Jump to content

INSPECTOR DE DAUNE LA DISPOZITIA DVS!


kosfunny

Recommended Posts

Despagubirea trebuie facuta in maxim 10 zile de la data depunerii cererii de despagubire daca dosarul este complet (Ordin 14/2011, art. 36 , punct 6). Asta in cazul in care nu ai fost anuntat ca la dosarul tau societatea isi rezerva dreptul legal de a-si efectua propriile cercetari, timp de maxim 3 luni .

Anunta-ne si pe noi cand ii intra banii !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

O mica intarziere, dar e bun simt . Eu cred ca nici retentiile tale nu au fost exagerate si probabil a fost evident ca nu ai vrut sa faci o afacere din despagubire.

 

A aparut noul ordin CSA , 22/2012. Nu sunt multe modificari, dar una este notabila. Numere provizorii se dau doar pentru masinile inregistrate fiscal.

Edited by kosfunny
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut,

pentru o masina care am cumparat-o, pe talon scrie instrainat catre ... la data de ,,, , daca nu vreau sa o inmatriculez, cum trebuie sa fac rca-ul? Pe numele proprietarului din talon ( e vreo problema ca scrie instrainat?) sau pe numele meu (desi ar fi cam ciudat, masina nu e pe numele meu in talon).

 

 

Rca-urile care se fac "pt inmatriculare" sunt valabile doar dupa ce inmatriculezi masina sau imediat dupa ce le faci?

Link to comment
Share on other sites

salut. am patit-o si eu pe zapada, mai exact am dat un reply aici: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/128292-mi-am-stricat-pisica-dar-nu-e-vina-mea/page__st__160__gopid__1901841#entry1901841 (ultima parte din post)

din impact mi s-a spart si ecranul de la gps, acesta fiind in bord, claie peste gramada cu altele.

crezi ca exista o sansa mai eleganta (nu as vrea sa fac plangere penala impotriva vinovatei) sa-mi recuperez si costul navigatiei pe rca-ul vinovatului? cei de la politie in dovada nu au vrut sa includa si gps-ul la avarii.

Edited by asterix___
Link to comment
Share on other sites

Art. 26. - (1) AsigurĂŁtorul RCA are obligaia de a despĂŁgubi partea prejudiciatĂŁ

pentru prejudiciile suferite ĂŽn urma accidentului produs prin intermediul vehiculului

asigurat, potrivit preteniilor formulate ĂŽn cererea de despĂŁgubire, dovedite prin orice

mijloc de probĂŁ.

 

Din pacate tu nu poti dovedi ca ecranul GPS-ului s-a spart in torpedou, in momentul accidentului si din cauza impactului in cauza !

Putea fi deja spart in alte imrejurari, cum ar fi impactul cu o groapa sau denivelare de exemplu. Acum sa nu crezi ca eu personal nu te cred dar iti explic cum se interpreteaza pretntia ta dpdv juridic. Din aceasta cauza politistul nu ti l-a trecut in dovada , pentru ca nu putea proba cauza spargerii lui iar daca asiguratorul ii facea o reclamatie avea de suferit . In concluzie nu il acuza de rea vointa sau neprofesionism .

 

Imi pare rau pentru prejudiciul tau si sper ca ti-am fost de folos !

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

In caz ca sunteti implicati in acidente provocate de soferi "bulgari" va prezint reprezentantii de despagubiri din Romania:

 

1. ALLIANZ Bulgaria ----------------------ALLIANZ

2. ARMEEC Insurance ------------------- AVUS

3. BUL INS ----------------------------------AVUS

4. BULGARSKI Imoti-----------------------ASIROM

5. BULSTRAD VIG ------------------------ASIROM

6. DZI General Insurance ----------------AVUS

7. ENERGY Insurance--------------------- ALLIANZ

8. EUROINS---------------------------------EUROINS

9. GENERALI--------------------------------GENERALI

10. GROUPAMA Zastrahovane----------AVUS

11. HDI --------------------------------------CORIS ROUMANIE

12. INTERAMERICAN ---------------------GARANTA

13. LEV INS--------------------------------- AVUS

14. UNIQA-------------------------------------UNIQUA

15. VICTORIA -----------------------------GENERALI

 

Unii reprezentanti de despagubiri s-ar mai putea schimba, de aceea e bine sa dati un telefon si la BAAR :

Romtelecom:

021 319 13 02, 021 319 13 03, 021 319 13 04

Vodafone:

0727 70 77 90

Orange:

0743 17 47 47

 

Sfat foarte util:

In cazul in care sunteti implicat intr-un accident cu o masina inmatriculata in alta tara, si mai ales daca este condusa de cetatean roman, evitati sa incheiati formular de constatare amiabila ! Mergeti la Politie deoarece este posibil ca asigurarea sa fie falsa sau sa nu fie valabila si procesul de despagubire va dura mai mult .

Daca angajatii Politiei Rutiere se eschiveaza si va spun sa faceti constatare amiabila sa stiti ca nu au baza legala. Constatul amiabil nu este obligatoriu, nici o lege nu prevede asta. In lege este prevazuta doar "posibilitatea" nu "obligativitatea".

Link to comment
Share on other sites

Art. 1 Orice societate de asigurări, subzistă din prostia beneficiarilor, cu concursul unei legislații și a unui sistem bine înrădăcinat, profitabil de cele mai multe ori societății de asigurare.

 

Chiar și în România găsești pârghiile necesare și legale să te lupți cu mai marii cunoscători, proceduriști, în esență inspectori de daune ori după caz juriști de duzină, numai că la noi până îți găsești dreptatea......ruginește fierul peste limita admisă.

Mizeria asta de asigurare obligatorie, nu-ți garantează nici măcar că vei avea parte de o reparație efectuată de un service specializat pe o anumită marcă, în 99% din cazuri, dând concurs celor ce nu au nici o legătură cu respectarea standardelor minime referitoare la executarea reparațiilor, evident rezultatul urmărit de asigurător fiind doar alcela al profitului.

Noi beneficiarii, suntem induși în eroare începând cu contractul de asigurare.

Cum este posibil ca un asigurător, ținut fiind de contract, să despăgubească ori să ofere o reparație, doar dacă ești de acord ca aceasta să fie executată în service-ul lui nea caisă, în masura in care tu ai bmw și el în proporție de 90% repară doar dacii, să nu mai spun că angajații lui nea caisă de cele mai multe ori nu au la baza nici un curs ori altceva care le atrage competența să execute o asemenea lucrare. Desigur, veșnica explicație, d-le mașina este mai veche de ,n, ani, ....... ori, noi nu avem contract cu cei de la reprezentanță ori unde vrei tu să fie reparată, noi nu despagubim în condițiile acestea.........

Nu am nimic personal cu userul ce pretinde ca activează in domeniul asigurărilor, realitatea este cea care ma îngrijorează.

Ps. vara trecută am decis să-mi vînd masina, în urma unei astfel de reparații calificate, nu de alta dar anumite elemente cântăreau cu cel puțin 1 kg mai mult decât greutatea inițială......iar finisajele semănau cu zugraveala pereților exteriori de la casă... Nu m-a încălzit cu nimic, faptul că reparația a durat ...doar o săptămână.....lauda asigurătorului....

Îmi doresc să dispară de pe piață toate ciupercile ăstea de societăți de asigurare, care se pretind în prag de faliment, să rămână câteva care au ceva de oferit atunci când vine beleaua.

Edited by mihai800
Link to comment
Share on other sites

Iti inteleg frustrarea si in mare masura iti dau dreptate. De aici si ideea deschiderii acestui topic aici cat si pe alte cateva forumuri. Consultanta este gratuita dar recunosc ca in acelasi timp urmaresc si realizarea unui portofoliu de clienti cu ajutorul caruia sa renunt la munca din daune si sa trec e partea de vanzari. Am spus asta pentru a nu fi acuzat de ipocrizie sau alte interese.

 

In alta ordine de idei, se ajunge la ce spui tu si din cauza ca pagubitii nu isi cunosc drepturile, nu stiu sa le ceara sau sunt dezinformati de o mass medie aservita altor interese .

Legat de reparatia masinii, sa stii ca legislatia iti permite sa o faci unde si cum vrei tu, pe baza de acte justificative sau nu. Bineinteles ca procedura si cuantumul despagubirii difera de la caz la caz, in fuctie si de pretentii. Vreau sa mai spun ca in urma cu ceva ani buni nu exista posibilitatea ca in caz de reparatii pe asigurari sa nu fii implicat financiar. Plateai, faceai dovada platii si a reparatei si primeai banii. Bineinteles erau foarte multe cazuri in care luai teapa, tepari erau si atunci iar legislatia proteja foarte putin pagubitul.

Ulterior, ca instrument de marketing, firmele de asigurari au inceput sa incheie contracte de colaborare personalizate cu diferiti reparatori oferind si facilitatea decontarii directe. Procedura a luat amploare.

Intre timp, reprezentantele au inceput sa sara calul in ce priveste preturile si calitatea(asta tebuie sa o recunoastem fara sa fim ipocriti), s-au inmultit serviceurile multimarca cu tarife mult mai mici decat reprezentantele.

Apoi a venit si criza ! Ca urmare fiecare asigurator ca orice persoana fizica sau juridica dealtfel, a inceput sa fie mai grijuliu cu bugetul si sa foloseasca ad litteram legislatia pentru a-si proteja buzunarul incercand astfel sa diminueze pierderile si sa reduca costurile.

Astfel , s-a ajuns si la abuzuri sau practici necrestine bazandu-se cum am mai spus si pe necunoasterea legislatiei . Parera mea este ca asa cum avem obligatia sa cunoastem codul rutier trebuie sa stim si prevederile ORDINULUI 14/2011 al CSA care reglementeaza acum procedura de despagubire in caz de accident, drepturile si obligatiile asiguratilor, acoperirea si excludeile.

Ca o paranteza va spun ca saptamana trecuta am fost oprit de Politie . Circulam fara sa stiu cu ITP-ul expirat din in noiembrie. Asta e, greseala mea, nu am avut ce comenta si am acceptat fara comentarii amenda de 1000 de lei . La sfarsit, politistul vrand sa imi tina o lectie de conduita rutiera imi spune ca am avut noroc ca nu am provocat cuiva vreo dauna pentru ca as fi platit eu pagubele. Ii zambesc si ii intid o carte de vizita, vede ca lucrez in daune si continua cu morala incercand sa ma faca sa ma simt mai iresponsabil. I-am replicat scurt ca daca cunoaste la fel si legislatia rutiera l-as sfatui sa isi dea demisia, pentru ca RCA-ul acopera astfel de situatii.

 

Revenind la oile noastre, sa stiti ca in cazul in care platiti voi in prima faza reparatia masinii o puteti face oriunde vrea muschiul vostru, chiar si la Paris. Obligatia primirii despagubirii exista. Daca sunteti dispus sa stati cu masina blocata in service pana intra banii in contul acestuia puteti cere asiguratorului sa vireze banii acestuia dar trebuie sa stiti ca riscati ca firma de asigurari sa profite de cateva carente in legislatie si sa fie dispusa sa mearga in instanta pretinzand ca are nevoie de dovada platii pentru a cuantifica clar prejudiciul. In cele mai multe cazuri se pierde procesul

In ce priveste ofertele de despagubire oferite de asiguratori in regie proprie acestea nu pot fi combatute . Atat considera ei asta e, acceptati sau efectuati reparatia cu documente justificative. Atentie, daca asiguratorul va vira o suma de bani in contul pagubitului (cazul cand se semneaza in alb cererea de despagubire) iar in 30 de zile acesta nu instiinteaza in scris asiguratorul ca nu este multumit cu suma , asiguratorul nu ai poate fi obligat sa suplimenteze despagubirea .

Timpul ma determina sa ma opresc momentan aici .

Va astept in continuare si cu alte intrebari!

Link to comment
Share on other sites

Ordin??????????????? Ordinul cui prietene??????? Ordinul imparatului? :))))

Dupa cum spuneam, voi corporatisti sunteti setati pe o chestie.........auzi ordin:)), implementata de mai marele istet al societatii.

De curiozitate ce valoare juridica are ordinul de care faci amintire in raport de codul civil? Ordinul este legislatia principala in materie?

Maine este luni, intreaba te rog in grupul tau de prieteni, juristi ai societatii, de curiozitate, cate succesuri au avut cu acel ordin in instanta de exemplu, invocand prevederile lui:)).

Noi...in 2013 ne ghidam in materie dupa Directive, Constitutie, Coduri si alte legi speciale, mai apoi Ordonante si cand ne plictisim Ordine, nu de alta dar ordinul ala nu are nimic in comun cu dreptul beneficiarului.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

intrebare!?

my brother s-a lipit de bara mea din spate intr-o parcare.bara mea spate necesita vopsita doar,e zgariata 20 cm in urma impactului.

am vreo sansa sa o repar pe RCA-ul lui? tinand cont ca suntem frati? sau trebuie sa apelez la o MINCIUNA cu alt posesor de masina?

Link to comment
Share on other sites

salut! in urma cu ceva timp am avut o dauna usoara la masina ( cineva a dat cu spatele si mi-a crapat bara si farul). Dupa multe drumuri si timp pierdut am reusit intr-un final sa primesc un far nou ( sticla nu se poate schimba) si vopsirea barii crapate (desi ea trebuia schimbata).

Reparatia a iesit initial destul de bine ( bara avea putin aspect de coaja de portocala) insa dupa ceva timp bara a inceput sa crape din nou acolo unde a fost lovita (se vad fisuri in vopsea - probabil datorita variatilor de temperatura).

Intrebarea mea este daca in aceasta situatie asiguratorul are obligatia sa-mi vopseasca/inlocuiasca bara ?

Edited by dmnu
Link to comment
Share on other sites

Asiguratorul nu poate raspunde de calitatea reparatiilor nici in cazul in care service-ului nu i s-a acceptat cererea de reconstatare. Nu trebuia sa efectueze lucrarea daca nu putea oferi garantia acesteia.

Ideea e ca de multe ori nu poti sti daca piesa ti-a fost aprobata la inlocuit iar cei din service nu au efectuat inlocuirea dar in schimb au facturat-o .

Ia legatura cu reparatorul in prima faza si apoi mai vedem ce e de facut. Unde ai reparat-o ?

 

Ordin??????????????? Ordinul cui prietene??????? Ordinul imparatului? :))))

Dupa cum spuneam, voi corporatisti sunteti setati pe o chestie.........auzi ordin:)), implementata de mai marele istet al societatii.

De curiozitate ce valoare juridica are ordinul de care faci amintire in raport de codul civil? Ordinul este legislatia principala in materie?

Maine este luni, intreaba te rog in grupul tau de prieteni, juristi ai societatii, de curiozitate, cate succesuri au avut cu acel ordin in instanta de exemplu, invocand prevederile lui:)).

Noi...in 2013 ne ghidam in materie dupa Directive, Constitutie, Coduri si alte legi speciale, mai apoi Ordonante si cand ne plictisim Ordine, nu de alta dar ordinul ala nu are nimic in comun cu dreptul beneficiarului.

 

Nu inteleg de unde vehementa asta, din lipsa bunului simt sau din necunoasterea legislatiei din tara in care traiesti ? Cee au corporatistii cu asta ?

Apropos, eu nu lucrez intr-o corporatie , dar asta e alta problema.

 

Citeste legea 136/1995 si vei vedea care e treaba cu Ordinele CSA. Vad ca pe forum pretinzi ca esti si avocat. Ce ai terminat ? Bioterra ?

 

Si mai subtire cu "prietene".

Edited by kosfunny
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am reparat masina la un service agreat de ei ( intamplator am aflat ca patronul e o veche cunostiinta de-a tatalui meu). Intr-adevar cei de la Carpatica nu au acceptat inlocuirea barii desi cei de la service i-au instiintat ca reparatia s-ar putea sa nu se faca in cele mai bune conditii.

Ce am uitat e sa precizez este ca bara a crapat destul de repede ( cam la 1 saptamana de la reparatie) dupa care am dus masina iar in service unde bara a fost revopsita pe cheltuiala service-ului. A rezistat ceva vreme dupa care a inceput sa crape din nou.

Link to comment
Share on other sites

intrebare!?

my brother s-a lipit de bara mea din spate intr-o parcare.bara mea spate necesita vopsita doar,e zgariata 20 cm in urma impactului.

am vreo sansa sa o repar pe RCA-ul lui? tinand cont ca suntem frati? sau trebuie sa apelez la o MINCIUNA cu alt posesor de masina?

Daca ambele masini sunt pe numele unuia dintre voi nu !

Oricum trebuie sa constientizezi ca vei fi tratat cu suspiciune.

 

Am reparat masina la un service agreat de ei ( intamplator am aflat ca patronul e o veche cunostiinta de-a tatalui meu). Intr-adevar cei de la Carpatica nu au acceptat inlocuirea barii desi cei de la service i-au instiintat ca reparatia s-ar putea sa nu se faca in cele mai bune conditii.

Ce am uitat e sa precizez este ca bara a crapat destul de repede ( cam la 1 saptamana de la reparatie) dupa care am dus masina iar in service unde bara a fost revopsita pe cheltuiala service-ului. A rezistat ceva vreme dupa care a inceput sa crape din nou.

Ce sa-ti spun, situatia e nasoala, mai ales ca e implicata Carpatica. Cum ti-am mai spus, service-ul este raspunzator.

Rezolvarea legala ar fi fost ca piesa sa fi fost inlocuita iar diferenta in baza unei note tehnice sa o soliciti in continuare asiguratorului. In mod sigur se ajungea la instanta, Carpatica e obisnuita cu salile de judecata!

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare,te rog frumos.

In cazul in care o masina inmatriculata pe Romania,avand casco,este lovita de o alta masina,din vina exclusiva a celeilalte masini.In conditiile astea,cel cu prima masina se va adresa asiguratorului casco care va face regres pe rca ul celui vinovat.Pana aici toate bune si frumoase.Acum pun doua ipoteze : 1.masina vinovata este inmatriculata pe Romania. 2.masina vinovata este pe Bulgaria. Intrebare : in cazul in care masina vinovata este pe Bg,asiguratorlui casco ii va fi mai greu (sau mult mai greu) sa isi recupereze dauna,regresul? Decat in cazul in care masina vinovata e pe Ro? Intreb pt ca eu am lovit fff usor pe cineva care desi avea casco la Tiriac nu a vrut deloc sa faca amiabil ci doar la politie.Si mi a spus ca daca as fi avut masina pe Ro ar fi fost de acord cu amiabilul. Chiar intampina soc de asigurari dificultati in a-si recupera dauna,(regresul) de la soc de asig din Bg?Nu se adreseaza direct societatii din Romania corespobdente (in cazul meu) Asirom si fie ca l am lovit eu fie ca l lovea o masina inscrisa pe Ro cu rca la Asirom era exact acelasi lucru?Merci.

Edited by ionutz_ng
Link to comment
Share on other sites

Uite aici un topic recent pe care l-am deschis in legatura cu situatia asta :

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/129125-accident-cu-masina-de-bulgaria/

 

Dupa cum vei vedea si eu recomand sa se mearga la Politie in asemenea cazuri. Nu am nimic cu cei care conduc "bulgaroaice" ba chiar una dintre masinile mele am bagat-o pe Bulgaria .

Ideea este ca foarte multe dintre masinile cu numere straine care circula la noi au polite de asigurare false sau anulate . Chiar pe forumurile auto gasesti o gramada de intreprinzatori dubiosi care se lauda ca prelungesc acte sau incheie asigurari de afara la preturi romanesti. Majoritatea sunt tepe si e grav ca autoritatile nu se sesizeaza .

Cand ai CASCO treaba e simpla, de regrese se ocupa ei . Dar in cazul in care pagubitul nu are CASCO iar asigurarea straina nu e buna situatia devine cam greoaie. Mai mult de atat multi romani nici nu au idee cum arata o asigurare straina .

In principiu si fara CASCO pagubitul poate deschide dosar de dauna la reprezentantul de despagubiri din Romania. Pe acesta il gasiti aici :

 

http://baar.ro/baar/

 

Dar cum am mai spus, actele de la Politie te pot scuti de ceva bataie de cap in plus, indiferent de tara inmatricularii masinii vinovate. Si va mai pot spune ca inspectorii de daune prefera dosarele deschise in baza actelor de la Politie deoarece sunt mult mai usor de instrumentat .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ca sa reinprospatam putin topicul asta, profit de el pentru a povesti patania mea si pentru a-i multumi din suflet colegului Kosfunny.

 

Dupa cum unii stiu, in ianuarie am avut un accident destul de grav, lasand la o parte vatamarile, as vrea sa expun decursul ostilitatilor pe partea de dauna auto intre mine si asiguratorul vinovatului, renumita firma Eu..ins.

 

Masina: Seat Toledo, an 1996, 1.9TDI, 227202 KM in bord

 

Paguba: Dauna totala

 

 

 

Nestiind cum sa procedez in asemenea cazuri si cunoscand faptul ca de obicei companiile de asigurari cam abuzeaza cand e vorba de despagubiri, am ales sa cer consultanta colegului Kosfunny.

 

Mi-a prezentat detaliat care sunt datele importante care trebuiesc luate in calcul la stabilirea daunei, deasemenea m-a avertizat ca se vor incerca anumite momeli.

 

Asa a si fost. Mi s-a facut prima oferta, telefonic, in suma de 1100 euro pe care bineinteles am refuzat-o, apoi am procedat la fel cu urmatoarele doua oferte, respectiv 1300 si 1650 euro la sfatul colegului mai sus amintit.

 

Multi au zis "bine mah, si cat ai vrea pe masina aia, ca pretul de piata al ei este maxim 2000 euro?" ...ei, in privinta asta, sincer, de multe ori m-am indoit de sfaturile lui deoarece pareau rupte de realitate in ce priveste suma care ii zicea el ca ar fi normal sa se despagubeasca, dar avand in vedere ca oricum eram la pat si nu aveam nevoie de masina, sau chiar daca as fi avut o foloseam pe cealalta, am mers pe mana lui Kosfunny. Dupa un "dans" interesant, care pendula intre solicitari, cereri, expertize si reclamatii, (toate sub indrumarea lui Kosfunny), dupa 4 luni, fara instanta, am reusit sa intru in posesia despagubirii legale, in suma de 17000 lei + epava.

 

Asadar, inca o data, ii multumesc din suflet lui Kosfunny pentru ajutor! Si, din punctul meu de vedere, il recomand tuturor care se afla in situatii similare.

 

N-am postat din dorinta de a-i face doar reclama, ci am dorit sa expun un caz concret sustinut de un coleg care desi nu ma cunostea, el la Bucuresti, eu la Arad, si-a rupt parte buna din timpul sau pentru a ma ajuta sa beneficiez de o despagubire corecta.

 

MULTUMESC KOSFUNNY!

 

www.amdauna.ro

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

indiferent la ce firma lucreaza, nu cred ca e neaparat una rau platnica, pentru ca metodele de stabilire a daunelor sunt aceleasi pentru toate companiile, sunt impuse prin lege. Diferenta e in felul in care te fac sa faci tu cerere cu manuta ta pe o suma care ti-o baga ei sub nas...

 

...si la cum cunoaste el metodele, atat de o parte cat si de alta a fileului, sunt convins ca si la servici isi face treaba ireprosabil :wink:

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Nu spun ca nu-si cunoaste meseria, sunt convins ca la serviciu instrumenteaza dosarele de dauna pe criterii subiective.... A ajuns sa cunoasca bine dedesubturile acestei afaceri, pentru ca asigurarile asta sunt.

Ajuta useri pe forum, bravo lui, probabil nu ar face la fel daca ai sta fata in fata cu el la birou, dar aici, protejat de anonimat da sfaturi si ajuta.

Link to comment
Share on other sites

Dragut. Chiar si atunci cand cineva ajuta dezintersat trebuie sa-i inventam tot felul de motive pentru a considera ca gestul lui nu a reprezentat de fapt nimic.

 

Luati-o mai asa cum e. Omul a ajutat. Bravo lui. Nu mai cautati pretexte, motive si inventii cum ca de fapt el nu stiu ce face si e un om rau.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.