Jump to content

INSPECTOR DE DAUNE LA DISPOZITIA DVS!


kosfunny

Recommended Posts

Merci CC, am trecut si pe la BAAR si pe la CSA...

 

e vorba de una dintre cea mai mare companii de asigurari AXA Versicherung Germania... dar care culmea, nu are reprezentant in Romania.

 

e vorba de masina unui coleg (tocmai isi luase A6 din Franta) si l-a turtit un neamt cu o Laguna...

 

surpinzator, Laguna a iesit din accident muuult mai bine decat A6-le, desi a intrat cu partea stanga-fata in dreapta-spatele A6-lui...

Link to comment
Share on other sites

In cazul in care asiguratorul de raspundere civila al vinovatului nu colaboreaza cu un asigurator din Romania pagubitul va trebui sa se intereseze la acesta unde e cea mai apropiata locatie (tara +asigurator) unde i se poate face constatarea!
Link to comment
Share on other sites

nu prea vad cum ar putea fi asa... :)

 

din cate stiu eu, pentru ca service-ul reprezentantei sa se apuce de reparatie, in primul rand trebuie sa vina inspectorul de daune sa inspecteze masina, sa ii faca poze :) pentru constatare...

 

ori asta e praf, in curtea reprezentantei, iar "cea mai apropiata locatie (tara +asigurator) unde i se poate face constatarea" este in chiar aici, aproape, in Ungaria...

 

vrei sa spui ca trebuie sa vina un inspector de daune sa evalueze pagubele tocmai din Ungaria?

 

multumesc oricum...

 

desi sunt mai incurcat ca inainte o descalcim noi intr-un fel si revin cu detalii...

 

L.E. se pare ca sunt 2 variante:

1. se va apela la BAAR - Biroul de Carte Verde

2. poate veni chiar un inspector de daune de la firma-mama de asigurare, avand in vedere ca e posibil sa ii dea dauna totala ...

Link to comment
Share on other sites

Salut, am si eu o rugaminte: poti sa ma ajuti cu o incadrare a bmw-ului meu pentru despagubire?

Am avut ghinionul sa intre un "sofer" in mine si trebuie sa imi incadreze cei de la ASIROM masina pentru a stabili procentul de despagubire.

Eu am un 318 tds din 1996. Exista pe net un catalog unde pot sa verific in ce limita de pret se incadreaza?

Multumesc mult pt ajutor...

Link to comment
Share on other sites

salut

 

bmw 524td e28 din 84, avariat partea stanga toata, aripa, usi, stalp fata si mijloc, roata, gasit boul celalalt vinovat, cu rca la asirom; vine inspectorul acasa, face constatare, si astept 4 luni dupa asirom; ma trimit ei la service sa fac deviz; ma duc la automitcony, ca e langa mine, fac ei deviz: 85 mil; duc devizul, si iar astept gramada, pana m-am dus la ei, si atunci au bagat dosarul la lucru; mi-au dat ieri foaia, cumca sunt de acord sa plateasca 85 de mil in contul automitcony( ca si service ce a efectuat reparatia) ca reparatie pt masina...adica de vreo 2 ori mai mult reparatia de cat face masina..in fine, daca automitcony din varii motive nu imi poate face masina, si trebuie sa apelez la alt service, sau s-o repar eu, cum procedez, ce pot face?

 

multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

am avut un acident p 2-12 eu nu am masina inscrisa p numele meu dar asigurarea este facuta de mine p numele meu

pe talon prporietar este XXX

in asigurare sunt eu ANIEL

crei de la asirom mi-au cerut contractul de vanzare cartea masinii certificat inmatriculare si asigurarea,pe urma m-au sunat k nu se aproba dosarul deoare ce nu este inscrisa masina pe numele meu.

si acum service-ul respectiv ma va da in jusecata sa le platesc reparatia pe care am peovocat-o

1 ce pot face?

2 cam cat ar costa la un 320 di 2001 bara fata+bandou,arpa stanga,far stanga,roata(cauciucu taiat)janta era de aliaj si vopseaua + manopera service? aproximativ

 

 

si asta ar fi baza legala pentru care refuza

 

" Ordin nr. 3108/2004 din 10/12/2004

 

pentru punerea ĂŽn aplicare a Normelor privind aplicarea legii ĂŽn domeniul asigurarilor obligatorii de

raspundere civila pentru pagube produse tertilor prin accidente de autovehicule si autorizarea asiguratorilor

pentru practicarea asigurarii obligatorii de raspundere civila pentru pagube produse tertilor prin accidente de

autovehicule

 

 

Art. 4. - Raspunderea asiguratorului ĂŽncepe:

a) din momentul platii primei de asigurare si al eliberarii documentului de asigurare, dar nu mai devreme

de data intrarii ĂŽn vigoare a asigurarii ĂŽnscrisa ĂŽn document, pentru asiguratul care ĂŽsi ĂŽndeplineste obligatiile

de plata cel mai târziu În ultima zi de valabilitate a perioadei de asigurare anterioare;

dupa 48 de ore de la expirarea zilei ĂŽn care s-a platit prima de asigurare si s-a eliberat documentul de

asigurare, pentru persoanele care nu aveau o asigurare obligatorie RCA, valabila la momentul platii;

c) din momentul platii primei de asigurare si al eliberarii documentului de asigurare, dar nu mai devreme

de data intrarii ĂŽn vigoare a autorizatiei provizorii de circulatie sau a ĂŽnmatricularii autovehiculului, pentru

autovehiculele ce urmeaza a fi ĂŽnmatriculate sau reĂŽnmatriculate."

Link to comment
Share on other sites

@ pre-2U cred ca ca tabelul asta te intereseaza:

 

http://www.csa-isc.ro/files/anexe/a311605.pdf

 

@bytzu citeste si tu normele de mai sus.Devizul tau imi pare ca depaseste cu mult Valoarea reala a masinii.O valoare mai mare decat valoarea reala a masinii ,conform normerlor CSA,nu o va plati niciun asigurator.Diferenta trebuie sa o suporti tu in cazul in care nu o poti recupera de la vinovat.Faptul ca detii un RCA nu inseamna ca nu poti fi dat si in judecata de pagubit.

 

@aniel -din pacate pentru tine, cel care ti-a incheiat polita nu a avut cunostinta de legislatie ori a vrut sa iti incaseze banii.Asigurarea nu se incheie decat pe numele proprietarului sau al utilizatorului (in cazul leasingului) Corect era sa incheie polita proprietarul si el sa te treaca utilizator in contractul de asigurare, eventual sa iti cesioneze tie dreptu la despagubire in caz de dauna! Asta e legea.Trebuie sa dai in judecata asiguratorul sau brokerul care ti-a incheiat polita.

Dar proprietarul de ce nu iti face o procura notariala?

 

Asta iti spun din vedere al asigurarii CASCO.Eu sincer nu prea inteleg din ce ai spus in ce postura esti, de vinovat sau de asigurat CASCO si nici a cui e masina care e in service!

Edited by kosfunny
Link to comment
Share on other sites

@ pre-2U cred ca ca tabelul asta te intereseaza:

 

http://www.csa-isc.ro/files/anexe/a311605.pdf

 

Multumesc mult pt ajutor.

am inteles care sunt coeficientii si procentele dar din ce valoare a autoturismului nou tot nu stiu. azi am vorbit cu inspectorul de daune de la ASIROM si mi-a spus ca trebuie sa sa uite intr-un catalog, sa ia de acolo valoarea bmw-ului si pe urma aplica coeficientii. totul e OK! cum stiu eu daca imi incadreaza masina la o valoare corecta sau apropiata de valoarea reala de vanzare a masinii de noua?

bmw-ul are o gramada de dotari fata de cele standard, tempomat, scaune incalzite, jante aluminiu pana si sacul de ski este dotare suplimentara... eu cum pot sa fiu sigur de incadrare? poti sa ma ajuti sau sa imi dai niste sfaturi sau ce intrebari sa ii adresez inspectorului?

multumesc anticipat si sa stii ca topicul este f. bun. bafta in continuare!

Link to comment
Share on other sites

Salut, kosfunny

 

Situatie, pur teoretica: Soferul A conduce autoturismul fara sa aibe RCA valabil. Soferul B conduce si el un autoturism, are RCA valabil. Intr-o situatie de trafic, soferul B ii loveste masina soferului A si agentul de circulatie constata ca este vina exclusiva a soferului B. Societatea RCA a soferului B refuza sa despagubeasca pagubele, pe motiv ca soferul A nu avea ce sa caute in circulatie fara o polita RCA valabila.

 

Acum, intrebarea: exista temei legal?

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Asta asa este, dar vroiam sa stiu daca in RO exista suport legal in acest sens.

 

In Suedia nu ai ce cauta pe strada daca nu ai asigurare. Numai daca intra in tine unul baut sau fara carnet mai ai sanse sa recuperezi ceva din paguba!

Link to comment
Share on other sites

Sunt si eu intr-o situatie dificila si nu stiu ce sa fac.

 

Am fost lovit in spate .. cand stationam la o trecere de pietoni de un alt auto... mers la politie stabilit vinovatia celui care m-a lovit impreuna cu copia de la asigurare asitrans, si cu dovada (bara spate si bandouri julite... pe o portiune de jumatate de metru care acoperea partea din spate a masinii)

merg la centrul de la asitrans daune unde mi se face constatarea de un agent de asigurari x ... care trece bara spate si bandou bara spate.

 

Dupa cautari lungi , am gasit un service vopsitorie care sa se ridice la pretentiile mele, reparatia impecabila... fara nici un repros dureaza 3 zile.

Dupa 3 zile sunt chemat la service sa ridic masina (daca vreau) si sa las cartea de identitate pana plateste asiguratorul... Ridic masina ..las cartea si plec.

Aproximativ o luna si ceva a durat pana a facut plata asitrans, timp in care am verificat periodic daca s-a facut plata... si acelasi raspuns nu am primit nici un raspuns.

 

Deci dupa o luna si ceva ma suna de la service, ca asitrans a facut plata dar fara 250 lei noi, si ca am de plata suma asta ca sa ridic cartea masinii.

Motivul presupus de service este ca bandoul din spate era din 3 bucati (2 laterale si una centrala) si ca asiguratorul pretinde ca nu trebuiau schimbate, pe deviz scrie clar BANDOU BARA SPATE. Bandoul vine in 3 bucati si are o linie cromata care era afectata exact la imbinare si reiese si din poze ca ..era deteriorata linia cromata metalica pe cel putin 2 bucati.

 

Cum procedez ? Nu vreau sa platesc acesti bani ! Cine trebuie tras la raspundere ?

Asiguratorul ? sau serviceul ?

Care sunt pasii pe care ar trebui sa ii urmez sa solutionez situatia ....fara sa imi mai fac o paguba de 250 lei noi.

Mentionez ca nu am primit bandourile mele defecte ... cand am primit masina

 

multumesc

Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

Salut, kosfunny

 

Situatie, pur teoretica: Soferul A conduce autoturismul fara sa aibe RCA valabil. Soferul B conduce si el un autoturism, are RCA valabil. Intr-o situatie de trafic, soferul B ii loveste masina soferului A si agentul de circulatie constata ca este vina exclusiva a soferului B. Societatea RCA a soferului B refuza sa despagubeasca pagubele, pe motiv ca soferul A nu avea ce sa caute in circulatie fara o polita RCA valabila.

 

Acum, intrebarea: exista temei legal?

 

Multumesc.

Nu exista temei legal! Sincer nici nu cred ca acest caz ipotetic s-ar putea intampla in realitate!

 

@ pre-2U Catalogul de unde ti se ia valoarea de nou este SCHWACKE. In mod normal, la dosar, inspectorul trebuie sa puna copia paginii din catalog si tebuie mentionata pozitia!

Mai poti negocia si starea masinii (buna , medie, satisfacatoare) .Pt o obtine "stare buna" masina trebuie sa arate ca noua, sa aiba km putini si sa poti justifica reviziile de intretinere au fost facute la timp (a nu se confunda cu ITP-ul).

 

 

@stefan SNK Cam asta e riscul daca te duci la un service fara conventie cu asiguratorul! In mod normal cei din service ar fi trebuit sa ceara reconstatare la toate cele 3 bandouri, atasand si o plansa explodata! Ar trebui sa mergi la asigurator sa vezi daca s-a cerut sau nu reconstatare.Daca cei din service au schimbat de capul lor piesele ameninta-i cu OPC-ul!

Piesele avariate care sunt schimbate dar nu sunt cerute in scris de asigurator sunt ale tale.Le poti cere de la service!

Edited by kosfunny
Link to comment
Share on other sites

serviceul este pe conventie...

Atunci trebuiau sa ceara reconstatare.Daca au cerut si nu li s-a dat nu trebuia sa fii tu incarcat! Cine i-a pus sa le comande?

Cere-le celor din service sa iti arate acceptul de plata! Vezi daca suma din accept acopera valoarea facturii.

Link to comment
Share on other sites

Situatie

 

Mergi ca tot neomul pe strada si de pe contrasens sare pietricica bat-o vina direct in frumusete de parbriz original,hop ditamai crapatura!

Posesor casco ce trebuie facut ,trag frana de mana intorc 180 de grade si ma duc dupa respectivul sa-i iau toate datele ca la recensamant sau ajunge o constatare de la circa de politie din zona respectiva?

 

Iar daca nu ai fost prevazator si nu ai casco ce poti face?

Edited by 525dtouring
Link to comment
Share on other sites

Situatie

 

Mergi ca tot neomul pe strada si de pe contrasens sare pietricica bat-o vina direct in frumusete de parbriz original,hop ditamai crapatura!

Posesor casco ce trebuie facut ,trag frana de mana intorc 180 de grade si ma duc dupa respectivul sa-i iau toate datele ca la recensamant sau ajunge o constatare de la circa de politie din zona respectiva?

 

Iar daca nu ai fost prevazator si nu ai casco ce poti face?

Nu mai ai ce cauta la Politie pt asa ceva daca ai CASCO!

Te duci frumos si declari ca ai gasit-o in parcare sau ti-a sarit de la roata unei masini careia nu i-ai putut retine numarul!

Link to comment
Share on other sites

serviceul este pe conventie...

Atunci trebuiau sa ceara reconstatare.Daca au cerut si nu li s-a dat nu trebuia sa fii tu incarcat! Cine i-a pus sa le comande?

Cere-le celor din service sa iti arate acceptul de plata! Vezi daca suma din accept acopera valoarea facturii.

 

 

multumesc de informatii ...de luni oam sa incep sa .... investighez

Link to comment
Share on other sites

salut,

 

am o mare problema cu cei de la asirom...

 

in iunie am avut un accident cu masina. agentul lor m-a trimis intr-un service de mana a 10-a sub pretextul ca au decontare directa cu ei si treburile vor merge f repede. initial nu am vrut sa accept, pt ca service-ul arata jalnic, nu erau specializati bmw, cei care mi-au facut constatarea cred ca erau beti sau orbi pt ca au `omis` initial scutul care era praf si multe alte piese evident avariate in timpul accidentului, insa tinand cont de faptul ca au spus ca se vor folosi doar piese originale, am fost de acord. la sf lunii iunie bag masina la ei, si cand cer sa vad piesele, s-a intamplat exact lucrul de care imi era teama. nici una nu era originala. dupa un mare scandal cu seful de service, ma dau afara sub motivul ca daca am asa mari pretentii sa mi-o repar singur... asta era tot ce imi puteam dori. o duc la filaret, ii mai fac o constatare si ma duc cu lista la agent. acesta ca stai sa vdm, ca nu avem contract cu ei, ca va dura minim 3 luni aprobarea dosarului samd, sa vb la sediu sa vdm ce zic(era vb de mult mai multe piese decat cele din constatarea initiala), si uite asa m-a mai taraganat si el pana in august. pana la urma, pe 11 aug o bag la filaret, dupa mari scandaluri si cu el. reparatiile au fost gata in 2 saptamani, dupa care m-am dus cu actele la asirom. in mod normal, in contract scrie ca plata sa face in 15 zile lucratoare. acelasi termen mi l-au dat si cei de la registratura in mom in care am depus dosarul, insa abia AZI am primit acceptul de plata, si asta pe o parte din suma doar. in toata perioada asta m-au chemat pe la biroul lor antifrauda sa dau cu subsemnatul, au cerut copii dupa declaratia mea la politie, m-au chemat cu tot soiul de note tehnice si de constatare din partea serviceului, ba chiar m-au luat cu tupeu ironic de genul...cine v-a pus sa faceti accident....moment in care scandalul a inceput si in sediul asirom.

 

intrebarea mea este urmatoarea: cum fac sa recuperez toata suma de la ei ? pe lg faptul ca mi-au tinut masina aproape 5 luni in service pana sa dea DOAR acceptul de plata, nici nu vor sa plateasca intreaga suma, desi la constatarea pagubei a fost de fata si agentul lor...care este calea cea mai scurta si sigura de rezolvare? instanta sau vreun tertip pe care eu, asiguratul de rand care a facut idiotenia sa-si faca casco la asirom, nu-l stiu?

 

stau si ma gandesc...daca trebuia schimbat si motorul (ironic vb), agentul lor (angajat ca sa constate)accepta, si dupa aceea ma trezeam ca sclavii aia de sefi care nu au fost de fata la constatare si nu au nici o tangenta cu mecanica, ziceau ca nu sunt de acord cu plata lui...eu ce faceam atunci ? nu mi se pare normal ca agentul constatator sa aprobe schimbarea unor piese ca dupa aceea altii din cadrul aceleiasi firme sa refuze plata lor. nu este mai normal ca in mom in care se face constatarea, aceasta sa se trimita la aprobat si INAINTE de efectuarea reparatiei sa se dea acceptul pt ea ?

 

scuze pt postul asta asa lung, insa sunt prea plin de nervi si am vrut sa arat pe cat am putut cat de mari pot fi nesimtirea si japca firmei asirom.

Link to comment
Share on other sites

Nasoala rau faza prin care ai trecut! Totusi nu trebuia sa te lasi la mana lor! Exista OPC si CSA! Crede-ma ca la noi cand face cineva reclamatie la CSA se creeaza niste valuri foarte constructive in beneficiul clientului!

Daca ei nu au contract cu cei de la Filaret nu prea ai ce sa le faci.Nu sunt obligati sa dea accept de plata! In cazuri de genul asta trebuie sa faci pe dracu in patru si sa platesti tu ! Apoi sa te duci cu factura, devizul si dovada platii la ei , le trantesti cererea de despagubire in nas, iti iei nr de inregistrare si astepti 3 saptamani.Daca nu se misca nimic te duci la CSA! Tot ce conteaza este ca devizul sa fie corect si actele de la dosar sa fie ok!

De judecata nu vreau sa pronunt! Totusi, sa nu uitam ca traim in Romania!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.