Jump to content

Dura Lube-merita sau nu


alex230ro

Folositi/recomandati un aditiv de ulei?  

419 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

1. Am folosit tratamente la o Dacie papuc cu motor 1.6 cu injectie din 2001 (sau mai bine zis perfuzie : ) ) masina a fost "tratata" la vre-o 15000km cu Metabond dupa care la un alt schimb de ulei am pus pe la 50.000 km un Duralube. Am mai repetat operatiunea pe la 100.000km. Acum masina are in jur de 130.000 km. Sa instalat GPL pe masina la 70.000 km. Uleiul folosit pana la ultimul schimb a fost 15w-40 Aral si ultima data am trecut pe Castrol dar cu 20W-40 pt ca aveam impresia ca "ciupeste" un pic de ulei. Una peste alta cei 130.000 de km facuti de un motor de Dacie fara nici un fel de interventie la motor ma incanta, caroseria poti sa o strapungi cu degetul de ruginita ce e in unele locuri dar motorul in afara de ceva reglaje la culbutori nu a avut nici o problema, asta incluzand si sistemul de injectie care s-a comportat admirabil. Ar mai fi de spus ca masina este pe firma si si-a schimbat soferii ca pe ciorapi, deci nu a menajat-o nimeni, iar majoritatea kilometrilor s-au facut in oras.

 

In concluzie la Dacie mi-a placut cum s-a comportat dar pentru asta nu stiu cine e responsabil, Uleiul de calitate (Aral), Metabond-ul sau Duralube.

 

2. La un Passat din 2001 cu motor 1,9 TDI de 100 CP am pus un flacon pe la 130.000km pt. ca consuma ulei ceva mai bine de 1 litru intre schimburi (cam 12.000km), situatia nu s-a ameliorat cu absolut nimic dupa DuraLube dar masina a ajus la 200.000km fara nici o interventie, la un test am aflat ca masina ar avea de fapt mai multi km decat erau pe bord, atunci mi-am dat seama de ce consuma motorul uleiul. Cert e ca am vazut la VW motoare la 250.000km sau 350.000km care au mers fara sa fie menajate sau facute schimburile la timp si nu au probleme.

 

In cazul asta nu mi s-a parut decat un fel de frectie la piciorul de lemn.

 

3. La 2 Mercedes- uri unul 1.7CDI se la 50.000 km la 120.000 km unul 2.2CDI 150.000-240.000 km am folosit doar ulei Castrol Magnatec cu specificatii 5w sau 10w-40 masinile se comporta exemplar se incapataneaza sa nu consume ulei prea mult si nu scot fum peste limita. Schimb facut la 15.000km - producatorul recomanda schimbul la 22.000km. Nu voi pune nici un aditiv.

 

4. Passat 1.9 TDI 130 CP Castrol 0w-30 long life - de la 140.000 -210.000km masina merge brici nu "papa' ulei decat f. putin intre schimburi la 15.000km desi uleiul ar merge 30.000km. NU VOI FOLOSI ADITIV.

 

5. La BMW o sa schimb uleiul probabil un 5w-30 original BMW fara sa pun aditiv.

 

 

Din auzite si recomandate de la diversi amici si mecanici Duralube pus in motor nu face nimic rau.....

 

Metabond-ul au in schimb pe langa tratamentul de motor, cateva spray-uri degripante si vaselina tot in recipient spray care e foarte utila pt. balamale la portiera sau diverse locuri greu accesibile.

 

In definitiv fiecare face ce ii dicteaza constiinta si adaptat situatiei.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 352
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, deci inainte sa schimb uleiul si sa pun duralube mecanicul s-a uitat la masina si mi-a spus sa tacanitul nu este de la tacheti asa cum credeam eu, si este de la injectoare din cauza benzinei proaste de la noi.......insa tot am schimbat uleiul si am pus si duralube deoarece mecanicul m-a sfatuit sa fac chestia asta.Intr-adevar tacanitul s-a auzit si dupa schimbul de ulei si m-am convins ca se aude de la injectoare. Am facut plinul si am bagat un curatitor de injectaore in benzina si a disparut tacanitul......... Mi-a spus ca o masina la 300.000 de km un duralube este foarte indicat ........Uleiul pe care la-m avut inainte in masina era un Castrol magnatec 10w 40 care la 6500 de km isi pierduse toate proprietatile si era deja prea subtire.......pe viitor cred ca voi schimba uleiul la maxim 7000 de km deoarece este o masina veche.....
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

@Bavaria , ce te miri, mie la AB, pe vremea cand aveam E34, mi-au recomandat sa pun 50 de grame de pilitura de fier in ulei, asta urmand sa curete anumite depuneri din motor.

 

Intr-adevar, am constatat dupa vreo 50 de km ca zgomotul disparuse si nu se mai ineca la relanti.

 

DuraLube era optional, eu nu am mai pus ca am vandut masina... noul proprietar si acum ma pomeneste <_<

Link to comment
Share on other sites

si am pus si duralube deoarece mecanicul m-a sfatuit sa fac chestia asta.Mi-a spus ca o masina la 300.000 de km un duralube este foarte indicat

 

 

Unde repari masina?Ce service?

 

 

 

in Service-ul unde lucrez....nu este un service autorizat bmw..este autorizat renault......insa mecanicul are la vreo 50 de ani si a lucrat prin foarte multe locuri,,,inclusiv la bmw si in germania la productie auto.....pana acum cand am avut probleme mi-a spus ce piesa este stricata fara greseala si fara sa ma puna sa cumpar piese aiurea si sa nu fie problema din ele.....in concluzie am incredere deplina in el <_<

Edited by zeky
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
@Bavaria , ce te miri, mie la AB, pe vremea cand aveam E34, mi-au recomandat sa pun 50 de grame de pilitura de fier in ulei, asta urmand sa curete anumite depuneri din motor.

 

Asta e pe bune? <_<

 

sigur, de atunci, la fiecare schimb de ulei pun si 50 grame pilitura de fier, mult mai eficient decat "engine flush" :)

Link to comment
Share on other sites

@Bavaria , ce te miri, mie la AB, pe vremea cand aveam E34, mi-au recomandat sa pun 50 de grame de pilitura de fier in ulei, asta urmand sa curete anumite depuneri din motor.

 

Asta e pe bune? <_<

 

sigur, de atunci, la fiecare schimb de ulei pun si 50 grame pilitura de fier, mult mai eficient decat "engine flush" :)

 

Te-am intrebat deoarece eu stiam de 100 de grame.

50 de grame era pentru motoarele in 4 si tu stiu ca ai avut M20, care este in 6 cilindri.

Link to comment
Share on other sites

[.....in conlcuzie am incredere deplina in el :)

 

Asta este cel mai important lucur, sa ai incredere in cel care te sfatuieste.Restul nu mai conteaza, in definitiv se gasesc si motoare sh daca ceva nu este ok.

 

 

 

asa e, ai dreptate ca se gasesc motoare la cateva sute de euro insa prefer sa il repar pe al meu cu piese noi decat sa iau unul care nu stiu ce probleme are......sper sa nu am probleme pana la urma grave ca sa fiu nevoit sa schimb motorul.....oricum stiu ca nu esti de acord cu ceea cea am facut insa am mers pe mana mecanicului....sa vedem ce iese pe viitor <_<

 

 

 

si mi-a mai spus o chestie....ca i-am spus ceea ce am citit pe forum si ca foarte multi nu sunt de acord cu duralube deoarece si-ai stricat motoarele...si mi-a zis ca daca cei care au bagat duralube l-au amestecat cu un ulei de 15w sau mai gros este normal sa fie probleme deoarece in combinatie cu daralube s-a ingrosat prea mult uleiul si nu a mai patruns bine pe unde trebuia si daia s-au stricat masinile.....(asta fiind o varianta)......el are o corsa din 2003 pe care a luat-o noua iar la 50.000 de km a pus duralube in motor si acum are cam 100.000 de km si totul este ok

Edited by zeky
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

@Bavaria: Nu, eu aveam M53. <_<

 

Stiu ce zici, dar s-a renuntat pt M20 din cauza aliajului sarac in sodiu. De obicei se punea sare amara sau nichel filamentat (dar asta e greu de gasit). Stii si tu ca nu poti folosi cloruri de sodiu decat pt anumiti compusi derivati din sodiu.

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

@Bavaria: Nu, eu aveam M53. <_<

 

Stiu ce zici, dar s-a renuntat pt M20 din cauza aliajului sarac in sodiu. De obicei se punea sare amara sau nichel filamentat (dar asta e greu de gasit). Stii si tu ca nu poti folosi cloruri de sodiu decat pt anumiti compusi derivati din sodiu.

 

 

Da, M5, ai dreptate.Stiu astia de la Bavaria ce stiu, ca sigur au acces la cele mai noi descoperiri de la BMW.

Probabil 100g era prea mult.

La M-ul asta de il ai acum banuiesc ca ai aflat ca trebuie folosit numai pilitura din Al, deoarece altfel se strica aliajul care este depus pe interiorul blocului motor.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
@Bavaria: Nu, eu aveam M53. <_<

 

Stiu ce zici, dar s-a renuntat pt M20 din cauza aliajului sarac in sodiu. De obicei se punea sare amara sau nichel filamentat (dar asta e greu de gasit). Stii si tu ca nu poti folosi cloruri de sodiu decat pt anumiti compusi derivati din sodiu.

 

 

Da, M5, ai dreptate.Stiu astia de la Bavaria ce stiu, ca sigur au acces la cele mai noi descoperiri de la BMW.

Probabil 100g era prea mult.

La M-ul asta de il ai acum banuiesc ca ai aflat ca trebuie folosit numai pilitura din Al, deoarece altfel se strica aliajul care este depus pe interiorul blocului motor.

 

Ai dreptate, la M se pun 150 de gr pilitura efervescenta de Aluminiu si intotdeauna se face rodaj apoi 300 de kilometri cu benzina imbogatita cu nichelina, asta o cumperi tot de la Bavaria, altfel pistoanele nu capata viteza optima de frectie si interventia devine inutila...

Link to comment
Share on other sites

post-176-1239398209.gif

 

 

hai ca devine interesant topicul asta!

vezi.. omul cat traieste invata <_<

 

LOL

 

 

si eu la M54 ar trebui sa pun niste pilitura la schimb? ce fel.. Al sau Fe. stiu ca blocul motor e din aliaj de Al

da' are ceva daca adaug dupa ~1500 km de la schimb?... ca deja l-am facut

Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

post-176-1239398209.gif

 

 

hai ca devine interesant topicul asta!

vezi.. omul cat traieste invata <_<

 

LOL

 

 

si eu la M54 ar trebui sa pun niste pilitura la schimb? ce fel.. Al sau Fe. stiu ca blocul motor e din aliaj de Al

da' are ceva daca adaug dupa ~1500 km de la schimb?... ca deja l-am facut

 

Pai tu ai destule probleme cu ASC-ul ala hibrid. :)

Nu poti pune pilitura inainte de Dura-Lube.Incepe cu un flacon de Dura-Lube si la urmatorul schimb ii dai la cap si cu pilitura.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
post-176-1239398209.gif

 

 

hai ca devine interesant topicul asta!

vezi.. omul cat traieste invata <_<

 

LOL

 

 

si eu la M54 ar trebui sa pun niste pilitura la schimb? ce fel.. Al sau Fe. stiu ca blocul motor e din aliaj de Al

da' are ceva daca adaug dupa ~1500 km de la schimb?... ca deja l-am facut

 

Pt M54, se pune Rb adica Riboniu, preferabil in suspensie organica...dar asta este foarte scump si nu se importa in Europa de Est.

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

post-176-1239398209.gif

 

 

hai ca devine interesant topicul asta!

vezi.. omul cat traieste invata <_<

 

LOL

 

 

si eu la M54 ar trebui sa pun niste pilitura la schimb? ce fel.. Al sau Fe. stiu ca blocul motor e din aliaj de Al

da' are ceva daca adaug dupa ~1500 km de la schimb?... ca deja l-am facut

 

Pt M54, se pune Rb adica Riboniu, preferbil in suspensie organica...dar asta este foarte scump si nu se importa in Europa de Est.

 

Nu se aplica la el.Are turbo pe motor. alta compresie, alta temperatura de racire...

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
post-176-1239398209.gif

 

 

hai ca devine interesant topicul asta!

vezi.. omul cat traieste invata <_<

 

LOL

 

 

si eu la M54 ar trebui sa pun niste pilitura la schimb? ce fel.. Al sau Fe. stiu ca blocul motor e din aliaj de Al

da' are ceva daca adaug dupa ~1500 km de la schimb?... ca deja l-am facut

 

Pt M54, se pune Rb adica Riboniu, preferbil in suspensie organica...dar asta este foarte scump si nu se importa in Europa de Est.

 

Nu se aplica la el.Are turbo pe motor. alta compresie, alta temperatura de racire...

 

atunci singura solutie este sa putem stabili configuratia electronica si numarul atomic,apoi avand confiuratia electronica , putem afla numarul atomic, adunand toti electronii, deci numarul atomic va fi 17...astfel metalele tranzitionale si in special, lantanidele si actinidele sunt recomandate.

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu, nu ma pricep la chimie analitica.

 

 

 

Bavaria:....scuze de off topic.....spune-mi si mie te rog de unde pot afla valorile geometriei la un e36 318i sedan M43 1993...as vrea sa fac geometria la mine unde lucrez insa nu au in calculator in baza de date masina mea.........ai vreo idee?

Edited by zeky
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu, nu ma pricep la chimie analitica.

 

 

 

Bavaria:....scuze de off topic.....spune-mi si mie te rog de unde pot afla valorile geometriei la un e36 318i sedan M43 1993...as vrea sa fac geometria la mine unde lucrez insa nu are in calculator in baza de date masina mea.........ai vreo idee?

 

Nu stiu, imi pare rau.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

Daca pornim de la faptul ca o chiulasa standard de M50 are 3 straturi ocupate de electroni si ultimul start are 7 electroni de Nichel (de unde si termenul de Nikasil) este destul de simplu.

 

De aceea se recomanda pilitura de nichel pt M50. Desigur, in combinatie cu Metabond, Dura Lube nu poate separa electronii compusi atat de repede.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.