Jump to content

5000 rpm


Recommended Posts

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu vreau as intru intr-o polemica inutila, dar este de bun simt sa intelegi ca orice motor in regim de turatie se uzeaza mecanic mult mai rapid. A nu se confunda cuplul maxim dat in carte cu regimul de exploatare care sa permita o durata de viata cat mai lunga a motorului. Este adevarat ca nici un regim de turatie scazut nu este benefic, mai ales in cazul motoarelor cu turbina. Din punctul meu de vedere moderatia este elementul unei convietuiri de lunga durata intre sofer si motor.
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau as intru intr-o polemica inutila, dar este de bun simt sa intelegi ca orice motor in regim de turatie se uzeaza mecanic mult mai rapid. A nu se confunda cuplul maxim dat in carte cu regimul de exploatare care sa permita o durata de viata cat mai lunga a motorului. Este adevarat ca nici un regim de turatie scazut nu este benefic, mai ales in cazul motoarelor cu turbina. Din punctul meu de vedere moderatia este elementul unei convietuiri de lunga durata intre sofer si motor.

Ai cea mai mare dreptate, nici ca o puteai spune mai bine.

Ca sa profiti de motor cat mai mult, la benzinar undeva o medie de 2500-3000rpm, e super.

:)

dar cati fac asta?

Mai ales la pisicute, ca toata lumea stie ca sunt coxate la greu...

Uite la e46 eu cand merg nu ii dau mai mult de 3000-4000 decat extrem de rar ca simt ca motorul acela nu cere...

la fel 2000cmc, dar parca nu se simte bine peste 5000.

Dar la e36, motorul plange pentru talpa :))

Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg ceva... De ce un motor de 1.6 102 cai este mult inferior unuia de 2.0 150 cai.

Raportul este 400cm3/piston/25 cai pentru 316i, si 333cm3/piston/25 cai pentru 320i.

Nu se scoate mai lejer 25 cai din 400cm3, decat din 333 cm3?

Stie cineva sa explice cum este aici?

Link to comment
Share on other sites

mai baieti ...luati diesel power...la 2000 aveti cuplu maxim + turbo power

Ai dreptate, nu as opta insa la un motor sub 3000 d

In e36 diesel pur si simplu nu m-as increde... la e46 da dar un 330d facelift.

 

 

Eu nu inteleg ceva... De ce un motor de 1.6 102 cai este mult inferior unuia de 2.0 150 cai.

Raportul este 400cm3/piston/25 cai pentru 316i, si 333cm3/piston/25 cai pentru 320i.

Nu se scoate mai lejer 25 cai din 400cm3, decat din 333 cm3?

Stie cineva sa explice cum este aici?

Pai tu celelalte 2 pistoane nu le calculezi?

Defapt sunt calculate in cifre, dar aici e vb de cate pistoane ai, ai mai multe? poti imparti mai bine puterea.

deci un 2.0 scoate 25 cai dintr-un piston si fiecare piston are in jur de 332.5 cmc

Si un 1.6 scoate 25.5 cai din approx. 400cmc/piston...

Exact cum e treaba, nu stiu sa-ti raspund, pare ca cel de 2.0 e stors mai bine de putere...insa are si 2 cilindrii in plus...

Link to comment
Share on other sites

calculele le-ai facut singur, daca si 2.0 ar fi avut 4 pistoane, iti intelegeam nedumerirea, dar acele 2 pistoane in plus, fac diferenta(+50cp)

daca folosesti masina in oras si nu esti genul vitezoman, nu poti afirma ca motorul de 1.6 nu este bun sau este cu mult sub 2.0...

Link to comment
Share on other sites

Lumea zice ca un motor de 2000 cmc e mai bun decat unul de 1600 cmc din prisma faptului ca pe cel de 2000 cmc nu il fortezi asa tare pt a ajunge la o anumita performanta, spre exemplu noi cei cu motor de 1.6 avem 102 cp la 5500 rpm, cel cu 2.0 (facem abstractie de cei 150 cp) ajunge la 102 cp la o turatie mult mai joasa, deci in concluzie o fortare a motorului mai mica si obtinerea a 102 cp mult mai repede, de aici si parerile celor care zic ca mai bine cumperi cu motor de 2.0 ca tot pe acolo consuma, da, adevarat tot pe acolo consuma daca mergi in limita normala(pot zice 102 cp!?), logic ca daca o calci consuma mai mult pentru ca sunt 6 cilindri care papa nu sunt 4 cilindri, iar la regim de turatie mare consuma mai mult.
Link to comment
Share on other sites

Lumea zice ca un motor de 2000 cmc e mai bun decat unul de 1600 cmc din prisma faptului ca pe cel de 2000 cmc nu il fortezi asa tare pt a ajunge la o anumita performanta, spre exemplu noi cei cu motor de 1.6 avem 102 cp la 5500 rpm, cel cu 2.0 (facem abstractie de cei 150 cp) ajunge la 102 cp la o turatie mult mai joasa, deci in concluzie o fortare a motorului mai mica si obtinerea a 102 cp mult mai repede, de aici si parerile celor care zic ca mai bine cumperi cu motor de 2.0 ca tot pe acolo consuma, da, adevarat tot pe acolo consuma daca mergi in limita normala(pot zice 102 cp!?), logic ca daca o calci consuma mai mult pentru ca sunt 6 cilindri care papa nu sunt 4 cilindri, iar la regim de turatie mare consuma mai mult.

Da, asa este.

Insa am mers cu 316, si aveam eu impresia proasta ca sunt foarte slabe dat fiind faptul ca e cel mai mic motor de la bmw, insa m-am inselat, merge foarte bine, trage bine, e superb, pentru oras, si chiar si pentru afara, mergi 140-160 fara sa prea simti daca masina e in stare buna, asa ca ce nevoie mai multa ai de putere?

Eu am mers prima data acu vreo 2 saptamani cu un 316 a lu un prieten, si fiindca el e incepator m-a rugat pe mine sa-i dau sa vada el cat merge, am atins 190 pe ceas, sincer va spun ca m-am mirat foarte tare de rapiditatea cu care a ajuns acolo, desi probabil mai urca un pic in viteza nu am mai calcat-o fiindca avea ceva probleme cu stabilitatea la spate...

E adevarat ca nu are smuciturile si zvacnirea ce o are un motor cu 6 cilindrii, fie el al mai slab, cel de 2.0, dar este un motor bun.

Tin sa mentionez ca motorul de pe masina ''de test'' avea cam 300 de mii de km...

La consum nu manca cat 2.0, 2.0 papa mai mult in orice situatie, 316 ia undeva la 6 afara pe la 110-120, la 2.0 ai cam 8-9 acolo...

In oras nu mai zic, motor mai mic, manca mai putin.

:)

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

si eu sunt posesor de 1.6, ce pot sa spun e cel mai mic motor, dar nu se compara cu cel mai mic motor de la late marci, de ex am golf 4 cu 1.4 16V, e mai lenes vw. am mers cu BMW echipate de la 1.6 la 2.5, este diferenta intre ele, dar nu poti spune ca 1.6 e motor lenes. e lenes in comparatie cu 2.0 sau 2.5, dar nu lenes in general.
Link to comment
Share on other sites

NU am zis ca motorul de 1.6 nu e bun, ci doar am prezentat diferenta, normal ca e facut cu cap, ca doar e facut de bmw, nu vreau sa supar pe nimeni dar sunt multi care blameaza pisicutele cu motor de 1.6 si se dau mari "experti". recunosc ca nu am condus masina cu motor mai mare de 2200, dar fiecare isi alege capacitatea motorului in functie de anumite criterii: taxa de poluare, impozit, asigurare, rovinete, consum sau/si altele. Eu am ales sa imi iau e36 coupe 316 pentru ca mi s-a parut cea mai rentabila masina care mi-o permit, taxa de poluare mica(am dat 290 euro), consum acceptabil undeva la 6.5-7 in afara si 10-11 in oras, chiar si performante ok, am incercat si eu sa vad cat merge a ajuns acul pe la 200, daca e adevarat asta nu stiu, oricum s-a comportat bine si nu mi-a dat emotii. Totusi un fapt e clar fie ca ai motor de 3000cmc sau 1000cmc in romania tot asa mergi pentru ca infrastructura drumurilor nu iti permite sa te desfasori, revenim astfel la avantajul ca un motor mare nu se uzeaza neaparat asa usor ca unul mai mic, dar si despre asta se poate discuta la infinit.
Link to comment
Share on other sites

buna nu stiu dak asa trebuie sa fie dar dak accelerez masina la maxim in special treapta 1 si 2 si simte un impuls dupa ce trece de 5000 rpm. adik accelereaza constant pana la 5000 si dupa ce trece te baga mai tare in scaun . de ce?

 

De unde s-a plecat si unde s-a ajuns.....

 

Bine acum mai e o treaba, atunci cand iti cumperi masina fie sh fie noua te documentezi in stanga in dreapta si ceri pareri

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_E36

http://bmwclub.ro/ :)

Edited by Dan_316i
Link to comment
Share on other sites

@ dan - daca pe ceas ai avut 200, in realitate ai avut cam 175. Toate masinile vin de la producator cu hiba asta. :) pretextul este descurajarea circulatiei cu viteze excesive. Pacaleala intra in actiune vizibil peste 110km/h. Am vazut pe piata jucarii care le poti monta in masina si care iti arata viteza corecta de rulare. Ma rog, referitor la motorul de 1600, am avut si eu un e36, dar mai mult de 4500 (si asta rar) nu a vazut. Eu a am avut masina 4 ani si acuma de 3 ani e la un prieten si merge in continuare impecabil. Nu s-a umblat deloc la motor, nu fumega, nu tremura, este o bijuterie. Cand am adus masina, am adus 2 identice, cealalta e acuma aproape pe butuci, pentru ca omul din 5000 nu o scotea, ca ii BMW si poate. Normal tuning de 2 lei, spoilaraie becuri, audio si alte tampenii si masina arata de parca ii scoasa din MadMax. Mare pacat. Motoarele de 1600 nu sunt motoare sportive, sunt facute pentru exploatare in regim normal. Numai ca la noi daca ii pui spoilaraie si de prefetinta ceva dungi colorate, romanul are deja masina sport. Come on, 102 cai nu sunt pentru o masina sport. Masina trebuie folosita pentru ce si in regimul pentru care a fost construita.
Link to comment
Share on other sites

Normal ca nu e o masina sportiva la 102 cp, nici nu am zis ca este. Acum sa nu se inteleaga ca eu merg cu 200 la ora si sunt birjar de bmw 316 si un pericol in trafic, din contra eu ma consider un conducator auto linistit si civilizat, pentru ca prin teribilism nu ai ce sa demonstrezi decat prostie, iar atunci cand am ales acest model l-am ales din dorinta de confort nu din dorinta de a face liniute.
Link to comment
Share on other sites

Come on, 102 cai nu sunt pentru o masina sport.

 

ti-ai pus in cap toti baieti cu 316i.... :)

 

La vremea cand s-a lansat tot ce e posibil sa fi fost o masina sport, acum de cand cu evolutia tehnologica nu prea si asta trebuie recunoscut chiar si de posesori de 316

Link to comment
Share on other sites

Normal ca nu e o masina sportiva la 102 cp, nici nu am zis ca este. Acum sa nu se inteleaga ca eu merg cu 200 la ora si sunt birjar de bmw 316 si un pericol in trafic, din contra eu ma consider un conducator auto linistit si civilizat, pentru ca prin teribilism nu ai ce sa demonstrezi decat prostie, iar atunci cand am ales acest model l-am ales din dorinta de confort nu din dorinta de a face liniute.

 

Aici viteza de deplasare nu este un factor decisiv. Uzura si forja se da in treptele 1,2 si 3, treapta 4 si 5 sunt deja trepte de rulare la drum intins, unde nu poti spune ca forjezi motorul. Cel putin nu in masura in care il forjezi ca sa pleci "sportiv" de pe loc, si daca mai fluiera rotile in a 2-a esti most sigur king of burnouts. Din nou, raman la intrebarea mea, unde sa ma ascund? :)

Link to comment
Share on other sites

@Dan_316i nu a spus nimeni ca tu crezi ca e lene, eu cand am spus "nu poti spune ca e lenes" m-am referit in general.

@Ender are dreptate, cate masini am vazut facute ca pe site-ul ala, nu-l mai stiu cu ala cu dacia rosie si ala cu lada verde care se intrec, cu multe gagici pe acolo :). fiecare isi ia masini dupa calcul, fie ele financiare sau de constiinta. de ex eu nu am avut masini cu mai mult de 75 cai si cu tractiune pe fata, am condus dar nu am detinut, nu puteam trece ceva cu peste 150 cai si cu tractiune spate chiar acum cand se apropie frigul, ma vedeati pe la ProTv "un tanar conducand un bolid" si nici financiar nu am putut. eu sunt multumit de 1.6-le meu. peste 1-2-3 ani, cand imi permit, o sa trec la "mai mare" poate un 320, la 318 nu se simte prea mare diferenta. cei care abia si-au luat 316 si acum vor alte motoare sau nu sunt mutumiti poate au fost invatati cu masini mai puternice, trebuiau sa testeze inainte, cum am facut si eu.

Link to comment
Share on other sites

... cei care abia si-au luat 316 si acum vor alte motoare sau nu sunt mutumiti poate au fost invatati cu masini mai puternice, trebuiau sa testeze inainte, cum am facut si eu.

 

Ceva in genul asta am zis si eu intr-un post mai sus, si eu cand am luat masina am vb cu omul timp de 1 saptamana si am fost cu ea in proba de 2 ori.

Oricum ceva tot nu s-a inteles eu nu sunt contra motorului de 1.6, dar nici nu ma bat in piept ca 316 rupe. 316 are performantele unui motor de 1600 cmc si asta este.

Link to comment
Share on other sites

Eu consider ca in 2009...sa ai 75cai pe soselele din Ro,este sinucidere curata...in afara orasului,mai nimeni nu merge mai jos de 100...iar sa faci o depasire cu 75 de cai dupa 100-110,in conditiile actuale,e foarte greu...

 

sinucigasi, mai numesc si soferii care au avut 200+ de cai si trec la masini de 75-90cai,pt consum... :)

 

p.s. e36 316i consider ca face fata ,inca...

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.