Jump to content

Dura Lube-merita sau nu


alex230ro

Folositi/recomandati un aditiv de ulei?  

419 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ma gandesc eu ca acel GOLD este pentru un anumit fel de masini si anume unele trecute de prima tinerete , deci poate ca nu ar trebui sa iei chiar lege ce spun ei . Eu in traficul din Bucuresti 70% si cel de afara 30% , cum merg eu , nu as lasa nici un ulei mai mult de 15.000 km , indiferent cat de bun ar fi , dar voi cu BMW-uri stiti mai bine .

Daca tt te interesezi , cel putin poate explici sau cel putin citezi mai multe , sa incerce sa inteleaga si altii cum se intampla acele imbunatatiri in comportamentul motorului , desi e foarte adevarat ca asa explicat suna mai bine , poate rad mai multi si prinde gluma mai bine , dar cum caterinca putem face cu totii , hai sa fim ontopic !

 

Am asistat la o demonstratie anul trecut la 4tuning days la standul reprezentatei Metabond si au prezentat cum acesti aditivi ajuta si scad frecarea dintre corpuri . Cum au demonstrat asta , ce stand de proba au folosit , ce materiale de test si altele ... pot fi intotdeauna controversate , cert este ca eu am vrut sa incerc produsul lor si eu personal sunt multumit .

Explicatia lor este ca , scazand frecarea si uzura din interiorul motorului , la toate piesele aflate in miscare / contact , se mareste astfel randamentul motorului , deci puterea in loc sa se piarda in frecarile interne ( o mica parte ) , ea este folosita acolo unde trebuie si anume la propulsia/tractiunea masinii , astfel scazand putin si consumul motorului .

Alte explicatii si "fenomene paranormale" puteti citi pe net , pe site-ul lor si pe alte site-uri .

 

sau in posturile tale! credeam ca daca nu esti posesorul uneui bmw nu te voi intalni si aici dar vad ca esti ca rugina-apari acolo unde nici nu te astepti.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 352
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dan pe acel forum , respectivul care facuse reclama NU a pus preturi sau alte informatii , ceea ce contravine regulilor forumului , iar postul meu se referea la topicul lui , nu la produsul in sine . Intre timp m-am informat , am testat unul din produse , iar concluziile le-am scris si aici .
Link to comment
Share on other sites

Mai era un test interesant.Se scurge uleiul si se parcurge cu masina 50-60km, bineinteles motorul fiind pregatit inainte cu DL.

Vad ca si Gold Metabond permite functionarea motorului pe distanta de 50km.Pe langa asta am observat ca ofera si 21.000euro drept garantie, daca se intampla ceva.

Bine, pana la pus mana pe bani cred ca e cale lunga.

Pana la urma tot varianta mea cred ca se va confirma, fuziunea dintre DL si Metabond.

Link to comment
Share on other sites

<_< Nu stiu de unde zvonul ca ar fuziona ... dar cine stie , peste cativa zeci de ani , poate motoarele vor fi capsulate si sigilate , toate consumabilele vor tine vre-o 100.000 km si la sfarsitul acestei perioade se schimba tot motorul . Ieri seara citisem la un co-forumist care avea cutie automata ca dupa 200.000 km , cutia ar trebui schimbata cu totul ... ca tot acolo ajunge daca se apuca sa o repare .
Link to comment
Share on other sites

Am bagat odata duralube intr-o Dacie 1300 din 75 .prima mea masina <_< . Era cam terminata saraca. A mai mers vreo 20 de k km pana si-a dat duhul, cand am segmentat-o, set motor schimbat, cam tot ce se putea schimba la un motor. Totusi pornea greu a dracu cu ulei normal de dacie si am inceput sa bag 5w-30 sintetic in ea ..:) pornea lejer si nu manca foarte mult, totusi cam tacanea, dar fiind iarna treaba cu pornitul era esentiala. Si cat am folosit-o apoi, numai dinala bagam. Radeau aia de la magazine de mine cand ma vedeau cu harbul ala de masina si ce ulei cumparam..

Aveam un prieten care spunea ca la fiecare schimb dublam valoarea masinii .

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Ăn cazul celor mai multe autoturisme, 60% din energia produsa de combustibil se pierdein motor prin frecariin rulmenti, camasi, pistoane, axe cu came, supape,in angrenaje la pinioane, la roti dintate si suprafetelor acestora, la axe, etc. din cauza frecarii aerodinamice din galerii, racirii si gazelor eliminate.

60% pierduta prin frecare? Cum ramane cu caldura care se pierde? Strike 1 :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Four-stroke_c...#Energy_Balance

 

Edit: si daca scade aceasta frecare cu 50% => ca o sa ai mai nou pierderi de 30% => randament de 70% (40+30) => un consum aproape la jumate. Oh yeah! <_<

 

Si daca tot e asa de bun... de ce nu au licentiat toate companiile care produc uleiuri tehnologia lor si sa o foloseasca?

Edited by Mihai Viteazul
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Si asta ar insemna ca tu , restul vietii nu vei mai folosit vre-un aditiv ca ai avut acea neplacere . Poate nu era ok firma / produsul , poate nu a fost benzina ok , poate nu ai calculat bine consumul , poate nu ai respectat indicatiile ...

 

Mie niciodata nu mi-a consumat mai mult cu aditiv bagat in benzina !

Aditivii pt benzina sunt de mai multe feluri :

1. tratamente ;

2. aditivi de curatare;

3. aditivi contra apei / mizeriei in rezervor ;

 

- primele 2 fac masina sa mearga simtitor mai bine , la ultimul in schimb ai impresia ca trage mai greu , asta pt ca isi face treaba si obliga motorul sa consume si apa diluata si mizeriile care altfel ti-ar ramane in rezervor , pe traseu sau mai rau chiar poate infundand vre-un injector sau alte componente ale sistemului de alimentare .

 

- nu fac reclama la prostii , dar asta este parerea mea !

Link to comment
Share on other sites

Aditivii pt benzina sunt de mai multe feluri :

1. tratamente ;

De ce nu dezvolti si partea cu tratamentele? Si astea pot fi de mai multe feluri :

1. tratamente cu namol

2. frectii la un picior de lemn

Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca se gandeste la cresterea vascozitatii uleiului care astfel nu mai asigura suficient de bine ungerea pe suprafetele care au jocuri mici, cum ar fi axul de la turbina care are un joc foarte mic.
Link to comment
Share on other sites

Pai din cate am vazut eu DL nu e foarte vascos dar nici subtire ca un ulei 5w-40 nu e, Metabond are vre-o trei variante de tratamente: 1- pt masini cu motoare "noi" pana in 100000km, 2. pr masini cu motoare peste 100.000 km 3. pr masini care consuma ulei acesta din urma e mai gros dar practic e conecput pt motoare in care jocurile deja si-au facut aparitia iar interstitiile s-au marit.

 

Pe langa tratamentul de motor la Metabond se produc acele tratamente pt combustibil din cate mi-a povestit cineva care lucreaza la o firma si a utilizat 2 masini identice Metabondul pt motorina e bun. A facut teste pe 2 Logan-uri 1.5 dci, a pus intr-un Logan tot timpul tratamentul de combustibil si in celalat nu a pus. Totul s-a comportat normal nici o masina nu a avut probleme dar dupa iesirea din garantie la vre-o cateva luni Logan-ului netratat i s-ar fi stricat pompa de inalta presiune. Reparatia la reprezentanta a fost peste "piperata" a trebuit sa schimbe si inj`ectoatrele a ajuns la 2000 de Euro. Defectiunea s-a la aprox. 100.000 km. Celalalt Logan are undeva la 160.000 km si nu a patit nimic pana acum.

 

Eu stiam faptul ca la Logan diesel mai ales cele din primele serii este o problema cu pompa si injectoarele care datorita materialului slab folosit se uzeaza in timpul functionarii, practic materialul se "aschiaza" prin frecarea intre piese si rezulta o pilitura de fier care infunda orificiile injectoarelor, aceasta mi-a aratat-o un ing. de la o reprezentanta Dacia.

 

Tinand cont ca motorina Euro 5 este mult mai "subtire" (mai putin sulf) rolul care il indeplinea motorina in ungerea elementelor in miscare a scazut, practic elementele pompei de injectie sunt solicitate prin frecare mai mult, nu s-ar merita mai ales pentru cei cu motoare Euro 3 si euro 4 folosirea unui astfel de aditiv?

Link to comment
Share on other sites

<_< doar asta m-a facut sa nu bag tratament de motorina pana acum :)

 

Off-topic: Tu alimentezi Luk oil? La Lukoil eu am alimentat un piln din Ucraina la un Passat diesel pomepe duse, deh era motorina la juma de pret ca-n tara si imi tremura motorul la 100 km/h de ziceam ca sunt cu cu tractor U450, am crezut ca nu mai ajung in tara, am scapat fara nimc stricat la masina desi nu credeam. De atunci evit in tara sa mai pun de la ei desi la noi nu s-a plans nimeni de ei. Ce inseamna imaginea.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Eu stiam faptul ca la Logan diesel mai ales cele din primele serii este o problema cu pompa si injectoarele care datorita materialului slab folosit se uzeaza in timpul functionarii, practic materialul se "aschiaza" prin frecarea intre piese si rezulta o pilitura de fier care infunda orificiile injectoarelor, aceasta mi-a aratat-o un ing. de la o reprezentanta Dacia.

 

Tinand cont ca motorina Euro 5 este mult mai "subtire" (mai putin sulf) rolul care il indeplinea motorina in ungerea elementelor in miscare a scazut, practic elementele pompei de injectie sunt solicitate prin frecare mai mult, nu s-ar merita mai ales pentru cei cu motoare Euro 3 si euro 4 folosirea unui astfel de aditiv?

 

Daca ar exista frecare la modul cum spui tu, pompa ar rezista cateva minute. <_<

Tolerantele la generatiile noi de diesel sunt extrem de mici, un aditiv nu poate decat sa mareasca uzura componentelor.

Ma rog, ce este drept nu sunt inginer la Dacia. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.