Jump to content

S-au ars LED-uri la stopuri...


foxygen

Recommended Posts

Pe langa stopurile de pe masina am mai luat o pereche de stopuri Hella cristal-bright, second hand.

Aveau schimbat busonul si becul de pe pozitia frana, si facuta o punte pentru ca metalul care alimentau becul erau rupte.

Am refacut puntea (respectand polaritatea) cu busonul normal si cu becul mai mare, cel normal.

Le-am pus pe masina si au mers excelent pana cand la un moment dat am sesizat ca fibrele de pe pozitie nu mai au aceiasi intensitate ca la inceput. Si asa, incet, incet la unu din ele "se fini" lumina, iar la celalalt a mai ramas doar o fiba doar intr-o parte dar si aia cam chioara. Am pus vechile stopuri si pe astea cu "buba" nu am rezistat pana nu am desfacut unul. In ambele capete ale celor 4 fibre sunt LED-urile si unele sunt innegrite, altele sunt inca transparente. Le pot schimba, ptr. ca sunt LED-uri paralepipedice cu 4 picioare care se gasesc. Ideia ce ma framanta este ca poate le voi schimba degeaba deoarece cauza arderii lor sa fie o tensiune necorespunzatoare.

A mai patit careva chestia cu LED-urile de la pozitie. Exista vre-un remediu sau mai trebuie sa schimb ceva inafara de LED-uri?

Link to comment
Share on other sites

LED-urile se ard fiindca curentul nu este corespunzator. Orice LED trebuie alimentat dintr-o sursa de curent constant. In functie de LED curentul asta poate fi de la 10mA pana la 1.5A.

 

Daca stii ce tip de LED-uri ai, poti cauta un catalog sau un datasheet in care este specificat curentul mediul prin LED. Acel curent nu are voie sa fie depasit. Dupa ce stii curentul mediu va trebui sa folosesti un ampermetru sa masori curentul mediu. Este destul de probabil ca acel curent sa fie mult prea mare.

 

Dupa ce masori poti trage concluzia daca sursa de curent e buna sau nu. Daca nu, trebuie si ea inlocuita !

Link to comment
Share on other sites

LED-urile se ard fiindca curentul nu este corespunzator. Orice LED trebuie alimentat dintr-o sursa de curent constant. In functie de LED curentul asta poate fi de la 10mA pana la 1.5A.

 

Daca stii ce tip de LED-uri ai, poti cauta un catalog sau un datasheet in care este specificat curentul mediul prin LED. Acel curent nu are voie sa fie depasit. Dupa ce stii curentul mediu va trebui sa folosesti un ampermetru sa masori curentul mediu. Este destul de probabil ca acel curent sa fie mult prea mare.

 

Dupa ce masori poti trage concluzia daca sursa de curent e buna sau nu. Daca nu, trebuie si ea inlocuita !

Pai sursa e buna ca stopurile vechi merg excelent! Cred ca asta trebuie facut pana la urma, un electronist care se pricepe bine la chestii de genul asta sa-mi puna LED-urile cu consumul care trebuieste eventula sa verifice daca nu cumva sa ars si rezistenta (asta cred ca e) de pe placa cu circuite unde se afla cele 4 LED-uri.

M-as baga eu ca de nu e mare chestie sa schimbi ledurile alea da vine treaba cu curentul unde nu ma prea pricep cei drept: 4 LEDuri pe capete fibre X 2 capete fibre = 8 LEDuri/stop

Carevasazica, 8 LEDuri X 1,5V consum/LED = 12V. Cam asta e curentul care alimenteaza ledurile da rezistentele alea cei cu ele..., stabilizeaza curentul cumva?

Off..., si cand imi zicea taticamio, ba pune mana de invata electronica cai frumoasa meseria...

Apropo tensiunea data din mufa de conexiune a stopului este peste tot de 12V, ca toate becurile si suma LED-urilor tot de 12v.

Link to comment
Share on other sites

Fiind vorba de instalatia de pe masina, este OBLIGATORIE prezenta unuei surse de curent mai ales ca stopurile au o importanta ridicata in ceea ce priveste securitatea.

 

Daca nu ai sursa de curent electronica este foare naspa. O simpla rezistenta nu este suficienta si in cazul in care regulatorul de tensiune nu mai functioneaza si iti creste tensiunea din instalatie la 18V de ex, iti poate lua foc masina sau arde sigurantele !!!

 

Daca iti merg becurile normal nu inseamna nimic... sursa de curent ar trebui sa fie "sarma" la curenti mici si sa simuleze o rezistenta serie in functie de un feedback. Daca sursa de curent este arsa, fie nu merege nimic (sursa intrerupta) fie iti arde LED-urile iar daca pui becuri in loc, merg perfect (sursa de curent in scurt circuit).

 

Teoretic ar trebui sa masori un curent constant si cu motorul pornit si cu el oprit. Adica sa vezi ca sursa de curent isi face treaba si stabilizeaza curentul...

 

variatia ar trebui sa fie sub cateva procente

 

Sfatul meu este sa mergi la un electronist. Nu sunt suficiente datele pentru a trage o concluzie dar parerea mea este ca ai probleme la sursele de curent...

 

P.S. Sunt electronist si proiectez circuite electronice pentru masini :)

Link to comment
Share on other sites

Fiind vorba de instalatia de pe masina, este OBLIGATORIE prezenta unuei surse de curent mai ales ca stopurile au o importanta ridicata in ceea ce priveste securitatea.

 

Daca nu ai sursa de curent electronica este foare naspa. O simpla rezistenta nu este suficienta si in cazul in care regulatorul de tensiune nu mai functioneaza si iti creste tensiunea din instalatie la 18V de ex, iti poate lua foc masina sau arde sigurantele !!!

 

Daca iti merg becurile normal nu inseamna nimic... sursa de curent ar trebui sa fie "sarma" la curenti mici si sa simuleze o rezistenta serie in functie de un feedback. Daca sursa de curent este arsa, fie nu merege nimic (sursa intrerupta) fie iti arde LED-urile iar daca pui becuri in loc, merg perfect (sursa de curent in scurt circuit).

 

Teoretic ar trebui sa masori un curent constant si cu motorul pornit si cu el oprit. Adica sa vezi ca sursa de curent isi face treaba si stabilizeaza curentul...

 

variatia ar trebui sa fie sub cateva procente <5%.

 

Sfatul meu este sa mergi la un electronist. Nu sunt suficiente datele pentru a trage o concluzie dar parerea mea este ca ai probleme la sursele de curent...

 

P.S. Sunt electronist si proiectez circuite electronice pentru masini :)

No..., atunci Domn' Electronist, si Proiectant, asa voi face! :)

Dar ma repet..., stopurile vechi nu fac probleme deloc si asta de fix 6 ani ca acu' in octombrie ia facut. Eu zic ca tot din stopurile astea de le-am luat dupa sunt cu probleme.

Ma voi consulta cu taicamio sa vad si parerea lui de Electronist Sef... :)

Multam' fain de indrumari.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu cateva intrebari:

-LED-urile "consuma" fiecare cate 1,5 V ?

-...pe de alta parte un LED poate consuma 1,5A ?

-daca sursa de tensiune ce alimenteaza LED-urile e buna, se poate schimba numai sursa de curent "constant" ?

-o tensiune de 18V poate duce la arderea sigurantelor ?

-Bala, poti sa explici mai pe larg chestia cu functionarea cand "sursa de curent e in scurt circuit" ?

 

Merci !

 

 

 

 

...

No..., atunci Domn' Electronist, si Proiectant, asa voi face! :)

...

 

Eu zic sa mai astepti.

Link to comment
Share on other sites

ledurile sunt de mai multe feluri/tipuri

sunt diode electroluminiscente

se deschid de la 0,7 volti

consuma fiecare "1,5 volti"

un led clasic consuma 0,20 mA si disipa 1W. ca sa consume 1.5A, va trebui sa disipe aproximativ 80 W !!!

defineste ce intelegi tu prin sursa de tensiune a ledurilor si sursa constanta?

@Bala vorbea de alimentarea ledurilor , printr-o sursa stabilizata de curent, ce implica cateva tranzistoare, rezistente, condensatoare si o dioda zener.

daca unul din tranzistorii sursei se scurtcircuiteaza, acea sursa nu va mai stabiliza curentul, doar il va purta catre consumator.

daca consumatorul este un bec, atunci va primi tensiune (sursa in scurt), daca consumatorul este un led(se va arde la cea mai mica fluctuatie de curent, gen: acceleratie brusca).

Parerea mea este ca acele stopuri sunt niste chinezarii, iar sursa de curent stabilizata lipseste, fiind inlocuita de clasica rezistenta de 100 ohmi....

Edited by dydysoft
Link to comment
Share on other sites

si eu am patit acelas lucru si am tot discutat despre asta pe topicul meu. eu am schimbat stopurile cu un set nou tot hella l-a care mi s-au ars tot asa ledurile de pozitie. problema a fost ca stopurile erau pentru e39 prefacelift iar masina mea e prefacelift. cred ca si la tine e aceeasi problema. nu e sursa de curent, sunt stopurile care nu sunt pt modelul tau de masina.

 

nu-i asa ca l-a inceput se aprindeau pozitiile f puternic, iar dupa cateva zile au inceput sa se aprinda mai slab pana au murit de tot?

 

 

daca asa ai patit, te asigur ca alimentarea ledurilor este de vina.

nu ai sursa stabilizata la ele

o singura accelerare a masinii poate fi deajuns sa le arda

fa un test simplu: pune un aparat de masura pe baterie, masoara tensiunea cu motorul oprit, dupa care porneste motorul. iti va creste tensiunea pe aparatul de masura. acuma calca acceleratia si vei observa ca iti creste si mai mult tensiunea pe aparatul de masura

sursa de stabilizare nu va lasa sa treaca tensiune mai mult decat este reglata sa scoata, ex.12v. chiar daca la intrare are 14 volti, ea va scoate mereu 12 volti.

un stop cu leduri adevarat, "de firma", va functiona ani buni fara sa arda ledurile, tocmai pentru ca are incorporata o sursa de stabilizare.

Bafta.

Edited by dydysoft
Link to comment
Share on other sites

Am si eu cateva intrebari:

-LED-urile "consuma" fiecare cate 1,5 V ?

-...pe de alta parte un LED poate consuma 1,5A ?

-daca sursa de tensiune ce alimenteaza LED-urile e buna, se poate schimba numai sursa de curent "constant" ?

-o tensiune de 18V poate duce la arderea sigurantelor ?

-Bala, poti sa explici mai pe larg chestia cu functionarea cand "sursa de curent e in scurt circuit" ?

 

Merci !

 

Pe LED, in functionare, apare o cadere de tensiune. Caderea asta de tensiune depinde de culoarea LED-ului, de tempartura, de curentul prin LED cat si de puterea lui. Unele LED-uri au la curentul nominal de functionare 1.5V cat ai zis (care este cam tensiunea minima) si pot atinge tensiuni si de 5V. De exemplu la LED-urile albe, o cadere de tensiune pe LED este undeva la 3.2V iar maxim poate ajunge pana pe la 4V. In cazuri extreme chiar 5V!

 

Inainte, acum un an, erau niste LED-uri albe (luxeon K2) a carui curent maxim prin ele era 1.5A. Eu le dadeam 1A iar caderea de tensiune era pe la 3.5V. De curand cei de la osram au rupt piata cu niste LED-uri care la 350mA dau aceiasi lumina ca cele "vechi" la 1A. Problema producatorilor de LED-uri albe este ca pot da multa lumina insa scade durata de viata. Aici este compromisul... Astea noi de la osram sunt superbe :)

 

Problema cand se fac stopuri si faruri nu este obtinerea luminiii ci disiparea caldurii. Multi dintre producatori adopta solutii care mai de care studiate si ingenioase. Cum in fata LED-ulu trebuie sa ai o lupa iar caldura trebuie disipata prin spate, apare problema in a aduce caldura de la LED in spatele farului. se obtine o intreaga uzina acolo. Atunci multi au adoptat ideea de a pune LED-urile in spate si aducerea luminii in fata prin fibra optica. Dar cum am zis: acum se dezvolta tehnologiile astea... Intr-un an doi va fi o explozie de masini cu LED-uri pe ele...

 

LED-urile se alimenteaza in curent nu in tensiune. O alimentare corecta este o alimentare cu un curent de x mA nu de x V. Tocmai pentru ca tensiunea pe LED-uri variaza iar durata lui de viata si luminozitatea sunt date raportate la curenti. Doar informativ in datasheeturile LED-urilor se precizeaza caderea de tensiune pe ele. Deci pt un anumit tip de LED se proiecteaza un circuit care sa-i ofere un curent constant bine stabilit si nu o tensiune constanta !

 

O tensiune de 18V pe nici o masina nu ar trebui sa produca nici un defect. De fapt, cerinta generala de electronica a masinii este ca nici la 24 de V sa nu se arda nimic iar pt foarte scurt timp nici la 36 de V. Cerinta de 24V a devenit generala dupa ce mai multi indivizi isi porneau iarna cu cabluri masiniile folosind "curent" de la camioane :). Era cam trist ca dupa o astfel de pornire sa nu mai mearga nimic... Ma refer aici la electronica de pe masina nu la becuri. Electronica gen DSC, ECU motor, ECU steptronic, etc nu sunt afectate nici la 36V....

 

Daca ai LED-uri pe masina care nu au curentul prin ele stabilizat, curentul prin ele creste atat de mult incat fie iti da eroare in bord (la masini bune) fie iti ard LED-urile fie iti ard sigurantele. Calculul este simplu:

3 LED-uri cu 3.5V pe fiecare la 350mA =>10.5V. Daca se alimenteaza de la 13.5v (tensiunea nominala de pe masina) pt un curent de 350mA rezulta o rezistenta de aprox 8ohm se pune o solutie standard de 8.2ohmi. Deci curentul la 13.5V va fi: 0.365A. daca in schimb creste tensiunea la 18V fiindca regulatorul este defect va rezulta un curent de: (18v-10.5v)/8.2ohmi =0.91A ! deci curentul a crescut de aprox 3 ori ! Concluzia este ca nu se poate pe o masina sa alimentezi LED-uri printr-o rezistenta fiindca arzi LED-urile, ai erori in bord sau iti arzi sigurantele. Un astfel ce circuit nu ar fi acceptat de nici o firma serioasa ce produce masini. Deci trebuie o sursa de curent constant ce are rolul de a mentine curentul constant prin LED-uri independent de temperatura, tensiunea din instalatie etc.

 

Ca sa se pastreze eficienta, sursele de curent lucreaza in comutatie. Adica se alimenteaza intrerupt unul sau mai multe LED-uri. Exista un timp in care LED-ul este conectat la instalatie numit Ton si un timp in care este deconectat de la instalatie numit Toff. Raportul dintre ele reprezinta curentul mediu prin LED-uri. Apoi, la iesirea acestui convertor se aplica un filtru (o bobina) care are rolul de a netezi varfurile de curent. De ex: daca curentul maxim ar fi 1A iar raportul intre Ton si Toff este de 1:1 => un raport de 50%:50% deci curentul prin LED devine Imax/2. Daca raportul este de 1:3 deci 25%:75% curentul prin LED-uri devine Imax/4. Variind acel raport poti obtine cam ce curent doresti. Variatia raportului in circuite de curent constant se face pe baza unui feedback de curent. Cand curentul tinde sa creasca se va micsora raportul iar cand tinde sa scada se va mari raportul etc. Per total se va ajunge la un curent constant in raport cu temperatura, tensiunea de intrare etc. In realitate circuitele sunt destul de compexe iar cele cu eficienta mare, de peste 97%, sunt foarte complexe. Dar ca si principiu, toate sunt la fel.

 

Sper ca am putut sa explic cat mai clar :)

Link to comment
Share on other sites

si eu am patit acelas lucru si am tot discutat despre asta pe topicul meu. eu am schimbat stopurile cu un set nou tot hella l-a care mi s-au ars tot asa ledurile de pozitie. problema a fost ca stopurile erau pentru e39 prefacelift iar masina mea e prefacelift. cred ca si la tine e aceeasi problema. nu e sursa de curent, sunt stopurile care nu sunt pt modelul tau de masina.

 

nu-i asa ca l-a inceput se aprindeau pozitiile f puternic, iar dupa cateva zile au inceput sa se aprinda mai slab pana au murit de tot?

 

 

LE: ca sa detaliez ( dar nu pot spune ca e 100% adevarat, dar eu asta am concluzionat) problema e urmatoarea: stopurile de facelift vin fara sursa de curent si stabilizator sau ce mai e nevoie pentru aceste leduri sa functioneze deoarece tot montajul asta e deja incorportat in instalatia masinii

 

stopurile pentru prefacelift ( si asta iti spun sigur pentru ca le-am avut in mana si montat pe masina) vin cu niste cutiute, un montaj aditional care se monteaza inainte de stopuri (cate o cutiuta pentru fiecare parte) tocmai pentru a adapta stopurile ( cu leduri) la instalatia electrica a bmw uleui e39 prefacelift.

 

stopurile prefacelift si facelift sunt identice doar ca cele pentru prefacelift vin cu acele cutiute aditionale. poti sa montezi stopurile prefacelift si fara cutiute pentru ca mufele se potrivesc dar rezultatul va fi acelas pe care l-am obtinut eu si pe care am inteles ca l-ai obtinut si tu

Da tata acu' e clar... Inseamna ca eu am luat farurile de prefacelift fara adaptoarele de curent respective. Mufa este identica cu cea de facelift (cum am eu masina), ceea ce m-a indus in eroare.

Intradevar sintonele prezentate corespund cu ceea ce ai zis mai sus.

Asta inseamna ca daca schimb LED-urile pentru o functionare normala am nevoie totusi de acel adaprto pentru fiecare stop in parte...

Inca se mai gasesc acele adaptoare cumva?

Link to comment
Share on other sites

te rog sa citesti totul ca am editat.

 

Solutia: am luat setul de stopuri hella pentru FACELIFT le-am montat si totul a mers perfect

 

 

sa se inteleaga bine ca eu am folosti stopuri HELLA si nu altceva aftermarket

 

stopurile HELLA PREFACELIFT se monteaza la e39 PREFACELIFT iar stopurile HELLA FACELIFT se monteaza la e39 FACELIFT !!!!!

 

 

 

daca pui stopuri prefacelift la masina facelift se vor arde !!!!!! dinferenta intre stopuri e ca cele pentru prefacelift mai vin cu niste cutiute care se monteaza inaintea stopurilor iar stopurile facelift vina fara nimic, plug and play

 

 

sper ca m-am facut inteles

Hai ca am citit si restul inclusiv topicul tau cel vechi...

Gata Domn' Tom..., cu, sunt si eu mai destept cu 5 minute. :)

Da taica asta e, stopuri Hella cristal-bright noi noute de FACELIFT! Scurt si la obiect.

Sau scoasa fata (plasticul rosu + portocalui + capacul din plastic rosu la pozitia stop si ceata) si ilocuita cu cea transparenta pe stopurile actuale... :) :)

 

Ar trebui sa se mai gasesca

 

Ar trebui sa se mai gasesca

Merci de raspuns... Dar la daca pun adaptoarele alea pe FACELIFT-ul meu este deja pleonasm.

Stopuri de facelift fara comentarii, altfel o iau de la capat cu povestea lui Tom (vezi URL-ul postat de mai sus).

Edited by foxygen
Link to comment
Share on other sites

...

Sper ca am putut sa explic cat mai clar :)

 

Iep, ai muncit ceva; mai ales la PWM-ul ala. :)

...si cu sigurantele alea cum e: se ard sau nu din cauza tensiunii mai mari de 12V ? :)

 

Merci ! Este foarte frumoasa partea asta de electronica...

 

In mod normal nu se ard. Se ard doar in caz de avarie, ele fiind ultima linie de protectie in caz de scurtcircuit inainte ca masina sa ia foc. Lipsa unei surse de curent constant pentru LED-uri face ca prin ele curentul sa creasca odata cu cresterea tensiunii suficient de mult incat sa arda sigurantele sau LED-urile dupa caz. Daca este prezenta acea sursa de curent, asa cum este normal sa fie, nu se vor arde nici sigurantele si nici LED-urile...

Link to comment
Share on other sites

@foxygen ai putea cauta adaptoarele dar nu te ajuta cu nimic pentru ca, in primul rand sunt pentru prefacelift si in al 2 lea rand nu se potrivesc nici mufele. as putea sa iti dau cateva sugestii de unde sa iti cumperi stopuri facelift la un pret bun. eu le-am schimbat pe casco si nu a mai fost nevoie sa le cumpar :) lucky me

 

@Bala - sunt anul 5 la Electronica si Telecomunicatii la UPB dar nu cred ca as fi reusit sa dau atatea detalii tehnice...........nu ca nu as fi pasionat dar comunistii astia nu prea invata prea multe lucruri practice. bv tie ! respect !

Iote alt pui de electronist (Tom) si telecomunicati pe langa asta.... Bravos nene, numa eu is artist... :)

In alta ordine de idei, Domn' Tom!, daca acele "sugestii" sunt Hella si au si modelul cristal-brite..., nu te sfii, ...da un PM si-om vedea noi ce si cum, ok?! :)

Eu mai stiu una alta despre electronici de la taicamio, Ing. de telcomunicatii de-o viata. Da de..., daca nu practici tu meseria si nu te atrage, tot degeaba.

Link to comment
Share on other sites

E cum zice TOM, ca m-am contrazis si eu cu el pe un post acum cateva luni pe aceeasi tema.Eu ii ziceam ca o sa i se arda, el ca nu, si i s-au ars. Si eu am cumparat din greseala chit de upgrade si in 2 zile s-au ars noroc ca le-am dus inapoi si mi-am luat banii.

Se ard intre 1-2 zile si cateva saptamani.

Link to comment
Share on other sites

E cum zice TOM, ca m-am contrazis si eu cu el pe un post acum cateva luni pe aceeasi tema.Eu ii ziceam ca o sa i se arda, el ca nu, si i s-au ars. Si eu am cumparat din greseala chit de upgrade si in 2 zile s-au ars noroc ca le-am dus inapoi si mi-am luat banii.

Se ard intre 1-2 zile si cateva saptamani.

 

:) a citit si topicul ala.............a avut rabdarea

Pai da ca in Holand la DSF, rabdarea e altfel ca in romania... :) :)

Uite Domn' Tom o poza cu "indianu" cand avea stopuri albe. Frumos, nu? :)

Acum le-am pus pe cele vechi pana oi lua altele albe dinou.

post-11294-1226609955_thumb.jpg

Edited by foxygen
Link to comment
Share on other sites

ParcĂŁ ar arĂŁta mai miÂşto cu stopuri normale. :)

Cred cĂŁ aÂş pune stopuri albe pe o maÂşinĂŁ neagrĂŁ.

Mie imi place la nebunie cum dau astea albe full..., si pica bine si la culoarea masinii.

Daca pun cele cu rosu+alb sau smoked parca e prea comuna cu celelalte E39 cu aceiasi culoare.

 

 

 

ParcĂŁ ar arĂŁta mai miÂşto cu stopuri normale. :)

Cred cĂŁ aÂş pune stopuri albe pe o maÂşinĂŁ neagrĂŁ.

 

 

eu am mers pe smoked...........o sa pun maine o poza cu masina mea, poate o sa iti placa. din pacate sellerul ala mi-a raspuns si nu poate aduce modelu asta de hella, decat celelalte adica alb/rosu si smoked/rosu

 

:)

 

LE:

 

o idee: http://cgi.ebay.de/HELLA-LED-rear-lights-t...%3A1|240%3A1318

Eu aveam de gand sa-mi iau de aicea:

http://www.x-tuning24.de/heckleuchten/bmw-...-0900/index.htm

Au toate modelele de stopuri (mai putin full-smoked) ptr. E39 si chiar cu reduceri, dar poate am norocul sa nu se mai gaseasca ce vreau eu... :)

Edited by foxygen
Link to comment
Share on other sites

nu exista full smoked facut de hella decat cele 3 modele.........apropo unde ai vazut tu atatea e39 cu stopuri smoked ca eu am vazut decat unu prin pitesti...........

Pai al doile sunt eu...

Cand am pus stopurile vechi nu am rezistat sa pun folie pe semnalul portocaliu (tiganie nu?), asa ca am stopuri smoked :)

Sincer, am vazut decat e38-uri cu rosu+smoked, e39 nu tin minte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.