Jump to content

Cate rotatii sunt necesare pentru ca prezonul sa fie bine strans?


Recommended Posts

paul a inteles ok ce vreau eu sa stiu.una e sa se invarta surubul de doua ori , dupa care strangi cu cheia dinamometrica si alta e sa se invarta de 10 ori(adica sa intre mai adanc in butuc) ca apoi sa strangi cu cheia dinamometrica.cineva spune mai sus ca sunt necesare 8 spire. filetul la prezoanele cu care sunt stranse acum rotile de iarna are o lungime de 2 cma.aceste prezoane provin de la rotile originale( la aceste roti originale przonul face 7 spire , in timp ce la cele de iarna-replici, se fac numai 5 spire si jumate) .maine o sa incerc niste prezone de 2,2 cm filetul si altele de 4,5 filetul.acestea din urma sunt suruburi de tuning mi s a spus, banuiesc ca sunt folosite la distantiere.daca cele cu filetul de 4,5 nu ating nimic in butuc ar fi ok sa le folosesc?toate au aceeasi conicitate, deci se potrivesc la aceste jante.
Link to comment
Share on other sites

[...] deci important este cuplul de strangere nu numarul de spire (pasi- in termeni ingineresti).

 

[...] ideea este de a transmite colegilor de forum un raspuns corect [...] ma simt insa obligat sa corectez ( daca este cazul ) greselile altora, cu argumentele de rigoare.

Tot pentru a fi rigurosi trebuie sa subliniez ca numarul de spire nu este totuna cu pasul filetului, indiferent cat de ingineresti ar fi termenii :).

Pasul unui filet reprezinta distanta dintre laturile paralele a doua spire consecutive, masuratĂŁ de-a lungul axei filetului.

 

 

exact. tocmai de aceea suruburile se infileteaza ..x.. pasi ( adica surubul patrunde in piulita pe lunginea a ..x...pasi) nu spire. nu am facut nici o confuzie intre pasul filetului si numarul de spire.

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca nu m-am facut inca inteles. Este evident ca un surub se strange la cuplu, sau la cuplu + unghi.

Dar topicul se refera la altceva, nu citi pe sarite.

 

Informatia despre numarul de spire nu apare in manual, deoarece se presupune ca surubul are o lungime corecta care permite un numar suficient de spire pentru o fixare sigura.

 

Insa daca se monteaza un surub mai scurt ( sau o janta mai groasa ) este foarte posibil ca numarul de spire sa nu fie suficient, si in acest caz imbinarea poate sa nu fie suficient de rezistenta, chiar daca strangerea s-a facut la cuplul recomandat.

 

Sper ca acum am reusit sa ma fac inteles :).

 

pai si eu ce spuneam un post inaintea ta? nu acelasi lucru? " un numar suficient de pasi care sa asigure ...............". sper ca acum s-a inteles

Link to comment
Share on other sites

Montate pe jante se pastreaza unul peste altul.

Numai cauciucurile, unul langa altul si se intorc la fiecare 4 saptamani.

 

 

O regula empirica spune ca un surub trebuie infiletat minim pe o adincime egala cu diametrul sau. Deci un surub cu diametrul de 15 mm trebuie infiletat tot 15 mm.

 

trebuia sa te faci inginer. sunt sigur ca atunci cand spui diametru te referi la metric ( ca surubul are mai multe diametre). prezoanele se strang la cupluri bine stabilite ( functie de masa masinii, de viteza maxima constructiva, de metricul prezonului si de numarul acestora) si se verifica strangerea cu cheia dinamometrica. nimeni nu poate spune aprioric cati pasi trebuie infiletat prezonul.

 

Cauciucurile ce treaba au? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.