina ca sunt mai late decat pe acte (225/60 R15).
Link to comment
Share on other sites

5-ar stock - TDS - 1993 , jante orig / cauciucuri idem cu orig 205/65/R15/94V , merge fara cusur , nu stiu cum ar fi sa faca probleme la directie , suspensie , etc . Comparand cu passat cocosat ( le conduc concomitent ) ..... BMW-ul sta lipit de sosea , la 120 pe centura Buc ... catre Ploiesti // Glina - Jilava - Magurele // sunt santuri serioase ... rigole chiar , iar pe A1 sau A2- pilot automat - 140 -150 , doar curentii de aer ma pot deranja .

 

Sincer E34 il consider etalon ca stabilitate pe drumuri grele sau cu probleme , asta daca nu are probleme suspensie / directie sau vreun accident ascuns care sa ii fi schimbat unghiurile de atac . :)

Link to comment
Share on other sites

5-ar stock - TDS - 1993 , jante orig / cauciucuri idem cu orig 205/65/R15/94V , merge fara cusur , nu stiu cum ar fi sa faca probleme la directie , suspensie , etc . Comparand cu passat cocosat ( le conduc concomitent ) ..... BMW-ul sta lipit de sosea , la 120 pe centura Buc ... catre Ploiesti // Glina - Jilava - Magurele // sunt santuri serioase ... rigole chiar , iar pe A1 sau A2- pilot automat - 140 -150 , doar curentii de aer ma pot deranja .

 

Sincer E34 il consider etalon ca stabilitate pe drumuri grele sau cu probleme , asta daca nu are probleme suspensie / directie sau vreun accident ascuns care sa ii fi schimbat unghiurile de atac . :)

 

si eu am jentile originale pe a mea pe 16 cauciuc 225/55/16 dar am directia facuta la doua firme diferite sar fi vazut daca este lovita?

Link to comment
Share on other sites

am o intrebare de ce nu merg cauciucurile de urmatoare marime pe seria 5

185/65/15 pentru iarna

datimi va rog un raspuns am cauciucurile aproape noi si uni spun ca nu sunt bune pe e34 525 tds

 

apropo de directie : dupa ce am schimbat caseta de directie am facut din nou directia si atunci parca a inceput dansul mai rau

Link to comment
Share on other sites

Dimensiunea standard cu care e omologata masina e 195/65 R15.

 

Asta se traduce in felul urmator:

D roata1= (195*65/100)*2 + 15*25.4=634.5 mm

 

la tine 185/65 R15:

D roata2=(185*65/100)*2 + 15*25.4=621.5 mm

 

Prin urmare diferenta de diametre dintra roti este: 1.3 cm

 

DECI roata ta este cu 1.3 cm mai mica decat normal.Asta inseamna ca la o tura roata standard parcurge 199.233 cm si a ta 195.151 cm => 4.082 cm mai putin la roata ta.

 

Asta inseamna o diferenta infima intre ce arata kilometrajul si viteza ta reala si binenteles cam la 100km parcursi pe bord o sa fie aprox. 98 km reali.

 

In concluzie este o diferenta acceptabila si nu pune probleme.

 

In rest e vorba doar de aderenta pe asfalt ud sau uscat,care e mai mica din cauza faptului ca urma sau latimea benzii de rulare este mai mica.In rest pe zapada afanata ar trebui sa se comporte mai bine decat cele mai late pt ca sunt mai subtiri si ar trebui sa patrunda mai usor prin stratul de zapada.

 

Ca latime a jantei se incadreaza,din cate stiu cele standart de tabla pe 15" fiind de 6,5j.

 

Totusi destul de rar ne intalnim cu conditii de iarna adevarate(ma refer la gheata si zapada afanta) prin urmare eu prefer sa imi pun pe jante de 15" standard din aliaj dimensiunea care o am acum pe vara adica 225/60 R15 pt ca o sa rulez in principal pe asfalt uscat,ud sau mazga.Pt zapada afanata sunt de cumparat lanturi :) .

 

Sper sa te fi ajutat la ceva toata povestea asta si sa nu te fi plictisit.

Link to comment
Share on other sites

Dimensiunea standard cu care e omologata masina e 195/65 R15.

 

Asta se traduce in felul urmator:

D roata1= (195*65/100)*2 + 15*25.4=634.5 mm

 

la tine 185/65 R15:

D roata2=(185*65/100)*2 + 15*25.4=621.5 mm

 

Prin urmare diferenta de diametre dintra roti este: 1.3 cm

 

DECI roata ta este cu 1.3 cm mai mica decat normal.Asta inseamna ca la o tura roata standard parcurge 199.233 cm si a ta 195.151 cm => 4.082 cm mai putin la roata ta.

 

Asta inseamna o diferenta infima intre ce arata kilometrajul si viteza ta reala si binenteles cam la 100km parcursi pe bord o sa fie aprox. 98 km reali.

 

In concluzie este o diferenta acceptabila si nu pune probleme.

 

In rest e vorba doar de aderenta pe asfalt ud sau uscat,care e mai mica din cauza faptului ca urma sau latimea benzii de rulare este mai mica.In rest pe zapada afanata ar trebui sa se comporte mai bine decat cele mai late pt ca sunt mai subtiri si ar trebui sa patrunda mai usor prin stratul de zapada.

 

Ca latime a jantei se incadreaza,din cate stiu cele standart de tabla pe 15" fiind de 6,5j.

 

Totusi destul de rar ne intalnim cu conditii de iarna adevarate(ma refer la gheata si zapada afanta) prin urmare eu prefer sa imi pun pe jante de 15" standard din aliaj dimensiunea care o am acum pe vara adica 225/60 R15 pt ca o sa rulez in principal pe asfalt uscat,ud sau mazga.Pt zapada afanata sunt de cumparat lanturi :) .

 

Sper sa te fi ajutat la ceva toata povestea asta si sa nu te fi plictisit.

merci ptr ca acolo unde stau ca sa ajung la strada principala urc o panta destul de naspa si daca este putina zapada :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
La aparatul pt geometrie ti-ar fi aratat daca rotile nu sunt aliniate. Si eu simt pe centura Bucurestiului pe sleauri ca masina fuge de capul ei si nu am jocuri in directie. Facea si cu rotile de vara 225/16 face si cu cele de iarna 205/15. Are balans si cand fac manevre de evitare la viteze mai mari, e totusi o masina cu 1650 de kile, suspensie standard.
Link to comment
Share on other sites

Am unflat ieri mai tare cauciucurile.Pe stalp la dimensiunea mea 225/65 15 scrie 2.0 fata 2.1 spate.Am bagat 2.1 fata si 2.2 spate.

E o diferenta foarte mare.Nu mai valseaza pe sleauri.Si plus de asta sta mult mai bine pe curbe.Nu am crezut ca 0.1 atm fac atata diferenta.

Acuma binenteles ca sunt si dezavantaje.Scutura mai tare, si se aud nenorocitele alea de flanse din spate mai tare :)

Edited by Bogdan Chis
Link to comment
Share on other sites

No way sa fie cauciucurile ! (cu conditia sa aiba presiunea corecta)

 

 

E de la directie sau brate slabite, si eu am avut E34 si stiu exact ce ziceti, si eu pateam la fel.

 

Caseta de directie (cu sistem "melc") se duce foarte usor la E34 si de acolo incolo orice denivelare a drumului "se joaca" cu tine pentru ca rotile nu raspund fidel miscarii volanului si trebuie sa faci 2-3 miscari din volan pana sa nimeresti directia dorita.

Edited by andrei27
Link to comment
Share on other sites

Aseara am desfacut partea inferioara a bordului de la sofer,sa vad de unde vine jocul din directie care a devenit sacaitor(la 120-140km/h tineam volanul drept si masina dansa usor pe sosea).Am zis ca incep sa exclud pe rand posibilele cauze ale joculului.Cum in partea inferioara,ma refer la bielete ,brate, bucse a fost verificata cu o luna inainte si nu are nici un pic de joc,am zis ca o iau de la caseta de directie in sus.Crucea cardanica de la intrarea in caseta e foarte ok,prinderea volanului ok,flansa de cauciuc ok si totusi era o bataie mare si joc la fel de mare.Am verificat singura inbinare ramasa si surpriza.Piesa 1 din figura,adica aceea piulita de 32 era destransa :) .Si cand ma gandesc cate drumuri am facut cu ea..... si am crezut ca e flansa aceea din cauciuc(piesa 2).Bine ca nu am patit-o intr-o curba sau ceva.

Am strans piesa 1 cu volanul blocat si parca e alta masina.A ramas foarte putin joc care banuiesc ca e din caseta si aici va cer ajutor.

Cum se strange caseta de directie?Vreau sa o strang in weekend sa vedem poate scap de tot de joc.A mai ramas un pic de de joc(aproape insesizabil,multi care nu stiu si conduc masina nici nu isi dau seama,cum de altfel nici eu nu mi-am dat seama cand am cumparat-o,eram prea entuziast :) ) si ma gandesc ca daca acuma merge asa bine,cand o sa rezolv si problema asta o sa fie o bijuterie de condus.

 

Pls Help!!!

Link to comment
Share on other sites

Aseara am desfacut partea inferioara a bordului de la sofer,sa vad de unde vine jocul din directie care a devenit sacaitor(la 120-140km/h tineam volanul drept si masina dansa usor pe sosea).Am zis ca incep sa exclud pe rand posibilele cauze ale joculului.Cum in partea inferioara,ma refer la bielete ,brate, bucse a fost verificata cu o luna inainte si nu are nici un pic de joc,am zis ca o iau de la caseta de directie in sus.Crucea cardanica de la intrarea in caseta e foarte ok,prinderea volanului ok,flansa de cauciuc ok si totusi era o bataie mare si joc la fel de mare.Am verificat singura inbinare ramasa si surpriza.Piesa 1 din figura,adica aceea piulita de 32 era destransa :) .Si cand ma gandesc cate drumuri am facut cu ea..... si am crezut ca e flansa aceea din cauciuc(piesa 2).Bine ca nu am patit-o intr-o curba sau ceva.

Am strans piesa 1 cu volanul blocat si parca e alta masina.A ramas foarte putin joc care banuiesc ca e din caseta si aici va cer ajutor.

Cum se strange caseta de directie?Vreau sa o strang in weekend sa vedem poate scap de tot de joc.A mai ramas un pic de de joc(aproape insesizabil,multi care nu stiu si conduc masina nici nu isi dau seama,cum de altfel nici eu nu mi-am dat seama cand am cumparat-o,eram prea entuziast :) ) si ma gandesc ca daca acuma merge asa bine,cand o sa rezolv si problema asta o sa fie o bijuterie de condus.

 

Pls Help!!!

 

salut ptr reglarea casetei de directie se face astfel :

se desface piulita surubului de deasupra casetei din imaginea urmatoare

prin piulita se vede ca iese un surub de reglare se regleaza prin strangerea cu un inbus de 5 parca este iar piulita este de 17

strangi cam 1/8 cu inbusu dupa care strangi piulita si vezi daca mai face

volanul sa fie ca si cand ar merge drept masina

sa nu strangi tare dintro data ca risti ca in curbe sa nu mai poti sa rotesti volanul

post-11726-1228313402_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.