Jump to content

mi se aburesc geamurile !


maxwell00

Recommended Posts

  • 10 months later...

Aveti idee pe unde e situat radiatorul de incalzire la E46?

 

Am observat ca pierd lichid de racire dupa ce opresc motorul, mai ales daca e f frig afara. Pierderea e undeva in fata stanga, sub spolier, am crezut initial ca e de la surubul de sub radiator dar nu acolo e problema. Se pare ca se prelinge de sus de undeva, nu-mi pot dau seama, probabil de la vasul de expansiune. Ma gandeam ca daca e de la asta, poate fi cauza problemei cu aburirea excesiva a geamurilor.

 

Ideea e ca si eu am o problema destul de serioasa cu aburirea.

Deja daca sunt mai mult de 2 persoane in masina si vremea umeda, cu tot cu AC-ul pornit, ventilatorul aproape de maxim, si gurile orientate spre geamurile laterale, abia daca se dezaburesc jumatate din geamuri. Cu 4 persoane, daca ploua, zici ca ai dat cu furtunul cu apa pe geamuri. Si nu am recircularea pornita.

Fara AC nici nu se pune problema sa merg, in cateva secunde nu mai vezi nimic prin parbriz, cu ventilatorul la maxim.

 

Filtrul de polen e uscat dar chederul de jos de la parbriz e destul de crapat. Deci poate se acumuleaza apa undeva sub bord...

Oricum e mega-nasoala chestia asta :(

Link to comment
Share on other sites

De aceasta problema m-am confruntat si eu la mai multe masinii si acum la e46.La un Astra H la un Golf5 si la un Megane 2,la toate sa rezolvat prin schimbarea filtrului cu polen cel cu carbon activ are rolul si de a usca aerul,aburirea geamurilor fiind primul semn ca trebuie sa schimb filtrul fiindca se imbacseste cu praf, trebuie activat si A/C in momentul dezaburiri fapt dovedit si de principiu de functionare al climei la Megane,cand apsam dezaburire parbriz se activa automat A/C-ul daca dezactvam A/C-ul se dezactiva automat si dezaburirea deci nu mergea una fara cealalta,la cimatronic exista un senzor de temperatura exterioara si unul de temp.interioara care trimite modulului informatii despre temperatura si in momentul apasarii butonului de dezaburire parbriz pe fanta de aer de la parbriz va baga un aer apropiat de cel de exterior putin mai cald indiferent de cat ai setat in habitaclu.In componenta instalatiei de climatizare apare pe unele masini si un filtru USCATOR sau epurator,radiatorul din interior de A/C se mai numeste si vaporizator deoarece freonul pt. a devenii rece trebuie sa degaje caldura pt.aceasta sa montat radiatorul de A/C in partea din fata a masinii, mai stim ca daca pornim A/C acesta nu porneste daca nu avem setata cel putin o treapta la viteza ventilatorului si porneste si electroventilatorul di fata masinii pe treapta a doua indiferent de temperatura lichidului de racire deoarece prin radiatoare va trece un aer mai cald decat temperatura freonului care este undeva mai mic decat 0 grade lucru care va impiedica formarea dopurilor de gheata in interiorul instalatiei,de acea se monteaza un filtru uscator pe instalatia de freon pt. ca datorita condensului sa nu ajunga particule de apa care vor ingheta pe instalatie, tot din aceasta cauza compresorul de A/C nu va porni la o temp. mai mica decat cea din instalatia de climatizare pt. ca se va forma dopuri de gheata in radiatoare.

Cam acesta este in mare principiul de functionare al instalatiei de A/C. Si de ce este recomandat sa se mearga cu A/C-ul pornit in momentul dezaburiri.

O alta cauza mai este si pelicula de grasime de pe parbriz fapt constatat de mine la o spalatorie auto unde acolo baietii foloseau aceasi carpa cu care stergeau geamurile pe exterior si in interior dupa ce anterior a fost aplicata ceara pe toata masina .Cand am ajuns acasa am folosit o solutie de acool izopropilic si am sters geamurile pe interior cu un ziar se poate folosi orice solutie ce are in compozitie alcool ce neutralizeaza grasimea si inca un sfat pt. protectia chederelor pe timp de iarna si sa nu mai inghete aplicati glicerina lichida de la farmacie deaia de se da pe maini.

Link to comment
Share on other sites

dar butonul "REST" de la clima ce functie are? Stiu ce scrie in manual dar de cate ori am incercat sa-l folosesc nu merge ( nu se parinde).

 

Mergi cu masina pana se incalzeste apoi opresti motorul si apesi pe REST si o sa ai o mica supriza.

Mai exact o sa-ti bage caldura in continuare(evident pana se raceste apa din motor ceea ce inseamna de obicei cam ~15-30 min )

 

renuntati la orice fel de sex in masina :Devil:

 

Tare asta. Bravo ;)))

Edited by siulian
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.