Jump to content

Cuplu versus putere


Recommended Posts

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

In concluzie, acceleratia depinde exclusiv de cuplu, si atunci dieselul are un mare avantaj in fata benzinei?

In cazul 320d vs 320i, care va accelera mai repede de la 80 la 120km/h?

 

pai benzinarul ar trebui sa fie cu o treapta inferioara...intr`a 3.....la 80...atunci isi arata cu adevarat puterea...cand e in vreo 4000 si...

Link to comment
Share on other sites

pai fa o linie si te lamuresti. Calculele sunt foarte complicate. Pentru un diesel de acum 20 de ani, teoretic si practic era imposibil sa se urce la 4000 de ture datorita limitarii vitezei de ardere in cilindru. Intre timp sistemele de injectie au mai evoluat, combustibilul a evoluat si el acum poate. Dar inca este limitat din punctul asta de vedere. Asa ca ai turbina care ii da cuplu mai mare, de care neaparat nevoie, ca oricum are turatii mai mici. Scopul final e atins pe doua cai. La benzina cuplu mai mic si ture mai multe la diesel cuplu mare si turatii mai mici. Scopul final e puterea la roata.

O masina de formula 1 nu are cuplu nici cat un 330D. Dar se duce in 16.000 de ture instant. Daca acceleratia ar depinde exclusiv de cuplu atunci un 335D ar trebui sa omoare o masina de formula 1. Nu se intampla asa.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

normal ca e importanta si greutatea. dar nu prea se explica diferentele totusi. Altfel un TD ar trebui sa spulbere orice benzinar de putere si greutate apropiata. Si nu o face. EU nu cred in teoria asta cu "cuplu accelereaza" si puterea vinde masina.
Link to comment
Share on other sites

In concluzie, acceleratia depinde exclusiv de cuplu, si atunci dieselul are un mare avantaj in fata benzinei?

In cazul 320d vs 320i, care va accelera mai repede de la 80 la 120km/h?

Nu

nu

nu

nu :lol:

 

odaaaaataaaaaa

 

 

 

de douaaaa ori

 

vezi filmuletele compara timpii si apoi zi-ne concluzia :)

Link to comment
Share on other sites

Bun, sa consideram urmatorul caz imaginar:

Amandoua masinile(320i si 320d) pleaca de la aceeasi viteza, una langa alta, la turatia de cuplu maxim.

Care o va lua in fata, diesel sau benzina?

 

@alex acum nu pot sa vad filmarile ca sunt la serviciu, da cum ajung acasa ma uit.

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

normal ca e importanta si greutatea. dar nu prea se explica diferentele totusi. Altfel un TD ar trebui sa spulbere orice benzinar de putere si greutate apropiata. Si nu o face. EU nu cred in teoria asta cu "cuplu accelereaza" si puterea vinde masina.

 

Teoria e falsă.

 

Contează foarte mult şi plaja de turaţii.

 

Cuplul şi puterea nu pot fi tratate separat pentru că fac parte din aceeaşi ecuaţie.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

dintre un 320d 150cp vs 320i 150cp e46 care e mai rapid?:

 

1. plecare de pe loc 0-100km/h

2. 60-120km/h

3.100-200km/h

 

vreau sa ma lamuresc odata si odata,au acelasi caluti motoare in 4 cilindrii,cuplu difera la diesel e mult mai mare...care e mai rapida..am citit tot topicu si n-am gasit un raspuns...

 

http://www.autoevolution.com/engine/bmw-3-...-2002-320d.html vs http://www.autoevolution.com/engine/bmw-3-...20i-150-hp.html

 

datele oficiale e mai rapid ca dieselu e mult mai rapid ca benzina,iar ca greutate masinile nus diferite....ast raspuns.va multumesc

 

benzinar 150cp (190/3500 Nm/RPM) 9.9s 0-100km/h vmax 219km/h

diesel 150cp (330/2000 Nm/RPM) 8.9s 0-100km/h vmax 216km/h

 

dieselu e mai bun ca benzinaru sa inteleg,si consum mai putin si mai rapid sau cum?....si cine zicea ca dieselu nu e pt liniute...

Edited by maLaKay
Link to comment
Share on other sites

Dieselul nu e pentru liniute. Totusi, unele modele fac fata cu brio la benzinarele similare.

De aceea e atat de apreciat 320d, consuma putin, e foarte flexibil, cu o putere decenta.

Intre 320d si 320i, as alege 320d daca nu mi-ar fi frica de piesele care pica.

 

 

E bine ca ai pus prefacelift cu facelift aici :))

Link to comment
Share on other sites

Puterea este cea care conteaza.

Nu valorile de varf ale cuplului fac diferenta intre diesel si benzina, ci faptul ca momentul motor (cuplul) mediu (pe plaja de turatie) este mai mare la motoarele turbo => si puterea medie pe plaja de turatie este mai mare.

 

In exemplele date de tine , ambele motoare dispun cam de aceeasi putere la turatia de cuplu maxim, doar ca dieselul o are disponibila mai de "jos", ceeea ce face ca la schimbarea treptei dieselul sa aiba o putere superiaoara in urmatoarea treapta.

Daca ambele motoare ar fi dotate cu o cutie cu variatie continua, de exemplu, nu ar fi diferente.

Dieselul nu e pentru liniute, dar datorita puterii medii mari are reprize bune.

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=70161

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...70986&st=80

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?act...t&id=159262

Link to comment
Share on other sites

Personal consider ca la acceleratiile de pe loc, cuplul este cel mai important. De ce zic asta? Am avut inainte de masina actuala un Seat Leon TDI, versiunea de 150 cp.

 

Seat-ul: 150 cp la 4000 rpm, 320 Nm la 1900 rpm.

Masina actuala - e36 2.0i Vanos, 150 cp la 5900 rpm, 190 Nm la 4200 rpm

Masa: 1380 kg ambele (aceasi masa au trecuta in talon ambele masini, acum ca era diferita in functie de dotari...)

Cutie de viteza: aproape identice rapoartele (40 si un pic in treapta I, 80 si un pic in treapta a II-a, 120 - 130 in treapta a III-a).

Consider foarte importante pentru corectitudinea comparatiei aceste aspecte: aceeasi masa, aceeasi putere, aceleasi rapoarte ale cutiei

Acceleratie 0 - 100 - cu cel putin o secunda mai rapid Leon-ul. Reprizele: 60 - 100 in treapta a III-a, 80 - 120 in treapta a IV - si mai evidenta diferenta. Era o masina mai "usor" si mai placut de condus din punctu' asta de vedere, al modului cum livra puterea, insa avea lacune la alte capitole, lacune pe care batrana de 15 ani nu le are :)

 

Deci, de unde diferenta de acceleratie intre cele doua, daca nu din cuplu?

 

PS. comparatie nu are mare temei stiintific si se bazeaza doar pe experientele personale :)

Link to comment
Share on other sites

Personal consider ca la acceleratiile de pe loc, cuplul este cel mai important. De ce zic asta? Am avut inainte de masina actuala un Seat Leon TDI, versiunea de 150 cp.

 

Seat-ul: 150 cp la 4000 rpm, 320 Nm la 1900 rpm.

Masina actuala - e36 2.0i Vanos, 150 cp la 5900 rpm, 190 Nm la 4200 rpm

Masa: 1380 kg ambele (aceasi masa au trecuta in talon ambele masini, acum ca era diferita in functie de dotari...)

Cutie de viteza: aproape identice rapoartele (40 si un pic in treapta I, 80 si un pic in treapta a II-a, 120 - 130 in treapta a III-a).

Consider foarte importante pentru corectitudinea comparatiei aceste aspecte: aceeasi masa, aceeasi putere, aceleasi rapoarte ale cutiei

Acceleratie 0 - 100 - cu cel putin o secunda mai rapid Leon-ul. Reprizele: 60 - 100 in treapta a III-a, 80 - 120 in treapta a IV - si mai evidenta diferenta. Era o masina mai "usor" si mai placut de condus din punctu' asta de vedere, al modului cum livra puterea, insa avea lacune la alte capitole, lacune pe care batrana de 15 ani nu le are :)

 

Deci, de unde diferenta de acceleratie intre cele doua, daca nu din cuplu?

 

PS. comparatie nu are mare temei stiintific si se bazeaza doar pe experientele personale :)

 

Lasa-ma sa am dubii ca aveau aceleasi rapoarte in cutie si aceleasi viteze in treptele de viteza. Daca erau amandoua la fel, benzinare sau diesel as fi trecut peste.

Link to comment
Share on other sites

Ia doua grafice de putere de la 2 masini cu aceeasi putere, aceeasi marca, marcheaza la fiecare turatiile intrea care evolueaza motorul la schimbarile de treapta si compara ariile cuprinse intre curba si axa turatiei.

Ai sa vezi ca la un diesel modern este mai mare ca la benzina aspirata

Dar la un diesel in jurul a 50Cp/l, inertia proprie il cam "incurca" si nu se mai descurca asa bine.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am facut si eu cu Razvan o liniuta de distractie, eram curiosi ce se intampla intre masina mea e36 92' M50, si e46 320d (4 cilindri, nu stiu ce motor, din 2005).

 

A plecat inaintea mea, si apoi intr-a doua cand am trecut de 4000 RPM am trecut si de el, si s-a tot marit distanta.

 

 

Conducand ambele masini, dieselul ala iti da senzatii mai sportive (tocmai din cauza demarajului bun) clar, daca nu le pui una langa alta ai inclina sa crezi ca face benzina.

 

QED, vroiam sa subliniez exact diferenta pe care o face cuplul dieselului la plecarea de pe loc.

Link to comment
Share on other sites

Diferenta este mare intre diesel si benzina , chiar daca dieselul are cuplul mai mare la turatii mici intodeauna benzina va avea un cuplu liniar acceleratia masinii se va simti progresiv si nu brusc ca la diesel. Dieselul are un avantaj la start(daca vrei sa omori motorul) dar avand cuplul la turatii joase inseamna ca dupa ce ai depasit turatiile repective esti obligat sa schimbi intr-o treapta superioara, pe cand la benzina cuplul se atinge la dublu turatiilor fata de diesel asta inseamna ca esti obligat sa schimbi intr-o treapta superioara mai tarziu decat diesel. Cum media este de 1 secunda(soferi experimentati) cand treci dintr-o viteza in alta, distanta castigata de diesel se poate pierde prin schimbul de viteze.

 

 

Nu vreau sa i supar pe baietii cu masinii diesel.

Link to comment
Share on other sites

Diferenta este mare intre diesel si benzina , chiar daca dieselul are cuplul mai mare la turatii mici intodeauna benzina va avea un cuplu liniar acceleratia masinii se va simti progresiv si nu brusc ca la diesel. Dieselul are un avantaj la start(daca vrei sa omori motorul) dar avand cuplul la turatii joase inseamna ca dupa ce ai depasit turatiile repective esti obligat sa schimbi intr-o treapta superioara, pe cand la benzina cuplul se atinge la dublu turatiilor fata de diesel asta inseamna ca esti obligat sa schimbi intr-o treapta superioara mai tarziu decat diesel. Cum media este de 1 secunda(soferi experimentati) cand treci dintr-o viteza in alta, distanta castigata de diesel se poate pierde prin schimbul de viteze.

 

 

Nu vreau sa i supar pe baietii cu masinii diesel.

Nu ne superi deloc...(cred ca vb pentru multi) dar interpretarea e gresita,

1.Comparatiile pe turatii se fac relativ la plaja, nu in valori concrete, adica de la 2000 la 4000 este mai mult de jumatate (tinanad cont ca nu e zero niciodata)

2.Cuplul la diesel se atinge rapid si se mentine destul de ridicat. Ex 320d are 330Nm la 2000rpm iar la 4000 are 263Nm

3. Nu cuplul prpriu-zis avantajaza dieselul ci puterea care are o medie mai buna. Tot 320d are ~94Cp la 2000 , o medie aritmetica (mai mica decat realitatea) de 133Cp pe 2000-4000

4.Dieselul poate avea o plecare mai buna doar de pe loc, folosindu-se de inertia proprie, dar de fapt el este foarte dezavantajat in treptele 1-2 la acest capitol fata de benzina.

Uite un experiment propriu, in treapta a 3-a.

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?act...t&id=159262

 

Puterile rezultate sunt cele folosite strict pentru accelerare, la ele se aduga pierderile.

Dupa cum vezi acceleratia nu e maxima pe 50-60 unde cuplul este maxi,m ci pe 60-70 deoarece acolo puterea este mai mare dar pierderile sunt inca destul de mici.

In plus se vede ca aceleratia de pe 90-100 este doar cu 25% mai mica decat cea maxima, dar asta se datoraeza crestieri exponentiale a pierderilor, am filmulet si in treapta a 2-a si acolo nu e deloc asa, curba aceleratiei fiind si mai aplatizata.

 

Sper sa nu te superi tu cand iti spun ca nu ai experimentat niciodata sa vezi ca astea se verifica in realitate, exceptie sunt motoare cu puteri litrice mici la care cuplul de inertie joaca un rol mai important , reprezentand un procent mai mare din cuplul total al motorului.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.