Jump to content

Posesori de steptronic


armin

Recommended Posts

La semafor se sta in D sau in N ? Nu are nimic sa stai pe loc in D perioade prelungite pentru ca la mine, cand stau in D motorul e in sarcina => nu decupleaza cand stai pe loc.

 

Eu o Ăžin ĂŽn Drive dacĂŁ este un semafor scurt Âşi ĂŽn N dacĂŁ stau mai mult la semafor.

 

Am inteles ca la seria 6 porneste de pe loc doar cand apesi acceleratia => decupleaza cand stai pe loc cu piciorul pe frana. E adevarat ?

 

Nu doar la seria 6. ÂŞi la X5 E70 existĂŁ aceastĂŁ opĂžiune, parcĂŁ Âşi la E65.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

E90 320d 2006 initial 163cp acum 198cp.Are 64.000km fara nici o problema pana acum.

 

B78KRS te paste o cutie stricata cat de curand daca continui asa.

adica nu ar trebui sa o scot din viteza in mers?...dc s-ar strica in cazul asta?...intreb pt ca nu stiu si orice sfat e bine venit..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
adica nu ar trebui sa o scot din viteza in mers?...dc s-ar strica in cazul asta?...intreb pt ca nu stiu si orice sfat e bine venit..

 

Dar de ce sĂŁ o scoĂži din vitezĂŁ ĂŽn mers?

sincer...daca o scot din viteza in mers(numai inainte de a ma opri la vreun semafor sau ambuteiaj) am observat ca franarea e mai lina...cand este pe drive parca franeaza mai greu...acum m-am dezobisnuit de a o scoate din drive.

poti obtine consum mai bun pe sport decat pe drive ,pt ca pe drive de multe ori masina schimba chiar si sub 2000 ture(ceea ce nu e tocmai bine la diesel)

Link to comment
Share on other sites

Poate cã e cutia ta stricatã, la mine frâneazã la fel de lin În Drive ca În N.

 

E imposibil ! Franeaza la viteza mica (20 kmh) fiind in D si scoate in N (in timp ce franezi in continuare, cu exact aceesi intensitate).

 

Vei vedea ca franeaza mai eficient, e si logic pt ca franand in D, motorul tot trage de cutie putin, adica nu decupleaza in N cand franezi.

 

Nu este nimeni pe forum expert in cutii de BMW sa ne lamureasca ?

Ciupanezule, tu ai mai spus ceva in trecut de faptul ca tu nu simti motorul ca fiind in sarcina cand stai in D la stop (adica tremura putin, are un sunet mai jos), ceea ce e o anomalie dupa parerea mea. Eu simt asta, si mi se pare logic sa fie asa.

 

Ar putea sa fie o explicatie faptul ca tie tocmai ti-a cazut cutia si de fapt a ta era dusa ?

Link to comment
Share on other sites

E adevĂŁrat ceea ce zici pe de-o parte.

 

Se simte atunci când pui În Neutral cã maºina Înainteazã mai uºor, când Încetineºti la stop În Drive maºina se simte un pic Înfrânatã.

 

ĂnsĂŁ la mine frâneazĂŁ la fel de uÂşor Âşi ĂŽn Drive Âşi ĂŽn N.

 

Maºina mea frâneazã prea bine ca sã-mi dau seama de vreo diferenÞã Între N ºi Drive la frânare. :)

Link to comment
Share on other sites

nu stiu daca chestia asta modifica cu ceva distanta de franare(ma refer la discutia de mai sus D versus N),dar nevastamea a constatat ca de cand am masina cu cutie automata sunt mai vitezoman...si nu are dreptate ...merg la fel ca atunci cand aveam cutie manuala numai ca acum se resimte mai mult momentul franarii ..adica nu stiu dc cutia automata te face sa franezi mai tarziu ..cu cea manuala franam foarte lin ..sa nu se inteleaga ca lipesc pasagerii pe geam..:)) ...si chiar si demarajul e mai brutal ,probabil ca datorita faptului ca nu ai alta treaba decat sa calci pe o pedala.:)
Link to comment
Share on other sites

nu stiu daca chestia asta modifica cu ceva distanta de franare(ma refer la discutia de mai sus D versus N),dar nevastamea a constatat ca de cand am masina cu cutie automata sunt mai vitezoman...si nu are dreptate ...merg la fel ca atunci cand aveam cutie manuala numai ca acum se resimte mai mult momentul franarii ..adica nu stiu dc cutia automata te face sa franezi mai tarziu ..cu cea manuala franam foarte lin ..sa nu se inteleaga ca lipesc pasagerii pe geam.. :) ) ...si chiar si demarajul e mai brutal ,probabil ca datorita faptului ca nu ai alta treaba decat sa calci pe o pedala. :)

 

la cutia manuala iei piciorul de pe acceleratie(decelerezi) se face un pic de frana de motor , aici depinde la de turatie esti,si apoi franezi

la cutia automata cand ai luat piciorul de pe acceleratie, masina nu mai face acea frana de motor ci merge din inertie fara sa mai opuna rezistenta cutia, este ca si cand la manuala ai calca intai ambreiajul(debraiezi) si o lasi pe liber , apoi calci frana.

frana la manuala este mai eficienta daca dubleaza frana de motor decat daca masina este pe liber.

off...am facut o compunere de clasa2.

Edited by baronu25
Link to comment
Share on other sites

@Ciupanezu: Stii bine ce zic :) , calca frana doar 10% si o sa simti diferenta. Daca o calci pana la fund, normal ca franeaza la fel in D sau in N.

 

@baronu25: Cutia automata nu merge din inertie si nu cred ca decupleaza cand nu mai apesi acceleratia. Accelereaza in continuare, dar mult mai putin. In D daca nu mai apesi acceleratia, deceleratia e mult mai lina decat in N.

 

@B78KRS: Exact asta imi spune si prietena mea :) O fi si din cauza ca am scaune cu suport lombar si nu mai simt virajele "pe corp" asa de pregnant.

 

Oricum, pentru cei care conduc bland masina (adica acceleratii si deceleratii blande), automata nu e geniala la deceleratii. Si eu eram tipul de sofer care inainte de o curba stransa las piciorul de pe acceleratie si 30% din franare e din motor si doar restul din pedala. Conduc deja de 12,000 km automata si tot nu ma pot obisnui fara frana de motor :).

 

Acum incerc sa conduc in DS, acolo este frana de motor pt ca turatia de croaziera e undeva la 2000 rpm si are de unde sa intre frana de motor. Oare oboseste cutia mai repede daca conduci mult in DS ?

Edited by andrei27
Link to comment
Share on other sites

daca nu mai apesi acceleratia sigur nu accelereaza in continuare.

decelerarea e aproape la fel, neglijabila diferenta intren si d

 

ai dreptate: nu decupleaza fiindca scade turatia proportional pina ajunge la turatia de relanti, apoi retrogradeaza in treapta inferioara. dar frana de motor nu se simte ca la o manuala.

 

dar....... asteptam si alte pareri ale possesorilor de automate.

poate sa fie diferente de la masina la masina??

Link to comment
Share on other sites

eu sunt de acord cu ceea ce a descris andrei27. la mine se simte o diferenta destul de mare intre d si n la franare. la inceput fiind obisnuit cu manuala mai schimbam neintentionat in n si efectiv ma duceam cu nasu inainte ... sau uneori fiind obisnuit cu o anumita presiune asupra pedalei chiar inainte de oprire (cand masina era deja scoasa din viteza sau cu ambreiajul calcat) eram surprins ca trebuie sa apas mai puternic frana pentru a opri.

 

cum spuneam ... la mine se simte o diferenta mare in masina (atat de mine cat si de pasageri) daca in timpul franarii schimb din d in n. efectiv masina franeaza mai brusc.

Edited by sos
Link to comment
Share on other sites

inseamna ca trebuie sa mai citesc :) ...

 

in romania, cei de la AB mi-au zis ca nu se schimba.

 

Au dreptate, in Europa este alta politica.

Ai mare dreptate legat de schimbarea uleiului.

Eu am avut inainte un Passat tot cu cutie automata de la ZF si la 160 de mii a murit cutia.

Am reparato la un tip din Timisoara care repara doar asa ceva si el mi-a spus ca nu exista ulei de cutie ce nu trebuie schimbat.Acum la E60-ul meu am fost foarte hotarat sa schimb uleiul desi cei de la BMW din Germania au spus ca nu trebuie eu totusi l-am schimbat.

Inainte de al schimba am luat legatura cu cei de la ZF din Germania si i-am intrebat pe ei daca trebuie schimbat la modelul meu si mi-au zis exact asa " nu trebuie schimbat dar noi recomandam schimbarea lui la 100 de mii" si mi-au trimis si procedura exacta de schimbare cu tot cu cheile ce trebuie utilizate si poze cu locul unde se afla suruburile de golire si de nivel.

ce sa mai zic ( sunt nemti),am cumparat piesele de la BMW din germania adica filtru si uleiul si cu procedura in mana am schimbat uleiul si e perfecta cutia acum.Mentionez ca nu aveam nici o problema cu ea dar prentru ca am patit-o l-am schimbat si acum sa o luam babeste "orice ulei din lumea asta isi schimba proprietatile in timp mai ales cel supus temperaturilor".

Cam asta e treaba cu uleiul la cutia automata TREBUIE SCHIMBAT si mai ales ca am avut confirmare de la mecanic de cutii automate si de la producator.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.