Jump to content

Care e durata de viata a sondelor lambda ?


Recommended Posts

Am fost azi la reprezentanta pentru o verificare " de rutina".

Acum vreo 2-3 saptamini cand am pornit dimineata masina mi-a ramas aprins check engine. Aparent si motorul era un piculet mai zgomotos dar poate era doar o impresie datorata celor -15 grade de afara.

In cursul zilei am facut mai multe drumuri scurte si am vazut ca la un moment dat s-a stins indicatorul. De atunci nu a mai aparut eroarea.

 

Azi le-am zis sa verifice care a fost cauza. Mi-au zis ca a fost o eroare de la sonda lamba. Eu am 4 pe masina dar nu au stiut sa-mi zica care anume a cauzat eroarea.

Mi-au zis ca ar trebui sa le schimb pe toate :blink:

Masina are 160k km insa ma indoiesc ca s-au stricat chiar toate sondele.

 

Cam care e durata de viata a sondelor ? Trebuie schimbate oare ?

Le-a mai schimbat cineva la e39 ?

Edited by bimmer
Link to comment
Share on other sites

Inca o chestie, durata de viata a unei sonde lambda depinde si daca motorul consuma ulei sau nu, de tipul de combustibil care se foloseste, deoarece ea fiind in cotact direct cu gazele de evacuare de unde ea detecteaza cantitatea de oxigen evacuata si comanda UEC-ul. Ea trebuie sa functioneze normal intre 200-800 mV. Daca se depune pe ea fosforul din uleiuri, siliconul din agentul de racire etc ea nu mai raspunde in timp util.

Daca este cineva interesat pot sa va spun tnsiunile normale pt sonda si tensiunile care pot aprea datorita defectarii acesteia cu simtomele de rigoare.

Link to comment
Share on other sites

In momentul de fata ma intereseaza in primul rand daca chiar e musai sa dau 720 euro + TVA pe cele 4 sonde lamda :blink:

 

Am tot citit pe net despre ele, am si masurat una la un e34. Problema e urmatoarea: La e34 cand s-a stricat sonda era sesizabil ca ceva e in neregula cu motorul. Printre altele nu mai raspundea asa de bine si relantiul nu pot zice ca era rau dar parca era mai zgomotos.

 

Acuma insa nu am sesizat nimic din toate astea. E posibil sa fie si din cauza motorului mai mare si al unui ECU mai evoluat.

Daca nu mi s-ar fi aprins check engine odata si daca cei de la service nu mi-ar fi zis ca sondele trebuie schimbate nimic din comportarea motorului nu mi-ar da de banuit ce e ceva in neregula.

 

Dilema mea cea mare este daca sa dau banii sa le schimb sau nu. Nu vreau sa merg cu ele daca sant defecte insa nici sa le schimb "preventiv" nu as vrea.

 

Cam care ar mai fi manifestarile unor sonde defecte ?

Am auzit ceva de consum. Cam cu cat creste stie cineva ? E sesizabil sau se incadreaza in variatiile normale cauzate de stilul de condus, benzina si temperatura ?

O sonda stricata mai poate afecta si alte componente ?

 

Pe de alta parte, dupa durata lor de viata ( intre 50000 si 150000 dupa cum am vazut in posturile anterioare ), se strica cu adevarat ? Adica a trecut durata, garantat sonda e dusa ? Ca in cazul acesta e clar, nu mai am de ales. Am depasit durata si asta e, le schimb.

Edited by bimmer
Link to comment
Share on other sites

.

 

Azi le-am zis sa verifice care a fost cauza. Mi-au zis ca a fost o eroare de la sonda lamba. Eu am 4 pe masina dar nu au stiut sa-mi zica care anume a cauzat eroarea.

Mi-au zis ca ar trebui sa le schimb pe toate  :blink:

Masina are 160k km insa ma indoiesc ca s-au stricat chiar toate sondele.

 

68234[/snapback]

 

 

Eroarea exista clar pentru o anumita sonda.Pentru una ,2,toate :)

 

In principiu se strica primele,inaintea catalizatorului.

 

Ar trebui sa faci o diagnosticare mai serioasa. :)

Link to comment
Share on other sites

schimbale pe cele din fatza de catalizator si dai bice, dupa vrun an o sa se buleasca si alea din spate si pana atunci e masina vanduta sau le schimbi atunci :blink:

 

nu le arunca cand le scimbi, zile ca vrei sa le pastrezi pentru "sentimental value" in cazul asta esti:

 

1. sigur ca au fost schimbate (sorry dar asa e in Romania)

2. masjoritatea si din fatza si din spate sunt la fel, daca tot mere aiurea schimbi alea din spate cu cele care le ai in mana

 

Un lucru bun si in Romania si oriunde este sa ceri piesele care le scimba inapoi, alea uzate, inafara de cauciucuri. Eu la un service in .ro la un Megane am cerut dinainte sa imi dea uleiul inapoi si am scris pe fisa aia ca vrea uleiul, filtrul tot inapoi. Dupa service filtru cica la aruncat la gunoi, leam zis dute in gunoi si adal incoace, nu la gasit! mam dus si mam uitat si filtru de pe masina era plin de noroi etc. leam zis ca nicu nu la schimbat si au ramas de ras, lau schimat dupa, cu uleiu la fel mia dat 2 litri de ulei inapoi, iam zis dami si restu de 2 litri! a zis ca sa scurs si lau pierdut lol.

 

in fine iam facut sa schimbe uleiul si filtrul in fatza mea si am platit doar pentru aia. Nu cred ca la un service de BMW se face la fel ca la Renault dar nah better safe then sorry!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Inca o chestie, durata de viata a unei sonde lambda depinde si daca motorul consuma ulei sau nu, de tipul de combustibil care se foloseste, deoarece ea fiind in cotact direct cu gazele de evacuare de unde ea detecteaza cantitatea de oxigen evacuata si comanda UEC-ul. Ea trebuie sa functioneze normal intre 200-800 mV. Daca se depune pe ea fosforul din uleiuri, siliconul din agentul de racire etc ea nu mai raspunde in timp util.

Daca este cineva interesat pot sa va spun tnsiunile normale pt sonda si tensiunile care pot aprea datorita defectarii acesteia cu simtomele de rigoare.

zi tensiunile alea la un N42 motor 1.8 si culoarea firelor la care se masoara mersi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.