Jump to content

Detector radar


Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Este o valoare mica pentru tine. Pentru mine nu. Cel putin nu acum dupa ce a trebuit sa platesc multi bani pe la facultate, peste cateva zile este ziua mea, vine mos nicolae/craciun (am si eu prietena, familie) si mai vine si revelionul. In acest context (si avand in vedere ca nu obisnuiesc sa le cer "bani de buzunar" alor mei) 300 de lei inseamna destul. Si, la urma urmei, daca tot pot sa platesc in rate, fara dobanda, de ce sa n-o fac?

 

 

In dimineata asta mi-am tras firul de la detector pe marginea parbrizului si l-am coborat pe sub volan astfel incat sa nu se vada nimic (am cablu normal, nu d-ala rasucit, ca la telefon). Acum, as avea o intrebare: e grav daca las suportul ala cu ventuze lipit de parbriz? Detectorul nu-l las in masina, dar unu' care vede suportul in geam poate banuieste ca e si detectorul prin torpedou.. Voi ce spuneti?

 

As mai avea unele intrebari, poate ma ajuta cineva:

 

1. Voi tineti activata chestia aia cu VG-2 si Spectru 1 (o chestie care detecteaza detectoarele de radar). Eu ma gandeam ca nu e nevoie la noi in tara. Poate prin alte tari unde n-ai voie cu detector.

 

2. Tineti active toate benzile? Adica, am inteles ca pe la noi radarele sunt in banda K. Daca las doar banda asta activa probabil ca o sa scap de multe alarme false (acestea sunt mai mult in banda X).

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

eu tin doar K deschis pentru timp de reactie mai rapid.

 

Da, asa ma gandeam si eu! Dar deocamdata il las cu setarile implicite, pana ma obisnuiesc cu el (si pana cand o sa-nceapa sa ma enerveze alarmele false). Inca nici nu l-am dat pe modul city (care anuleaza alarmele cu intensitate prea mica).

 

Tu lasi suportul cu ventuze pe parbriz?

 

Detectoarele astea detecteaza radarele care sunt puse sa te ia din spate?

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

Ba da. Cobra cel putin are 360 de grade detectie. E posibil sa nu aiba pentru toate benzile si/sau sa nu fie la fel de sensibil.

Nu poti sa dezactivezi chiar orice banda. Eu am dezactivat tot ce am putut in afara de K.

Ventuza o las pe parbriz. Sper sa nu am probleme...

Link to comment
Share on other sites

Salut,

cred ca s-a mai spus de o mie de ori pe forum pe aici ce o sa va mai zic si eu in continuare. 10 lucruri care trebuie sa le stiti despre detectoarele de radar:

 

1. In Romania, momentan sunt radare in K (99%) si Laser (Vitronic, dubita argintie Opel cu numer CJ-10 TSN care bantuie prin judetul Arad - singurel prin tarisoara noastra). Mai exista tot camera fixa Laser (Vitronic - made in Germany) la Sacel-Sibiu. Plus cateva panouri informative (NU dau amenzi) pe drumul european care leaga Deva-Arad cu radar in Ka. Repet - astea in Ka NU dau amenzi. Am vazut filmulete cu avertizari in Ka vs un radar la intrarea in Buzau de la o pocnitoare de Cobra. La aceeasi masina, orice alt detector dadea in K.

 

2. Daca ai ales BMW ca masina ... de ce te "cobori" la Cobra ? Esti fan Dacia Logan ? Cobra are doar 3 detectoare : Cobra 6060/7000/8285; Cobra 9XX0 si ala in bara. Intre Cobra 9340 si 9940 nu e mare diferenta de "bataie". Doar mai multe briz-brizuri adaugate pe fiecare ca sa iti mai ia niste bani din portofel, gen Busola, banda Ku (useless in Europa de Est), voltaj, display color, voce .... Mereu am comparat tactica asta de marketing de la Cobra cu tuning la Logan ... orice ii pui pe el ...cam la fel trage :))

 

3. Daca tot ai mai pus XY euro in plus ca sa iti iei BMW si nu VW sau altceva, respecta-te si ia-ti ca entry-level Beltronics, sau Escort (brand de care am observat ca multi nici nu au auzit )- gama premium de la Beltronics si totodata compania mama, care detine Bel. Daca nu iti plac fire sa iti atarne sau sa-ti dea tarcoale prin masina ia-ti Maruhama. Whistler sunt ok pentru Romania, bune in K, dar nu prea au continuitate de la fabricant .. Cobra si Yupiteru sunt made in china. Punct.

 

4. Apoi alegerea este si mai simpla. Daca nu prea te intereseaza prin oras poti sa-ti iei orice model. Daca vrei ca in oras sa nu iti dea multe alarme false (cat mai putine) nu iti mai ramane de ales decat un detector cu benzi selective: Bel 995, Bel RX-65, Bel STi, Escort 9500i, Maruhama CH-888, Valentine 1.

5. NU recomand detectoarele in bara. Din cauza benzii K folosita in Romania se recomanda ca detectorul (antena) sa fie pozitionata cat mai sus in masina. Conditie de baza: in fata antenei sa nu fie metal. Metalul reflecta undele radar (radio) si cu cat ajung mai putine la antena cu atat scade distanta de avertizare. Un detector modular are antena in bara, adica foarte jos cu multe alte autovehicule (metal) in fata. De obicei distanta de avertizare scade. In bara se recomanda sa se monteze Laser Shifterul (Antilaser). In Romania, Antilaserul este interzis prin lege (bruiaza) si se pedepseste cu dosar penal ....

In cazul in care aveti parbriz atermic sau v-ati saturat sa va tot sparga masina atunci solutia este intr-adevar un detector in bara. Recomand Beltronics 975R, Escort SR7 sau pentru cine e rau de tot Escort 9500ci. Sunt ok, dar nu prea isi merita banii (parerea mea) STi remote si RX-75 remote ... SR7 rules !

Tot in cazul parbrizelor atermice se poate incerca Maruhama (fara fir) dar numai cu test cu pistol. Zonele superioare din puncte negre nu sunt de obicei atermice.

 

6. Mitul camerelor fixe. In Romania sunt 3 tipuri de camere cu radar. Ca regula generala nici o camera nu determina singura viteza autovehiculului. Orice camera are atasat un sistem separat care determina viteza. Camera doar filmeaza/face poze. Primul sistem care determina viteza la camere este bucla inductiva (senzori electromagentici) ingropata in asfalt - camerele de pe DN1. Treci cu masina peste ei si iti masoara de fapt timpul de la primul senzor la al doilea (dstanta intre ei fiind fixa). Are timpul, distanta - rezulta automat viteza. Apoi, daca viteza mai mare de ... 70, atunci PAC - poza din spate. Sistemul 2, folsit la camere gen Valcea, Pitesti, Giurgiu, Cosereni ... mini radar in banda K (pe astea le vad si detetoarele radar). Si ultimul sistem - Laser (detectorul nu face mare scofala aici, decat prea tarziu, cand esti deja luat). Recomand un avertizor de camere gen RZ-007GPS Samurai sau un sistem de navigatie cu baza de date adusa la zi. Avertizorul de camere cu GPS sau navigatia este cea mai buna solutie pentru camerele fixe, indiferent de care sunt (radar, supraveghere trafic, semafor ...)

 

7. Mitul 360 grade. Daca va uitati cu atentie la modelele Cobra (marketing de 2 lei) o sa vedeti ca scrie mai mic asa, 360 grade LASER. Deci, toate detectoarele care afirma ca au detectie 360 grade, este DOAR pentru Laser. Toate au o singura antena orientata inainte. Cu o exceptie - Valentine 1. V1 este singurul detector din lume cu 2 antene radar, una in fata si una in spate. Deci este singurul cu 360 grade detectie reala in toate benzile. Acum, orice detector va va avetiza daca aveti echipaj radar in spate - prin reflexie. Conditia este sa pozitionati detectorul undeva pe la mijlocul parbrizului ca sa "vada" si luneta.

 

8. Mitul "12 benzi". In lume, pentru radar se folosesc urmatoarele benzi: X, K, Ka, Ku si Laser. De exemplu K pleaca de la ~24,000GHz pana pe la 24.250 GHz. Radarul in Romania functioneaza in 24.150GHz +/- 100 MHz. Din pacate benzinariile functioneaza tot in banda K - 24.125 GHz +/- 100 MHz. Deci orice detector va "tipa" in K si la radar si la benzinarie. Cobra, face din aceste 2 sub-benzi K o banda in plus. Mai adauga de la Ka si X alte cateva si ii dau ~ 12. Marketing de 2 lei iarasi. Din pacate are destui clienti acest tip de abordare :)

 

9. Din experienta multor altora: NU lasati NIMIC la vedere in masina. Nici ventuza, nici macar cablul de alimentare la vedere. Cine a patit-o stie ce spun. Unii vorbesc chiar de stergerea urmelor de ventuza de pe parbriz :)

 

10. Folosirea lor in alte tari: doar in Ungaria ai voie sa le ai asupra ta, dar nu ai voie sa le folosesti. In toate celelalte tari, inclusiv Turcia, Grecia, Austria, Germania, Elvetia, Franta ... NU ai voie sa-l ai nici in masina.

 

PS: daca totusi va place designul Cobra, cred ca 9430 (ca are si voce) este cel mai ok ca raport bataie/pret ;). Isi face si Cobra treaba, dar la fel si Loganu te duce de la A la B. Raman la zicalele : "Cat dai atata face" si "Prostia si luxul se platesc".

 

Pentru alte detalii care poate mi-au scapat aici dati reply pe forum sau add pe yahoo - "nexwsx" si daca mai stiu cate ceva va mai zic :). Tot pe privat pot sa va zic si de unde sa luati orice brand de detector la cel mai mic pret posibil de pe piata (import direct, factura, garantie reala .... chestii de astea). O sa incerc sa ajung pe la intalniri si atunci astept intrebari live. Cred ca pot sa va pun la dispozitie si cateva detectoare pentru test :)

Link to comment
Share on other sites

Este o valoare mica pentru tine. Pentru mine nu. Cel putin nu acum dupa ce a trebuit sa platesc multi bani pe la facultate, peste cateva zile este ziua mea, vine mos nicolae/craciun (am si eu prietena, familie) si mai vine si revelionul. In acest context (si avand in vedere ca nu obisnuiesc sa le cer "bani de buzunar" alor mei) 300 de lei inseamna destul. Si, la urma urmei, daca tot pot sa platesc in rate, fara dobanda, de ce sa n-o fac?

 

La mulţi ani!

 

Ăn general e bine să te ĂŽntinzi cât ţi-e plapuma.

Decât să dai bani pe un detector, mai bine iei nişte pneuri bune de iarnă.

Bănuiesc că pneurile de iarnă cu care ai mers toată vara nu mai sunt bune pentru că le-ai folosit la temperaturi ridicate.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Hyper, as vrea sa te corectez la o chestie: Detectorul de radar (asa cum scrie si prin manualele lor) trebuie pozitionat pe mijlocul parbrizului, cat mai jos posibil, dar fara sa aiba in fata vreun obiect (gen stergatorul). Tocmai d-aia multe au, pe langa suportul cu ventuze, si un sistem de arici care se lipeste pe bord. Daca il pozitionezi in acest fel acesta va "vedea" si in spate. Daca il pui, cum ai spus tu, la mijlocul (pe verticala) parbrizului, atunci nu va mai vedea in spate ca poate ai si tu un bradut parfumat atarnat de oglinda. Acum, depinde si de masina.

 

Faza cu 360. De ce comentezi ca este doar pentru laser din moment ce chiar scrie asta: "360 LASER". Orice om normal ar intelege ca acea detectie 360 de grade este pentru laser (care oricum nu prea se foloseste pentru ca e problematic: nu funcioneaza pe ceata, ploaie, noapte, etc, deoarece se bazeaza pe lumina aceasta tehnologie).

 

Faza cu 12 benzi: ai auzit de detectia masinilor de salvare/pompieri/politie? In mod normal (nu stiu daca si la noi in tara) acestea emit un semnal, care este receptionat de detector si te avertizeaza "ai ba grija ca e un echipaj de interventie pe langa tine". De asemenea mai este o banda care se foloseste pentru situatiile de ambuteiaj sau accident (care iarasi nu cred ca exista pe la noi). Ia uite cum apar acele benzi despre care tu spui ca sunt doar marketing..

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

Sa revenim: Mi-am tras firul de alimentare foarte frumos, pe deasupra la volan (l-am bagat sub trim) apoi prin santul acela de la baza parbrizului (pe la ventilatie) pana in mijlocul bordului. Sunt multumit pentru ca nu se vede. Din cauza ca nu prea-mi place sa stau cu ditamai mufa aia bagata-n bricheta (si poate-mi mai trebuie si la altceva) ma gandeam sa desfac cumva scrumiera, sa o trag afara, si sa conectez cablul de alimentare direct la contactele de-acolo, din spate. Adica ori sa tai firul inainte de mufa, ori sa lipesc nijte fire scurte (daca am loc sa inghesui si mufa p-acolo pe dupa scrumiera). Ce parere aveti? Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

Poate nu ai inteles sensul acestei zicale :)

Eu vreau sa fac acest lucru ca sa nu stau de fiecare data sa infig mufa aia acolo, ca sa nu stau mereu cu scrumiera deschisa, ca sa nu se vada urat. Deci se pare ca ma doare, si d-aia as vrea sa ma leg :)

Link to comment
Share on other sites

Eu te inteleg, nu e un efort considerabil insa e stresant sa tot o scoti , sa o ascunzi etc, Niste prietenei au fost la un electrician si le-au facut legaturile astfel incat sa porneasca tot timpul cand porneste motorul si sa se opreasca cand se opreste motorul, in plus, undeva in fata soferului a bagat firul de la detector astfel incat nu a mai facut legatura la bricheta ci undeva in fata volanului in stanga.

 

 

Foarte bune info a dat hyper :)

 

Pana la urma ce ti-ai luat ??

 

AAA apopo..... si eu am gasit o solutie ingenioasa, eu nu am fost dispus sa iti desfac nimic in masina sa ascund cablul, etc, la inceput il lasam tot timpul pe bord pana cand intr-o zi un prieten care lucreaza la politie mi-a spus ca zilnic au cel putin 10 plangeri pt furturi din masina, ori va dati seama cati nu fac plangere, si am decis sa il ascund. Nu mi-e de el cat de geam .

 

Asa ca s-a ivit o noua problema - cum sa fac sa stea fix sa fie usor de montat si sa il pot da jos foate repede pt ca nu aveam de gand sa imi petrec tineretea montand si desfacand detectorul.

 

Drept urmare mi-am cumparat de la carrfour un fel de "plasa" care nu lasa lucrurile sa alunece pe ea( este la raionul pt masinim - 4 lei) , am decupat exact cat e fundul detectorului si am lipit pe el. Si nu mai misca pe bord :)

Link to comment
Share on other sites

Scuze, tu nu vezi tot ce scriu? Ai o problema cu browser-ul? Eu am enumerat mai multe motive. Mai exact 3. Pentru fiecare in parte nu merita efortul, dar cand se cumuleaza toate 3 eu concluzionez ca se merita efortul.

 

Mie mi se pare un efort minim sĂŁ bagi o mufĂŁ ĂŽn bricheta maÂşinii iar firul care se vede prin maÂşinĂŁ chiar nu conteazĂŁ, ĂŽn fond nu duci maÂşina la un pictorial pentru o revistĂŁ auto.

 

E treaba ta ĂŽnsĂŁ nu cred cĂŁ meritĂŁ efortul.

 

Nu cred cĂŁ ĂŽĂži cumperi detector de radar ca sĂŁ-l foloseÂşti ĂŽn oraÂş, ar fi complet inutil.

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma ce ti-ai luat ??

Mi-am luat Cobra 9340 (sau 9430, nu mai stiu :) ). 300 de lei a costat.

 

Asa ca s-a ivit o noua problema - cum sa fac sa stea fix sa fie usor de montat si sa il pot da jos foate repede pt ca nu aveam de gand sa imi petrec tineretea montand si desfacand detectorul.

 

Drept urmare mi-am cumparat de la carrfour un fel de "plasa" care nu lasa lucrurile sa alunece pe ea( este la raionul pt masinim - 4 lei) , am decupat exact cat e fundul detectorului si am lipit pe el. Si nu mai misca pe bord :)

Hai ca parca mi-as lua si eu asa ceva. Cum este? Este un material asa? Sau ce este de fapt? Plasa de cumparaturi? Are o parte adeziva? Sau ai dat tu cu lipici si ai lipit-o de detector? Daca sta pe bord, nu bate in stergatoare? Mie mi-a dat odata cu ventuzele alea de pus in geam, doua bucati de 2 cm patrati cu lipici pe o parte si arici pe cealalta, pentru montat pe bord. Dar nu as pune lipiciul ala pe bord..

 

E naspa sa tot pui ventuzele alea in geam si sa le dai jos..

 

Nu cred cĂŁ ĂŽĂži cumperi detector de radar ca sĂŁ-l foloseÂşti ĂŽn oraÂş, ar fi complet inutil.

Pai de fapt am sa-l folosesc si prin oras, cand mai ies noaptea la o tura. E bun acolo. Cu cat e mai mic efortul de a-l monta cu atat ti-e mai usor sa-l iei cu tine oricand. Mentionez ca eu nu prea merg prin oras in orele de aglomeratie maxima, prin centru, etc.

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma ce ti-ai luat ??

Mi-am luat Cobra 9340 (sau 9430, nu mai stiu :) ). 300 de lei a costat.

 

Asa ca s-a ivit o noua problema - cum sa fac sa stea fix sa fie usor de montat si sa il pot da jos foate repede pt ca nu aveam de gand sa imi petrec tineretea montand si desfacand detectorul.

 

Drept urmare mi-am cumparat de la carrfour un fel de "plasa" care nu lasa lucrurile sa alunece pe ea( este la raionul pt masinim - 4 lei) , am decupat exact cat e fundul detectorului si am lipit pe el. Si nu mai misca pe bord :)

Hai ca parca mi-as lua si eu asa ceva. Cum este? Este un material asa? Sau ce este de fapt? Plasa de cumparaturi? Are o parte adeziva? Sau ai dat tu cu lipici si ai lipit-o de detector? Daca sta pe bord, nu bate in stergatoare? Mie mi-a dat odata cu ventuzele alea de pus in geam, doua bucati de 2 cm patrati cu lipici pe o parte si arici pe cealalta, pentru montat pe bord. Dar nu as pune lipiciul ala pe bord..

 

E naspa sa tot pui ventuzele alea in geam si sa le dai jos..

 

 

 

 

 

Stiu, exact asta e motivul pt care mi-am luat chestia asta

 

http://www.pieseautomagazin.ro/magazin/ima..._993460_big.jpg

 

Eu am decupat exact cat spatele detectorului si spre surprinderea mea nu alenaca mai deloc, frane accelerari, sens giratoriu toate fortate si nici mac sta super fix. Pe bord practic nu lipesti nimic, doar il arunci pe detector pe bord, iar materialul asta fiind intre detector si bord nu ii da voie sa alunece ( dar chiar nu as fi crezut ca va sta asa de bine ).

 

Eu unul sunt multumit :)

 

Si cand ajung intr-o parcare, pur si simplu il ridic de pe bord si il bag in torpedou si gata, foarte simplu si repede, fara urme etc :)

Link to comment
Share on other sites

Nu bate in stergator e deasupra. M-am uitat si eu, cand te uiti din masina ai impresia ca esti exact pe aceeasi linie, insa daca iesi din masina si privesti de afara pe linia stergatoarelor se vede clar ca esti deasupra, nu se intalneste cu stergatoarele traiectoria detectorului.

 

LE am uitat sa precizez eu am din alea fara rama de metal, dar nu cred sa fie celelalte mai sus cat de gros e metalul ala. Daca vrei fa proba inainte, pune-l pe bord si uita-te de afara sa vezi exact :)

Edited by Remus R.
Link to comment
Share on other sites

salut...eu am un radar maruhama 9880 parca,l-am luat anul trecut de pe net si era cam cel mai scump (800 ron) pentru ca imi trebuia unul solar :) ca si calitate vreau sa zic ca e super tare, vede radarele de la o distanta foarte mare....are record 6 km is e dotat si cu 360,il incarci si tine vreo 2 saptamani (ai avantajul ca nu iti atarna un fir pe bord) pt ca are senzor de miscare si stie cand se opreste masina :)
Link to comment
Share on other sites

Hyper, as vrea sa te corectez la o chestie: Detectorul de radar (asa cum scrie si prin manualele lor) trebuie pozitionat pe mijlocul parbrizului, cat mai jos posibil, dar fara sa aiba in fata vreun obiect (gen stergatorul). Tocmai d-aia multe au, pe langa suportul cu ventuze, si un sistem de arici care se lipeste pe bord. Daca il pozitionezi in acest fel acesta va "vedea" si in spate. Daca il pui, cum ai spus tu, la mijlocul (pe verticala) parbrizului, atunci nu va mai vedea in spate ca poate ai si tu un bradut parfumat atarnat de oglinda. Acum, depinde si de masina.

 

Faza cu 360. De ce comentezi ca este doar pentru laser din moment ce chiar scrie asta: "360 LASER". Orice om normal ar intelege ca acea detectie 360 de grade este pentru laser (care oricum nu prea se foloseste pentru ca e problematic: nu funcioneaza pe ceata, ploaie, noapte, etc, deoarece se bazeaza pe lumina aceasta tehnologie).

 

Faza cu 12 benzi: ai auzit de detectia masinilor de salvare/pompieri/politie? In mod normal (nu stiu daca si la noi in tara) acestea emit un semnal, care este receptionat de detector si te avertizeaza "ai ba grija ca e un echipaj de interventie pe langa tine". De asemenea mai este o banda care se foloseste pentru situatiile de ambuteiaj sau accident (care iarasi nu cred ca exista pe la noi). Ia uite cum apar acele benzi despre care tu spui ca sunt doar marketing..

 

Salut chriss, intr-adevar in manualele lor scrie ca trebuie sa-l pui pe parbriz, dar nu cat mai jos posibil, ci in asa fel incat sa "vada" si luneta (sa urle si la radarul din spate). Prin bradutul p[arfumat vede si in spate. Doar metal sa nu fie. am facut test (vs. vento cu Phyton II, drum drept cu trafic redus) cu un detector destul de performant si in primul "run" am luat 1900m, iar in al doilea, cand am pus detectorul de pe bord pe parbriz, distanta de avertizare a crescut cu 200m. 200 m e destul de mult cred eu pentru cativa centimetri mai sus. Din cate stiu eu doar Cobra da in pachet suport cu arici pentru bord. La Bel nu am vazut, la Escort nu am vazut, la Maruhama nu am vazut (ei au chiar unul pentru parasolar). Poti sa-l pui si pe bord dar e de preferat sa ai SUV. Nu am zis ca nu e voie sa-l pui pe bord, doar ca din experienta mea exista o diferenta notabila intre montajul pe bord si cel pe parbriz. Pana la urma poti sa-l pui unde vrei si in orice pozitie vrei (unii producatori spun ca bate mai mult daca il pui inclinat la 90 grade ...) atat timp cat esti multumit de el :)

 

Faza cu 360 de grade. Eu vand de ceva vreme detectoare si mor cand cere cate un nene detector care sa "ia" 360 de grade si tre sa explic mereu ca doar V1 are real 360 de grade si restul iau bine doar din fata, din spate iau doar din reflexii. Si intr-adevar le arat ca scrie pe ele ca 360 de grade este doar pentru Laser. Ideea era ca nu pe toate scrie 360 grade LASER ... si atunci omul considera cu NU are 360 grade, deci se orienta catre alta marca (de obicei Cobra) pe care scria 360 grade.

 

Faza cu 12 benzi. Daca adaugi la alea 4 si jumatate (X, K, Ka, Ku si Laser) inca 2 pentru SWS (sistemul ala pentru ambuteiaje, salvare .... ...) tot nu da 12. Nici macar 9 :). Si cand cumparatorul vrea un anume model doar pentru ca are 9, 12 sau 1000 de benzi dar nu stie de fapt ca nu bate cine stie ce ... si ca ii da cu atat mai multe false ... In concluzie, pentru Romania, sunt doar de marketing. De ce oare nici un alt producator din lume nu declara ca are TZ benzi ? Probabil pentru ca nu merg pe deviza "daca nu poti sa-l convingi, macar ameteste-l" :)

 

Multumesc pentru reply, sper sa ne tinem la curent daca mai apare ceva nou.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.