Jump to content

Cum ati pornit la -16grade ?


oSerX

Recommended Posts

Hmmm, Renault Clio Symbol 1.5 dCI de 65 de cai, ma duc in garaj, arata senzorul de temperatura exterioara -14 grade... hr, hr, hr, hr , hr... si a plecat de la prima cheie  :) Ciudat insa ca imediat dupa ce a plecat s-au aprins becurile de servo si abs. Scot masina din garaj, opresc iar motorul ca sa ma duc sa pun lacatul la usa la garaj, duc cheia pe motor, astept sa stinga toate becurile si din nou acelasi drac, dupa ce pleaca motorul mi se aprind din nou becurile de ABS si servo... si e ciudat ca s-au stins dupa maxim 2 secunde din nou. (Intre timp se pare ca era mai frig afara oricum decat in garaj, de imi aratau vreo 17 grade pe minus  :)  )Radio-ul saracul, nici nu mai era in stare sa afiseze cum trebuie, mai exact era cu refresh-ul la pamant  :)  pe display  :)  Ce sa mai zic de cutia de viteze.... ca de-abia imi intra la inceput in viteze cum trebuie, zici ca impingeam prin gheata schimbatorul ala  :) , motorul era extrem de galagios... dar pana la urma si-a revenit dupa ceva minute bune odata cu urcarea in temperatura. Totusi de ce naiba se aprind becurile de ABS si servo dupa ce am pornit motorul ?!? ( nu se intampla asta decat de vreo cateva zile de cand sunt frigurile astea... )

64693[/snapback]

 

idem.masina mea e la filaret si am luat-o pe a lu' tata :) 1.5 dci.faza super tare....p display imi zicea Error CD dar totul era ok :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tot la fel iti face si tie cu becul de la ABS si servo de pe bord ?!? La display nu dadea nici o eroare doar ca a mergea refresh-ul ala in eroare si satelitul de comanda pentru radio, adica volumul si alea... de-abia lua comenzile... era un timp destul de mare de raspuns din partea radioului....

64709[/snapback]

 

Abs si servo faceau la fel...asta inseamna ca e normal.

Link to comment
Share on other sites

mai deci dupa cum se pare la mine ca si la voi ..... motorina am petrom nordic ..... aia am gasit pe drum pe unde am fost... sincer mi se pare mai silentioasa un pic decat omv alpin.... ce e drept la omv alpin.... parca ba e buna, ba e nashpa .... nu stiu ce sa zic...

 

eu am stat vreo 5 minute pe loc sa o astept pe madalina... oricum cand am plecat totul era normal.... altceva decat un zgomot foarte pronuntat la pornire... ca si cum ar fi fost fier pe fier :blink: nimic.... nu am simtit nimic la displayuri ... cu toate ca 100% era la fel ca la voi ( nu am butonat prea mult :) ... am dat drumu la incalzire in scaune, la incalzire si am asteptat :)

Link to comment
Share on other sites

hello de dimineata...... -15, -16 grade pe bord..... a pornit super bine.... ca in orice zi rece de iarna de pana acum.... nu a mai batut asa de tare ca ieri, relantiul a stat maxim 5 secunde la 1100 apoi s-a dus la 1000 si in 2-3 minutele a mai scazut cu vreo 50rpm....

 

oricum inainte de a porni masina.... nu am stat sa se stinga bujiile ... am dat un sfert de cheie sa invarta motorul o data, de doua ori.... se pare ca a avut un mic mic efect, pt ca, dupa cum ziceam a luat'o perfect fara nici cea mai mica problema si chiar si zgomotul mai puternic a disparut.....

 

vorba lui zixx de ieri,- neinspirat am fost si nu am luat manusi - am mutat masina de la locul de parcare pana in fata blocului si conducea cu cate doua degete pe care le schimbam, ... pe rand :blink:)

Link to comment
Share on other sites

legat de pornirea de pe loc, iata ce zice manualul pt 320-325-330(x)i

 

"Do not allow the engine to warm up by leaving it running while the vehicle remains stationary. Instead, drive off immediately at a moderate engine speed"

 

adica ce? :blink:

 

toata viata am auzit ca trebe sa lasi masina la incalzit... astia zic invers?!?!?

Link to comment
Share on other sites

Acum sa revin la masina mea, azi dimineata a fost mai cald, "doar"  16 grade pe minus fata de 17 cate erau ieri pe minus  :) , a plecat mai usor parca... oricum pana mi s-a incalzit motorul m-a luat domnu' dracu de frig... hmmm, mai eram si imbracat subtire, cu pantofi de vara, pantaloni de costum.... de mi se zburlise parul pe picioare si stateau pantalonii ridicati  :) , astept un -30 sa vad cum se comporta atunci sau daca am timp poate dau o fuga pe la Miercurea Ciuc sa raman pe acolo noaptea sa vad  :)

64810[/snapback]

 

Frate,nu mai vb prostii,cum -30 ?!!??!?! :blink:

Link to comment
Share on other sites

toata viata am auzit ca trebe sa lasi masina la incalzit... astia zic invers?!?!?

64885[/snapback]

 

 

La un "training" facut pentru o companie ce tocmai a achizitionat masini pe motorina, reprezentantii firmei de automobile au precizat ca nu e nevoie sa fie lasate la "incalzit" decat 30 sec de la pornire. Apoi se poate pleca, fara a se forta totusi. Cele 30 de secunde sunt probabil suficiente pentru ca sa se faca o necesara "ungere" prealabila a instalatiei.

 

Revenind la topic, am pornit si Opelul Vectra 2.0 dti pe care il am. Nu a fost pornit deloc ieri. Prima cheie a fost suficienta pentru a pleca. Totusi mi-era mila de cum a facut motorul primele minute.

Link to comment
Share on other sites

mie imi pleaca de la prima cheie,face putin zgomot, dupa care ii trece....Totusi am o intrebare:ochiul magic de la baterie e negru, nu e nici verde, nici galben....folosesc masina zilnic.Trebuie s-o schimb?.Spuneti-mi ,va rog, pt. ca maine am un drum la ct..
Link to comment
Share on other sites

apropos de plecatul de pe loc imediat, nu stiu cum o fi la voi dar la mine chiar nu se recomanda, intrucat masina merge altfel decat atunci cand e incalzita cat de cat, in sensul ca nu pot accelera la fel de frumos si in viteza intra mai greoi. Ba inca la accelerare rapida risc sa dau in nas deoarece are un fel de delay la raspuns. Ma rog nu e asa rau cum suna dar clar se simte o diferenta intre cum functioneaza rece si cum functioneaa inacalzita (catusi de putin macar). In plus, printre blocuri tre sa uzez mult ambreiajul caci, fiind rece e turata si nu stie sa mearga incet prin gropi si curbe :blink:

 

Cat despre timpul necesar ungerii motorului eu stiam de vreo 6 secunde nu de 30. In 30 deja turatia incepe sa scada spre relanti

Link to comment
Share on other sites

Fericitzilor! A mea a pornit la a doua cheie, pe prima am oprit-o eu dupa 5 sec, am zis sa-i rupa uleiul (castrol 15W40), la a doua a luat-o cam tot dupa 5 secunde, zgomotos rau motorul, am stat cateva secunde pe loc, am dat drumul la ambreiaj, am turat putin motorul ca altfel se oprea cand a dat de uleiul sau pinioanele inghetate din cutie, am plecat cu viteza 1, am oprit dupa 50m sa o intorc spre sensul invers de mers, am bagat-o in march-arriere, am dat drumul la ambreiaj si gata, acolo am ramas, in mijlocul drumului. :) Demarorul invartea la turatie optima, ca la un moment dat am miscat-o din mijlocul drumului cu demarorul. :) si am stat vreo 3-4 minute dand ca prostul la cheie, in timp ce vedeam dacistii ca trec pe langa mine si se uita compatimitor :) La un moment dat, cu pedala la fund am prins un moment cand a pornit, o tineam turata din pedala, puneam frana cu piciorul stang... :) dupa 800-900 m si-a revenit si a mers de parca nimic nu se intamplase.. PS. indicatorul de consum statea la maxim in primele cateva sute de metri si imi mergea innecat...o fi oare debit-metrul?

PPS: termometrul indica -17,5 grade-e vorba de dimineata zilei de 24 ian 2006 :) in Cta.

Si totusi un BMW e BMW, orice i-ai face! :blink:

64979[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

zilele trecut, cu -16 grade, mi-a pornit de parca habar n-avea ca e iarna. acum citeva zile insa, a fost o data cind a facut doua tentative de pornire (eu daca dau din cheie cit de scurt, pe urma tine computerul demarorul cit trebuie, automat). putin mai zgomotos, dar pina imi caut manusile din portbagaj, parca si asta-i trece.
Link to comment
Share on other sites

la sfert ca vara. 730d. am si un citroen, ala s-a balbait nitel dar a luat-o. in schimb mi-a inghetat teava de la put si n-am avut apa sa ma spal.

64595[/snapback]

 

Offtopic:

 

Dorule, tu oi fii ala dupa care au facut Carcotasii melodia cu Capra? BMW ai, putz vad ca ai, si vila presupun, dar capra ai? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.