Jump to content

Supraalimentare la masinile fara turbo sau compresor mecanic


Calin

Recommended Posts

Din cate inteleg, motorul asta a fost candva turbo.

De ce nu redevine turbo, ca tot s-a nascut asa, si pornesti optimizarile de acolo mai departe? Un intercooler serios, un boost marit, etc. Piese gasesti, turbina reconditionezi, galerii sudezi, etc.

 

Si tragi de el pana cand topesti pistoanele, ca sa vezi cat poate duce. :) Eu zic ca la un 120-140 CP tot ajungi, mai ales ca totul e mecanic, si nu se supara vre-un ECU pe tine...

Link to comment
Share on other sites

Well, that's your challenge. :)

 

Gasesti o turbina mecanica simpatica, ceva asemanator (sau, de ce nu, un pic mai mare decat originala), te apuci de modificat galerie, traseu de ulei, etc.

Cred ca iesi si mai ieftin decat cu varianta ta, si ai si efect mai indelungat - a se citi permanent - nu doar pana se goleste butelia, cresterea puterii va fi mai serioasa, etc. :)

Link to comment
Share on other sites

Turbine mecanice faine pt. motor longitudinal gasesti pe Volvo-urile de la inceputul anilor '90. :) Scule bune! :)

Si o iei cu tot cu flanse, si scapi de jumate (si de jumatatea aia migaloasa, cu suprafete de contact, etc.) din modificarile necesare la galerie si evacuare.

Link to comment
Share on other sites

Io m-am gandit la altceva. Motorul de VW Transporter LT-28 (de prin 89-90) are exact acelasi motor cum am eu doar ca are 2 pistoane in plus. Si o turbina mai mare!!. Da' nici de aia nu gasesc, are unu la schrot da' vinde numai impreuna cu motor si cv

 

Oricum mai studiem problema

Edited by X X L
Link to comment
Share on other sites

azi am facut primul test, asa provizoriu. Am facut o butelie dintr-un extinctor vechi si am montat un furtun lung cu striatii(cam ca la aspirator) si un robinet de doi toli. L-am umflat la 5 atm si l-am bagat in admisie undeva dupa filtru de aer, fara sa obturez aspiratia normala a motorului.

 

Am facut in felul urmator: cu treapta a 4 la 80 km/h am apasat acceleratia la maxim dupa care am dat drumul la aer

Rezultat : Absolut nici un efect :)

 

Mai studiem

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

nu te-ai gandit ca acesta modificare ti-ar putea spulbera filtrul de aer?

pt a crea presiune in admisie trebuie sa te asiguri ca presiunea asta nu refuleaza pe nicaieri, decat in sensul in care vrei tu... si apoi 6-7l de aer ar fi suficienti?

calculeaza cati litri de aer iti intra in galerie, numai asa poti calcula si ce presiune iti mai ramane dupa ce "descarci" acei 7 l de aer in admisie

apoi cred ca mai ai nevoie si de un blow-off pt regularizarea presiunii in galerie

cred ca cel mai bine ar fi sa incerici montarea unui turbo mai mare sau a unui compresor , fara alte instalatii, totul cat mai simplu si mai eficient

apoi daca nu esti satisfacut... mergi si in interiorul motorului (biele, pistoane, camera de ardere... si asa mai departe)

 

sper sa-ti reuseasca si asa cum ai zis tu

bafta :)

 

p.s. la ce presiune te-ai gandit ca ar trebui sa fie in admisie

 

Banuiesc ca n-a mai aparut nici un efect intre timp... :(

Dragutz topicul!! :twoup:

 

ai dreptate... eu acum am vazut data ultimei postari :)

Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca n-a mai aparut nici un efect intre timp... :)

Dragutz topicul!! :)

 

M-am mai jucat de vreo cateva ori cu el, nici un efect. Din contra, mergea mai rau si dadea si fum. Intre timp am schimbat motorul cu totul.

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau sa-ti zic dar proiectul are multe neajunsuri.

Nu am timp acum sa scriu mult dar primul este: supra-alimentarea din butelie: un motor diesel de 1,6 l - aspira cate 0.8l de aer la fiecare rotatie completa, fa tu socoteala cam pentru cate rotati ti-ar ajunge 5l de aer si daca ar avea 300 de atmosfere,

Chiar daca pui la punct supr-alimentarea, cum faci cu motorina? Nu poti pastra acelasi debit si cand e on si cand e off.

Cand am timp iti mai scriu.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu cateva obsrvatii:

- un diesel in 4 timpi conuma = (capacitatea/2)*rpm la atmosferica

Deci, daca ai alimenta motorul doar din butelie, exact la presiune atmosferica iti trebuie cam 13,33 litri de aer/ secunda la doar 1000rpm. Daca butelia are 10litri/20bari (de ex), alimetandu-l la 1,1 atmosfere (10% boost) - iti ajunge teoretic pentru 13.6 sec la doar 1000rpm.

Am subliniat teoretic pentru ca practic nu poti folosi tot aerul din butelie, inafara de motivul evident, limitele intre care functioneaza regulatorul, mai este si problema racirii aerului (datorita expansiunii) care va reduce presiunea in butelie mai repede.

- bagand aer dupa debitmetru, fluxul de aer prin el se opreste = > injectia se reduce.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.