Jump to content

blocantul nu-si mai face treaba !


Recommended Posts

salut, am si eu o problema si nu stiu ca naiba este, am un 525i din 89 cu blocant care a mers foarte bine de la un timp nu mai cupleaza in curbe, exemplu: daca plec in linie dreapta cupleaza ok, dar in curbe se poarta ca un grup normal , uni zic ca ar fi de la ulei eu nu prea cred ca are treaba, . daca sa mai intalnit cineva cu problema asta astept ceva sfaturi aici. ms mult.
Link to comment
Share on other sites

De unde stii ca se comporta diferit pe curbe si in linie dreapta? Cel normal, daca nu e diferenta de aderenta se va comporta ca cel blocant in linie dreapta. Pe curbe cum il simti? Daca ridici masina pe cric, pe spate, bagata in viteze poti sa invarti de roata suspendata? Ar trebui sa nu poti invarti de ea. La fel suspendata, ar trebui sa dea sa plece de pe loc, chiar cu roata suspendata. La cel normal, pornesti masina in viteza, roata suspendata se invarte si poti pleca sa bei o bere. :)

cand am schimbat diferentialul pe a mea, in programul ala dasptept spuneau ca nu se foloseste ulei normal de diferential, era un ulei multigrad mai scump si cu o codificare mai ciudata in sensul ca fata de 80w90 standard ala avea o plaja de temp ff larga 75w140. Se pare ca folosirea unui ulei gresit in diferentialul autoblocant ar duce la ciufulirea lui, am auzit multe pareri in sensul asta. Poti incerca cu o schimbare de ulei sa vezi daca se schimba ceva, altfel nu ai cum sa-ti dai seama, in afara de metodele date mai sus, daca s-a bushit ceva in interior decat desfacandu-i carcasa. Bafta!

Link to comment
Share on other sites

De unde stii ca se comporta diferit pe curbe si in linie dreapta? Cel normal, daca nu e diferenta de aderenta se va comporta ca cel blocant in linie dreapta. Pe curbe cum il simti? Daca ridici masina pe cric, pe spate, bagata in viteze poti sa invarti de roata suspendata? Ar trebui sa nu poti invarti de ea. La fel suspendata, ar trebui sa dea sa plece de pe loc, chiar cu roata suspendata. La cel normal, pornesti masina in viteza, roata suspendata se invarte si poti pleca sa bei o bere. :)

cand am schimbat diferentialul pe a mea, in programul ala dasptept spuneau ca nu se foloseste ulei normal de diferential, era un ulei multigrad mai scump si cu o codificare mai ciudata in sensul ca fata de 80w90 standard ala avea o plaja de temp ff larga 75w140. Se pare ca folosirea unui ulei gresit in diferentialul autoblocant ar duce la ciufulirea lui, am auzit multe pareri in sensul asta. Poti incerca cu o schimbare de ulei sa vezi daca se schimba ceva, altfel nu ai cum sa-ti dai seama, in afara de metodele date mai sus, daca s-a bushit ceva in interior decat desfacandu-i carcasa. Bafta!

 

pai e foarte simplu in curbe o roata se invarte de iese fum din ea si cea din exterior se invarte normal se comporta ca un diferential normal cea ce inainte nu facea si acum doua zile m-am chinuit 10 min sa dau un cerc si nimic zici ca a schimbat cineva diferentialul peste noapte, la ulei nu m-am uitat niciodata si-l am de 1 an l-am luat de pe o masina care am taiat-o pana asta vara cand l-am pus serios la treaba a mers perfect pe urma pana acum cateva zile nu l-am mai solicitat asa sa vad ca nu prea mai face treaba.

 

idea e ca sa schimb uleiul sau nu are legatura?

Link to comment
Share on other sites

De unde stii ca se comporta diferit pe curbe si in linie dreapta? Cel normal, daca nu e diferenta de aderenta se va comporta ca cel blocant in linie dreapta. Pe curbe cum il simti? Daca ridici masina pe cric, pe spate, bagata in viteze poti sa invarti de roata suspendata? Ar trebui sa nu poti invarti de ea. La fel suspendata, ar trebui sa dea sa plece de pe loc, chiar cu roata suspendata. La cel normal, pornesti masina in viteza, roata suspendata se invarte si poti pleca sa bei o bere. :)

cand am schimbat diferentialul pe a mea, in programul ala dasptept spuneau ca nu se foloseste ulei normal de diferential, era un ulei multigrad mai scump si cu o codificare mai ciudata in sensul ca fata de 80w90 standard ala avea o plaja de temp ff larga 75w140. Se pare ca folosirea unui ulei gresit in diferentialul autoblocant ar duce la ciufulirea lui, am auzit multe pareri in sensul asta. Poti incerca cu o schimbare de ulei sa vezi daca se schimba ceva, altfel nu ai cum sa-ti dai seama, in afara de metodele date mai sus, daca s-a bushit ceva in interior decat desfacandu-i carcasa. Bafta!

la mine, ridicata pe cric si bagata in viteza..roata suspendata e blocata..nu se invarte..

daca pornesc motoru si cuplez a1a...da un pic sa plece de pe cric..dar nu pleaca...roata invartindu-se in continuare

Link to comment
Share on other sites

Pe curba, roata de pe interior la diferential normal nu scoate fum, pt ca roata de pe exterior se invarte de mai multe ori decat cea de pe interior si diferentialul arunca pe aia de pe exterior. La cel autoblocant, daca e fortata masina pe curbe, roata de pe interior se va invarti la fel cu cea de pe exterior, cu aceeasi viteza si pt ca parcurge o distanta mai scurta se invarte in gol, sper ca are logica ca incerc sa explic. Din ce explici tu, se comporta bine, adica ca un diferential autoblocant. :)

Ar fi problema daca s-ar invarti roata in gol de pe exterior, nu cea de pe interior. De aia un diferential normal e considerat mai safe pt condus in conditii normale, pt ca roata de pe interior agata drumul, chiar daca cea de pe exterior patineaza. In schimb, pt performanta e mai bun blocantul pt ca pui puterea pe asfalt cu ambele roti, masina pleaca mai greu de spate insa cand a plecat, miscarea se produce mai brusc ca la un diferential normal. La ala normal supravirarea se intampla mai progresiv, cu o roata care patineaza pe exterior si una care agata asfaltul pe interior. Vezi doamne...

Link to comment
Share on other sites

deci io pan la urma ce am? cu motoru oprit diferentialu se manifesta ca un blocant..iar pornita in viteza se comporta ca unu normal :)

Din cate ai povestit tu, ai blocant, insa si blocantele astea pot fi de 30-40-60-si chiar 80%

am mers cu un ursulet ce zicea omu a cui era ca avea 80%, si daca luai curba la 20 la ora la relanti scartaia roata, ca se invarteau de zici ca erau sudate, la fel rotile...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, s-ar putea sa aiba dreptate capitanu. Eu cand am incercat sa invart roata suspendata nu puteam s-o invart dar nu-mi mai aduc aminte exact daca era in viteza masina. Ce e sigur e ca atunci cand aveam dif. autoblocand in mana, daca invarteam de unul din capete se invartea si partea cealalta, nu puteam sa le invart separat. Vorbesc de capetele dinspre planetare. Puteti sa-i dati un cerculet, daca roata din interior rupe aderenta e autoblocant. Vizual, pe diferential ar trebui sa fie raportul lui scris si un S (sperre=impiedica), ori pe carcasa ori pe o placuta de aluminiu.

Eu am pus in al meu un ulei care e mai greu de gasit la gradul ala de vascozitate, care e dat la carte de BMW pt autoblocante: 75W140. Marca nu ar trebui sa conteze, dar daca gasesti Castrol e f bun.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

De unde stii ca se comporta diferit pe curbe si in linie dreapta? Cel normal, daca nu e diferenta de aderenta se va comporta ca cel blocant in linie dreapta. Pe curbe cum il simti? Daca ridici masina pe cric, pe spate, bagata in viteze poti sa invarti de roata suspendata? Ar trebui sa nu poti invarti de ea. La fel suspendata, ar trebui sa dea sa plece de pe loc, chiar cu roata suspendata. La cel normal, pornesti masina in viteza, roata suspendata se invarte si poti pleca sa bei o bere. :)

cand am schimbat diferentialul pe a mea, in programul ala dasptept spuneau ca nu se foloseste ulei normal de diferential, era un ulei multigrad mai scump si cu o codificare mai ciudata in sensul ca fata de 80w90 standard ala avea o plaja de temp ff larga 75w140. Se pare ca folosirea unui ulei gresit in diferentialul autoblocant ar duce la ciufulirea lui, am auzit multe pareri in sensul asta. Poti incerca cu o schimbare de ulei sa vezi daca se schimba ceva, altfel nu ai cum sa-ti dai seama, in afara de metodele date mai sus, daca s-a bushit ceva in interior decat desfacandu-i carcasa. Bafta!

 

 

am o intrebare tot despre blocant,am un e34 motor 2000 vanos diferential normal,si am un blocant,pot sa il fac pe cel de pe masina diferential blocant fara sa mai schimb puntea din spate?

Link to comment
Share on other sites

Daca dimensiunea carcaselor si raportul este acelasi poti face un direct swap. Daca in schimb carcasele sunt diferite (una mica si ala medie) atunci se complica putin dar nu imposibil. Daca dimensiunea carcasei este aceiasi dar difera raportul atunci poti face un transplant de miez dar va fi mai greu cu reglajul preload-ului.

Puntea cu totul in niciun caz nu o schimbi decat daca vrei un diferential cu carcasa mare provenit de pe M5 sau cine stie ce V8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.