Jump to content

Au BMW-urile preincalzire in stationare?


fbdcnt

Recommended Posts

Am avut un X5 Diesel 3.0. Iau acum altul. Sub capota la primul era o mare tulumba cu aspect de filtru cu preincalzire din lichid de racire. Nu a fost listat pe lista de optionale cand am comandat masina, a venit cu el standard. La asta noua, e pe lista de optionale si cer 6-700 pe el cip, nu mai stiu exact. 7-le pe care il am are si el o astfel de tulumba. Nici la asta nu e listata in optionale cu pret separat. Numai la asta nou scrie "filtru de motorina". Intrebarea este, oare acolo se pastreaza o cantitate de motorina care este incalzita cumva electric sub o anumita temperatura exterioara cand masina e in repaos? Intreb pt ca prea pornesc la sfert oricat ar fi de frig. Cu x5-ul precedent am pornit in predeal la -22C tot ca vara si acum 3 ani nu era alpin diesel sau euro diesel. Edited by Doru
Link to comment
Share on other sites

Doru, nu situ la ce te referi. Preincalzire in stationare ar insemna cumva sa tina cald motorul noaptea?

Masinile vandute in scandinavia au un conector de curent prin care ti masina la o temperatura optima, dar bateria singura nu ar face fata.

 

5-arul meu are incalzire stationara cu telecomanda. Functioneaza cu combustibilul din rezervor. Are si o telecomanda si din iDrive pot eventual programa functionarea. Dar daca am telecomanda e mult mai eficient.

 

7-le are in lista de optionale: Standheizung mit Fernbedienung (536) mit Standluftung - la pretul de aprox 1200 euro fara taxe. Acelasi lucru se gaseste la toate modelele BMW, am chiar verificat. Pana si la seria 1. NU CRED sa fie montat gratuit, poate doar in tarile scandinave, desi si acolo ma indoiesc.

 

Vezi listele de preturi in: Preturi masini noi (DE).

Link to comment
Share on other sites

Cred ca se refera la faptul ca masina porneste la sfert de cheie. Adica motorina ar fi incalzita cumva ca sa porneasca bine indiferent de vremea de afara. Eu vazusem la ceva emisiune ca la seria 7 motorul ajunge la temperatura optima in cateva secunde, probabil tot de chestia cu pornitul are legatura, ceva preincalzitor.
Link to comment
Share on other sites

wlf, stai, stai usor... Doru spune "preincalzire in stationare"...

 

Toate dieselurile au bujie care incalzeste combustibilul in cilindrii pentru ca presiunea de auto-aprindere sa fie normala. Dar asta porneste cand invarti cheia la jumatate.

 

"preincalzire in stationare" - dupa mine ar insemna ca masina sa fie pregatita tot timpul pentru plecare. Ori la asta nu ar face fata nici o baterie auto. Gandeste-te ca poate nu pleci o saptamana si afara sunt -25 grade. Ce face masina? Preincalzeste motorul asteptand?

Link to comment
Share on other sites

[...]vazusem la ceva emisiune ca la seria 7 motorul ajunge la temperatura optima in cateva secunde[...]

64807[/snapback]

 

Nici vorba ca motorul sa ajunga la temeratura optima in cateva secunde... Bujiile incalzesc cilindrii, inainte de a face compresie electrica, care va porni procesul de auto-aprindere, care va intretine functionarea motorului.

 

De aici incolo, tot ce se poate intampla, este ca motorul sa se incalzeasca singur, ceea ce la diesel se intampla greu. Acum pentru o masina scumpa cum e seria 7, sunt convins ca sunt solutii odata ce motorul e pornit si electricitatea nu e mai dependenta de un acumulator. Motorul poate fi incalzit electric, prin pompa de apa, asa cum stiu ca se intampla la motorul de 3.0l pe benzina de 258 CP. Dar asta nu inseamna incalzire stationara.

Link to comment
Share on other sites

cred ca m-am exprimat confuz. ma gandeam ca recipientul ala mare care incalzeste motorina folosind lichidul de racire in mers are vre-o rezistenta si tine la o temperatura oarecare o cantitate minimala de motorina necesara pornirii la rece sub o anumita temp exterioara. am pus aceasta intrebare pentru ca recipientul ala mi se pare complicat (am sa fac o poza) si atat 730d cat si x5 care il au pornesc instantaneu indiferent de temp exterioara.
Link to comment
Share on other sites

cred ca m-am exprimat confuz. ma gandeam ca recipientul ala mare care incalzeste motorina folosind lichidul de racire in mers are vre-o rezistenta si tine la o temperatura oarecare o cantitate minimala de motorina necesara pornirii la rece sub o anumita temp exterioara. am pus aceasta intrebare pentru ca recipientul ala mi se pare complicat (am sa fac o poza) si atat 730d cat si x5 care il au pornesc instantaneu indiferent de temp exterioara.

64833[/snapback]

 

Da, am inteles exact la ce te referi. Parerea mea e ca e posibil dar improbabil. Ca sa ti o cescuta de motorina incalzita pentru ore/zile trebuie o cantitate de energie la care acumulatorul (sau acumulatorii) masinii cu siguranta nu fac fata.

 

Da, ar putea ca masina sa spuna: o tinem 12 (de seara pana dimineata) si daca nu vine nimeni la masina (proprietarul pleaca in Bahamas) o oprim. Dar atunci ce sens mai are. Cat o tine? 12 ore? 24? 72? Si daca plec o saptamana?

 

Parerea mea, e cum am spus mai sus. Incepe sa incalzeasca fortat totul, imediat ce e pornit motorul. Si motorul e pornit la temperaturi scazute, cu bujiile incandescente.

Link to comment
Share on other sites

Principiul motorului Diesel...

 

La o temperatura de 20 grade si o presiune potrivita (foarte mare) combustibilul se auto-aprinde, invartind mororul. Asta se intampla in mod normal, invartind electric motorul, care creeaza presiunea necesara in cilindrii, dupa care procesul se auto-intretine.

 

Problema apare cand e foarte frig, nu din cauza ca ingheata motorina, ci din cauza ca presiunea necesara, e mai mare decat la 20 de grade plus, afara. Dar odata auto-aprins procesul continua fara probleme.

 

Pentru asa conditii, motoarele diesel sunt ajutate de bujiile incandescente, care incalzesc electric combustibilul din cilindrii, la pornire, pana presiunea necesara, ajunge in parametrii normali.

Link to comment
Share on other sites

e problema si cu motorina cum sa nu fie, coaguleaza, cristalele de parafina devin ca niste ace. de asta se si aditiveaza pt temperaturi scazute. de ce crezi ca umbla soferii de roman cu focul pe sub camion? le ingheata pe conducte.

 

 

Principiul motorului Diesel...

 

La o temperatura de 20 grade si o presiune potrivita (foarte mare) combustibilul se auto-aprinde, invartind mororul. Asta se intampla in mod normal, invartind electric motorul, care creeaza presiunea necesara in cilindrii, dupa care procesul se auto-intretine.

 

Problema apare cand e foarte frig, nu din cauza ca ingheata motorina, ci din cauza ca presiunea necesara, e mai mare decat la 20 de grade plus, afara. Dar odata auto-aprins procesul continua fara probleme.

 

Pentru asa conditii, motoarele diesel sunt ajutate de bujiile incandescente, care incalzesc electric combustibilul din cilindrii, la pornire, pana presiunea necesara, ajunge in parametrii normali.

64837[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

e problema si cu motorina cum sa nu fie, coaguleaza, cristalele de parafina devin ca niste ace. de asta se si aditiveaza pt temperaturi scazute. de ce crezi ca umbla soferii de roman cu focul pe sub camion? le ingheata pe conducte.

64847[/snapback]

 

Da, la asta ma gandisem si eu, ca motorina trebuie incalzita ca sa nu patesti ca soferii de Roman, ar fi faza tare sa vezi un Seria 7 si pe unu cum sta cu flacara sub masina sa incalzeasca motorina.

 

Si cu incalzirea motorului, stiu sigur ca la Seria 7, au pus ceva sistem revolutionar care ar incalzi ultra-rapid motorul, nu chiar cateva secunde, dar pe aproape.

Link to comment
Share on other sites

e problema si cu motorina cum sa nu fie, coaguleaza, cristalele de parafina devin ca niste ace. de asta se si aditiveaza pt temperaturi scazute. de ce crezi ca umbla soferii de roman cu focul pe sub camion? le ingheata pe conducte.

64847[/snapback]

 

 

Da, la asta ma gandisem si eu, ca motorina trebuie incalzita ca sa nu patesti ca soferii de Roman, ar fi faza tare sa vezi un Seria 7 si pe unu cum sta cu flacara sub masina sa incalzeasca motorina.

64849[/snapback]

 

Nu am spus ca nu e asa, dar presupuneam ca motorina folosita e cea aditivata de la pompa, nu cea din butoaiele soferilor de Roman. Iarna, cam se livreaza motorina care nu are probleme cu inghetul pana pe la -30. In plus, desi vascozitatea creste motoarele moderne nu au probleme.

 

Am explicat care e problema, aditionala la temperaturi joase.

Link to comment
Share on other sites

Si cu incalzirea motorului, stiu sigur ca la Seria 7, au pus ceva sistem revolutionar care ar incalzi ultra-rapid motorul, nu chiar cateva secunde, dar pe aproape.

64849[/snapback]

 

Eu nu stiu sigur, dar asta e foarte probabil. Pompa de apa electrica poate incalzi motorul super repede. Eu ce spuneam e ca asta se intampla DOAR dupa ce e pornit motorul.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu stiu sigur, dar asta e foarte probabil. Pompa de apa electrica poate incalzi motorul super repede. Eu ce spuneam e ca asta se intampla DOAR dupa ce e pornit motorul.

64852[/snapback]

 

Da, normal, dupa pornirea motorului. Dar e foarte rapida. La mine la E46 cand ajungeam la birou, abia atunci imi ajungea acu la mijloc, si binenteles ca pana atunci, abia daca baga caldura inauntru.

Link to comment
Share on other sites

7 nici nu are indicator de temperatura la bord. tot ce pot spune e ca se comporta pe frig ca vara. nu tremura, porneste instantaneu si baga caldura repede.

 

 

Da, normal, dupa pornirea motorului. Dar e foarte rapida. La mine la E46 cand ajungeam la birou, abia atunci imi ajungea acu la mijloc, si binenteles ca pana atunci, abia daca baga caldura inauntru.

64855[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

@Doru

 

 

 

Dupa cate stiu eu, modelul tau are incalzitor pentru motorina.Este integrat in filtrul de motorina dar este actionat numai cu contactul pus ,bineanteles in functie de temperatura exterioara si presiunea motorinei.

 

Pornirea foarte buna cred ca se datoreaza bujiilor care se incalzesc foarte repede(spre deosebire de modelele mai vechi).

Presiunea de in injectie este foarte mare (1600 bari),injectoarele sunt piezolelectrice.Se pare ca presiunea se egalizeaza in ele foarte bine si pe langa asta, nu au scurgeri de motorina cand sunt inchise(spre deosebire de modelul vechi cu solenoid).

 

Nu in ultimul rand, ai o masina noua,cu un motor nou :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.