Jump to content

problema cu iluminatul bordului


Recommended Posts

Am o mica(sper sa fie mica ) problema la un 520 i din 98'. De cateva zile a inceput sa-mi tremure/varieze intensitatea de la iluminatulul bordului. Variaza tot ce tine de iluminat in interior atunci cand aprind pozitia, toate butoanele care au leduri. Arata ca o "discoteca" ce sa mai, si e deranjat rau. De cand a inceput sa faca "figura" asta luminile de la radio-casetofon nu se mai aprind deloc, doar display-ul este luminat, dar butoanele nu se mai vad deloc. Nu stiu daca are vre-o legatura, dar inainte sa-mi apara problema asta, am fost la o firma care mi-a montat un dispozitiv pentru persoanele cu dizabilitati locomotore, frana si acceleratie la mana. Iar ca sa prinda sistemul asta a fost nevoie de gaureasca podeaua,pardoseala chiar in partea dreapta a scaunului. O fi nimerit vreun fir ceva.??? habar nu am. :)

Am procedeat la urmatoarele:

- Am incercat sa dau mocheta la o parte....sa vad daca e de acolo problema. dar m-am impiedicat de pedala de acceleratie, si nu am stiu cum s-o demontez, nu-mi dau seama cum e prinsa de pardoseala.

- Am verificat sigurantele, toate sunt OK.

- Am desfacut potentiometrul... cu care reglezi intensitatea... iam scos mufa cu cele trei fire si variaza in continuare.... ma batea gandul sa fac o punte de legatura... dar care cu care???? :)

 

Daca are cineva ceva sugestii...pareri, sunt bine venite.

 

Multumesc anticipat. :)

Link to comment
Share on other sites

Incearca sa gasesti un led/bec la care sa ai acces in timp ce e aprins(cred ca cel mai indicat e cel din butonul de avarie)....acolo identifici care dintre ele e masa (de obicei e firul maro) si cu un voltmetru verifici daca. cu pozitiile aprise, exista vreo diferenta de potential (adica vreo tensiune) intre acel fir si masa (masa pe care o poti lua si din contact (acolo unde bagi cheia de contact..bagi putin cheia si bagi si actuatorul instrumentului de masura))..ar trebui sa ai o tensiune infima, de genul 0.1-0.3volti..daca aceasta oscileaza..e din masa....pui frumos instrumentul pe ampermetru si vezi daca ai oscileaza (adica pui practic acea masa de la butonul ala la masa masinii)..daca nu-ti mai oscileaza...ai gasit si buba...si aproape ai si remediat-o....

Poti sa verifici si tensiunea pe beculetul de pozitie din buton ...respectiv sa afli daca ai tensiune oscilanta acolo...e mai greu de descris identificarea firului...dar in principiu iei toate firele de acolo si verifici existenta tensiunii actinand butonul de pozitii....daca la intreruperea tensiunii din buton dispare si tensiunea pefirulmasurat..ala e fiul cautat...masuratoarea se fac pe voltmetru, cu un actuator in contact (sau alt loc de unde poti lua o masa sigura) si firul respectiv..vezi ca nu trebuie sa dezizolezi firele...ci masori in mufa comutatorului totul....

Succese....

Link to comment
Share on other sites

Incearca sa gasesti un led/bec la care sa ai acces in timp ce e aprins(cred ca cel mai indicat e cel din butonul de avarie)....acolo identifici care dintre ele e masa (de obicei e firul maro) si cu un voltmetru verifici daca. cu pozitiile aprise, exista vreo diferenta de potential (adica vreo tensiune) intre acel fir si masa (masa pe care o poti lua si din contact (acolo unde bagi cheia de contact..bagi putin cheia si bagi si actuatorul instrumentului de masura))..ar trebui sa ai o tensiune infima, de genul 0.1-0.3volti..daca aceasta oscileaza..e din masa....pui frumos instrumentul pe ampermetru si vezi daca ai oscileaza (adica pui practic acea masa de la butonul ala la masa masinii)..daca nu-ti mai oscileaza...ai gasit si buba...si aproape ai si remediat-o....

Poti sa verifici si tensiunea pe beculetul de pozitie din buton ...respectiv sa afli daca ai tensiune oscilanta acolo...e mai greu de descris identificarea firului...dar in principiu iei toate firele de acolo si verifici existenta tensiunii actinand butonul de pozitii....daca la intreruperea tensiunii din buton dispare si tensiunea pefirulmasurat..ala e fiul cautat...masuratoarea se fac pe voltmetru, cu un actuator in contact (sau alt loc de unde poti lua o masa sigura) si firul respectiv..vezi ca nu trebuie sa dezizolezi firele...ci masori in mufa comutatorului totul....

Succese....

 

multumesc mult, tre sa fac rost de un aparat de masura ca sa pot purcede la indicatii. de luminile de la casetofon... si vre-o idee? sau poate sa aiba legatura cu aceeasi cauza... si daca gasesc problema cu minusul se rezolva??

Link to comment
Share on other sites

Cand aprinzi pozitiile, daca sunt conectate toate firele corect si setarile din mp3 sunt pe auto la dimmer...ar trebui sa se diminueze iluminarea la afisaj si la butoanele mp3-ului....inainte asa-ti functiona?

Intra in setarile mp3-ului si vezi pe undeva ca ai setari pentru dimmer...adica pt diminuarea intensitatii luminoase odata cu pornirea pozitiilor...la mine sunt 3 situatii in dintre care pot alege: auto-diminueaza cu aprinderea pozitiilor, off-iluminare puternica tot timpul si on-iluminare redusa tot timpul...

Dar de stins butoanele nu mi se sting si intensitatea luminoasa a mp3-ului este independenta de potentiometrul care regleaza iluminarea in bord....adica nu variaza ca celelalte becuri din bord...

E posibil sa fie ceva intern....ce model de sistem audio ai? (vezi ce elegant suna-sistem audio.... :) )

LE: am citit ce e sistemul audio la tine....radio-casetofon...l-am tot botezat mp3... :) ca la mine...

Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

Cand aprinzi pozitiile, daca sunt conectate toate firele corect si setarile din mp3 sunt pe auto la dimmer...ar trebui sa se diminueze iluminarea la afisaj si la butoanele mp3-ului....inainte asa-ti functiona?

Intra in setarile mp3-ului si vezi pe undeva ca ai setari pentru dimmer...adica pt diminuarea intensitatii luminoase odata cu pornirea pozitiilor...la mine sunt 3 situatii in dintre care pot alege: auto-diminueaza cu aprinderea pozitiilor, off-iluminare puternica tot timpul si on-iluminare redusa tot timpul...

Dar de stins butoanele nu mi se sting si intensitatea luminoasa a mp3-ului este independenta de potentiometrul care regleaza iluminarea in bord....adica nu variaza ca celelalte becuri din bord...

E posibil sa fie ceva intern....ce model de sistem audio ai? (vezi ce elegant suna-sistem audio.... :) )

LE: am citit ce e sistemul audio la tine....radio-casetofon...l-am tot botezat mp3... :) ca la mine...

[/quote

 

"Sistemul audio" pe care-l am nu cred sau nu stiu sa aiba setarea pentru dimmer. Stiu ce e ala, ca am la amplitunerul din casa asa ceva, dar la cel din masina nu cred sa aiba. Este adevarat ca atunci cand aprind pozitia scade intensitatea display-ului, dar nu se aprind luminile de la butoane... cele de unde schimbi, cauti programele radio...etc. Luminile astea de la butoane sunt legate tot pe pozitie, si sigur nu primeste minusul de care au nevoie ca sa se aprinda. ramane acum doar sa-l gasesc, unde lipseste.

Am reusit sa fac ce mi-ai zis, intr-o oarecare masura caci s-a intunecat afara si nu prea mai vedeam nimic. Dar am scos butonul de avarii, am indentificat prin excludere care este cel de pozitie facand o punte de la masa ( de la contact,cheie)si pe unul din cele doua fire maro cand il "cuplez" pornesc avarile, deci celalant e de la pozitie, iar cel...verde parca, e plusul. I-am dat un minus si pe celalant fir maro, (cu pozitia pornita, si nu se intampla nimic).

Am verificat si cu aparatul de masura daca vine ceva pe el... si la fel... 000.

 

O sa mai incerc si maine dimineata... pe lumina, ca nu-mi place sa lucrez pe bajbaite.

 

Oricum, apreciez disponibilitatea la ajutor. Multumesc mult!!! :)

Edited by Marius Ionut
Link to comment
Share on other sites

Am procedat la masurarea tensiunii in momentul in care cuplez pozitia. Este oscilanta si cu masa din mufa becurilor si cu masa de la contact si am tras un fir si de la masa bateriei direct, tot oscilanta este tensiunea. Oscileaza undeva intre 5 si 8. dar uneori sare si pe la 28 :) :) . Am masurat si tensiunea de pe baterie. cu pozitia oprita este 11.90 . cu pozitia aprinsa este pe la 11.75.(motorul oprit)

 

Acum nu stiu ce sa mai fac... :)

 

Inca un amanunt, nu stiu daca este semnificativ, in momentul in care cuplez pozitia , pentru o secunda luminile stau aprinse la intesitate maxima dupa care incepe sa varieze si scade in intensitate.

 

:) ;) Help!!

Link to comment
Share on other sites

Chestia cu luminile oscilante care initial mergeau bine mi s-a intamplta si mie la ceasuri...am schimbat cele 3 becuri de la ceasuri cu 3 leduri superflux.....normal, le-am facut un stabilizator de tensiune la 5 volti cu un LM7905 si doua diode....initial mi se aprindeau fff frumos si puternic....apoi incepeau sa faca ca un pom de iarna....in sfarsit, am demomtat. am masurat, am alimentat cu bordul desfacut...etc....circuitului integrat de stabilizare nu-i pusesem un radiator de racire si la 200mA el se incingea de puteai sa frigi o tigaie intreaga de cartofi....si intra in protectie de limitare...si-mi oscila intensitatea luminoasa....nu i-am bagat radiator ca nu aveam loc...dar i-am redus intensitatea luminoasa....sa fie sub pragul de protectie....

Sa nu ai ceva de protectie si pe la tine care ar intra si-ti alimenteaza oscilant....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Acolo poate fi si o banala buba la alternator nu n-ai spus cat inacrca ai spus ca ai 11.75 in baterie motorul era pornit?Daca alternatorul nu poate face fata la consumatori(e cate ceva busit prin el)apar fluctuati de tesiune si uneori de turatie.deci cat incarca masina?

 

Ps sunt din bv daca vrei arunc o privire Claudiu_dar@yahoo.com

Edited by Claudiu_turatu
Link to comment
Share on other sites

Acolo poate fi si o banala buba la alternator nu n-ai spus cat inacrca ai spus ca ai 11.75 in baterie motorul era pornit?Daca alternatorul nu poate face fata la consumatori(e cate ceva busit prin el)apar fluctuati de tesiune si uneori de turatie.deci cat incarca masina?

 

Ps sunt din bv daca vrei arunc o privire Claudiu_dar@yahoo.com

 

 

Nu este de la alternator, fluctuatile au loc si cu motorul oprit si cu el pornit. Cand am masurat bateria motorul era oprit.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.