Jump to content

probleme abs


wildgeo

Recommended Posts

Salutare tuturor, am o problema la masina, am un BMW E36 318tds compact din 95 :) si la bord am beculetul de la ABS aprins ... initial am crezut ca siguranta de la ABS este arsa, am verificat acest lucru insa nu e adevarata, sigurantele sunt ok!, am testat ABS-ul si la o frana mai brusca intra ABS-ul doar o data apoi imi parineaza masina adica franeaza fara ABS, am nevoi de putin ajutor sa imi spune-ti si mie unde sa umblu si de la ce ar putea fi, nu as vrea sa merg la un mecanic, nu cunosc niciunul bun, daca ati avut aceste probleme ... sau stiti despre ce e vb , astept reply pa acest topic.

Multumesc tuturor si mult respect.

Link to comment
Share on other sites

sta aprins in permanenta, nu se stinge deloc, in acest w-e as vrea sa dau roata jos si sa vad daca nu cumva vreun fir pe acolo nu este atins sau a iesit mufa de la senzor ... dar sincer sa fiu nu stiu unde se afla acel senzor .. ma poate ajuta cineva sa imi spuna unde sa ma uit ????
Link to comment
Share on other sites

salutare..... si eu am exact aceeasi problema la un e36 318 tds compact din 1997. Eu m-am gandit la releu dar din pacate cineva a umblat si a mutat unele relee si nu mai stiu exact la care sa ma uit :) stii cumva care e ?

si daca descoperi cre e senzorul (pt. ca nici eu nu stiu) il putem schimba, ca poate la mine e ok.

Edited by radukoo
Link to comment
Share on other sites

faceti un test, si o sa aflati sigur ce senzor este, de unde este el, ce face el, daca merge sau nu. ( mie mi-au spus baieti si am vazut.....senzor ABS roata stanfa fata - cel care citeste rotatia )

 

 

Intradevar ai dreptate, am fost sa imi pun gume de iarna pe masina, si m-am uitat la fiecare roata ... la roata stanga fata am observat un fir ce iesea din etrier, era singurul etrier ce avea acel fir restul etrierilor aveau doar o mufa... cert este ca toate mufele erau pline de nisip, pamant .. poate voi prinde o zi mai insorita si voi curata poate mufele de mizerie ... poate voi remedia problema .. daca nu am sa merg la tester sa vad cititorul de abs mai functioneaza sau nu ...

 

salutare..... si eu am exact aceeasi problema la un e36 318 tds compact din 1997. Eu m-am gandit la releu dar din pacate cineva a umblat si a mutat unele relee si nu mai stiu exact la care sa ma uit :) stii cumva care e ?

si daca descoperi cre e senzorul (pt. ca nici eu nu stiu) il putem schimba, ca poate la mine e ok.

 

 

 

daca mai ai capacul de la tabloul de sigurante ... scrie pe spatele lui ... fiecare siguranta si fiecare releu pt ce este ... ... poate ne intalnim o data si poate ne rezolvam problema !!!!

Link to comment
Share on other sites

Gresit. Mie imi este intrerupt un senzor pe partea dr fata si merge abs-ul, mai putin roata dr fata.

 

Nu stiu de ce dar nu prea cred treaba asta.Ceea ce spui tu este cam imposibil pt ca daca 3 roti nu ar aluneca(cele la care functioneaza ABS-ul) iar 1 ar aluneca(cea la care nu functioneaza ABS-ul) iti dai si tu seama ce s-ar intampla cu masina ta la o viteza de 130/h.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa crezi sau sa nu crezi. E treaba ta. Eu iti spun un lucru real, verificat de mine. Trebuie sa imi schimb senzorul, il am, dar inca nu am avut timp, desi e o operatiune de 15 minute.

 

Si eu am fost surprins sa vad ca functioneaza. I-am intrebat si pe cei de la Autotransilvania si ei mi-au spus ca functioneaza pe avarie.

 

Iar la 130 cam greu blochezi tu rotile.

Link to comment
Share on other sites

normal ar fi sa mearga ABS-ul pe cele 3 roti ... te opresti mai bine asa decat fara ABS pe nici o roata ... nu ai un control perfect, dar totusi te opresti ...

 

alex77xax nu stiu cum gandesti tu dar cand vine vorba de proiectarea unui sistem de franare nu exista expresia "nu ai un control perfect, dar totusi te opresti ...". Exista oameni care au murit din cauza repartitiei diferite a fortei de franare pe punti/roti, daramite atunci cand 3 roti franeaza bine iar una o ia catre exteriorul curbei sa zicem.

 

Iar la 130 cam greu blochezi tu rotile.

 

Nu te supara dar ma faci sa rad...

Iti dau un scenariu cam nasol....cauciucuri de vara,0 grade C,umezeala/polei si o frana mai tare intr-o curba catre dreapta(roata dreapta aluneca) si pe contrasens vreun TIR.

Link to comment
Share on other sites

Stii povestea cu drobul de sare?

Si mai stii ce scrie in manual cand iti apare becul galben de la ABS? Hai mergi citeste si revino la posturi.

 

Daca asa au gandit nemtii cand au facut BMWul, asta e. Crezi ca nu au luat in calcul totul? Sau ai crezut ca tu ai descoperit o nisa?

 

Hai ca iti dau eu exemplu. Pneuri de vara pe timp de iarna pe o autostrada la 220 la ora. Explozie pe fata => crash mortal. Dupa logica ta nu se poate sa se intample asa ceva.

 

ABSul IMI MERGE PE 3 ROTI DIN CAUZA CA AM UN SENZOR DEFECT. Asa este gandit sistemul. La cealalta masina, non-bmw, cand am avut senzor defect nu a mers deloc abs-ul. Dar la BMW merge.

Edited by vl4d
Link to comment
Share on other sites

Stii povestea cu drobul de sare?

Si mai stii ce scrie in manual cand iti apare becul galben de la ABS? Hai mergi citeste si revino la posturi.

Nu stiu ce scrie in manual cand apare becul galben,spune-mi tu te rog,ca nu am manual de E46.Daca ai putea sa pui citatul din manual,nu ce intelegi tu.

 

Cat despre povestea cu drobul de sare,chiar nu-i inteleg povata aici.

Link to comment
Share on other sites

Daca asa au gandit nemtii cand au facut BMWul, asta e. Crezi ca nu au luat in calcul totul? Sau ai crezut ca tu ai descoperit o nisa?

 

Hai ca iti dau eu exemplu. Pneuri de vara pe timp de iarna pe o autostrada la 220 la ora. Explozie pe fata => crash mortal. Dupa logica ta nu se poate sa se intample asa ceva.

 

Tu vb de prostia unui/unor oameni care merg in conditiile dat mai sus cu cauciucuri de vara; iarna(si acolo totul tine de noroc nu de ce a gandit ingineru cand a facut pneu), iar eu vorbesc despre cum a facut/gandit un sistem de franare.

Asadar bati campii.

 

Si la treaba ca asa au gandit nemtii.....nu prea cred ca s-au prostit la E46 dupa ce la E36 atunci cand nu-ti merge un senzor,tot sistemu este oprit.

 

Totusi poate intra cineva documentat in E46 si pe topicul asta sa confirme sau sa infirme cele spuse.

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie sa te superi.

 

"Drive with care, looking at the traffic situation well ahead, and avoid heavy break applications. Have the system checked as soon as possible by BMW Service."

 

Tot in manual se zice ca ABSul nu poate inlocui legile fizicii.

 

SI la povestea cu drobul de sare, am facut referire pentru ca dadeai tu exemplul ala aiurit, in care nici ABSul nu te salva. Si mai vreau sa iti spun ca pe gheata nu te trage in vreo directie daca blocheaza una din roti. Te trage in conditii de aderenta buna, unde forta de frecare e mare.

 

Ce documentare iti mai trebuie, cand eu iti zic cum se intampla? E chestie clara, pe incercate, nu pe povesti. Nu stiu de ce nu vrei sa accepti ce se spune.

Edited by vl4d
Link to comment
Share on other sites

Citatul tau spune sa conduci prudent ,sa eviti franarea violenta si sa mergi la service cat mai repede posibil.Zice ceva ca atunci cand ti se aprinde becul,ABS-ul continua sa functioneze chiar daca ai un senzor terminat?Daca scrie ceva de genu pune aici si imi retrag cuvintele.

 

Cat despre exemplul ala aiurit nu ai inteles nimic.Spuneam ca exact din cauza ABS-ului care daca ar merge asa cum zici tu ai putea pati ceva grav, din cauza rotii care ALUNECA pt ca NU FUNCTIONEAZA ABS-ul!Nu era vorba de gheata, ca nu suntem pe patinuar.

 

Vad ca tu esti ala care nu intelege....spune-mi care e diferenta intre o frana de mana care nu tine egal pe ambele parti si o tragi la 130/h si intre un sistem ABS caruia i se blocheaza doar 1 roata la 130/h?(indiferent fata/spate). Si sa nu-mi spui ca la frana de mana o sa fuga spatele mai mult decat ar fugi cu senzorul ABS stricat, ca nu are relevanta,eu vorbesc de ideea in sine.

 

Nu stiu de ce nu vrei sa accepti ce se spune.

Ce se spune de care cine?CIne a mai sustinut treaba asta?

 

In alta ordine de idei,tu vb de e46 pe topicul unde se cer informatii despre e36.Eu am e36 si iti spun ca asa functioneaza la e36.

 

Pt initiatorul topicului, nu cumva sa te apuci sa schimbi senzori inainte sa o pui pe tester.

De asemenea senzorii de pe spate nu o sa poti sa-i scoti daca vrei sa-i cureti.Adica o sa poti sa-i scoti dar bucatele.Asadar pune masina pe tester si vezi daca e vreunu din senzori,daca nu, da pompa jos si apucate de desfacut sa refaci acele trasee electrice.

Multa bafta

Link to comment
Share on other sites

1. Tocmai asta vroiam sa iti zic. Iti spune sa mergi cu grija si sa te prezinti la service. Ca tu continui sa mergi, o faci pe barba ta.

 

2. Ziceai 0 gr. polei. La mine poleiul e gheata.

 

3. Nu are rost sa vorbim pe idei. Una este sa blochezi rotile spate si alta e sa iti blocheze o singura roata. La 130 nu se blocheaza roata, poate numai daca ai ceva sistem cu 6 pistonase in etrier. Frana de mana iti blocheaza rotile spate, amandoua. Daca iti va bloca numai una ai sa fii surprins sa vezi ca nu se intampla mai nimic.

 

Nu are rost sa mai povestim pentru ca e evident ca nu pricepi. Asculta si fa ce zice manualul, e cel mai bine. Iti repet, cu senzorul de pe fata dr defect tot imi merge absul.

 

Evident, eu ziceam de e46 si imi dadeam cu parerea, mai ales ca zicea ca ii functioneaza dar ii si blocheaza rotile. Si asa m-am gandit ca ar fi ceva in genul cum e la mine si am zis sa il ajut. Acum ca vii tu repede sa te afirmi, e alta problema.

Referitor la iesitul senzorilor: lui pot sa ii iasa usor, nu ai de unde stii.

Edited by vl4d
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.