Jump to content

Turbina sau debitmetru?


costinb

Recommended Posts

Salut , am si eu ceva probleme cu BMW-ul meu 320d 100kw din 2000 .Masina e adusa recent din Germania , are 134 k km si de acum 2 saptamani masina nu prea mai trage.Inainte pana la 2500 ture nu tragea foarte tare dar dupa ce atingeam 2500 ture ma baga in scaun.Am citit pe forum problemele altor useri cu debitmetru ,turbina , electrovalva dar eu nu m-am lamurit .Si inca ceva , inainte sa inceapa sa mearga prost m-am trezit ca baga fum in masina , eram foarte aproape de casa. Am oprit masina si a doua zi cand am pornit-o nu a mai bagat fum.Ce poate sa fie? Uleiu de motor l-am schimbat azi si filtrele la fel (de motorina, ulei ,aer si microfiltru). Astept un sfat .Mersi!
Link to comment
Share on other sites

Daca e turbina poti sa verifici relativ simplu : urci turatia usor la 2000 de ture si accelerezi brusc. Ar trebuii sa se simta efectul ala de care zici si tu de "bagat in scaun".

 

Si debitmetrul il poti verifica tot tu, ii scoti mufa si vezi daca e vre-o diferenta.

 

 

De cand n-ai mai facut revizia ?

Link to comment
Share on other sites

Mersi de sfat , maine o sa incerc . Masina e adusa de 3 sapt din Germania , eu ieri i-am schimbat uleiul de motor si filtrele (aer,ulei,motorina si polen) , am verificat concentratia antigelului cu aparatu minune care arata -50 grade , am verificat lichidul de frana tot cu un aparat si e ok.In rest ce ar mai trebui sa verific?
Link to comment
Share on other sites

In primul rand, ce culoare are fumul la esapament? Este important de stiut, pentru ca daca e alb, turbina e dusa. Verifica si furtunele de vacum pentru ca poate fi si asta o problema, caz in care scapi ieftin. In ceea ce priveste debitmetrul, scoate-i mufa si vezi cum se comporta masina. Daca trage bine cu mufa scoasa, e debitmetrul de vina. Unul nou costa ~900 ron. Iar in ceea ce priveste turbina, in caz ca e dusa da-mi un pm si iti trimit datele unei firme din Bucuresti care iti poate repara turbina. Cost intre 600 si 1200 ron in functie de ce stricaciuni are. Garantia pentru lucrare este de 1 an, am trecut si eu pe la ei cu o problema similara.
Link to comment
Share on other sites

" inainte sa inceapa sa mearga prost m-am trezit ca baga fum in masina"

 

Ceea ce pot sa-ti spun eu :

1. Cand nu iti functioneaza debitmetru electronic de aer, masina trage relativ bine pana la o anumita viteza(turatie) dupa care se opreste brusc, ca si cand i s-ar taia alimentarea cu carburant. Din cate stiu eu atunci cand ai probleme cu debitmetru nu prea scoate fum...

2. Daca este turbina, este si mai simplu - masina va merge prost in orice treapta de viteza, vei simti lipsa de putere, se accelereaza greu(in sensul ca urca mai greu in turatie-motorul). Cand turbo este "gata" vei vedea si baloane de fum dupa tine!

Du-te la service, eu cred ca ai ramas fara turbo ! Bafta!

Link to comment
Share on other sites

la mine cand s-a stricat turbina tragea foarte prost si scotea mult fum negru. poti sa verifici furtunul ala gros care vine d la turbina si intra in admisie, il desfaci si daca are ulei p el este turbina stricata, bafta

 

Nu cred, eu mi-am curatat EGR-ul si am gasit ceva care semana cu uleiul pe partea de jos a furtunului. Motorul meu trage foarte bine, nu scoate fum si nici nu mananca ulei.

Edited by CatalinE
Link to comment
Share on other sites

Am fost azi si am pus testerul pe masina , mi-au verificat debitmetru si astea sunt valorile rezultate : la relanti masa de aer 490 iar presiunea in turbina de 15 psi , la 3500 rpm masa de aer 700 , presiunea in turbina 21 psi , iar apoi pe la 5000 rpm masa de aer a scazut pana pe la 550-600 nu era constanta valoarea.Mi-au spus sa schimb senzoru de la debitmetru si inca ceva ca EGR e defect. Cat ma costa un EGR si senzoru de la debitmetru?Aaa si inca ceva la 5000rpm scotea un mult fum negru , e ok?
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Mi-am rezolvat si eu partial problemele cu masina.Ieri mi-am schimbat senzorul de la debitmetru , acum trage mult mai bine ca inainte .Azi mi-am schimbat racorul flexibil de la toba ca mi-a zis ca e fisurat , mi-am pus unul aftermarket , sper sa tina. Tipul care mi l-a pus pe masina mi-a zis ca am catalizatorul infundat .Ce ma fac ca un catalizator nou e foarte scump.Stiti cumva daca se poate curata?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.