Jump to content

Uleiul: cum verificam nivelul


Romulus

Recommended Posts

Stiu, toti stim cum sa facem asta. Eu doar intreb, cum s-o facem corect si/sau daca conteaza mult si in ce fel, daca nu o facem corect.

 

Si mai mult, toti stim cat de important este uleiul pentru un BMW. Si toti stim ca motoarele BMW (cel putin cele pe benzina) au obisnuinta sa consume putintel ulei, probabil fiind conduse mai agresiv.

 

Spre exemplu, unii spun sa verifici uleiul cu motorul rece si nepornit. Altii, spun sa aduci motorul la temperatura de functionare, si apoi sa-l opresti asteptand 5-10 minute, sa se scurga uleiul in baia de ulei, dupa care sa verifici nivelul.

 

Idei?

Link to comment
Share on other sites

Altii, spun sa aduci motorul la temperatura de functionare, si apoi sa-l opresti asteptand 5-10 minute, sa se scurga uleiul in baia de ulei, dupa care sa verifici nivelul.

 

Idei?

65983[/snapback]

 

 

Asa este corect.Mai ales la motoare M ,daca nu se respecta aceasta procedura ,rezultatul nu este concludent.

 

Parerea mea.

 

Edit

 

Inainte de a opri, motorul trebuie sa stea la relanti min 1 min.

 

Pacat ca nu se poate verifica si la N52 :blink:

Link to comment
Share on other sites

sincer sa fiu consider ca prima varianta e o urmare a celei de'a doua variante .... la rece....

 

nu cred ca exista o diferenta majora intre cele doua..... nu mai retin exact am vazut la cineva o chestie - la rece - incalzea joja in palma si apoi o baga in gaurica ei :blink: ...

 

cred ca in idee cel mai important e sa fie masina intr'o pozitie "cat mai" orizontala .. si cum ai zis si tu romulus sa stea cel putin 10 min cu motorul pornit.... eu personal fac fie la rece.... fie las vreo 10---20---30 minute si apoi verific !!! alta metoda nu stiu si nu am auzit !

Link to comment
Share on other sites

sincer sa fiu consider ca prima varianta e o urmare a celei de'a doua variante .... la rece....

 

nu cred ca exista o diferenta majora intre cele doua..... nu mai retin exact am vazut la cineva o chestie - la rece - incalzea joja in palma si apoi o baga in gaurica ei :) ...

 

cred ca in idee cel mai important e sa fie masina intr'o pozitie "cat mai" orizontala .. si cum ai zis si tu romulus sa stea cel putin 10 min cu motorul pornit.... eu personal fac fie la rece.... fie las vreo 10---20---30 minute si apoi verific !!! alta metoda nu stiu si nu am auzit !

65985[/snapback]

Nu am nici cea mai mica idee de ce incalzea raspectivul joja in palma...eu consider ca si metoda la rece si cea la cald cu relash de cca 10-20 minute (ca sa se scurga uleiul in baia de ulei) sunt la fel de concludente si nu dau erori intre ele...

De asemeni sunt de acord cu pozitionarea masinii pe o platforma cat mai orizontala posibil, desi mi se pare ca joja e pusa cam in centrul baii de ulei... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg de ce sa stea motorul pornit nu stiu cat timp. In 5=10 minute de la oprire nu apuca sa se scurga in baie.

 

Eu stiu din mosi stramosi ca cel mai bine uleiul se verifica dimineatza dupa ce masina a stat toata noaptea iar in baie a curs si ultima picatura de ulei. Cu cat sta mai mult masina cu atat mai bine. Fireste ca e bine sa stea intr-un plan cat mai orizontal.

 

Daca se aduce motorul la temperatura optimade functionare, dupa 10 minute, daca te uiti pe joja ai spune ca nici nu ai ulei in baie, mai ales daca are doar cateva mii si nu apuca sa se innegreasca putin. Iar daca mai ai si joja de culoare aurie(culoarea uleiului nou) chiar nu iti dai seama ce se petrece acolo.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg de ce sa stea motorul pornit nu stiu cat timp.

 

Cred ca are legatura cu geometria baii de ulei.Daca conduci agresiv(mai ales la M) si nu lasi motorul sa functioneze la relanti,o opresti imediat,nu ajunge tot uleiul in baie.

Cel putin asa stiu eu :blink:

Edited by Romulus
Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg de ce sa stea motorul pornit nu stiu cat timp. In 5=10 minute de la oprire nu apuca sa se scurga in baie.

66000[/snapback]

 

E vorba de temperatura uleiului si proprietatile sale in functie de acea temperatura. E vorba de cum adera la pereti, cum "face burta", etc... Cred...

Link to comment
Share on other sites

Aham...ar fi o explicatie. Dar cu siguranta ca nici la relanti nu ajunge tot uleiul in baie caci doar circula prin motor. Probabil ca la relanti se scurge mai mult in baie decat daca opresti motorul dintr-o data. Deci ar fi bine ca initital sa fie lasat la relanti iar apoi sa se raceasca de tot.

 

Si oare cum se shimba uleiul la M-uri daca din pricina geometriei mai ramane o parte din el prin diverse coturi/colturi...?

Link to comment
Share on other sites

E vorba de temperatura uleiului si proprietatile sale in functie de acea temperatura. E vorba de cum adera la pereti, cum "face burta", etc... Cred...

66010[/snapback]

 

Pornind masina nu faci decat sa-l imprastii prin motor.

 

De aceea se si spune ca nu e bine sa pleci fix dupa ce ai pornit motorul. Se stie ca in primele secunde motorul rece functioneaza pe uscat, uleiul find scurs in baie. asadar atunci e momentul pt verificat joja, cand e rece nu?

Link to comment
Share on other sites

Pornind masina nu faci decat sa-l imprastii prin motor.

 

De aceea se si spune ca nu e bine sa pleci fix dupa ce ai pornit motorul. Se stie ca in primele secunde motorul rece functioneaza pe uscat, uleiul find scurs in baie. asadar atunci e momentul pt verificat joja, cand e rece nu?

66015[/snapback]

 

Era vorba de proprietati in functie de temperatura, nu de cat ramane pe pereti.

Link to comment
Share on other sites

Corect, dar la M-uri din cauza geometriei se pare ca ramane mai mult din uleiul vechi nu?

66018[/snapback]

 

 

Da,daca nu este lasat la relanti inainte de schimbarea uleiului.

 

De ex E36, M3 TU a avut doua locuri pe unde se scurgea uleiul(ma refer la baia de ulei).Nu mai stiu exact in ce an(parca 96) s-a renuntat si de atunci se foloseste un singur loc .

Link to comment
Share on other sites

Eu personal cred ca pe viitor nu mai avem nevoie de asa ceva cel putin la modelel noi si care urmeaza deci un punct mai putin de discutii si contadictii,si apropo in fiecare manual de utilizare scrie cum trebuie sa faci.
Link to comment
Share on other sites

La mine-n manual scrie asa:

 

1. Parcati masina pe o suprafata orizontala.

2. Opriti motorul, atunci cand accesta este la temperatura normala de functionare.

3. Dupa aproximativ 5 minute scoateti joja (4) si stergeti-o cu o carpa fara scame, un servet de hartie sau ceva similar.

4. Impingeti cu grija joja in tubul sau, apoi scoateti-o din nou.

5. Nivelul uleiului, trebuie sa se situeze intre cele doua semne de pe joja.

 

 

Deci din nou, motorul cald, cu doar 5 minute pauza.

 

Ce se poate intampla daca pui prea mult ulei?

Link to comment
Share on other sites

Ce se poate intampla daca pui prea mult ulei?

66123[/snapback]

 

 

Daca pui prea mult se creeaza o presiune care tinde sa-l arunce afara pe la tot ce inseamna garnituri, simeringuri...Si daca segmentii sunt mai uzati poate sa treaca si de ei si sa ajunga in cilindrii. Vezi daca se intampla dupa fumul de la esapament

Edited by Mihai
Link to comment
Share on other sites

Daca pui prea mult se creeaza o presiune care tinde sa-l arunce afara pe la tot ce inseamna garnituri, simeringuri...

66137[/snapback]

 

Si in plus de asta este ars si distruge catalizatorul. Si daca ramane prea mult in baie, vibrochenul incepe sa barboteze uleiul in carter si nu ii face bine deloc.

 

Cu presiunea nu e o problema, pompa are o supapa de refulare, care in momentul in care e prea mare presiunea, se deschide si relaxeaza sistemul

Link to comment
Share on other sites

 

Cum adica? Io nu pricep...unde refuleaza uleiul in exces?

66139[/snapback]

 

Nu uleiul in exces, presiunea prea mare creata in sistem. Tocmai, ca uleiul in exces ramane in carter si e barbotat de vibrochen. Nu are cum sa il arunce pe la garnituri si simeringuri, ca nu ajunge decat atata ulei cat e necesar. In cel mai rau caz, uleiul in exces mai ajunge in camera de ardere de la segmentii uzati.

Link to comment
Share on other sites

Ar fi bine caci la Dacie cel putin il arunca de nu se vede.

66142[/snapback]

 

Pai segmentii se ung chiar prin aceea barbotare, insa daca e prea mult ulei si segmentii mai uzati, trece de ei si se arde, afectand catalizatorul.

 

Eu sunt patit cu aceea supapa de refulare. Am avut un Audi la care i-am facut motorul. Si a inceput sa piarda presiune de ulei. Si i-am bagat un aditiv, sa il mai ingroase si sa creasca presiunea. Si intr-o dimineata, cand era frig rau afara si uleiul gros de la aditiv, am dat cheie si deodata s-a auzit POOOOC. Cand deschid usa, tot uleiul se scurgea pe afara. Sparsese garnitura de la filtru. Din cauza ca aceea supapa se gripase, si fiind foarte mare presiunea de ulei, a razbit pe undeva. Cum deja citisem o carte de DACIE, despre sistemul de ungere, mi-a picat imediat fisa ce s-a intamplat. Am tractat-o intr-un service si i-am pus pe aia sa dea jos pompa. Si exact cum intuisem, supapa era blocata.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.