Jump to content

Condusul Econom


janea

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

daca e cutie manuala atunci incearca sa nu fortezi nota in acceleratii si sa mergi cat mai constant...fara accelerari bruste dar si fara franari bruste sau inutile deoarece daca franezi va trebui sa accelerezi dupa aia...adica sa nu reduci inutil viteza decat daca situatia o cere(un semafor etc)....si sa ai o viteza cat mai mare la o turatie cat mai scazuta.....dar nici foarte scazuta....totusi iti recomand sa simti masina si sa vezi cat consuma cu diferite stiluri de condus...daca esti un conducator linistit degeaba o sa ceri sfaturi...consumul redus va veni de la sine...daca esti sportiv...e destul de greu sa fii si econom....iar daca totusi doresti economie mare ...trebuia sa te orientezi spre 520d ...care consuma foarte putin....Ideea e ca in oras orice masina consuma mult din cauza plecarilor , opririlor dese...mai ales intr-un oras aglomerat cu trafic intens....si e bun sfatul cu privire la consumul instantaneu...asa vezi cel mai bine cat consuma in functie de cat de constant mergi.
Link to comment
Share on other sites

M-am gandit la sistemul -dublu vanos-;cine stie unde pot gasi informati complete despre el si unde,cum pot sa-l instalez.THX

65753[/snapback]

 

Motoarele cu dublu Vanos sunt un pic diferite de cele cu simplu Vanos. Nu poti monta dublu Vanos pe simplu Vanos decat daca schimbi 50% din motor, incepand de la chiulasa si pana la partea electrica. De fapt, cred ca acest lucru este chiar imposibil.

Link to comment
Share on other sites

Motoarele cu dublu Vanos sunt un pic diferite de cele cu simplu Vanos. Nu poti monta dublu Vanos pe simplu Vanos decat daca schimbi 50% din motor, incepand de la chiulasa si pana la partea electrica. De fapt, cred ca acest lucru este chiar imposibil.

65754[/snapback]

 

WLF

spune-mi atunci ce pot face cu sistemul -simplu vanos-?

Link to comment
Share on other sites

vad ca e pe injectie: cand vrei sa incetinesti ridici piciorul de pe acceleratie fara sa scoti din viteza (frana de motor) . Computeru taie alimentarea. Cred ca tot pe-aici pe undeva am citit asta. Si am verificat si in alte surse. Cand scade turatia pe la 1000rpm, incepe sa alimenteze iara sa nu moara motorul. M-am uitat pe econometru si intr-adevar consumul fuge la "0" cand iei piciorul de pe acceleratie si creste usor cand scade turatia. M-am obisnuit si fac asa si pe dacia veche (fara injectie) a soacrei! Nu pare sa-i placa! :blink:

 

Altii zic ca nu face bine la motor treaba asta. Atunci de ce-au gandit-o asa?!

 

Alta treaba: sa ajungi repede la viteza "de croaziera" si apoi stai acolo cat poti de mult. In vitezele 1 & 2 (si 3....) consumi cel mai mult. Scapa repede de ele! :)

Link to comment
Share on other sites

fratilor nu de multa vreme mi-am tras un bmw 520i din `87, modelul rechin,

trebuie sa circul cu cisterna dupa mine, imi consuma in jur de 25-30%, sunt tare speriat, si conduc econom adica cu turatii in jurul a 2500, schimbat viteza, nu stiu ce sa fac ....este normal sa consume atat de mult , va rog ajutati-ma si spuneti-mi unde sa merg sa ii far un reglaj ceva sa nu mai consume atat de mult, eu auzisem ce acest model este normal sa consume in jurul a 13-14 % pe timp de iarna, oare cum pot ajunge si eu la acest consum ...

HELP HELP HELP HELP

Link to comment
Share on other sites

fratilor nu de multa vreme mi-am tras un bmw 520i din `87, modelul rechin,

trebuie sa circul cu cisterna dupa mine, imi consuma in jur de 25-30%, sunt tare speriat, si conduc econom adica cu turatii in jurul a 2500, schimbat viteza, nu stiu ce sa fac ....este normal sa consume atat de  mult , va rog ajutati-ma si spuneti-mi unde sa merg sa ii far un reglaj ceva sa nu mai consume atat de mult, eu auzisem ce acest model este normal sa consume in jurul a 13-14 % pe timp de iarna, oare cum pot ajunge si eu la acest consum ...

HELP HELP HELP HELP

66416[/snapback]

 

 

Sigur e ceva cu motorul.Cel mai bine e sa mergi la un service si sa faci o diagnostica.Dar vezi unde mergi ca sunt unii care nu-ti rezolva nimik.

 

Era mai bine daca facea-i proba la masina inainte sa o cumperi,in felul urmator:consultai manualul masinii;afla-i la cati Km se aprinde semnalul "rezervor gol";umplea-i rezervorul in momentul in care pornea semnalul cu X litri ca sa-ti ajunga sa mergi vreo 150 km si in momentul care se pornea iarasi semnalul "rezervor gol" tragea-i concluzii(raportul dintre X litri si X km parcursi)

Link to comment
Share on other sites

vad ca e pe injectie: cand vrei sa incetinesti ridici piciorul de pe acceleratie fara sa scoti din viteza (frana de motor) . Computeru taie alimentarea. Cred ca tot pe-aici pe undeva am citit asta. Si am verificat si in alte surse. Cand scade turatia pe la 1000rpm, incepe sa alimenteze iara sa nu moara motorul. M-am uitat pe econometru si intr-adevar consumul fuge la "0" cand iei piciorul de pe acceleratie si creste usor cand scade turatia. M-am obisnuit si fac asa si pe dacia veche (fara injectie) a soacrei! Nu pare sa-i placa!  :blink:

 

Altii zic ca nu face bine la motor treaba asta. Atunci de ce-au gandit-o asa?!

 

Alta treaba: sa ajungi repede la viteza "de croaziera" si apoi stai acolo cat poti de mult. In vitezele 1 & 2 (si 3....) consumi cel mai mult. Scapa repede de ele! :)

66293[/snapback]

 

 

Nu sunt incantat de ideea pe care mi-ai zis-o:

1:masina trebuie "simtita",la 1000 rpm e putin mai ales sa mergi cu vitezele 3,4,5.

2:am vazut cum merg taximetristii:La 200 de metri din locul de unde au pornit deja merg cu a 4-a si viteza nu e mai mare de 40 km/h.

Nu inteleg cum naiba cand eu mergeam cu a 2-a si atingem 120 km/h,normal la 6300 rpm :)

Eu am constat ca fiecare masina are "naravul" ei; asa ca rog in continuare cei care imi pot da sfaturi sa o faca.Multam

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca sub acceleratie ai un surub...regleaza-l astfel incat cand apesi pedala sa nu mai ai decat maxim 2500/3000 rot/min...si asa ai scapat de consumul mare :) :blink:

sau cel putin E28 asa surub are...dar leaga-l cu o ata sa-l scoti de acolo cand ai nevoie e acceleratie si demaraj :)

Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

Nu sunt incantat de ideea pe care mi-ai zis-o:

1:masina trebuie "simtita",la 1000 rpm e putin mai ales sa mergi cu vitezele 3,4,5.

2:am vazut cum merg taximetristii:La 200 de metri din locul de unde au pornit deja merg cu a 4-a si viteza nu e mai mare de 40 km/h.

  Nu inteleg cum naiba cand eu mergeam cu a 2-a si atingem 120 km/h,normal la 6300 rpm :)

 

66495[/snapback]

Ceea ce ai vazut la taximetristi e condusul economic :blink:, fara acceleratii la zona rosie a turometrului :) si cu schimbatul vitezelor la turatii joase, pana-n 2000/2500 rot/min...intr-adevar, in zona unde motorul nu are demaraj la cuplu maxim, dar totusi satisfacator cat sa propulseze masina...

Am incercat si au un astfel de condus economic...cand am luat masina: in prima luna am avut un consum de 8 l urban...apoi mi-am dat seama ce poate si am acum un consum de cca 10-12litri urban

PS: motorul e de 1800cmc, cu 105 cp si 77 kw :)

Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

Nu sunt incantat de ideea pe care mi-ai zis-o:

1:masina trebuie "simtita",la 1000 rpm e putin mai ales sa mergi cu vitezele 3,4,5.

2:am vazut cum merg taximetristii:La 200 de metri din locul de unde au pornit deja merg cu a 4-a si viteza nu e mai mare de 40 km/h.

  Nu inteleg cum naiba cand eu mergeam cu a 2-a si atingem 120 km/h,normal la 6300 rpm :blink:

Eu am constat ca fiecare masina are "naravul" ei; asa ca rog in continuare cei care imi pot da sfaturi sa o faca.Multam

66495[/snapback]

 

Ideea nu e sa mergi cu ea in 1000 de ture... Deci cand accelerezi schimbi undeva la 2500 (cineva mi-a zis ca mototul de bmw e facut sa mearga turat, si daca aplici "tehnicile" astea de mers econom, cu schimbat in 2000 - 2500, o sa srici motorul... ). A doua, a 3-a, a 4-a, fara sa pierzi vremea :) Apoi te apropii de semafor. In loc sa franezi pe ultimii 10 metrii, iei picioru de pe acceleratie cu 50 de metrii inainte si nu apesi ambreiajul pana nu scade turatia la 800 - 1000. Daca vrei sa fi sadic cu adevarat, schimbi 3, 2 in aceeasi idee de frana de motor... Atata timp cat motorul e invartit de roti (si nu invers), calculatorul taie alimentarea.

Nu sunt cel mai experimentat de aici.. Sper sa intervina altcineva cu explicatii mai logice. :)

 

Cosmin

Link to comment
Share on other sites

Ideea nu e sa mergi cu ea in 1000 de ture... Deci cand accelerezi schimbi undeva la 2500 (cineva mi-a zis ca mototul de bmw e facut sa mearga turat, si daca aplici "tehnicile" astea de mers econom, cu schimbat in 2000 - 2500, o sa srici motorul... ). A doua, a 3-a, a 4-a, fara sa pierzi vremea :blink: Apoi te apropii de semafor. In loc sa franezi pe ultimii 10 metrii, iei picioru de pe acceleratie cu 50 de metrii inainte si nu apesi ambreiajul pana nu scade turatia la 800 - 1000. Daca vrei sa fi sadic cu adevarat, schimbi 3, 2 in aceeasi idee de frana de motor... Atata timp cat motorul e invartit de roti (si nu invers), calculatorul taie alimentarea.

Nu sunt cel mai experimentat de aici.. Sper sa intervina altcineva cu explicatii mai logice. :)

 

Cosmin

66699[/snapback]

 

 

Intr-adevar ar trebui ca cineva care cunoaste sa dea verdictul.Janea

Link to comment
Share on other sites

Fiecare masina are stilul ei,sa mai discutat pe aici,spre exemplu daca mergi cu un E34 535i si schimbi la 2500 rpm te-ai urcat pe toata lumea si ai luat toate radarele,ideea e ca e o limbutza de consum acolo si stai cu ochii pe ea sa fie cit mai jos,mergi in diferite stiluri si ea iti va arata ce si cum
Link to comment
Share on other sites

acum depinde si ce inseamna la tine condus economic. am si eu un 520 i si nu m-am gandit niciodata sa merg la consum.... Mergi pur si simplu de starea pe care o ai.. si motorul de 2.0 i nu e prea economic. Eu aici in oras unde stau i-mi ia 12 in oras.. si in bucuresti 16., si un motor de 2.0 l pe o masia de 1.6 tone nu poate sa fie economic.. trebuia sa i-ti iei un 520 d.
Link to comment
Share on other sites

si in bucuresti 16., si un motor de 2.0 l pe o masia de 1.6 tone nu poate sa fie economic.. trebuia sa i-ti iei un 520 d.

66808[/snapback]

Cam ciudat, la mers (un fel de stat pe loc) in Bucuresti nu ar trebui sa iti ia mai mult de 14 - 14.5 cel mult (in caz ca ploua de exemplu si uita toata lumea cum sa conduca). Si parca era 1500kg in talon.

Link to comment
Share on other sites

acum depinde si ce inseamna la tine condus economic. am si eu un 520 i si nu m-am gandit niciodata sa merg la consum.... Mergi pur si simplu de starea pe care o ai.. si motorul de 2.0 i nu e prea economic. Eu aici in oras unde stau i-mi ia 12 in oras.. si in bucuresti 16., si un motor de 2.0 l pe o masia de 1.6 tone nu poate sa fie economic.. trebuia sa i-ti iei un 520 d.

66808[/snapback]

 

 

Eu stiu de asta.Nici nu m-am gandit vreo data ca BMW face motoare economice(cu unele exceptii).BMW este o masina agresiva,sportiva - evident - ca si consumul va fi mare.Nu am ales diesel pentru ca nu sunt un adept al motoarelor pe diesel.Iubesc sa turez din cand in cand motorul.

Am deschis acest topic pentru a afla cum as putea face putina economie atunci cand nu ma grabesc nicaieri.De aceea am rugat pe oricine stie tehnici cu care as putea face condusul mai "econom" sa mi le spuna.

Yo!

Link to comment
Share on other sites

Fiecare masina are stilul ei,sa mai discutat pe aici,spre exemplu daca mergi cu un E34 535i si schimbi la 2500 rpm te-ai urcat pe toata lumea si ai luat toate radarele,ideea e ca e o limbutza de consum acolo si stai cu ochii pe ea sa fie cit mai jos,mergi in diferite stiluri si ea iti va arata  ce si cum

66758[/snapback]

 

 

 

La care limbutza te referi?

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Vad ca toata lumea are cutie manuala pe masina,asa ca eu sunt un pic off-topic. 520i-ul meu e automat si treaba cu schimbatul la 2000 sau la 2500 nu prea imi sta la indemana. Asa credeam la inceput. Acum, dupa ce am apucat sa o "simt" un pic, nu e chiar asa. Cutia asta e foarte adaptiva, asa ca schimba si ea dinamic, cam dupa cum ii dau pedala. In trafic schimba intr-un fel, noaptea la 2 schimba altfel. Daca ma grabesc serios, schimba si la 4000. Iar daca e pe "sport", schimba si la 5-6000. Si-atunci fuge grozav... Nu ma asteptam, sincer, sa fuga asa cu o automata. Bat suta teribil de repede. In regim "mixt" (adica juma' in trafic la ora unu, juma' noaptea dupa 12) cu o "forja", doua de control, imi ia maxim 13. Daca-i forja mai lunga. Altfel, 12. Da' sub 12 nu scade.

Ca sa mergi economic, talpa usoara, uiti de frane inutile si incerci s-o tii cat mai constant posibil. Pana in 130 kmph, consumul instantaneu e cam acelasi la orice viteza, daca o tii constant din pedala. Cum o accelerezi, sare spre 20... Ce sa-i faci, asa-i BMW-ul...

Link to comment
Share on other sites

Vad ca toata lumea are cutie manuala pe masina,asa ca eu sunt un pic off-topic. 520i-ul meu e automat si treaba cu schimbatul la 2000 sau la 2500 nu prea imi sta la indemana. Asa credeam la inceput. Acum, dupa ce am apucat sa o "simt" un pic, nu e chiar asa. Cutia asta e foarte adaptiva, asa ca schimba si ea dinamic, cam dupa cum ii dau pedala. In trafic schimba intr-un fel, noaptea la 2 schimba altfel. Daca ma grabesc serios, schimba si la 4000. Iar daca e pe "sport", schimba si la 5-6000. Si-atunci fuge grozav... Nu ma asteptam, sincer, sa fuga asa cu o automata. Bat suta teribil de repede. In regim "mixt" (adica juma' in trafic la ora unu, juma' noaptea dupa 12) cu o "forja", doua de control, imi ia maxim 13. Daca-i forja mai lunga.  Altfel, 12. Da' sub 12 nu scade.

Ca sa mergi economic, talpa usoara, uiti de frane inutile si incerci s-o tii cat mai constant posibil. Pana in 130 kmph, consumul instantaneu e cam acelasi la orice viteza, daca o tii constant din pedala. Cum o accelerezi, sare spre 20... Ce sa-i faci, asa-i BMW-ul...

67150[/snapback]

 

Cutia automata "consuma" mai mult,asta e un lucru stiut.Eu sunt adeptul cutiilor manuale.Pentru ca sunt pentru condusul sportiv,si,in cazul topic-ului si pentru un condus econom.Apropo de cutiile automate(steptronic,etc),am vazut odata la televizor un 330i cu una din ele,dar mult mai avansata,era super.Pun pariu ca si pretul era pe masura,na mai tin minte.Dar ce pot sa fac eu.Ma multumesc cu 520-le meu si dau "forsaj". :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.