Jump to content

E90/E91-mici secrete


IulianC

Recommended Posts

Exista doua variante posibile:

 

Prima este cu sensori de presiune in pneuri. Senzorii respectivi masoara temperatura, presiunea si acceleratia din roata pe care le trimite masinii.

 

A doua varianta este prin DSC si functioneaza pe baza vitezei de rotatie a fiecarei roti. Roata mai moale se invarte mai repede.

 

Cel mai probabil ai al doilea sistem. Are avantajul ca nu exista sensori in roti deci nu ai ce sa schimbi. Dezavantajul este ca are ca referinta celalalte roti. Daca toate se "desumfla" in acelasi ritm, nu vei fi anuntat de masina. Pentru a fi avertizat de roata moale, trebuie sa ai o roata cu 30% mai moale fata de celalalte roti.

 

La varaianta prin DSC, inlocuirea rotilor de cele mai multe ori nu avertizeaza nimic. De asta este obligatiru ca atunci cand schimbi vara/iarna si invers, sa verifici tu presiunea si apoi sa resetezi sistemul.

Link to comment
Share on other sites

Pai mi-au bagat in toate 4 roti, 2,3bari si dupa ce le-au montat am setat in iDrive. Legat de prima varianta cu senzorii in pneuri? acei senzori sunt by default integrati adica sunt ceva pneuri si mai speciale sau se ataseaza ulterior, doar ca-i mai complicat de conectat.
Link to comment
Share on other sites

Sistemul cu senzori este mai complex si va deveni obligatoriu in UE de prin 2013/2014. Acum este obligatoriu doar daca masina vine echipata cu RFT-uri.

 

Senzorii din roti comunica bidirectional cu masina.

 

Un modul emite pe LF (125kHz) telegrame catre senzori. Ei se trezesc si apoi emit pe 315, 434MHz (in functie de piata) parametrii rotilor. Bine, mai sunt niste ID-uri si alte chestii transmise.

 

Pe masina trebuie sa ai un emitiator/receptor. Mai nou se folosesc sistemele PASE (komfortzugang) pentru ca au tot ce le trebuie pentru a comunica cu senzorii. Dar difera de la producator la producator.

 

Deci daca nu ai senzori, costa prea mult sa iti pui.

 

Da, exista si anvelope care vor veni cu senzori integrati. Se va putea masura si incarcarea masinii :)

 

din cate stiu eu senzorul e in ventilul prin care bagi aer

 

Da.

Link to comment
Share on other sites

Am ascuns postarile legate de DTC/DSC.

 

Ar fi a nspea oara cand se vine cu pareri contrare fata de a celor care au proiectat sistemul, mai exact BMW.

 

Este suficient. Nu va mai intelege nimeni nimic daca mai continuam aceleasi discutii. Este scris in manual destul de clar.

Link to comment
Share on other sites

Buna dimineata,imi cer mii de scuze ca st offtopic dar nu stiu unde sa mai caut rezolvarea, masina este un 318 din 2007 cu navi mica,problema este ca atunci cand tin radio pornit ca tot omu , face intreruperile ca atunci cand ai un cd suyper zgariat si sare,pe langa asta se mai si blocheaza din cand in cand atunci cand doresc sa utilizez info,am intrebat 1000 de mesteri,toti au ridicat din umeri unii au zis k ar fi modul de confort...acum astept si de la voi o parere ,,,,va multumeesc!!!
Link to comment
Share on other sites

Care sint costurile si daca se poate sa se puna NAVI pe un E 90 fara NAVI ?

costurile sunt mari, trebuie sa-ti iei plansa de bord, navigatia in sine(display ,unitatea, butonul de idrive si ornamentul trim de la schimbator) + o codare. parerea mea e ca peste 1500, 2000 eu daca vrei navig mare.

Link to comment
Share on other sites

poate sa imi spuna si mie cineva ce bec trebuie la farul de e90 non lci -modelul cu xenon (becul pt angel eyes)s-a ars cel de pe stg. si nu stiu ce bec imi trebuie ;eventual poate imi dati si un sfat cum se procedeaza la schimbare/trebuie data bara fata jos sau merge pe la aparatoarea noroi

 

multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

Da becul pt angel e cel vinovat /am inteles ca ar fi posibil sa cumpar un bec (nu stiu eu exact ce model)care se poate pune in soclul celui oem ,e adevarat ?si cum se procedeaza ?

 

ps:InSidE--cel de pe ocazii e complet cu tot cu soclu si se inlocuieste cu totul nu?poti sa imi spui daca exista doar becul fara soclu?

Link to comment
Share on other sites

Salut! Semnul de service care indica cand trebuie efectuata verificarea ITP, este reprezentat printr-o masina pusa pe un elevator? Mi-am facut RAR-ul cand am inmatriculat-o, in mai-iunie a.c si nu am resetat acel martor! Cum il mai pot reseta din nou si sa coincida cu data cand am fost la RAR?

 

1. Setez in idrive data la care am facut ITP-ul/RAR, adica 05.2012

 

2. Resetez cu metoda uzuala acel interval

 

3. Setez din nou data curenta

 

Sunt corecti pasii?

post-55199-0-18729400-1353143888_thumb.jpg

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Cine ma poate ajuta sa identific codurile pentru uleiul si garnitura de etansare de la diferential? Am varianta fara buson(piulita)! Imi este umeda zona de sub diferential, deci nu mai etanseaza bine acea garnitura. Am fost la Banat Car si mi-au zis ca ma costa 500RON cu ulei, acel O-Ring si manopera. Acum sunt in Ger si as avea posibilitatea sa le cumpar de aici la un pret mai bun decat cel cu care mi le vand cei de la service! Am intrat pe realoem, la rubrica cu diferential, dar nu prea mi-am dat seama care sunt codurile si n-as vrea sa le cumpar aiurea!
Link to comment
Share on other sites

Cine ma poate ajuta sa identific codurile pentru uleiul si garnitura de etansare de la diferential? Am varianta fara buson(piulita)! Imi este umeda zona de sub diferential, deci nu mai etanseaza bine acea garnitura. Am fost la Banat Car si mi-au zis ca ma costa 500RON cu ulei, acel O-Ring si manopera. Acum sunt in Ger si as avea posibilitatea sa le cumpar de aici la un pret mai bun decat cel cu care mi le vand cei de la service! Am intrat pe realoem, la rubrica cu diferential, dar nu prea mi-am dat seama care sunt codurile si n-as vrea sa le cumpar aiurea!

 

Nu prea sunt mici secrete astea :rolleyes:

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E90N/Sedan/Europe/320d-N47/LHD/N/2007/browse/rear_axle/final_drive_gasket_set/

 

Dupa cum se vede pare ca vin inpreuna , capacul cu garnitura :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Nu-s prea sigur ca ceea este in acea schita se aplica si in cazul meu...Piesa 3, acel surub cu O-Ring, imi dau seama ca este un fel de buson, pentru golirea uleiului, ceea ce eu nu am. Nu are nici un fel de buson! Stiu ca multe au astfel de "buson", dar a mea nu are. Inclusiv mecanicul care a verificat zona respectiva mi-a zis ca este varainta fara asa ceva! As inclina sa cred ca este vorba despre ceva garnitura care se pune pe acea flansa cu multe gauri de pe piesa 1. Cred ca pana la urma voi merge direct la Banat fara sa mai cumpar in prealabil niste piese de care nu sunt sigur ca se vor si potrivi! Merci!
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poi cum sa nu aiba buson? Este busonul de umplere intradevar, nu are de golire....

 

Tu de ce crezi ca au cerut aia 500 ron pentru schimbat uleiul? pentru ca trebuie schimbat si capacul de aia :twitch:

 

Tin sa te contrazic....Nu trebuie schimbat acel capac! Este doar o garnitura de etansare(ceea ce este subiect de discutie) si uleiul(completat sau schimbat intru totul daca se umbla acolo). Si este confirmat din doua locuri: Banat Car si un alt service din TM. Acelasi raport din partea amandurora!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.