Jump to content

Revizia la 325ci la BMW Niederlassung Berlin


Pharmacistu'

Recommended Posts

Cu treaba pe la Berlin am zis sa fac revizia la masina...acolo de unde a venit, asa...de amorul artei.

Zis si facut: programare (e-mail si m-au contactat telefonic sa confirme cam 2 ore dupa ce am trimis mailu'). Ajung, merg la receptie, impreuna cu consilieru' se service de la receptie merg la un fel de nene mecanicu' (in halat BMW dar cu camasa si cravata dedesupt) care imi cere cartea service si cheia, se uita in istoric si dupa aia ma intreaba ce vreau sa-mi faca la masina.

Revizia: Schimat ulei (ulei BMW 0w40 longlife asta au spus ei ca se pune in masina asta - 6,5 litri 18.74 euro + 19% MWST), filtrul de ulei (9.30 euro + TVA), filtrul de aer, filtrul de polen si filtrul de benzina total surpriza 336,16 + TVA = 400,03 euro :)

O caruta de bani...nu stiu daca chiar merita, dar cred ca m-au taxat si pentru distractia de acolo si pentru modul in care au spalat masina; asta a meritat oarecum. A durat aproape 2 ore de cand am intrat in curte pana am iesit cu masina. In zona de asteptare, toate sortimentele de cafea si ciocolata calda in recipiente de portelan/autoservire, te fac sa te simti oarecum de-al casei, racoritoare si reviste, plus, aproape toate modelele BMW...descuiate: X6, M6, seria3 facelift, etc.

Cum au lucrat la masina: desi eu nu prea mai cred in seriozitatea germana, se pare ca cei de acolo erau chiar nemti: pentru ca, conform istoricului de service urma ca revizia sa fie insotita si de inspectie au inceput cu inspectia exterioara a autovehilulului: a trebuit sa-i intreb ce fac pt ca ma simteam ca la militie cautind urme de accident. Au verificat tot pe masina, si inauntru si afara si pe dedesupt, cu multa seriozitate si cred ca au si scris in baza de date ca am niste zgarieturi pe spoiler. :)

Pe elevator mi-au aratat ca bucsele la bascula sunt destul de uzate si pizotii prezinta un usor joc.

In timpul reviziei m-au contactat si mi-au explicat ce ar mai trebui facut la masina: schimbat lichidul de frana pt ca, conform istoricului e cam vechi si posibil de schimbat, acum sau in un viitor nu prea indepartat basculele fata complete (cca 950 de euro + manopera). Auzind preturile, le-am spus pas, la urmatoarea revizie.

Dupa ce au terminat, inainte sa-mi predea masina, nenea mecanicul mi-a explicat ce au facut la masina si ce ar mai trebui facut sa fie in stare perfecta. Am inteles ca jocul de care s-au luat la pivoti nu e inca mare, dar exista si asta inseamana ca trebuie schimbati.

In service, inca o surpriza placuta: o fata (23-26 de ani), blonda, draguta....mecanic: in salopeta cu un torx in mana, chiar mesterea la un motor :) .Prima fata mecanic (presupus si priceput) pe care o vad si pe care...as invita-o la o cafea.

Suparat ca mi-au luat o caruta de bani, dau sa plec si observ ca mi-au pus intervalul de service la 25.000 km si au mentionat in factura ca au fost folosite produse longlife. Acum voi de ziceti? Sa merg cu ea vreo 20.000 km pana la urmatoarea revizie avand in vedere ca 50% din Km sunt pe autostrada, sau sa schimb mai devreme?

Alta preoblema, mi-am adus aminte ca mi-au zis ceva despre filtrul de benzina, ca ei il schimba la 100.000 km. Cum se face la Bavaria cu filtrul de benzina, avand in vedere ca ei aplica revizia de exploatare in conditii grele (cred ca asa se numeste). Voi cum schimbati filtrul de benzina? La fiecare revizie sau nu?

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt un caz fericit care imi fac revizia in conditii de pret si calitate foarte bune dar sunt foarte multe persoane (nu neaparat de pe forum) care ar fi dispusi sa dea banii astia dar sa aiba siguranta ca ce e facturat e si schimbat.

Eu fac revizia la 8-9000 km iar filtrul de benzina il schimb odata la doua revizii.

Link to comment
Share on other sites

Alta preoblema, mi-am adus aminte ca mi-au zis ceva despre filtrul de benzina, ca ei il schimba la 100.000 km. Cum se face la Bavaria cu filtrul de benzina, avand in vedere ca ei aplica revizia de exploatare in conditii grele (cred ca asa se numeste). Voi cum schimbati filtrul de benzina? La fiecare revizie sau nu?

 

mie la service (nu bmw) mi-au spus ca se schimba la 40 Kkm. :)

Link to comment
Share on other sites

Sa intelg ca o solutie onorabila ar fie ca filtrul de benzina se fie schimbat o data la 2 revizii...

Insa din nefericire nu am primit nici un sfat referitor la KM. Cat sa merg cu revizia cum mi-au facut-o ei? 25.000 km? E prea mult cred, chiar daca uleiul ar putea sa duca (nu are senzor de calitate a uleiului din pacate - liniile verzi, galbene si rosu apoi ca sa vezi ce calitate are uleiul).

20.000 km? Prea mult? 15.000 e chiar ok oare? Voi ce ziceti?

Link to comment
Share on other sites

Gandeste-te ca nici un ulei nu este garantat mai mult de 10.000 de km mai ales daca masina este folosita in cea mai mare parte in oras. Eu chiar si in conditiile pe care le zici tu nu as depasi 11, 12.000 km maxim cu un schimb de ulei, parerea mea.
Link to comment
Share on other sites

Gandeste-te ca nici un ulei nu este garantat mai mult de 10.000 de km mai ales daca masina este folosita in cea mai mare parte in oras. Eu chiar si in conditiile pe care le zici tu nu as depasi 11, 12.000 km maxim cu un schimb de ulei, parerea mea.

 

La fel si la mine. In cartea service s-au facut schimburile la 75.000 km si mi s-a spus sa le fac din nou la 95.000 km. Masina avea 93.000 cand am adus-o deci cred ca 20.000 km intre schimburi e ok, nu-s prosti nemtii, parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

Gandeste-te ca nici un ulei nu este garantat mai mult de 10.000 de km mai ales daca masina este folosita in cea mai mare parte in oras. Eu chiar si in conditiile pe care le zici tu nu as depasi 11, 12.000 km maxim cu un schimb de ulei, parerea mea.

 

La fel si la mine. In cartea service s-au facut schimburile la 75.000 km si mi s-a spus sa le fac din nou la 95.000 km. Masina avea 93.000 cand am adus-o deci cred ca 20.000 km intre schimburi e ok, nu-s prosti nemtii, parerea mea.

 

Parerea ta coroborata cu parerea lui grozadan, la care se adauga si convingerea mea, ma face sa ma gandesc sa o tin vreo 15-20.000km cu revizia asta, urmand ca dupa vreo 14-15000 sa ma uit atent la filtre si sa incerc sa vad cam ce calitate mai are uleiul.

Masina merge mai mult autostrada decat oras....

 

Frumos spus grozadan; cam asa sta treaba. E de la inceput am vrut sa urmez sfatul doctorului (a se citi ce mi-au zis la reprezentanta) insa pentru ca nu am tinut in viata mea nici o masina cu acelasi ulei asa multi km vroiam doar o confirmare in plus, asa pentru linistea mea.

 

O intrebare aditionala: inital am avut un 530d din 2001 care avea un indicator de calitate cu linii verzi, galbene si rosii care se aprindea cand porneai motorul. Daca calitatea uleuilui nu mai era corespunzatoare, indicatorul se aprindea in mers cu culoarea galbena si apoi rosu daca intreceai limita. Acum la 325 am inteles ca becul de ulei de pe bord se aprinde galben cand cantitatea de ulei e redusa si cand se face rosu nu trebuie sa mai rulezi. Intrebarea este: becul e conecat doar la un senzor de cantitate din baia de ulei sau are ceva in legatura si cu vreun senzor de calitate si se face galben cand devine nisipos uleiul... Stie cineva?

Link to comment
Share on other sites

Eu stiu ca cei 25000 km nu sunt chiar cei invartiti de roata ci se modifica in functie de calitatea uleiului ai sa vezi cand pe computer iti scrie 0 km tu ai facut vreo 23000km de la ultima revizie si nu 25000 cat iti scria la inceput. Asta e varianta mai noua decat cea cu leduri care era pe seria 5. Asa stiu eu.
Link to comment
Share on other sites

din cate stiu eu, la e46 intervalul de service este proportional cu debitul de benzina care trece prin motor(un anume numar de litrii, fix), exprimat in km folosing un consum mediu un consum mediu. asa ca daca mergi preponderent in oras o sa ajungi sa faci doar 20000km pana la revizie daca bagi multe drumuri in afara, folosind mai putina benzina o sa te apropii de intervalul dat de ei.

sunt oameni pe e46fanatics si pe forumuri specifice care au trimis uleiul din motor inainte sa treaca intervalul de revizie(aratat pe bord) la analiza si le a rezultat ca nu mai era bun de nimic uleiul deci ar fi trebuit schimbat cu ceva timp inainte de ce zice calculatorul de bord...

 

asta sunt informatii care le-am mai citit si eu pe ici pe colo...

Link to comment
Share on other sites

Gandeste-te ca nici un ulei nu este garantat mai mult de 10.000 de km mai ales daca masina este folosita in cea mai mare parte in oras. Eu chiar si in conditiile pe care le zici tu nu as depasi 11, 12.000 km maxim cu un schimb de ulei, parerea mea.

 

cine zice asta?!? si unde?! si pe ce vascozitate de ulei ?! :)

 

eu pot sa iti garantez ca pe 0w-30 si 0w-40 poti sa mergi lejer si 60.000km si uleiul o sa aibe aceleasi proprietati...(daca este castrol) :)

Link to comment
Share on other sites

:) Ia uite ce colocviu adevarat a iesit aici. Eu asteptam un reply ceva de genu: ok mergi linisit cu ea 20.000k. Altul care sa zica si eu sunt de acord. Insa ia uite dezbatere aici. :)

 

Nu cred ca pe la 10-11.000 km uleiul nu mai are aceleasi proprietati pentru ca reviziile se fac la intervale mult mai mari, asa ca un ulei 0w40 trebuie sa tina in regim normal de rulaj cel putin 20.000k.

:)

Edited by Pharmacistu'
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca pe la 10-11.000 km uleiul nu mai are aceleasi proprietati pentru ca reviziile se fac la intervale mult mai mari, asa ca un ulei 0w40 trebuie sa tina in regim normal de rulaj cel putin 20.000k.

:)

 

 

Iti garantez io ca te tine 20 mii sigur :)

mai ales ca s-a diminuat si praful in perioada asta(deci duce si filtru de aer mai mult),deoarece a venit frigul si umezeala...

la nemti fiind conditii mai bune si propice masinii(nu e praf,nu mergi mult in aglomeratie ,ca sa ajungi in centru iesi in autostrada si dai in centru,km se fac mult mai repede)

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

hai sa iti dau un exemplu de revizie la ulei....mie la 407 2.0 hdi in germania mi-au spus sa fac schimbul la 30.000 km , in romania cand l-am facut mi-au spus ca sa vin la 20.000 km pt ca noi nu avem drumuri ca ei si ale noastre sunt mai cu praf. in ceea ce imi spune cb de bord si ce am trecut in cartea tehnica de la revizie la revizie: chiar daca imi indica ca mai am de facut 5000 km pana la schimbul de ulei , daca ma apropiu de un 1 an de cand am facut ultimul schimb imi scad km de zici ca ii mananca cineva. deci el imi da o limita de n km de facut dar nu in mai mult de 1 an de zile , dupa care imi cere sa schimb uleiul
Link to comment
Share on other sites

cine zice asta?!? si unde?! si pe ce vascozitate de ulei ?! :)

 

eu pot sa iti garantez ca pe 0w-30 si 0w-40 poti sa mergi lejer si 60.000km si uleiul o sa aibe aceleasi proprietati...(daca este castrol) :)

 

Ăn condiţii de trafic urban?

 

Cred că glumeşti...

 

 

eu am facut testul cu picatura dupa 15mii..a avut acelasi comportament cu cel pe care l-a avut cel nou (adica nu s-a imprastiat)

tu pe ce te bazi cand esti asa "de neclintit"...?! in afirmatie bineinteles

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

pe e46fanatics sunt americani care au facut analize chimice ale uleiului dupa 15000 si nu isi pstra propritatile...se gasesc pe acolo si buletinele de analiza scanate si postate...nu stiu ce este testul cu picatura, dar ma indoiesc sa reflecte ce se intampla cu uleiul in conditiile de temperatura si presiune din motor...
Link to comment
Share on other sites

Pentru toti care blameaza reviziile si schimburile de consumabile frecvente, va rog frumos sa verificati cum arata un filtru de polen dupa 3000 de km in Bucuresti.

 

 

este de ajuns sa lasi orice pe sarma 1 luna...si o sa vezi ca e praf...insa nu pot spune acelasi lucru despre uleiul din baia de ulei...

 

pe e46fanatics sunt americani care au facut analize chimice ale uleiului dupa 15000 si nu isi pstra propritatile...se gasesc pe acolo si buletinele de analiza scanate si postate...nu stiu ce este testul cu picatura, dar ma indoiesc sa reflecte ce se intampla cu uleiul in conditiile de temperatura si presiune din motor...

 

 

si marog ce ulei (marca) si ce vascozitatea au testat?! cumva Mobil de la turci?!care cica e made in USA... 5w-40 sau 15w40 (ca asta nici dupa 2000 km numai are proprietati propice amanarii uzurii)

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.