Jump to content

Cate rotatii sunt necesare pentru ca prezonul sa fie bine strans?


Recommended Posts

am pus jante de iarna.la jantele de vara facea prezonul cam 6 infiletari, iar la astea de iarna numai 4.o sa iau niste prezoane mai lungi ca sa fiu sigur.stiu de cheia dinamometrica dar ma gandesc ca una e sa faca 3 rotatii prezonul, alta e sa faca 10. Edited by bogdanstoica18
Link to comment
Share on other sites

cite rotatii sunt necesare sa faca prezonul pt a fi roata bine stransa?- scuze pt dezacordul din titlu, dar nu stiu sa il corectez

 

Cate rotatii este necesar sa faca prezonul? sau Cate rotatii sunt necesare pentru ca prezonul sa fie bine strans?

Nici dupa ce ai scris mesajul nu ai mai putut sa corectezi?..

Link to comment
Share on other sites

Montate pe jante se pastreaza unul peste altul.

Numai cauciucurile, unul langa altul si se intorc la fiecare 4 saptamani.

 

 

O regula empirica spune ca un surub trebuie infiletat minim pe o adincime egala cu diametrul sau. Deci un surub cu diametrul de 15 mm trebuie infiletat tot 15 mm.

 

trebuia sa te faci inginer. sunt sigur ca atunci cand spui diametru te referi la metric ( ca surubul are mai multe diametre). prezoanele se strang la cupluri bine stabilite ( functie de masa masinii, de viteza maxima constructiva, de metricul prezonului si de numarul acestora) si se verifica strangerea cu cheia dinamometrica. nimeni nu poate spune aprioric cati pasi trebuie infiletat prezonul.

Link to comment
Share on other sites

cite rotatii sunt necesare sa faca prezonul pt a fi roata bine stransa?- scuze pt dezacordul din titlu, dar nu stiu sa il corectez

 

Cate rotatii este necesar sa faca prezonul? sau Cate rotatii sunt necesare pentru ca prezonul sa fie bine strans?

Nici dupa ce ai scris mesajul nu ai mai putut sa corectezi?..

iarta ma domnule profesor...ce ti se pare gresit? cite rotatii sunt necesare pentru ca prezonul sa fie bine strans??? mi se pare corect dpdv gramatical

Link to comment
Share on other sites

cite rotatii sunt necesare sa faca prezonul pt a fi roata bine stransa?- scuze pt dezacordul din titlu, dar nu stiu sa il corectez

 

Cate rotatii este necesar sa faca prezonul? sau Cate rotatii sunt necesare pentru ca prezonul sa fie bine strans?

Nici dupa ce ai scris mesajul nu ai mai putut sa corectezi?..

iarta ma domnule profesor...ce ti se pare gresit? cite rotatii sunt necesare pentru ca prezonul sa fie bine strans??? mi se pare corect dpdv gramatical

 

Asa este corect. Dar nu cum ai zis prima oara: "cite rotatii sunt necesare sa faca prezonul pt a fi roata bine stransa?"

 

Oricum, era sub forma de gluma..

Link to comment
Share on other sites

cite rotatii sunt necesare sa faca prezonul pt a fi roata bine stransa?- scuze pt dezacordul din titlu, dar nu stiu sa il corectez

 

Cate rotatii este necesar sa faca prezonul? sau Cate rotatii sunt necesare pentru ca prezonul sa fie bine strans?

Nici dupa ce ai scris mesajul nu ai mai putut sa corectezi?..

iarta ma domnule profesor...ce ti se pare gresit? cite rotatii sunt necesare pentru ca prezonul sa fie bine strans??? mi se pare corect dpdv gramatical

 

Asa este corect. Dar nu cum ai zis prima oara: "cite rotatii sunt necesare sa faca prezonul pt a fi roata bine stransa?"

 

Oricum, era sub forma de gluma..

ok :) am gresit prima data.m am corectat imediat.eram agitat ca ma speriase cineva de la vulcanizare ca nu ar fi prezoanele suficient de lungi

Link to comment
Share on other sites

O regula empirica spune ca un surub trebuie infiletat minim pe o adincime egala cu diametrul sau. Deci un surub cu diametrul de 15 mm trebuie infiletat tot 15 mm.

 

trebuia sa te faci inginer. sunt sigur ca atunci cand spui diametru te referi la metric ( ca surubul are mai multe diametre). prezoanele se strang la cupluri bine stabilite ( functie de masa masinii, de viteza maxima constructiva, de metricul prezonului si de numarul acestora) si se verifica strangerea cu cheia dinamometrica. nimeni nu poate spune aprioric cati pasi trebuie infiletat prezonul.

Ma uimeste sclipitoarea ta remarca, dom' profesor si o sa-ti raspund pe acelasi ton, poate pricepi din prima si nu mai ceri explicatii.

 

Ca regula generala e recomandabil sa pastrezi un ton neutru in ceea ce spui, fara aluzii si fara iluzii cum ca tu ai fi mai istet ca altii. Daca spui simplu o prostie trece mai usor decat daca spui aceeasi prostie pe un ton arogant si superior.

 

Sa revenim la filetele noastre deci.

1. Cand am zis diametru de 15 mm m-am referit exact la un diametru de 15 mm. In traducere 15 mm inseamna 15 milimetri. Nu am scris M15 sau altceva, deci nu m-am referit nici la filetul metric si nici la cel in Ăžoli.

Macar puneai o intrebare la obiect si anume daca diametrul la care ma refer este diametru interior, mediu sau exterior. Oricum nu conta. Nu am vrut sa ma dau mare, am incercat doar sa dau un sfat. Ai prins ideea?

 

2. Numarul de spire este una, cuplul de strangere este altceva. Initiatorul topicului se referea clar la numarul de spire la contactul intre prezon si butucul rotii. Daca sunt prea putine spire in contact asamblarea nu va avea probabil rezistenta necesara indiferent de cat de dinamometrica este cheia cu care strangi.

Link to comment
Share on other sites

O regula empirica spune ca un surub trebuie infiletat minim pe o adincime egala cu diametrul sau. Deci un surub cu diametrul de 15 mm trebuie infiletat tot 15 mm.

 

trebuia sa te faci inginer. sunt sigur ca atunci cand spui diametru te referi la metric ( ca surubul are mai multe diametre). prezoanele se strang la cupluri bine stabilite ( functie de masa masinii, de viteza maxima constructiva, de metricul prezonului si de numarul acestora) si se verifica strangerea cu cheia dinamometrica. nimeni nu poate spune aprioric cati pasi trebuie infiletat prezonul.

Ma uimeste sclipitoarea ta remarca, dom' profesor si o sa-ti raspund pe acelasi ton, poate pricepi din prima si nu mai ceri explicatii.

 

Ca regula generala e recomandabil sa pastrezi un ton neutru in ceea ce spui, fara aluzii si fara iluzii cum ca tu ai fi mai istet ca altii. Daca spui simplu o prostie trece mai usor decat daca spui aceeasi prostie pe un ton arogant si superior.

 

Sa revenim la filetele noastre deci.

1. Cand am zis diametru de 15 mm m-am referit exact la un diametru de 15 mm. In traducere 15 mm inseamna 15 milimetri. Nu am scris M15 sau altceva, deci nu m-am referit nici la filetul metric si nici la cel in Ăžoli.

Macar puneai o intrebare la obiect si anume daca diametrul la care ma refer este diametru interior, mediu sau exterior. Oricum nu conta. Nu am vrut sa ma dau mare, am incercat doar sa dau un sfat. Ai prins ideea?

 

2. Numarul de spire este una, cuplul de strangere este altceva. Initiatorul topicului se referea clar la numarul de spire la contactul intre prezon si butucul rotii. Daca sunt prea putine spire in contact asamblarea nu va avea probabil rezistenta necesara indiferent de cat de dinamometrica este cheia cu care strangi.

 

 

 

 

nu incercam sa fiu arogant si nici sa par superior. spuneam doar ca suruburile nu se masoara in mm ca diamentru ci in metric sau toli. iar despre strangeri trebuie spus ca momentul de torsiune de la tambur la roata se transmite prin pata de contact ( forta axiala data ade stragerea prezoanelor supra suprafata de contact a jantei cu tamburul, ) nicidecum prin prezoane.

ia gandeste-te la rotile masinilor de formula 1 ( o singura piulita care strange roata). treaba asta o poate confirma orice inginer mecanic. deci important este cuplul de strangere nu numarul de spire (pasi- in termeni ingineresti). poti avea un prezon cu 100 de spire pe care sa nu-l strangi la cuplul indicat de constructor si atunci totul este in zadar. se va desface. a vazut cineva ca este dat in manualul tehnic al masinii - fie ea si bmw- ca un surub sau piulita trebuie strans/a cu un anumit numar de pasi? sau ai citit " se va strange la ..... Nm? deci unde este diferenta?

referitor la intrebarea colegului de forum raspunsul a fost simplu- un numar suficient de pasi necesari crearii -prin strangerea la un anumit cuplu -a unei forte axiale suficiente astfel incat momentul de torsiune de la tambur sa se transmita la roata fara riscul forfecarii prezoanelor.

de ce oare se verifica toate strangerile cu cheia dinamometrica? ideea este de a transmite colegilor de forum un raspuns corect fara a lasa impresia ca ne dam mari sau atotstiutori. departe de mine aceasta intentie. ma simt insa obligat sa corectez ( daca este cazul ) greselile altora, cu argumentele de rigoare.

sper sa nu fiu inteles gresit.

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca nu m-am facut inca inteles. Este evident ca un surub se strange la cuplu, sau la cuplu + unghi.

Dar topicul se refera la altceva, nu citi pe sarite.

 

Informatia despre numarul de spire nu apare in manual, deoarece se presupune ca surubul are o lungime corecta care permite un numar suficient de spire pentru o fixare sigura.

 

Insa daca se monteaza un surub mai scurt ( sau o janta mai groasa ) este foarte posibil ca numarul de spire sa nu fie suficient, si in acest caz imbinarea poate sa nu fie suficient de rezistenta, chiar daca strangerea s-a facut la cuplul recomandat.

 

Sper ca acum am reusit sa ma fac inteles :).

Link to comment
Share on other sites

[...] deci important este cuplul de strangere nu numarul de spire (pasi- in termeni ingineresti).

 

[...] ideea este de a transmite colegilor de forum un raspuns corect [...] ma simt insa obligat sa corectez ( daca este cazul ) greselile altora, cu argumentele de rigoare.

Tot pentru a fi rigurosi trebuie sa subliniez ca numarul de spire nu este totuna cu pasul filetului, indiferent cat de ingineresti ar fi termenii :).

Pasul unui filet reprezinta distanta dintre laturile paralele a doua spire consecutive, masuratĂŁ de-a lungul axei filetului.

Link to comment
Share on other sites

eu am vazut in germania la schimbat de roti.... au un mareeeee tabel cu cuplu de strangere pentru diferite tipuri de masini/jante .... si omu de acolo inainte de a incepe sa stranga ... s'a uitat in tabel, a luat cheia dinamometrica si a inceput sa stranga.....
Link to comment
Share on other sites

Topicul se referea la un prezon de roata care nu se mai infileteaza suficiente spire in butucul rotii.

Asta se poate intampla din varii motive, cum ar fi montarea unor jante de aluminiu in locul celor de tabla, pastrand vechile prezoane. In cazul acesta trebuiesc montate prezoane mai lungi. Unele jante vin in kit cu asemenea prezoane.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.