Jump to content

Posesori de steptronic


armin

Recommended Posts

Am inteles, nu imi era clar daca cumva ai reconditionat-o mai demult si doar acum o luna ti s-a defectat. E rezonabil costul reconditionarii avand in vedere ca o cutie automata noua e undeva la 4,000 EUR si avand in vedere ca banuiesc ca e durabila reconditionarea.

 

Am rugat pe un coleg de pe forum din Cluj azi (care are mai multa experienta in condus BMW-uri automate si nu numai) sa faca un test drive cu a mea si concluzia lui e ca e ok, se comporta ok cutia :)

 

Dar si el a confirmat ca e normal sa patineze un pic la turatii mici.

Edited by andrei27
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu la plecare, ci in mers cand accelerez.

 

De ex: merg cu a 3-a constant la 1,300 rpm. Apas acceleratia mediu - nu prea fin dar nici atat de brusc cat sa retrogradeze. Turatua creste rapid la 1,800 rpm desi viteza nu creste in aceeasi masura.

 

Mai nu stiu, acum poate sunt eu foarte "fin" cu masina mea, adevarul e ca simt orice trepidatie, soc oricat de fin ar fi. Poate fi de asta...

 

Iar termenul de socuri e relativ fata de ceea ce esti obisnuit. Uite, cel cu care m-am intalnit sa vada cum merge cutia mea spunea ca el are un e46 cu M54 de 2,500 cmc cu cutie automata si la a lui daca sta in D la semafor trepideaza mai tare decat a mea si ca a mea nu trepideaza deloc fata de a lui. Ei, eu totusi o simt si simt ca motorul sta in sarcina :)

 

O fi asta, daca treci vreodata prin Cluj cu masina te invit la o cafea si sa facem o comparatie live. As face un filmulet dar nu cred ca ajuta.

Edited by andrei27
Link to comment
Share on other sites

Da, in general. Dar cateodata, cand accelerez foarte lin se simte ceva, dar nici intr-un caz soc ci mai degraba as putea spune ca se simte mai pregnant ca schimba decat in general. Repet, doar cand accelerez lin.

 

Aceeasi poveste - doar pe dos - si cand franez relativ lin de la 40-50 kmh.

 

Pana la urma, cred ca e vorba de cum percepem fiecare termenul de "soc".

 

Eu ajung chiar des pe la Buc doar ca nu vin cu masina :) Dar las' ca poate te sun cand ajung sa dam o tura cu a ta. Asa ne vom lamuri.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

E46, 320d, 136cv, steptronic

 

Am achizitionat masina anul trecut in februarie din IT la 160000km (sper ca sunt reali). Fostul propietar a spus ca a schimbat la cutie uleiul si filtrul (dar nu la reprezentanta nu stiu ce ulei a pus, eu am ramas mirat de filtru la cutie pentru ca nu stiam prea multe de steptronic). Acum am 180000, nu am avut nici o problema, sunt foarte incantat de cutie, apoi am aflat ca steptronic este una din cele mai reusite automate din vechea generatie (cu convertitor de copie - nu prea stiu ce inseamna asta doar ca e o idee mai lenta ca manuala). Cand o sa mai dispun de ceva bani o sa-i mai schimb eu o data uleiul, dar la reprezentanta.

 

Avantaje personale:

 

-la plecarea de la semafor nu se mai opreste niciodata motorul (mi s-a intamplat de vreo 2-3 ori nefiind atent, urmarea fiind un sir lung de claxoane a celor din spate);

 

-pot sa vorbesc linistit la telefon fara sa iau mana cealalta de pe volan sa schimb vitezele;

 

-daca o dau la o prietena sa o conduca nu ma doare sufletul ca ar putea sa incurce sau sa "caraie" vitezele;

 

-o mare comoditate mai ales in oras singurul minus fiind consumul dar si asta e relativ pentru ca un sofer slab poate sa consume mai mult cu o manuala.

 

Cutiile automate din noua generatie cu dublu ambreiaj (DSG pentru VW si DKG pentru BMW - deocamdata doar pe M) au toate calitatile celor manuale, numai ca schimba singure. Cu ce aceste cutii carcotasii automatelor nu mai au ce sa comenteze (eventual singura obiectie - placerea de a "mesteca" intr-o cutie manuala). Eu sunt sofer pe TIR (am manuala) si am schimbat viteze pentru toata viata mea!

 

P.S. Am facut o liniuta cu un prieten cu mercedes C200 CDI 118cv manuala. A ramas cu mult in urma si si-a schimbat parerea despre automata (cu o manuala te mai incurci nu esti pilot de curse sa schimbi perfect). Am repetat liniuta de 3 ori pana s-a convins ca nu are ce face.

 

Am fotografiat ceva cu telefonul. Sper sa va placa <_< :

 

post-24135-1237997478_thumb.jpg post-24135-1237997551_thumb.jpg

 

post-24135-1237997601_thumb.jpg post-24135-1237997638_thumb.jpg

 

In ultima poza apar si eu in umbra!

Edited by Ice_man
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

E90 320d 163CP, 99.000 km ... nu s-a schimbat uleiul si nici filtrul la cutie..momentan functioneaza perfect, nu stiu daca sa le schimb sau nu.

 

@andrei27: Ai perfecta dreptate si e normal sa fie asa.. daca motorul este subturat la o acceleratie medie turatia creste instantaneu si creeaza impresia de patinare..asa fac toate.

Link to comment
Share on other sites

e39 530Da , GM 390 310.000 km.

 

Schimbat uleiul de 2 ori

1 data pe la 280.000 cu ulei original , magneti curati, cutia mergea bine pana am resoftam masina , dupa aia scutura putin.

La 295.000 am fost la o firma specializata in cutii, reprezentanta GM in Olanda, si vroiam sa reconditionez cutia cu componente mai rezistente ca sa tina la 510nm. Mi-au zis ca nu e nevoie. Mi-au schimbat uleiul si filtrul ( flush pe tevile de la radiator ,12 l, adica tot uleiul din cutie). Mi-au recomandat Dextron 6 si nu ulei original BMW. Au pus Dextron in cutie, si merge mai bine decat prima oara cand am schimbat uleiul. Nici un fel de probleme cu cutia.

La primul schimb cu ulei original cateva mii de km nu se simtea de loc cum schimba si dupa a inceput sa se cam simta, in special dupa chip.

Cu Dextron am 15.000 km si schimba foarte bine. Mi-au recomandat sa schimb uleiul la intervale de 50.000 km daca mai tin masina.

Mi-au zis ca steptronicul 390 GM ( de pe 193 cai) are limitare in cuplu din electronica la viteza 1,2,3. Cuplul maxim constructiv e 390nm. Masina original avea 410nm deci sare din start, de aici si explicatia de ce cam pica pe 530d cutiile, si de ce a fost un upgrade de soft prin 2003 la cutie.

 

Poate va e de ajutor cum testa inginerul masina . Mi-a zis ca intre 100-120 km/h apar vibratii in cutie daca e pe cale sa decedeze.

 

Sincer nu stiu daca e cutia originala , pentru ca nu prea am auzit pe nimeni sa aiba cutia originala pe 530d la 300.000km.

 

Referitor la ce se spunea mai sus cu turatia motorului si viteza, mi se intampla ca motorul sa fie turat la 3000 cu acceleratie usoara, iar viteza sa creasca de la 100 la 130-140 , turatia creste cu max 100 ture. Probabil din cauza convertorului de cuplu pana se egalizeaza turatiile sau a 510nm cuplu.

 

Era o perioada cand eram un pic speriat ca pica cutia si am citit cam tot ce se putea citi despre steptronic, am discutat cu o gramada de ingineri si mecanici.

Parerea mea personala : Uleiul "lifetime" se schimba ca orice ulei , si nu poate se faca decat bine, cu exceptia cazurilor cand cutia e deja pe duca si are o gramada de particule metalice care la schimbarea uleiului pot infunda valve sau canale.

Steptronicul e foarte sensibil la nivelul de ulei , iar nivelul corect se face la 40-50 grade, altfel sunt diferente de 1 cm la 20-25 grade cu cutia rece, deci schimbul de ulei trebuie facut de cineva care se pricepe.

Cutia functioneaza in parametrii dupa 50 grade, iar la mers normal dureaza 20-30 km pana ajunge la temperatura asta ( Masurat de mine cu carsoft), iar motorul se incalzeste in 5 km.

Cu uleiul schimbat la fiecare 50.000 km si exploatare corecta cred ca o cutie duce 500.000 km fara probleme.

P.S. La schimbatul fara flush, adica numai 5-6 litri, e necesar inca o schimbare de ulei dupa 10.000 km pentru ca mai sunt 4-5 litri in convertorul de cuplu care nu pot fi scosi. La 2 schimburi de ulei , cam 80% din uleiul din cutie este nou.

Link to comment
Share on other sites

E39; 530d; an fabricatie 2002; 235.000 km [habar n-am ce model de cutie]

Inca n-am schimbat nimic la cutie, insa cred ca o voi face si eu curand un schimb de ulei dupa ce am tot citit pe-aici.

Edited by mutulica1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

750i e38 , 1996 ,masina cumparata acum o saptamana 225 000 km cu carte service,primul meu bmw.<_<

Cutia pare ok,singurul lucru care mie mi se pare ciudat este ca,masina pare sa accelereze mult mai violent dupa 3-4000 de ture.La plecarea de pe loc nu prea ma smuceste in scaun,dar odata ajunsa la 4000 de ture,e bestie.

Link to comment
Share on other sites

750i e38 , 1996 ,masina cumparata acum o saptamana 225 000 km cu carte service,primul meu bmw.<_<

Cutia pare ok,singurul lucru care mie mi se pare ciudat este ca,masina pare sa accelereze mult mai violent dupa 3-4000 de ture.La plecarea de pe loc nu prea ma smuceste in scaun,dar odata ajunsa la 4000 de ture,e bestie.

E normal.. E benzina si acolo ii incepe cuplul :)

Link to comment
Share on other sites

750i e38 , 1996 ,masina cumparata acum o saptamana 225 000 km cu carte service,primul meu bmw.<_<

Cutia pare ok,singurul lucru care mie mi se pare ciudat este ca,masina pare sa accelereze mult mai violent dupa 3-4000 de ture.La plecarea de pe loc nu prea ma smuceste in scaun,dar odata ajunsa la 4000 de ture,e bestie.

 

S-o stapanesti sanatos ! Cum spunea si Ionut, e normal sa ai forta la turatii ridicate.

 

Asa e si la mine, doar ca la scara mai redusa, nu am asa monstru de motor :)

Link to comment
Share on other sites

325i 2005 e90 144 000 km. Mi s-a spart baia de ulei,urmarea fiind o eroare in bord si o limitare de viteza acceleratie+patinare.S-a schimbat baia,filtru,furtunase,ulei,radiator.Total~1000 eu la reprezentanta.Nu mai vreau automata,ma descurc mult mai bine cu o manuala.De acum la urmatoarea
Link to comment
Share on other sites

325i 2005 e90 144 000 km. Mi s-a spart baia de ulei,urmarea fiind o eroare in bord si o limitare de viteza acceleratie+patinare.S-a schimbat baia,filtru,furtunase,ulei,radiator.Total~1000 eu la reprezentanta.Nu mai vreau automata,ma descurc mult mai bine cu o manuala.De acum la urmatoarea

 

Sa-ntelegem ca era 325iA si ca baia de ulei era cea de la cutia de viteze automata (desi fiind vorba si de radiator) <_< ?

 

In threadul asta se striga catalogul posesorilor de steptronic.

Link to comment
Share on other sites

325i 2005 e90 144 000 km. Mi s-a spart baia de ulei,urmarea fiind o eroare in bord si o limitare de viteza acceleratie+patinare.S-a schimbat baia,filtru,furtunase,ulei,radiator.Total~1000 eu la reprezentanta.Nu mai vreau automata,ma descurc mult mai bine cu o manuala.De acum la urmatoarea

 

Nu vreau sa-mi inchipui ce bordura sau ce off road a facut masina aia daca s-a spart baia de ulei ...poate sa fie si de la cutie si de la baia de motor ....Nu te supara dar trebuie sa te gandesti ca ai masina de autostrada inainte sa te bagi pe coclauri ....

 

~~~~~~~~~~

Am facut comentariul asta acid deoarece vad foarte multi indivizi pe strazi ce dau in masinile alea ca nebunii (bineinteles bmw) prin gropi, trotuare, gropi nu conteaza ei au bmw si trebuie sa stea in fata ....... chiar l-am intrebat pe un vitezoman la semafor foarte mandru de masina lui unde se grabeste la SERVICE sau fier vechi cumva ??? il astept sa comenteze pe forum ....

Daca orice BMW are baia de ulei joasa va-ti uitat vreodata din fata la un golf IV sau V ??? sa vezi acolo tragedie ........

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

320dA,2003,nu stiu tipul de cutie,schimbat filtru si ulei acum 40 mii km,am o pauza cam mare cand schimb din P in D mai ales cand e rece motorul(inclusiv cutia).Ma gandesc ca poate fi si de la flansa cardanica pt ca si ea trebuie schimbata.

530xd,2006,nu am schimbat uleiul,merge perfect.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.