Jump to content

Posesori de steptronic


armin

Recommended Posts

In acest topic sunt rugati sa posteze numai posesorii de BMW echipate cu steptronic.

 

model, motor, an de fabricatie, km parcursi, ulei schimbat sau nu, probleme intampinate.

 

Ar fii bine sa nu incepeti cu discutii automata vs manuala, exista deja un topic.

 

Incep eu:

 

E46, 320i, 2002,170 cai, 166.000 km, cutie ZF 5HP 19, nu am schimbat uleiul.

 

nicio problema.

Edited by armin
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

e39 535i, V8 chipuit, peste 250 cai (cu siguranta), 160.000 km, steptronic-nici o problema pana acum, n-am schimbat uleiul in ea si nici nu vreau sa-l schimb, merge impecabil. Nu stiu modelul de cutie ca nu ma intereseaza, dar probabil idem Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

bmw 320d touring 150 cp /225.000km..nu stiu modelul cutiei ...am vrut sa schimb filtrul si uleiul din cutie ..m-am razgandit..probleme:nu stiu daca e din cauza cutiei dar cat e motorul rece am o trepidatie ciudata(ca si cum as calca liniile continue alea care produc vibratiile de avertizare de pe autostrazi) in jur de 2000 rotatii..daca accelerez sau iau piciorul dupa acceleratie dispar
Link to comment
Share on other sites

Asta da. :)

 

Nu pot sĂŁ-Ăži recomand aÂşa ceva, este decizia ta.

 

DacĂŁ nu ai absolut nici o problemĂŁ la cutie, nu cred cĂŁ ar dĂŁuna un schimb al uleiului.

Ideea este cĂŁ schimbarea uleiului este doar o mĂŁsurĂŁ de ĂŽntreĂžinere, nu poĂži ameliora o problemĂŁ a cutiei prin schimbarea uleiului.

Link to comment
Share on other sites

referitor la schimbul de ulei la automate...eu as proceda in felul urmator:

 

1. daca masina ar avea o uzura acceptabila, in jur de 100.000 km si as fii sigur pe km respectivi, as fii tentat sa schimb uleiul si filtrul la cutie.

 

2. daca masina are 150.000 + si functioneaza perfect nu as mai risca sa umblu la cutie...deja e cu 2 taisuri, adica poti sa ii faci un bine sau poti sa ii grabesti sfarsitul, iar asta depinde foarte mult de felul in care a fost exploatata cutia ( adica kick down excesive, liniute, burn out si alte nebunii din astea....deci intr-o cutie din asta uzura va fii mult mai mare...adica span mult care poate infunda filtru si altele pe acolo afectand si buna circulare a uleiului, implicit ungerea...).Acum vine si intrebarea legitima: de unde stiu cum a mers fostul proprietar ? ...pai...nu stim, aia e problema.

 

sunt oameni care au mers pe e46 peste 150000 mile fara sa schimbe uleiul, dar sunt altii la care le-a picat cutia pana in 100.000...raman la parerea ca esential este modul in care s-a mers cu masina.

 

nu s-a ajuns la o concluzie unanima referitor la necesitatea schimbarii uleiului si nici la cati km ar trebui facut schimbul.

 

eu din ce am citit asta am inteles, nu spun ca tot ce am scris este adevarat sau corect...este doar o opinie formata dupa ce am citit pe un forum de peste ocean.

 

pe e 46 au fost ceva probleme pe modelul 98-2001 cand se puneau cutii GM, dar odata cu trecerea la ZF pe facelift se pare ca s-au dovedit mai fiabile.

Link to comment
Share on other sites

e60 525d 2004 119000 km - nu imi amintesc modelul cutiei. baie de ulei cutie fisurata (nu se stie cauza) de unde a rezultat pierderea uleiului. am schimbat baia (care vine cu tot cu filtru) si uleiul. dupa schimbul uleiului, acel "sut in fund" inainte de oprire la franarea puternica, a fost mult diminuat. acum este aproape insesizabil.
Link to comment
Share on other sites

sutul in fund cred ca apare datorita franei de motor bruste...si eu il simt uneori, foarte slab...cred ca retrogradeaza treptat 5-4-3-2-1 si din 2 in 1 se simte acel mic sut doar pe franari puternice pana la 0km/h.

 

da, stiam asta, dar la mine se simtea mult mai puternic inainte. dar poate e si efect placebo ...

Link to comment
Share on other sites

sutul in fund cred ca apare datorita franei de motor bruste...si eu il simt uneori, foarte slab...cred ca retrogradeaza treptat 5-4-3-2-1 si din 2 in 1 se simte acel mic sut doar pe franari puternice pana la 0km/h.

 

nu stiu cum e la tine , dar la el la E60 la frana nu retrogradeaza 5-4-3-2-1, ramane in 5 pina la o viteza(nu stiu care e)pina cand atinge turatia de 600rpm, relantiu, apoi trece pe liber pina accelerezi iar cand pleaca cu o treapta de viteza in functie de ce viteza de deplasare ai. daca opresti de tot si pleci din nou cred ca pleaca cu a-2a probeaza pe modul manual si vezi exact cum e!!

Link to comment
Share on other sites

dar poate dauna schimbul de ulei in cutie daca aceast nu este defecta (nu da niciun semn ca n-ar functiona bine)?? :)

 

Nu cred cĂŁ dĂŁuneazĂŁ.

 

Ăn America se face acest schimb la ordinea zilei, foarte mulĂži posesori schmimbĂŁ uleiul din cutie Âşi nu au apoi probleme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.