Jump to content

sistem racire e36 316i 102cp


Recommended Posts

Am un bmw 316i din 1995 102 cp. Am schimbat urmatoarele de curand:

1. radiator (cu vas de expansiune inclus)

2. termostat cu tot cu cot

 

de cand am facut aceste schimburi, am urmatoarea problema:

*** furtunele : cel de la radiator la motor se intareste foarte tare iar dupa ce deschide termostatul si cel de la termostat la radiator, la fel de tare.

e normal?

*** dupa ce motorul se raceste, furtunele raman aproape la fel de tari.

care sa fie problema?

Link to comment
Share on other sites

Am un bmw 316i din 1995 102 cp. Am schimbat urmatoarele de curand:

1. radiator (cu vas de expansiune inclus)

2. termostat cu tot cu cot

 

de cand am facut aceste schimburi, am urmatoarea problema:

*** furtunele : cel de la radiator la motor se intareste foarte tare iar dupa ce deschide termostatul si cel de la termostat la radiator, la fel de tare.

e normal?

*** dupa ce motorul se raceste, furtunele raman aproape la fel de tari.

care sa fie problema?

 

1.da este normal.

2.da este normal.

 

motorul de BMW este racit in mers de tremo-cupla, care nu mia functioneaza dupa ce ai oprit motorul, deci furtunele se "inmoaie" dupa un timp mai indelungat 20-30 de min, in functie de temperatura de afara.

 

daca ai tu alta/e explicatii....posteaza.

 

Ai aerisit instalaĂžia?

Eu nu. mecanicul zice ca da.

Eu am verificat doar antigelul. E curat ca lacrima. La deschiderea bushonului ai iesit aer si a crescut nivelul apei in vasul de expansiune.

 

aerisirea si-o face singur ( motorul ).

Link to comment
Share on other sites

Am un bmw 316i din 1995 102 cp. Am schimbat urmatoarele de curand:

1. radiator (cu vas de expansiune inclus)

2. termostat cu tot cu cot

 

de cand am facut aceste schimburi, am urmatoarea problema:

*** furtunele : cel de la radiator la motor se intareste foarte tare iar dupa ce deschide termostatul si cel de la termostat la radiator, la fel de tare.

e normal?

*** dupa ce motorul se raceste, furtunele raman aproape la fel de tari.

care sa fie problema?

 

1.da este normal.

2.da este normal.

 

motorul de BMW este racit in mers de tremo-cupla, care nu mia functioneaza dupa ce ai oprit motorul, deci furtunele se "inmoaie" dupa un timp mai indelungat 20-30 de min, in functie de temperatura de afara.

 

daca ai tu alta/e explicatii....posteaza.

 

Furtunele raman tari si dupa 4-5 ore de la oprirea motorului.

Link to comment
Share on other sites

Furtunele raman tari si dupa 4-5 ore de la oprirea motorului.

 

 

Asta chiar nu e bine.

Du-te la un mecanic, si spala radiatorul, posibil, cu siguranta are mizerii in el, dar asta nu e o problema prea mare.

Totusi 4-5 ore......e altceva.

Si eu tot E36-316-11/95 am.

 

DacĂŁ temperatura nu trece de jumĂŁtate, totul este ok.

 

Ciupane nici la V8-ul tau nu dureaza 4-5 ore sa se raceasca motorul, dar la un 1,6 ?????

Mai gandeste-te.....

Ceva are.....

Link to comment
Share on other sites

Furtunele raman tari si dupa 4-5 ore de la oprirea motorului.

 

 

Asta chiar nu e bine.

Du-te la un mecanic, si spala radiatorul, posibil, cu siguranta are mizerii in el, dar asta nu e o problema prea mare.

Totusi 4-5 ore......e altceva.

Si eu tot E36-316-11/95 am.

Radiatorul e nou-nout. are 2 saptamani. Am inlocuit termostatul cu tot cu cotul acela care pleaca din motor pentru ca era fisurat si a crapat de tot.

Nu stiu daca e aerisita instalatia... se poate sa fie si din cauza asta? daca da, ce trebuie sa fac sa remediez situatia?

Link to comment
Share on other sites

Radiatorul e nou-nout. are 2 saptamani. Am inlocuit termostatul cu tot cu cotul acela care pleaca din motor pentru ca era fisurat si a crapat de tot.

Nu stiu daca e aerisita instalatia... se poate sa fie si din cauza asta? daca da, ce trebuie sa fac sa remediez situatia?

 

Du-te la un mecanic.

Link to comment
Share on other sites

Ai aerisit instalaĂžia?

Eu nu. mecanicul zice ca da.

Eu am verificat doar antigelul. E curat ca lacrima. La deschiderea bushonului ai iesit aer si a crescut nivelul apei in vasul de expansiune.

 

Indicatorul de temperatura nu a trecut niciodata de jumatate indiferent de regimul de functionare.

Totusi, dat fiind faptul ca zilele astea am remarcat furtune tari la rece, ma pun pe ganduri. Nu am ulei in vasul de expansiune, nu scoate "fum alb" masina

functioneaza foarte bine... dar... am temeri

 

 

Furtunele raman tari si dupa 4-5 ore de la oprirea motorului.

 

 

Asta chiar nu e bine.

Du-te la un mecanic, si spala radiatorul, posibil, cu siguranta are mizerii in el, dar asta nu e o problema prea mare.

Totusi 4-5 ore......e altceva.

Si eu tot E36-316-11/95 am.

Radiatorul e nou-nout. are 2 saptamani. Am inlocuit termostatul cu tot cu cotul acela care pleaca din motor pentru ca era fisurat si a crapat de tot.

Nu stiu daca e aerisita instalatia... se poate sa fie si din cauza asta? daca da, ce trebuie sa fac sa remediez situatia?

Partea nasoala e ca de la mecanic vin...

Link to comment
Share on other sites

Am un bmw 316i din 1995 102 cp. Am schimbat urmatoarele de curand:

1. radiator (cu vas de expansiune inclus)

2. termostat cu tot cu cot

 

de cand am facut aceste schimburi, am urmatoarea problema:

*** furtunele : cel de la radiator la motor se intareste foarte tare iar dupa ce deschide termostatul si cel de la termostat la radiator, la fel de tare.

e normal?

*** dupa ce motorul se raceste, furtunele raman aproape la fel de tari.

care sa fie problema?

 

1.da este normal.

2.da este normal.

 

motorul de BMW este racit in mers de tremo-cupla, care nu mia functioneaza dupa ce ai oprit motorul, deci furtunele se "inmoaie" dupa un timp mai indelungat 20-30 de min, in functie de temperatura de afara.

 

daca ai tu alta/e explicatii....posteaza.

 

Ai aerisit instalaĂžia?

Eu nu. mecanicul zice ca da.

Eu am verificat doar antigelul. E curat ca lacrima. La deschiderea bushonului ai iesit aer si a crescut nivelul apei in vasul de expansiune.

 

aerisirea si-o face singur ( motorul ).

 

Nu am spus ca motorul se raceste in 4-5 ore. ci doar ca am verificat dupa 4-5 ore si furtunele erau la fel de tari ca in regim de functionare. Am desfacut putin busonul radiatorului, aerul a iesit si nivelul antigelului din vas a urcat mai sus.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
aerisirea si-o face singur ( motorul ).

 

 

Daca vasul de expansiune este "inclus" in radiator NU isi face aerisirea singur(trebuie sa existe langa buson un surubel in cruce) !!

doar daca e separat vasul de expansiune

 

 

 

P.S. Apropo de asta, in manualul de service scrie ca aerisirea se face cu motorul oprit, cheia in contact(poz.2) si cu caldura la max. Se desface aerisitorul de langa busonul de umplere si se completeaza cu lichid pana iese pe acolo, dupa care se inchide si dupa o tura cu masina se mai verifica nivelul dupa ce s-a racit.

Pana aici e destul de limpede, dar ca sa iasa lichid pe la aerisitor inseamna sa umplu vasul de expansiune.... sa nu fi inteles eu bine procedura ??

Edited by waterresistro
Link to comment
Share on other sites

Am un bmw 316i din 1995 102 cp. Am schimbat urmatoarele de curand:

1. radiator (cu vas de expansiune inclus)

2. termostat cu tot cu cot

 

de cand am facut aceste schimburi, am urmatoarea problema:

*** furtunele : cel de la radiator la motor se intareste foarte tare iar dupa ce deschide termostatul si cel de la termostat la radiator, la fel de tare.

e normal?

*** dupa ce motorul se raceste, furtunele raman aproape la fel de tari.

care sa fie problema?

 

Eu nu vad care e problema. Masina baga caldura? Se supraincalzeste? De ce tot pipai furtunele alea? <_<

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
aerisirea si-o face singur ( motorul ).

 

 

Daca vasul de expansiune este "inclus" in radiator NU isi face aerisirea singur(trebuie sa existe langa buson un surubel in cruce) !!

doar daca e separat vasul de expansiune

 

 

 

P.S. Apropo de asta, in manualul de service scrie ca aerisirea se face cu motorul oprit, cheia in contact(poz.2) si cu caldura la max. Se desface aerisitorul de langa busonul de umplere si se completeaza cu lichid pana iese pe acolo, dupa care se inchide si dupa o tura cu masina se mai verifica nivelul dupa ce s-a racit.

Pana aici e destul de limpede, dar ca sa iasa lichid pe la aerisitor inseamna sa umplu vasul de expansiune.... sa nu fi inteles eu bine procedura ??

Deci totusi stie cineva cum se face aerisirea corecta la un BMW 316i 94 1.6 102cp ?? Ca si eu trebuie sa completez pana la nivel si nu stiu daca a fost aerisita bine !!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.