Jump to content

Dura Lube-merita sau nu


alex230ro

Folositi/recomandati un aditiv de ulei?  

419 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 352
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

CASTROL - asa cum spunea un cunoscator este "Rolls-Royce"-ul uleiurilor :) .

Simpla asociere m-a facut sa folosesc de citiva ani numai aceste uleiuri si personal am ramas uimit de calitatea lor. Pretul poate fi o frina dar aceste uleiuri se pot schimba mai rar actual la unele motoare la 30k Km si schimbarea mai rara inseamna economie.

 

Este recomandat de fabricantul masinilor noastre pina si pe capacul de ulei al motorului si asta ca sa fie siguri ca produsul lor motorul BMW beneficiaza de cel mai bun ulei :) .

Din cite sitiu Castrol a fost cumparat de giganticul BP sa aibe si ei o divizie Premium :blink: - se impune la la o casa mare - si englezii nu risipesc banii.

 

Deci putem vizita cu incredere site-ul http://www.castrol.com unde cunoscatorii sigur mai afla cite ceva nou. :)

Aici daca insisti gasesti si o recomandare facuta pentru motorul fiecarei masini in parte.

 

Acum putem cumpara uleiuri Castrol din mai multe surse si in Ro si este bine pentru noi ca utilizatori au mai scazut preturile datorita concurentei.

 

Aceste uleiuri, daca le folositi sigur nu au nevoie de aditivi, acestia pot strica echilibrul aproape perfect al acestor uleiuri.

 

Sunt si uleiuri carora aditivii gen Dura Lube chiar le fac bine si eu am folosit acest produs acum citiva ani.

Link to comment
Share on other sites

CASTROL - asa cum spunea un cunoscator este "Rolls-Royce"-ul uleiurilor :) .

Simpla asociere m-a facut sa folosesc de citiva ani numai aceste uleiuri si personal am ramas uimit de calitatea lor. Pretul poate fi o frina dar aceste uleiuri se pot schimba mai rar actual la unele motoare la 30k Km si schimbarea mai rara inseamna economie.

 

Este recomandat de fabricantul masinilor noastre pina si pe capacul de ulei al motorului si asta ca sa fie siguri ca produsul lor motorul BMW beneficiaza de cel mai bun ulei :) .

Din cite sitiu Castrol a fost cumparat de giganticul BP sa aibe si ei o divizie Premium :blink: - se impune la la o casa mare - si englezii nu risipesc banii.

 

Deci putem vizita cu incredere site-ul http://www.castrol.com unde cunoscatorii sigur mai afla cite ceva nou. :)

Aici daca insisti gasesti si o recomandare facuta pentru motorul fiecarei masini in parte.

 

Acum putem cumpara uleiuri Castrol din mai multe surse si in Ro si este bine pentru noi ca utilizatori au mai scazut preturile datorita concurentei.

 

Aceste uleiuri, daca le folositi sigur nu au nevoie de aditivi, acestia pot strica echilibrul aproape perfect al acestor uleiuri.

 

Sunt si uleiuri carora aditivii gen Dura Lube chiar le fac bine si eu am folosit acest produs acum citiva ani.

 

Lucrezi la Castrol? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

am bagat in mercedes dura lube si i-am facut motorul praf in 15 000km. noroc ca l-am vanut la niste tigani care ... ma rog asa le place lor :twoup:

 

si bavaria are dreptate, steptronicurile de la bmw cad foarte rar si in circumstante dubioase sau la km multi fara schimb ulei si garnituri. hai sa zicem ca uleiul nu trebuie schimbat ca e sanki lifetime dar sigur trebuie schimbate garniturile alea de jos de la cutie ca sunt din cauciuc si cu totii stim ce pateste cauciucul in timp.

Edited by Roland
Link to comment
Share on other sites

Sunt si uleiuri carora aditivii gen Dura Lube chiar le fac bine si eu am folosit acest produs acum citiva ani.

 

Cred ca nu am fost clar si Trebuie sa completez: nu am folosit la motoare sau cutii de viteze de BMW nici un fel de aditiv ci doar uleiul recomandat de fabricant.

Link to comment
Share on other sites

Sunt si uleiuri carora aditivii gen Dura Lube chiar le fac bine si eu am folosit acest produs acum citiva ani.

 

Cred ca nu am fost clar si Trebuie sa completez: nu am folosit la motoare sau cutii de viteze de BMW nici un fel de aditiv ci doar uleiul recomandat de fabricant.

 

Ciudat lucru, la unele cutii automate, diferentiale, BMW-ul recomanda aditivi. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Lucrezi "la Dura Lube"?

 

Nu, lucrez la McDonalds.

Am spus ca BMW recomanda aditivi, nu Dura Lube in mod special.

 

 

Am vazut ca nu recomanda :twoup: Am facut doar un comentariu rautacios asa cum a facut el la postul lui nene.

 

Nu este nici un comentariu rautacios.BMW-ul chiar recomanda in anumite cazuri aditivi, nu vad unde este rautatea :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Legat de folosirea aditivilor - o experienta.

 

Intr-anumite cazuri, fabricantii, recomanda folosirea aditivilor, dar!!!, ei au in spate experienta si teste foarte multe (nu mai vorbesc de nemti care sunt in top de cel putin un secol). Daca ai cunostinte si experienta poti incerca sa vii cu imbunatatiri. Totul se poate imbunatati dar, trebuie sa fii foarte bun si tot nu este suficient - trebuie si dotarea materiala specifica (teste, experiente, incercari etc...) = bani multi ...

 

Vreau sa va impartasesc o experienta pe care am avut-o prin anii '80 cu prima mea masina legata de folosirea unui aditiv.

 

Am facut rost, printr-o intimplare, de un lubrifiant solid exceptional anume Bisulfura de Molibden - MoS2. Lucrez intr-un domeniu f. tehnic, stiam ce inseamna MOS2, o intilnisem in fel si fel de produse dar nu o aveam ca atare.

De data asta o aveam chiar sub forma naturala: este o pulbere neagra cu tenta albastruie cu proprietati absolut exceptionale de ungere. (Din cite stiu rusii care au 20% din tot pamintul printre multe altele extrag si MOS2).

Daca te murdaresti pe miini de ea greu mai scapi - grafitul, lubrifiant solid si el, este nimic fata de MOS2. Are aplicatii aerospatiale si se pare ca este inca cel mai bun material antifrictiune descoperit vreodata. Unsorile, uleiurile si ale materiale lubrifiante care contin MOS2 sunt totdeauna printre produsele premium.

 

Ce am patit.

Trebuia sa schimb uleiul la cutia de viteze si ce m-am gindit eu, sa adaug foarte, foarte putina pulbere de MOS2 in cei aproape 2 litri de ulei T80EP2 (T - transmisii, 80 - viscozitatea, EP - extrema presiune). Am pus in cei 2 litri de ulei cu o scobitoare folosita pe post de spatula (scobitoare plata) cred ca de 3 ori cu scobitoarea pulbere de MOS2, o cantitate deci infirma (pentru mine!).

Am pus asa de putin ca m-am gindit sa nu scad prea mult coeficientul de frecare ca atunci nu ar mai functiona sincroanele in cutia de viteza. Acestea au nevoie si de ceva frecare ca sa egalizeze turatia rotilor dintate astfel incit sa poti schimba vitezele usor la miscarea manetei. Ele sunt ca niste mici ambreiaje si mi-era frica sa nu scad prea mult frecarea lor.

 

Dupa adaugarea uleiului cu MOS2: in oras masina mergea foarte bine, cutia de viteze nu avea zgomot era perfecta. Am crezut ca am nimerit proportia.

Dupa citava vreme am avut un drum peste Dealul Negru. Imi placea acel drum cu serpentine, trebuia sa schimbi vitezele artistic sa poti folosi asa cum trebuie cuplul motor sa acccelerezi sa depasesti, frina de motor etc...

Din Bucuresti pina acolo s-a incalzit bine si cutia de viteze si cind am avut nevoie sa schimb rapid vitezele nu mai puteam. Cutia era ca si blocata nu mai intra in nici o viteza dar nu facea nici un zgomot. Am inceput sa lucrez cu dublu ambreiaj si am scos-o la capat, am reusit sa schimb vitezele dar nu mai era ca mai inainte, schimbatorul mergea greu si trebuia sa imping cu ceva forta in maneta sa se schimbe vitezele.

Dupa ce se racea motorul si cutia, vitezele se schimbau foarte bine.

 

Mi-am dat seama ca este de la cele 3 scobitori de MOS2 adaugate in ulei. La caldura scadea mult si viscozitatea uleiului din CV la care se adauga scaderea drastica a frecarii datorata particulelor de MOS2 care intrau efectiv in contact cu metalul sincroanelor. Imi era clar ca nu s-a stricat nimic in CV, pinioanele, rulmentii si sincronizatoarele erau unse prea bine cu cel mai bun aditiv solid antifrictiune - MOS2.

 

Cind am ajuns acasa, am schimbat uleiul din CV, fenomenul s-a ameliorat, am inceput sa schimb mai bine vitezele cind se incalzea CV. Dar nu m-am oprit aici, am mai schimbat si a treia oara uleiul din CV si totul a revenit la normal.

 

Am tinut sa impartasesc aceasta experienta din 2 motive:

- sa arat calitatile exceptionale ale bisulfurii de molibden - MOS2.

- cum se cistiga uneori experienta - am avut noroc, n-am stricat nimic dar in loc de un schimb de ulei la CV am facut trei!

 

Altii n-au fost asa de norocosi, au avut initiativa sa puna MOS2 in uleiul de motor si am inteles ca au pus cam mult sa unga bine!!!. Ce s-a intimplat: pulberea de MOS2 (care nu arde si nu dispare) s-a adunat intre suprafelele dintre segmenti si piston si s-au blocat segmentii, a aparut un consum exagerat de ulei cu toate consecintele.

 

Uneori aditivii nu se recomanda: absolut de loc.

Sunt motoare de avion cu piston care in perioada rodajului (primele 50 de ore) folosesc "straight mineral oil" ulei mineral fara nici un fel de aditiv obtinut doar din petrol. Acesta permite o rodare a suprafetelor de contact mai ales intre segmenti si cilindru. Dupa acest rodaj se trece pe ulei aditivat. Daca motorul foloseste ulei aditivat, nu se rodeaza suprafetele dintre segmenti si cilindri - suprafata de contact dintre segmenti si cilindri este foarte mica pistoanele se supraincalzesc si apar gripaje. Este o intreaga teorie legata de acest rodaj la aceste motoare foarte solicitate mecanic si termic (se racesc cu aer).

 

Deci exista fel si fel de situatii tehnice care impun sau nu folosirea aditivilor.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

da..asa este.

MOS2 la peste 1200 grade celsius se descompune chimic si arde.

praful acesta (de molibdenit) se amesteca intr-o proportie f mica de cca.0.5%-maxim 0.9-1 % cu uleiul !!mineral!!

{un ulei sintetic poate fi aditivat deja cu pulbere molibdenit}.

Un amestec de ulei mineral cu MOS2 reprezinta un super lubrifiant care poate asigura o ungere pana undeva dc nu ma insel, in jurul temp de 800-100grade.(temp in varfete ...nu continuu).

 

Fiind un praf de roca terestra se imparte in ulei in particule extrem de mici, particule care stau in suspensie in ulei si care in aderenta cu metalul retin ulei pe aceste suprafete metalice....considerent pt care pe suprafata metalica respectiva va ramane ulei indiferent daca este rece ori calda.

Atentie insa: daca nu se respecta proportia...suprafetele se ancraseaza cu pulberea de molibdenit si...in cazul angrenajelor..se blocheaza ori...in cazul motorului....se inbacsesc segmentii si de aici D-zeu cu mila.

Moleculele (legaturile de molecule) din compozitia molibdenitului rezista la o presiune f mare pana sa se 'sparga'; au aderenta mare pe metale, trec prin hartia filtrului de ulei datorita dimensiunilor extrem de mici si rezista la temperaturi mari..isi pier proprietatile (legatua moleculara se slabeste) la o temperatura de peste 4-500 grade Celsius si o presiune mare.

 

Ganditiva ca acest praf arata ca un praf de grafit.

 

P.S. mai de mult am studiat lucrul asta si am facut proba....pe o Dacia Nova gti de raliu...foloseam doar ulei mineral (neaditivat ) in amestec co MOS2...restul este secret.

 

exista in ziua de azi Aditiv de motor ce contine asa ceva..Liquy Molly..insa bisulfura este intr-o cantitate f f mica in acest produs i nu face fata asa cum ar trebui solicitarilor. practic Liquy molly asta este un amestec de uleiuri minerale multigrad cu f putin MOS2 (sa tinem cont si cat molibdenit ramane pe fudul recipientului la turnare daca nu se agita cutia)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu stiu daca s-a postat sau daca mai are rost sa postez articolul asta: www.opieoils.co.uk/pdfs/A-WORD-OF-CAUTION-ON-ADDITIVES.doc

Pe scurt, s-au luat trei masini identice si in doua s-au pus aditivi. Dupa 7000km de rulat in conditii IDENTICE s-au pus pe dyno si s-au verificat - mici diferente. Dupa inca 3 luni nu mai exista nici o diferenta intre ele.

Un alt test pe care nu-l mai gasesc implica doua masini identice, tot la americani facut, cu motoare noi. S-au rodat motoarele, s-a schimbat uleiul, intr-unul din motoare s-a pus si aditiv. Dupa ce s-a mai mers cam 2-4000km (spun din memorie) s-a scos uleiul din ambele si le-au trimis in trafic. Ambele masini au picat dupa cca 15 (plus minus ceva) minute de mers din semafor in semafor. Deci nici o imbunatatire sau inrautatire.

Eu consider ca sunt bani aruncati si mai bine schimbi mai des uleiul si pui ceva de calitate.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca se merita sa pui aditivi si alte chestii in motor, cutie, sau mai stiu eu pe unde. BMW e totusi o marca premium de masini si daca erau aditivii buni de ceva zic eu ca puneau ei in motoare aditivii respectivi, ziceau ma uite cu dura lube motorul nu suporta asa o uzura. Cred ca era la fel ca si cu pneurile run flat, acum le gasesti pe masinile de serie , dar dura lube a aparut de nustiu cati ani si nici un producator nu a pus in motoare sau nu a recomandat asa ceva. Eu cred ca daca faci reviziile la timp , folosesti un ulei bun, e mult mai bine decat sa bagi nu stiu cate prostii in motor.
Link to comment
Share on other sites

Pentru cei ce se mai gandesc in continuare la Dura Lube, Federal Trade Commission de la americani i-a dat in judecata pe cei de la Dura Lube pentru afirmatii nefondate in reclamele lor:

http://neptune.spacebears.com/cars/legal/durcomp.html

http://www.ftc.gov/opa/1999/05/duralub2.shtm

 

In concluzie, nu mai apelati la "minuni" din astea tehnologice...nu prea exista, uleiurile de motor vin deja cu aditivii si detergentii cei mai buni pentru scopul uleiului. Puneti ce e recomandat de producator si nu o sa aveti probleme.

 

/EDIT: din pacate stiu si mecanici care au vazut ei reclame la TV si acum recomanda cu mana pe inima sa pui dura lube ca au vazut ei cum ajuta motorul..la varu...la fratele...la omu din coltu blocului...

Edited by at_b
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Nu se pun aditivi de nici un fel nici in motor nici in rezervor, parca citisem si pe undeva prin cartea tehnica ca nu ai voie sa pui, nu stiu de tratamentul acela care se face inainte de schimbul uleiului oricum nu cred ca se merita.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.