Jump to content

Este bine ca un diesel sa mearga mult la relanti?


dextercos

Recommended Posts

De curand am reintrat in posesia permisului de conducere:D si pierd cam multa vreme stand in masina(nu singur bineinteles) cu motorul pornit(din motive evidente) si m-am gandit daca nu cumva poate dauna cu ceva motorului.La dacia batranului meu stiu ca daca o tineam mult la relanti(10-15min) mi se afumau bujiile datorita arderii incomplete si aveam probleme.Ma gandesc ca si la diesel deoarece merge in turatie foarte mica arderea ar putea fi incompleta rezultand funingine care ar putea crea probleme....Sau poate se petrec alte fenomene cand motorul merge la relanti...?Vorbesc de o durata de ordinul orelor(o ora,doua) in care motorul merge la relanti.Daca stie cineva ce se poate intampla, daca nu e bine, daca a patit ceva...astept pareri:)
Link to comment
Share on other sites

Nu-i bine sa mearga mult la relanti din cauza ca nu-si face o ungere adecvata. Neavand turatie pompa de ulei baga presiune mai greu pana sus in rampa.

Plus ca la relanti motorul se incalzeste mult mai greu si se stie ca un motor care functioneaza sub temp. normala de lucru se uzeaza mai rapid.

Link to comment
Share on other sites

La orice motor ,fie otto fie diesel , functionarea mult timp la relanti creeaza probleme , motorul nu isi face ungerea bine atunci cand este fierbinte, nu se raceste bine etc . Un benzinar e mult mai problematic la relanti decat un diesel , turatia mai mare la relanti , motorul se incalzeste mult mai repede si de aici problema cu ungerea perfecta la statul pe loc .

 

Probleme .... poate sa-ti fiarba apa , sa umezeasca excesiv bujiile , sa infunde filtrul de particule , etc etc .

Link to comment
Share on other sites

De curand am reintrat in posesia permisului de conducere:D si pierd cam multa vreme stand in masina(nu singur bineinteles) cu motorul pornit(din motive evidente) si m-am gandit daca nu cumva poate dauna cu ceva motorului.La dacia batranului meu stiu ca daca o tineam mult la relanti(10-15min) mi se afumau bujiile datorita arderii incomplete si aveam probleme.Ma gandesc ca si la diesel deoarece merge in turatie foarte mica arderea ar putea fi incompleta rezultand funingine care ar putea crea probleme....Sau poate se petrec alte fenomene cand motorul merge la relanti...?Vorbesc de o durata de ordinul orelor(o ora,doua) in care motorul merge la relanti.Daca stie cineva ce se poate intampla, daca nu e bine, daca a patit ceva...astept pareri:)

...decat sa risti sa-ti strici motorul stand la relanti..... nu mai bine iti iei o camera? :) eu zic ca la una peste alta ai iesi ....mai ieftin :)

Link to comment
Share on other sites

La diesel, bujiile sunt incandescente si sunt folosite decat la pornirea motorului ... nu are ce sa se afume, cu atat mai mult nu are ce sa se strice daca stai la relanti. Intrebarea suna cam asa : Se uzeaza motorul cand este pornit ? :)

Eu zic sa stai linistit.

 

Mai era o varianta iarna, pe vremuri pt pornitul motorului la Aro (diesel) ... se baga o faclie sub motor pt cateva minute, pana se incalzeau bujiile ... :)

Edited by alex77xax
Link to comment
Share on other sites

nu pateste nimic motorul. stai linistit! doar sa nu incalzesti motorul la relanti. se incalzeste mult mai greu si neuniform.

motorul la relanti are cea mai mica uzura.

 

motoarele pe benzina au turatia de relanti mai joasa decat diesel-urile.

 

a spus cineva mai sus ca nu se face ungerea cum trebuie deoarece urca uleiul in rampa mai greu. Prostii. Este adevarat ca urca ulei in rampa mai greu dar nici nu este nevoie de mult ulei, .. componentele motorului se afla in cea mai lenta miscare nu au nevoie de o ungere masiva de ulei.

 

singura problema care ar putea sa apara ar fi supraincalzirea .. dar daca sistemul de racire este in toate mintile nu ar trebui sa ai probleme.

 

ps. gandeste-te intr-o zi aglomerata din bucuresti ... in interval de o zi .. stai la semafoare cel putin o ora doua .. sau in trafic. este acelasi lucru.

Link to comment
Share on other sites

Asta ma gandeam si eu, nu ajunge o cantitate mare de ulei in rampa insa nici nu este nevioie motorul functionand in cel mai lejer regim...problema ar putea fi la componentele de pe traseul evacuarii:turbo, catalizator, depuneri pe traseul de evacuare...de supraincalzire nici nu se pune problema, daca nu ai apucat sa aduci motorul la 80 de grade si dai drumu la clima la relanti, acul de temperatura mai curand tinde sa scada decat sa creasca...problema care zic eu ca ar putea aparea ar fi datorata arderii incomplete sau a debitului foarte mic prin sistemul de injectie(pompa, injectoare) ceea ce ar putea duce la oburarea traseelor lor...
Link to comment
Share on other sites

Asta ma gandeam si eu, nu ajunge o cantitate mare de ulei in rampa insa nici nu este nevioie motorul functionand in cel mai lejer regim...problema ar putea fi la componentele de pe traseul evacuarii:turbo, catalizator, depuneri pe traseul de evacuare...de supraincalzire nici nu se pune problema, daca nu ai apucat sa aduci motorul la 80 de grade si dai drumu la clima la relanti, acul de temperatura mai curand tinde sa scada decat sa creasca...problema care zic eu ca ar putea aparea ar fi datorata arderii incomplete sau a debitului foarte mic prin sistemul de injectie(pompa, injectoare) ceea ce ar putea duce la oburarea traseelor lor...

 

 

ce ardere incompleta? nu inteleg? la orice turatie a motorului este calculat exact amestecul pentru ca arderea sa fie optima .. completa .. sau cum vrei tu sa o numesti. nu exista ardere incompleta.. si nu se depune nimic pe traseul de evacuare .

stai linistit si fa-ti treaba acolo :))). dar mai bine ar fi totusi o camera....

 

Sarbatori Fericite!

 

PS. temp de functionare a motorului este de 90 de grade.

Link to comment
Share on other sites

Nu-i bine sa mearga mult la relanti din cauza ca nu-si face o ungere adecvata. Neavand turatie pompa de ulei baga presiune mai greu pana sus in rampa.

 

 

Ar insemna ca pana ajungem la portbagaj sa scoatem maturica pentru zapada, s-ar face praf axele.

Link to comment
Share on other sites

Mai era o varianta iarna, pe vremuri pt pornitul motorului la Aro (diesel) ... se baga o faclie sub motor pt cateva minute, pana se incalzeau bujiile ..

 

...faclia se baga ptr a incalzi baia de ulei(uleiul) :)

pai la ce se discuta aici, merge si cu faclia la BMW ... mai ramane sa ne intrebam : " Daca las masina in ploaie, este pericol sa rugineasca ?"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.