Jump to content

Role,curele si alte anexe la alternator...


Calinu

Recommended Posts

La distributie (cele care au pe curea) se schimba obligatoriu rolele pentru ca sunt consencinte dezastruase daca cedeaza. La celelalte curele nu e obligatoriu dar este recomandat. Eu mi-am asumat riscul sa raman fara A/C si nu am schimbat rola intinzatoare. <_<
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 154
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

O operatiune serioasa si conforma cu recomandarile producatorilor, presupune la un nr. de km (in functie de producator) schimbarea curelelor, a rolelor si intinzatoarelor.

 

In romania, mecanicul s-a nascut mai destept, si poate verifica daca intinzatorul cureau si rola se prezinta bine (nu au joc, nu scartie etc.) o mai lasa pe considerentul merge si asa, de cele mai multe ori daca s-a apreciat corect uzura componentelor posibil sa tina piesa fara sa fie inlocuita ceva mai mult timp, dar sansele cresc considerabil sa ramai in pana cand nu te astepti. Cine risca scuteste niste banuti (daca il ajuta norocu).

 

Explicatia:

 

Piesele in marea lor majoritate resista mult peste numarul de km, producatorul nu se joaca si fixeaza garantia astfel incat numarul de defectiuni pe aceasta perioada sa fie nul sau macar sa tinda spre asta. Ing. automobilisti fac calcule de fiabilitate destul de laborioase si teste cand dau garantie pt. piese (cele originale).

 

Mecanicul neamt e mai "natarau" nu se risca. El schimba tot ce a recomandat producatorul la fiecare revizie, acest lucru ustura la buzunar pe proprietar ( neamtu se respecta). Dar de aceea cei din est merg in Jarmanica dupa masini, pentru ca sunt cel mai bine servisate si intretiunute din europa si dupa toate aste au si preturi atractive.

 

Incercati masini din Spania, Italia, Franta la mana a doua, nu sunt intretinute la acelasi standard si numarul de kilometri poate este mult mai mic, deoarece si la ei primeaza banii, exista loc de "merge si asa" in service.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

din pacate si mie mi-a fost prezentata varianta : "baga niste vaselina la role, ca te mai tin inca pe atat". din fericire nu era de la mecanicul "casei".

 

Eu am pus vaselina la o rola de pe cureaua de transmisie dupa ce o verificasem, incepuse sa scartie inainte de termen. Urmeaza sa le schimb pe toate. (asta la VW)

 

O mare problema este calitatea pieselor inlocuite, daca in schimbul pieselor originale o sa pui piese de producator, cat mai ieftine si facute prin cine stie ce tara ai sanse mari sa te trezesti cu surprize neplacute inainte de termen.

 

Ca sa nu mai spun ca exista si piese contrafacute care numai standarde de calitate nu au.

 

O problema mare este si cum se inlocuiesc piesele, daca strangerile, reglajele la intindere nu se fac dupa manualul de reparatii, atunci si cu piesele origine poti sa ai probleme.

Link to comment
Share on other sites

Intradevar este o mare problema calitatea rolelor si a curelelor la BMW si in grupul VAG se gasesc piese originale INA dar mai toti mecanicii si cunoscatorii in domeniu mi-au recomandat GATES ,

 

Da GATES e un producator recunoscut cel putin pt VAG, nu stiu la BMW cine produce curelele, inca nu am ajuns la capitolul asta cu intretinerea masinii mele.

Link to comment
Share on other sites

oricum, daca schimbi rolele, sa spunem dupa 100k alea originale, nu te astepti sa iti tina inca 100k, de care ai pune.

 

Cand mi-am luat BMW-ul m-am gandit si la aspectul distributiei iar daca distributia e pe lant deja grija pentru curele este mai mica. Chiar daca cedeaza inainte de termem o rola aceasta se aude, la curele se poate verifica intinderea si inspecta vizual cum arata deci nu care dintr-odata. La un suierat sau cartait ciudat ar trebui sa verifici inainte de termen si rolrlr.

Dar cel mai important la BMW este ca efectul unei role gripate din sistemul de angrenare al AC, alternator, pompa servo nu este devastator cum la distributie (la motarele VAG)

 

Tatal meu are un mercedes Vaneo 1.7 CDI, cu 2 luni inainte de ruperea curelei se auzea un fluierat ciudat dar mai ales la relanti cand era deranjant zgomotul (cureaua s-a rupt pt ca rola s-a gripat). Deci zgomotul era un semn clar ca sunt probleme. Masina are 90.000km ce-i drept s-a umblat intre timp la alternator (a cedat si a fost inlocuit) si banuiesc ca cineva nu a strans rolele cum trebe si de aici problema cu gripatul. Daca nu ar fi intervenit mecanicii lar ole cand o schimbat alternatorul sunt sigur ca nu se gripa asa repede rulmentul.

 

Singurele pagube, curea schimbata undeva la 150 lei (nu sunt foarte sigur pe pret)

Rola de intindere (cea care s-a gripat) 250 lei - originala Mercedes adusa in 5 zile la mag.

A treia rola s-a verificat si arata perfect nu s-a schimbat pret aprox 120 lei

 

Revenind la BMW as vrea daca este vre-un coleg pe forum care a avut probleme legate de curelele de transmisie sa ne spune.

 

Preturi de achizitie pentru role, curele, intinzatoare.

Numele de producator pentru ele sau daca a pus originale.

Link to comment
Share on other sites

cred ca am si eu o problema la cureaua de la servo.. desi nu sunt sigur..

cand invart de volan la maxim in oricare parte, si il tin in forta sa virez de exemplu pe loc la 180 de grade, scartaie ceva ca o curea..

cum las de volan si nu il mai tin.. se opreste, doar la maxim face.

 

verifica nivelul la lichidul de servo. daca nu e ok completeaza cu un ulei ATF bun. daca nu inceteaza incearca sa "vezi"un mecanic. ar putea fi mai multe cauze.

 

am verificat vasul de servo, si e prea jos si nu mi-am dat seama unde e gradatia de maxim si minim, dar din cate am observat nivelul de destul de scazut, undeva la un sfert din vas..

stie cineva cat ar trebui sa completez ulei ATF sa fie la nivel?

Link to comment
Share on other sites

Hai ca tot eu scriu <_<

 

Si la a mea scartaie cand brachez la maxim. Lichidul e la nivel, schimbat de cateva luni, curelele tot atunci (intr-adevar nu am schimbat rolele si intinzatoarele) Un mecanic mi-a zis ca patineaza cureaua din cauza uzurii pompei, solutia fiind alta pompa de servo ...

 

Azi am fost si eu la un mecanic, mi-a cam zis aceeasi chestie, mai exact ca nu are ce ii face, cureaua fiind destul de intinsa, daca ar intinde-o mai tare n-ar mai patina, si probabil ar fi mult mai mare pericolul pentru pompa (se creeaza presiune f mare pana crapa)

Solutia e sa nu tin la maxim decat pentru cateva secunde (regula general valabila la orice masina).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

preferabil sa faci intoarcerea din 2 miscari decat sa duci virajul pana la maxim.....

 

OnTopic...alaltaieri am schimbat si eu rolele.... am avut zi de relaxare, si dupa schimbarea rolelor am ramas placut surprins de silentiozitatea motorului! Dar ciudatenia ramane, cum ziceam si mai la inceputul topicului, motorul meu nu are 2 intinzatoare mecanice si o rola fixa (dupa cum zice RealOEM) ci doar cele 2 intinzatoare mecanice(si cureaua de la alternator e de 1708)! daca vreunul din colegi are aceeasi masina cu a mea(E46,316i), il rog sa se uite si sa posteze!

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Va salut.Am si eu la masina un scartait mai puternic ce vine de la motor .Crezand ca este rola intinzatoare de vina, am schimbat-o dar tot asa face <_< , curelele au amandoua 14 k de kilometri. .Zgomotul se aude numai in zona dreapta a motorului(alternator , pompa -servo), daca dau cureaua respectiva jos nu se mai aude.As vrea sa stiu .

 

1.Daca sunetul este de la alternator ,se poate schimba rulmentul?

 

2.Poate fi de vina si pompa-servo?Vreau sa precizez ca ,zgomotul a aparut a 2-a zi ,dupa ce am schimbat pompa -servo, deoarece cealalta sa defectat.

 

 

P.S. Sunetul care se aude nu este de curea care patineaza , este mai diferit suna a rulment spart.Si nu se aude tot timpul cateodata si la relantii , si cateodata numai peste 2mii de ture.

Link to comment
Share on other sites

Da si da.

 

Poti sa incepi cu rulmentul de la alternator, e mai ieftin de schimbat <_<. Glumesc, ar fi bine sa obtii si o parere mai avizata - un mecanic cu experienta ar trebui sa faca diferenta intre zgomotele produs de una dintre cele doua piese.

 

Probleme cu servodirectia ai ?

Link to comment
Share on other sites

Probleme cu servodirectia ai ?

 

 

 

Nu mai am probleme ,am avut probleme cu pompa cealalta, dar fara nici un scsrtait .Am schimbat pompa ,nu este noua este sh dar merge bine. A doua zi dupa ce am schimbat pompa a inceput sunetul. Ma gandesc ca a cedat vreun rulment ,care era mai slabit pe la alternator.

 

 

Cati rulmenti are alternatorul la e36 1 sau 2??

Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat problema azi ,am stat 3 ore sub masina <_< .Zgomotul venea de la cureau ce invarte alternatoul, cand am schimbat pompa servo ,nu am pus-o pe pozitia corecta.Si implicit cureaua calca stramb, si patina .Diferenta era de numai jumatate de centimetru intre pozitia corecta, si zgomotul era insuportabil. Si eram pe punctul de a da alternatorul jos, sa-l duc sa schimbe rulmenti.Acuma singurul sunet care il scoate motorul, este sunetul sportivl de la cele 6 pistoane in linie. :)
Link to comment
Share on other sites

...alte pareri poate sa-mi dea careva la E46 316i de 1.9 din 2000?Totusi cate role(intinzatoare) mai trebuie sa cumpar pe langa cureaua de alternator si clima?

 

 

la modelul asta ai doar 2 intinzatoare mecanice, atat!

1 rola intinzatoare la cureaua de la alternator

1 rola intinzatoare la cureaua de la clima

 

uita-te in postul #117 si in poza o sa vezi ca mai apare o rola fixa, montata pe suportul alternatorului, aia eu(si nici altii) nu o am la aceeasi masina, probabil nici tu, desi in toate programele de piese apare, eu zic sa nu o montezi tu daca neamtu n-a pus-o! Daca ai acea rola fixa iti trebuie curea 1733 iar daca nu o ai 1708, bafta! Foarte simplu de schimbat doar ca tre sa dai jos fulia de la servo!

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
cand trebuie schimbate curelele si rolele? ca numar de km nu stiu cat au, pentru ca eu nu le-am schimbat de cand am masina. te uiti la ele si vezi dc e cauciucul imbatranit, crapat? astepti sa "fluiere" la plecare sau cum?

 

degeaba te uiti ca exterior nu vezi mare lucru ..Crapaturile apar pe interior ,. De obicei rolele fac un zgomot specific !..Se schimba pe la 25-30 k .

Link to comment
Share on other sites

la modelul asta ai doar 2 intinzatoare mecanice, atat!

1 rola intinzatoare la cureaua de la alternator

1 rola intinzatoare la cureaua de la clima

 

Foarte simplu de schimbat doar ca tre sa dai jos fulia de la servo!

 

asa e si la 318i,am comandat si eu degeaba o rola in plus,nu m-am uitat la motor,dar nu inteleg de ce a trebuit sa dai fulia jos,eu nu am scos decat rolele si curelele.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.