Jump to content

Primul incident


adrianrus

Recommended Posts

Azi m-am convins de ce am nevoie de CASCO.

 

Eram 5 in masina si pe niste serpentine la munte si conduceam putin mai tare, nu mai mult de 60 km/h.

 

Am dezactivat putin DSC-ul sa vad cum se comporta masina, eh putin mai interesant dar pentru siguranta l-am reactivat imediat.

 

Am mai condus 2-3 km si dupa ce-am iesit dintr-o curba pe care n-am taiat-o, m-am trezit cu partea dreapta a masinii in afara carosabilului (sant, scai, pamant, frunze, etc.) Nu pot sa-mi explic ce s-a intamplat. Mai mult ca sigur am prins criblura. Am iesit fara probleme insa masina cred ca a suferit.

 

Am o zgarietura mai aganca de ~20 cm, pana la tabla, pe portiera din dreapta, sub linia de plastic de la mijloc. Mai e zgariata usor masca din fata si cea din spate. A, janta din fata zgariata bine si nisip mult intre cauciuc si janta.

 

Am ajuns in ora, am spalat-o si nu e asa tare cum credeam insa as vrea sa rezolv problemele.

 

De-asemenea simt o usoara sacadare in prima treapta. Se poate sa fie de la janta, sa fie lovita mai tare si sa nu se observe?

 

Aveti idee daca zgarieturile de pe protectia fata si spate ies la polisat, tinand cont ca sunt din plastic? O revopsire in partea de jos a usii cat costa aproximativ?

 

Daca aveam CASCO, problmele astea le rezolvau ei? (precizez ca habar nu am ce rezolva casco si ce nu, cand si in ce situatii)

 

 

Sunt foarte neimpacat pentru faptul ca nu stiu ce s-a intamplat cu adevarat in momentul derapajului pentru ca nu aveam viteza si am controlat mult mai usor masina in situatii critice cu adevarat. Sa fie din cauza ca masina era incarcata? Ce parere aveti?

Link to comment
Share on other sites

Sunt foarte neimpacat pentru faptul ca nu stiu ce s-a intamplat cu adevarat in momentul derapajului pentru ca nu aveam viteza si am controlat mult mai usor masina in situatii critice cu adevarat. Sa fie din cauza ca masina era incarcata? Ce parere aveti?

 

Cel mai probabil ai prins o pata de ulei poate si niste nisip.. Mi s-a intamplat si mie ceva asemanator, conduceam cealalta masina a mea, Audi A4 si la iesirea dintr-o curba a intrat in derapaj(supravirare) datorita unei pete de ulei.S-a simtit exact ca si cum as fi fost pe gheata. In mod normal nici intr-o zi de incercari nu pot sa fac masina aia sa supravireze asa :)). Noroc ca am reusit s-o redresez ca eram pe un pod.... In orice caz pacat de masina ta dar noroc ca totusi nu a fost ceva mai grav. Daca avei casco dauna era suportata de ei.

Edited by ryso
Link to comment
Share on other sites

Teoretic ar trebui sa traga la fel , tractiunea e pe spate . Probabil e efectul placebo......simteai in volan daca era janta stramba . Daca zgarieturile de pe spoilere ies prin polish = aprox 50e + vopsit partea jos a usii (de sub bandou) si nici nu se vede e cam 100ron iar janta sa ti-o revopsesti eventual e undeva la 100-150ron MAXIM . Daca aveai casco pentru dauna asta trebuia sa platesti fransiza de minim 100e . Era oricum degeaba . Dauna pe tine te costa aprox 120-130e sa o faci cu totul . La ei dadeai doar 100e fransiza restul plateau ei , in schimb plateai sute sau mii de euro pe casco anual !
Link to comment
Share on other sites

Cat de cald era afara cand ai facut accidentul? Eu banuiesc anvelopele, fiind de vara si afara frig nu mai ai aderenta adecvata. DSC e inutil daca nu ai anvelope bune.

 

 

Era seara, cred ca aproximativ 10 grade, poate chiar mai putin. Iti dai seama cum e acum la munte, e destul de rece.

Saptamana asta am verificat la vulcanizare presiunea in roti si zicea tipul ca a completat destul de bine pe fata. Dupa treaba asta am simtit mult mai bine orice denivelare! Probabil erau prea "umflate".

 

 

 

Teoretic ar trebui sa traga la fel , tractiunea e pe spate . Probabil e efectul placebo......simteai in volan daca era janta stramba . Daca zgarieturile de pe spoilere ies prin polish = aprox 50e + vopsit partea jos a usii (de sub bandou) si nici nu se vede e cam 100ron iar janta sa ti-o revopsesti eventual e undeva la 100-150ron MAXIM . Daca aveai casco pentru dauna asta trebuia sa platesti fransiza de minim 100e . Era oricum degeaba . Dauna pe tine te costa aprox 120-130e sa o faci cu totul . La ei dadeai doar 100e fransiza restul plateau ei , in schimb plateai sute sau mii de euro pe casco anual !

 

Masina trage la fel, insa parca tremura in treapta 1 cand pornesc si cand schimb imediat in a 2-a. Nu simteam ca ar fi stramba janta, e zgariata putin mai adanc, nu am lovit-o.

La un tester se poate verifica daca masina a avut de suferit in urma incidentului?

 

Putea fi mai rau, e adevarat. Nu mai tin minte (evident s-a petrecut intr-o fractiune de secunda) dar stiu ca am incercat sa redresez masina si nu am intrat din plin, ci am intrat cu fata si am reusit sa ies usor.

 

In ceea ce priveste CASCO, da, cred ca nu ma costa mai mult de150 de euro reparatia insa daca eram pe directia cealalta si erau niste copaci merita sa am CASCO.

Edited by w4u
Link to comment
Share on other sites

Cat de cald era afara cand ai facut accidentul? Eu banuiesc anvelopele, fiind de vara si afara frig nu mai ai aderenta adecvata. DSC e inutil daca nu ai anvelope bune.

 

 

Era seara, cred ca aproximativ 10 grade, poate chiar mai putin. Iti dai seama cum e acum la munte, e destul de rece.

Saptamana asta am verificat la vulcanizare presiunea in roti si zicea tipul ca a completat destul de bine pe fata. Dupa treaba asta am simtit mult mai bine orice denivelare! Probabil erau prea "umflate".

 

 

 

Teoretic ar trebui sa traga la fel , tractiunea e pe spate . Probabil e efectul placebo......simteai in volan daca era janta stramba . Daca zgarieturile de pe spoilere ies prin polish = aprox 50e + vopsit partea jos a usii (de sub bandou) si nici nu se vede e cam 100ron iar janta sa ti-o revopsesti eventual e undeva la 100-150ron MAXIM . Daca aveai casco pentru dauna asta trebuia sa platesti fransiza de minim 100e . Era oricum degeaba . Dauna pe tine te costa aprox 120-130e sa o faci cu totul . La ei dadeai doar 100e fransiza restul plateau ei , in schimb plateai sute sau mii de euro pe casco anual !

 

Masina trage la fel, insa parca tremura in treapta 1 cand pornesc si cand schimb imediat in a 2-a. Nu simteam ca ar fi stramba janta, e zgariata putin mai adanc, nu am lovit-o.

La un tester se poate verifica daca masina a avut de suferit in urma incidentului?

 

Putea fi mai rau, e adevarat. Nu mai tin minte (evident s-a petrecut intr-o fractiune de secunda) dar stiu ca am incercat sa redresez masina si nu am intrat din plin, ci am intrat cu fata si am reusit sa ies usor.

 

In ceea ce priveste CASCO, da, cred ca nu ma costa mai mult de150 de euro reparatia insa daca eram pe directia cealalta si erau niste copaci merita sa am CASCO.

 

Cel mai bine e sa mergi la un service.. Cu cauciucuri de vara in perioada asta e bine sa mergi preventiv, sigur de la cauciucuri ai patit-o.

Link to comment
Share on other sites

o sa-ti raspund la titlul topicului: cand mai mergi cu 5 persoane in masina pe serpentine la munte, cu ceva viteza si pe timp destul de rece nu te mai juca cu DSC-ul sa vezi cum este. Fa chestia asta cand esti singur in masina, nu incerca sa-i testezi performantele cand mai sint si alti pasageri in masina, parerea mea.

Daca o luai pe contrasens si venea un tir? ( doamne fereste ) probabil ca vedeam la sectiunea accidente inca un sofer de bolid care din cauza neadaptarii vitezei la conditiile de drum, a mai luat cu el cateva vieti nevinovate.

 

Repet, asta-i parerea mea si nu trebuie sa mi-o iei in nume de rau, eu asa gandesc

Link to comment
Share on other sites

o sa-ti raspund la titlul topicului: cand mai mergi cu 5 persoane in masina pe serpentine la munte, cu ceva viteza si pe timp destul de rece nu te mai juca cu DSC-ul sa vezi cum este. Fa chestia asta cand esti singur in masina, nu incerca sa-i testezi performantele cand mai sint si alti pasageri in masina, parerea mea.

Daca o luai pe contrasens si venea un tir? ( doamne fereste ) probabil ca vedeam la sectiunea accidente inca un sofer de bolid care din cauza neadaptarii vitezei la conditiile de drum, a mai luat cu el cateva vieti nevinovate.

 

Repet, asta-i parerea mea si nu trebuie sa mi-o iei in nume de rau, eu asa gandesc

 

Mersi! 50-60 nu e o viteza riscanta. Gandesc la fel. Problema nu a fost grava dar putea fi mai rau, e adevarat!

Link to comment
Share on other sites

o sa-ti raspund la titlul topicului: cand mai mergi cu 5 persoane in masina pe serpentine la munte, cu ceva viteza si pe timp destul de rece nu te mai juca cu DSC-ul sa vezi cum este. Fa chestia asta cand esti singur in masina, nu incerca sa-i testezi performantele cand mai sint si alti pasageri in masina, parerea mea.

Daca o luai pe contrasens si venea un tir? ( doamne fereste ) probabil ca vedeam la sectiunea accidente inca un sofer de bolid care din cauza neadaptarii vitezei la conditiile de drum, a mai luat cu el cateva vieti nevinovate.

 

Repet, asta-i parerea mea si nu trebuie sa mi-o iei in nume de rau, eu asa gandesc

 

Mersi! 50-60 nu e o viteza riscanta. Gandesc la fel. Problema nu a fost grava dar putea fi mai rau, e adevarat!

 

daca erai pe serpentinele de pe transfagarasean (un exemplu), 50-60 e viteza. mai ales cu pasageri. 4 oameni in plus iti adauga de voie 300kg la masa totala si chestia asta afecteaza mult dinamica masinii.

nu cred sa fie anvelopele de vina .. problema este ca la munte drumul este foarte murdar. si daca intr-o curba pierd aderenta rotile pe care se face transferul de greutate ... te duci sanie. poti sa ai si 10 DSC-uri...

Link to comment
Share on other sites

Despre piesa asta e vorba! (poza cu roata)

Am mai atasat o imagine unde am zgarieturi (doar ca idee) se poate inlocui tot pragul si spoilerul? La ce preturi se gasesc (cei care ati schimbat)?

 

 

Am fost de-asemenea la un service specializat, au verificat telescoape, au miscat-o, au zguduit-o, s-au uitat atenti pe sub masina si e totul in regula. Doar o mica zgarietura.

 

Nu reusesc sa gasesc piesa (contra-aripa si restul pieselor de plastic care mai sunt acolo) pe RealOEM. Am dat astazi roata jos si am vazut inca un plastic rupt. As vrea sa schimb tot ce inveleste roata pentru ca sunt cam rupte toate.

Link to comment
Share on other sites

 

Multumesc tare mult Bobo. Raman dator.

Piesa frontala rotii am comandat-o astazi. Mai este una care nu o vad in poza. (e cea care e in partea laterala a rotii, am incercat sa desenez.) Cred ca cel mai bine ma duc la service sa se uite ei care este.

post-6951-1226349413_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aia e aparatoarea de noroi . E compusa din 2 bucati . Ambele costa in jur de 200-250ron , pe original !

 

Am pus un carenaj (nu era original, 75 Ron) provizoriu, ca sa nu-mi murdaresc instalatia electrica de la farurile de ceata.

 

De-asemenea am observat ca este fisurata foarte tare camera de directionare a aerului spre frana si scutul si aud un trepidat la pornirea de pe loc. Posibil sa fie de la scut si de la camera de aer?

 

Oricum am sa le schimb pe casco sau pe cont propriu saptamana viitoare. Pot sa pun un scut metalic? Influenteaza cu ceva?

Edited by w4u
Link to comment
Share on other sites

N-au legatura cu trepidatul alea. Daca s-au rupt inseamna ca ai dat cu ele in ceva... deci posibil si roata sa fie afectata si de acolo trepidatia.

In mers, la franari, curbe cum se comporta ?

Mersi BoBo.

Masina merge la fel, trage bine, in curbe n-are probleme, azi chiar am calcat-o sa ma razbun :) pe ea si merge brici.

Trepidatul se aude slabut cand e ambreiajul aproape sus, in treapta 1, sau in a 2-a cand e masina subturata.

 

Am fost pe canal cu ea, s-au uitat mecanicii, totul e ok. Am si echilibrat rotile de pe fata.

 

PS: poi s-au rupt ca am avut incidentul ala saptamana trecuta.

Edited by w4u
Link to comment
Share on other sites

Daca ai echilibrat rotile si e ok inseamna ca e in regula si trapezul sau bascula cum se mai numeste. De cele mai multe ori la astfel de iesiri e piesa care se indoaie. Verifica si telescopul sa nu curga sau sa nu ai tija indoita. Eu cred ca ai stat prea pe exterior si ai prins nisip, iar daca ai si franat cand a inceput sa fuga e clar.
Link to comment
Share on other sites

Daca ai echilibrat rotile si e ok inseamna ca e in regula si trapezul sau bascula cum se mai numeste. De cele mai multe ori la astfel de iesiri e piesa care se indoaie. Verifica si telescopul sa nu curga sau sa nu ai tija indoita. Eu cred ca ai stat prea pe exterior si ai prins nisip, iar daca ai si franat cand a inceput sa fuga e clar.

 

Am verificat si telescopul. E totul ok. N-am franat deloc. Probabil asta a fost un reflex bun.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.