Jump to content

pornire cu ajutorul cablurilor de curent


sarpe74

Recommended Posts

Am deschis acest nou topic deoarece maine am promis sa-i dau curent de la baterie (prin cabluri de curent) unui prieten, posesor de passat tdi care azi (-16 grade) n-a vrut sa porneasca nici mort. Problema e ca avem un prieten comun, posesor de alfa romeo 156, care a ajutat la randul sau pe altcineva dandu-i curent de la baterie (tot prin cabluri) si si-a ars centrala (computerul) de airbag...

Ar trebui sa imi fac si eu griji?

Astept sfaturi, intamplari, consecinte, concluzii?!?

Link to comment
Share on other sites

Am deschis acest nou topic deoarece maine am promis sa-i dau curent de la baterie (prin cabluri de curent) unui prieten, posesor de passat tdi care azi (-16 grade) n-a vrut sa porneasca nici mort. Problema e ca avem un prieten comun, posesor de alfa romeo 156, care a ajutat la randul sau pe altcineva dandu-i curent de la baterie (tot prin cabluri) si si-a ars centrala (computerul) de airbag...

Ar trebui sa imi fac si eu griji?

Astept sfaturi, intamplari, consecinte, concluzii?!?

64675[/snapback]

 

 

Lasa-i pe taximetristi...sau pe cei cu dacie sa dea curent, le dai 2-300k lei si salvezi masina proprie.Am auzit de f multe intamplari nefericite.Decat sa platesti tu mii de euro ptr. eventualele reparatii, mai bine da el 2,5 mil ptr. o baterie noua... doar are Passat.. ce dreq ? :blink:

Edited by CrissXL
Link to comment
Share on other sites

mai bine mergi cu masina ta pana acolo si scoti bateria de pe a ta si o pui pe a lui.

la renault laguna de exemplu bordul in sine nu are nici o protectie la caderile de curent si se ard bordurile intr-o veselie, dar ciudat cand primesc curent nu cand dau.....

si in general magariile astea se intampla cand iei cablurile de pe borne pt ca atunci are loc caderea de putere. in rest alternatorul tau o sa faca fata cat timp da el la cheie.

daca nu merge...remorcati-o :blink:

Link to comment
Share on other sites

I-am dat curent cu E34 525 cu baterie de 85 amperi unei Supernova... si i s-a stricat ceasul electronic si parca si turometru... In rest nu am avut probleme cu:

 

Golf 4, Subaru 1.6, Passat 1.6 (toate benzina), Citroen C3 diesel, E46 320D, Astra 1.4, Astra 1.6, Tico, Toyota Corolla, Cielo, si cred ca mai sunt citeva.

 

Vezi ca e o procedura cu ce mufe se pun primele (cred ca plus) si ca minusul se pune la masa masinii si cit mai departe de locatia bateriei...

 

Daca nu merge, nu remorcati masinile cu distributia pe curea... Sar dintii in veselie, e arhicunoscuta.

Link to comment
Share on other sites

Dupa cate stiu eu, se procedeaza cam asa:

 

-se pun cablurile la plus mai intai,la ambele masini.

-se pune cablul de minus la masina care da curent, pe baterie.

-se pune cablul de minus la masina care se porneste ,dar pe caroserie ,nu pe baterie(pericol de explozie).

-cel mai bine ar fi daca masina care da curent nu este pornita(de cele mai multe ori nu merge fara motor pornit :blink: )

-dupa ce porneste masina, se deconecteaza mai intai cablul de masa.

 

PS

 

O baterie noua este cel mai bun remediu :)

Link to comment
Share on other sites

masina donoare ajusteaza regulatorul de tensiune astfel incat sa suporte cedarea de curent (tinde sa mareasca tensiunea). in momentul cand se indeparteaza cablul regulatorul nu se reajusteaza suficient de rapid si se produce un varf de supratensiune cu aspect de rampa abrupta di/dt. asta le buleste nu subvoltarea. cred ca solutia ar fi oprirea motorului donor si indepartarea cablurilor inaintea celuilalt.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.