Jump to content

O mica problema la pornire,help baieti


Recommended Posts

Daca nu merg cu masina 2 zile si cand vreau sa o pornesc pun contactul se sting beculetele de la bord si nu porneste,daca iarasi incerc de la capat si nu astept sa se stinga beculetele o ia pana la urma dar cu greu,cred ca atunci cand masina a stat 2 zile nepornita si are putin curent in ea,in momentul cand pun contactul pompa de benzina si alti consumatori ai ia tot cea mai ramas in ea,dupa ce merg cu ea 5 km asa si o opresc si o repornesc o ia normal,e ce ar putea fi?bateria epuizata?sau alternatorul nu ar incarca cat trebuie?tin sa mentionez ca pana acum 2 saptamani asa bateria nu mi-a facut probleme,bun daca ar fi bateria cati amperi are la 320i?

 

Scuze pentru repetarea aceluiasi topic,nu a fost cu intentie voita,dar am avut pentru cateva minute mici probleme cu netul si sa postat de mai multe ori,nu imi inregistra topicul si am apasat de mai multe ori,deci referitor la problema mea cu masina,daca stie cineva despre ce ar fi vorba sa spuna parerea,salut.

Link to comment
Share on other sites

Da am avut niste probleme cu netul pentru cateva minute si am apasat de mai multe ori post new topic ca nu imi inregistra si din cauza asta,nu am vrut sa postez de 4 ori,ok, pai daca stie cineva despre problema cu care ma confrunt in prezent,legat de baterie,salut.
Link to comment
Share on other sites

Daca nu merg cu masina 2 zile si cand vreau sa o pornesc pun contactul se sting beculetele de la bord si nu porneste,daca iarasi incerc de la capat si nu astept sa se stinga beculetele o ia pana la urma dar cu greu,cred ca atunci cand masina a stat 2 zile nepornita si are putin curent in ea,in momentul cand pun contactul pompa de benzina si alti consumatori ai ia tot cea mai ramas in ea,dupa ce merg cu ea 5 km asa si o opresc si o repornesc o ia normal,e ce ar putea fi?bateria epuizata?sau alternatorul nu ar incarca cat trebuie?tin sa mentionez ca pana acum 2 saptamani asa bateria nu mi-a facut probleme,bun daca ar fi bateria cati amperi are la 320i?

 

Scuze pentru repetarea aceluiasi topic,nu a fost cu intentie voita,dar am avut pentru cateva minute mici probleme cu netul si sa postat de mai multe ori,nu imi inregistra topicul si am apasat de mai multe ori,deci referitor la problema mea cu masina,daca stie cineva despre ce ar fi vorba sa spuna parerea,salut.

pai bateriile iarna te lasa la greu :) in carte la mine scrie 12V,65Ah tot e36 320i

Link to comment
Share on other sites

Am lasato 2 zile nepornita sa vedem maine daca o ia daca nu o pacalesc nu mai las sa se stinga beculetele de la bord si ai dau repede ca putina energie care o are bateria sa fie pt. electromotor,ca daca stau sa mi sa stinga beculetele imi trage tot curentul care mai e in baterie si nu mai porneste.
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

ai putea sa verifici daca baga suficient alternatorul... din pacate nu mai retin cum se verifica (parca trebuie sa arate 14V cu motorul pornit... ceva de genul asta)

 

Eu sunt aproape sigur ca e bateria praf, ai posibilitatea sa incerci cu alta baterie ?

Link to comment
Share on other sites

Salut,e totusi un mister....pana acum 2 saptamani cand era mai cladut pt. perioada asta era ok,acum de cand au scazut gradele a inceput sa imi faca probleme bateria,o fi din cauza temperaturii de afara?dar chestia este ca dupa ce reusesc sa pornesc masina si fac 5-6 km asa si o opresc porneste normal,cred,cred ca o fi devina bateria si mergand o mai incarca alternatorul dar se poate sa fie si alternatorul cum spui tu.
Link to comment
Share on other sites

Salut,intr-un alt topic va intrebam ca in ultimile 3 saptamani cand sa pus frigul mai tare, bateria imi facea probleme,dar acum...nu inteleg o chestie,dupa 3 zile nepornita si dupa niste nopti geroase astazi a pornit la cheie,dupa ce am mers 10 km pana l o destinatie am oprito, peste o juma de ora cand sa o pornesc am pus prima treapta la cheie sau stins becurile de la bord si nu a pornit,am incercat si mai rapid fara sa mai astept sa se stinga becurile tot nu a luato ,am mai asteptat 5 min si a pornit,e imi face treaba asta asa cand nu ma astept,ce ar putea fi,ca dupa 10 km bateria ar trebuii sa se incarce si ar fi trebui sa pornesca la cheie,sa fie oare bateria dusa?daca era dusa nu imi pornea dupa 3 zile de stat masina,ce ar putea fi?salut.
Link to comment
Share on other sites

Salut,intr-un alt topic va intrebam ca in ultimile 3 saptamani cand sa pus frigul mai tare, bateria imi facea probleme,dar acum...nu inteleg o chestie,dupa 3 zile nepornita si dupa niste nopti geroase astazi a pornit la cheie,dupa ce am mers 10 km pana l o destinatie am oprito, peste o juma de ora cand sa o pornesc am pus prima treapta la cheie sau stins becurile de la bord si nu a pornit,am incercat si mai rapid fara sa mai astept sa se stinga becurile tot nu a luato ,am mai asteptat 5 min si a pornit,e imi face treaba asta asa cand nu ma astept,ce ar putea fi,ca dupa 10 km bateria ar trebuii sa se incarce si ar fi trebui sa pornesca la cheie,sa fie oare bateria dusa?daca era dusa nu imi pornea dupa 3 zile de stat masina,ce ar putea fi?salut.

 

 

:) ...e bateria 99.9999999999999999999999 % dar verifica totusi daca alternatorul incarca ....Atlfel iti va termina si noua baterie in max 10 zile

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

incearca sa vezi ce consumator nepoftit ai prin masina,probabil ai un consumator care iti ataca masina dupa ce o opresti...ideea e ca am patit si eu asa ceva odata,am desfacut cutia unde sta bateria,am miscat in fire si de atunci nu am mai avut probleme...din cate stiu eu am probleme si la eletromotor...uitete si la ala...bafta
Link to comment
Share on other sites

Demaror. Prima data cand face figuri, loveste usor in el (e o metoda de 2 lei vechi...dar e o chestie de care te poti agata pe moment). Daca porneste pot fi carbunii, sau unul din ei ca are 4, sau starter-ul blocat. Oricum mai poate sa aiba bucsele uzate si atunci axul rotorului este descentrat si atinge de campii de forta si iar nu se roteste ca sa arunce bendix-ul in dantura volantei.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am fost acum 2 zile la un centru de baterii sa vad daca alternatorul incarca si i-am explicat aluia de acolo cum se comporta masina si la 320i bateria o am de 55 si mi-a zis ca este cam mica pt motorul asta si ar trebui de 65,alternatorul incarca bine,bun acum faza cu pornitu,adica cum spuneam mai sus,dupa 2 zile nepornita,porneste cu greu dar porneste fac 10 km o opresc si cateodata imi face surpriza de nu mai porneste,dau de cheia de la contact se aprind ledurile ,las sa se stinga si dau de cheie si nu porneste dupa 10 minte,15 asa porneste,asta de la baterii mi-a spus ca se poate cand se incalzeste sa se dilate ceva.....nu stiu unde ca nu mai retin si in alea 10 min 15 min a-si revine si face contactul si porneste,voi ce parere aveti...ce a vrut sa spuna?ca sincer nu mai retin......daca poate sa imi explice cineva,salut.
Link to comment
Share on other sites

Incearca si uitete la demaror...am avut cam aceiasi problema numai ca era exact invers...la cald pornea si la rece nu...la mine a fost ceva din carbuni.

Mai aveam surpriza sa porneasca cate odata la rece dar imi facea un sunet ,un scartait la inceput(de la electromotor)...

Daca e blocat,scoate-l du-l la un service si aranjeaza-l si asa vei scapa de greutati.

Daca nu e de la asta uitete la contactele demarorului,s-ar putea sa fie o discontinuitate pe contact,apoi la cheie,contactul cheii.

Fi mai explicit ce se intampla cand dai la cheie...e moarta,se aude un tacait ceva,bate demarorul in gol etc.

Bafta

Link to comment
Share on other sites

Am avut in vara baterie de 50Amp pe 325 si mergea fara nici o jena. Intr-adevar e recomandata o baterie de 65.

 

Daca zici ca daca o lasi 10-15 minute si pe urma porneste sigur bateria nu are nici o vina.

Inclin si eu sa cred ca ai probleme la electromotor, normal cand pui contactul si astepti sa se invarta elect ... si nu face nimic, doar becurile din bord se sting aproape de tot inseamna ca face un scurt in el si cat tii cheia pe "demaror" iti mananca curentul fiind in scurt. Asta poate sa insemne carbuni tociti, starter pe moarte, etc.

Link to comment
Share on other sites

Deci uite si astazi o pornesc dupa o zi, a pornit am mers cu ea 20 km totul ok, o opresc am avut treaba 30 min si cand sa o pornesc din nou nu mai pornea,se stingeau becurile de la bord si dadeam si nu o lua, am mai incercat de 5-6 ori cu pauze de cate un minut si a luato,adica a pornit,referitor la zgomot dupa o zi de statut masina cand o pornesc si pun contactul si astept sa se stinga becurile de la bord se aude un fel de zogomot asa mai ciudat la motor un fel de mormait asa si cand se sting ledurile de la bord dispare si zgomotul,totusi nu cred ca ar fi bateria..daca ar fi fost bateria nu imi pornea dupa 2 zile deloc,si referitor la demaror tin minte ca asa am avut la urs dar imi facea altfel la el, cand dadeam cheie se auzea un zumzet asa ca de rulment si incercam de mai multe ori si dupa aceia o lua si am schimbat plasticul acela din electromotor,e aici la asta e altfel,din cate spuneti inclin sa cred ca nu face contactul bine undeva dupa ce se incalzeste,ce ma sfatuiti?
Link to comment
Share on other sites

da demarorul jos...daca ai posibilitatea poti chiar tu...exista topicuri cu explicatii

daca nu dute la un service sa ti-l dea ei si probeaza-l la rece si la cald...simuleaza pornirea cu demarorul scos si vezi daca invarte in orice conditii

din pacate solutii rapide si ieftine aici nu prea vad...demarorul in caz de nu porneste in unul din cazuri trebuie desfacut si analizata situatia..perii,carbuni,rotor...etc(nu sunt expert in demaroare:)

NU cred sa ai probleme cu bujii,bobine,sau alte treburi prea complicate...incearca ce am scris mai sus si spune-ne la ce concluzie ai ajuns

bafta

Edited by foscyucman
Link to comment
Share on other sites

Pai e usor de spus''da demarorul jos man'',pai nici nu stiu unde se afla,eu nu-s mecanic.........,ma''bucuram'' sa fie bateria...era mai simplu o luam de la magazin o aruncam in portbagaj,ma duceam cu ea sa imi dea garantia si cu asta basta.....,nici nu stiu de ce apartine asta de mecanic sau de aia de la baterii ca un amic sa dus cu un alternator sa ai schimbe niste carbuni,etc la aia la baterii auto,nici nu mai stiu ce sa mai spun....
Link to comment
Share on other sites

demaror = electromotor

De dat jos, in cazul in care nu te pricepi (imi cer scuze dar nu aveam de unde sa stiu ca nu poti face tu asta) apeleaza la un electromecanic auto care poate face totodata si diagnoza competenta si reparatie in cazul in care aceasta este cauza neplacerilor tale. Deasemeni, tot un electromecanic iti poate spune cu ajutorul unui aparat de masura si eventual facand poate un test de concentratie al electrolitului, daca este cazul sa schimbi bateria sau nu. Daca nu reusesti sa gasesti un electromecanic, poti apela cu incredere la un prieten care a mai facut lucrul asta dar musai diagnoza si reparatia trebuie facuta de cineva calificat.

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Citeste ce simptome avea masina mea aici si aici !

 

Eu mi-am rezolvat problema. Am schimbat electromotorul.

Acum porneste oricand, chiar daca motorul e rece, cald sau fierbinte!

Cred ca este normal, daca temperatura este in jur de 0 grade sa porneasca mai greu. A mea asa face. Nu porneste la "sfert". Porneste la prima cheie dar electromotorul are nevoie de mai mult timp ca sa porneasca motorul. Dupa ce se incalzeste motorul, porneste normal.

 

In legatura cu bateria... trebuie sa cumperi una mai mica decat scoate alternatorul.

Bateria are rolul principal doar de a porni masina si de "condensator" pentru a filtra fluctuatiile alternatorului.

Un vanzator iti va recomanda intotdeauna o baterie mai mare "pentru ca asa e mai bine!". Normal! Din cauza asta e vanzator si poate ca "asa e mai bine"! Daca il intrebi de ce, il bagi in ceata, dar nu va da inapoi si iti va da un raspuns ambiguu.

Ideea e, ca nu multi stiu care este legatura intre alternator si baterie.

 

Iti dau 2 exemple personale:

Am avut pe masina un alternator de 105Amperi si o baterie de 74Amperi. La un moment dat, alternatorul a crapat. L-am schimbat cu unul de 65A, bateria a ramas aceeasi de 74A. A doua zi, a inceput sa ploua. Era ora 19 seara si afara frig.

Ca orice conducator grijuliu, pornesc motorul, aprind faza scurta, aprind proiectoarele, aprind stopurile de ceata pe spate, pornesc dezaburirea la luneta si implicit incalzirea in oglinzi, pornesc caldura pe viteza 1 orientata spre parbriz, si pornesc si muzica la un nivel moderat (nu am subwoofer). In pasajul de la Unirii, aglomeratie cum e la ora aia intr-o zi lucratoare, mai mult stai decat sa mergi.

Primul simptom: cd-player-ul incepea sa se stinga si sa se aprinda. Mi-am zis, ca poate ii intra protectia la suprasarcina in functie din cauza melodiei care avea prea mult bas, cu toate ca muzica nu era tare si eu tin basul pe 0 (maxim este 6).

Al doilea siptom: In acelasi timp, pe bord incepuse sa-mi clipeasca becul de la ABS. Initial m-am gandit ca poate o fi intrat niste apa pe la senzor. Dar, cand inaintam, se stingea. Incepea din nou sa clipeasca cand ma opream.

Al treilea simptom: Cand plecam de pe loc, becurile din bord isi pierdeau in intensitate si motorul dadea sa moara. Trebuia sa o turez mai mult ca de obicei la plecarea de pe loc.

Ma rog, m-am prins intr-un final ca problema e din cauza alternatorului care e mai mic decat bateria, si nu mai face fata la consumul de incarcare a bateriei si la toti consumatorii pe care ii aveam atunci porniti pe masina. A trebuit sa opresc dezaburirea lunetei si incalzirea oglinzilor, stopurile de ceata si proiectoarele, si caldura spre parbriz. Porneam din cand in cand doar caldura spre parbriz, pentru ca se aburea parbrizul. Muzica nu s-a mai oprit, iar becul de ABS s-a stins.

 

La cateva zile, am prins tot asa, la aceeasi ora, o aglomeratie pe Iuliu Maniu (ma duceam la Metro), care nu se compara cu una de la Unirii.

Am ajuns, la destinatie, si a trebuit sa astept 10 minute pe cineva. Am oprit motorul. Cand am vrut sa pornesc, surpriza.

Masina nu mai pornea din cauza bateriei care nu mai avea curent sa porneasca motorul. Becurile se aprindeau normal.

A plecat impinsa si cand am ajuns acasa, inainte sa parchez masina, am facut cateva ture cu ea pe stradute, turand motorul ca sa incarc cat de cat bateria.

 

Din start va spun ca bateria este buna si alternatorul incarca bine, dar in varianta mea, nu merg impreuna.

(A trebuit sa accept un alternator mai mic, deoarece nu am gasit altul in momentul ala.)

Defapt ce se intampla:

Cand masina este oprita, bateria are rolul de a furniza energie, pentru electromotor.

Cand masina porneste, alternatorul preia functia de furnizor de energie pentru toti consumatorii de pe masina.

Dar in acelasi timp si bateria devine consumator. Si ce e cel mai important, este cel mai mare consumator.

Cand o baterie este consumata, ea "suge" tot curentul care vine de la alternator, nu conteaza ca alternatorul este mai mic sau mai mare decat bateria. Restul consumatorilor de pe masina, se vor multumi cu ce "scapa" bateria.

Din aceasta cauza, e recomandat ca bateria sa fie mai mica decat alternatorul, nici macar egala sa nu fie, pentru ca alternatorul trebuie sa alimenteze cu energie si masina.

 

Cu alte cuvinte: Alternatorul e de 65A pe masina, bateria sa fie de maxim 55A.

Bateria e de 65A, alternatorul sa fie de minim 75A.

Diferenta de 10A care o da alternatorul peste valoarea bateriei, este suficienta ca sa-i "scape" ceva bateriei flamande si sa aiba si ceilalti consumatori ceva de ciugulit (oricum, nu vor scapa toti cei 10A din gura bateriei)! Cu cat alternatorul e mai mare, cu atat vor scapa mai multi Amperi din gura bateriei pentru ceilalti consumatori dar si bateria se va incarca mai repede (lucru care nu ar trebui totusi neglijat in orasele aglomerate).

 

Eu ca sa-mi rezolv problema am 2 variante: ori cumpar alta baterie si sa fie una de 55A, ori schimb alternatorul cu unul de 90A sau 105A. Prefer sa cumpar un alternator de 105A pentru avantajul de a-mi incarca mai repede bateria.

 

Si ca mi-am adus aminte, diferenta dintre o baterie de 55A si una de 65A, este ca cea de 65A te va lasa sa dai de mai multe ori la cheie, atunci cand nu iti va porni masina, dar iti va crea probleme (ca ale mele de mai sus), daca ai alternatorul mai mic sau egal cu 65A.

 

Sper ca te-am ajutat, macar un pic! Bafta! :)

Link to comment
Share on other sites

Salut,Sowdeath ati multumesc pentru tot ce ai scris si m-ai lamurit si cu bateria de 65 amperi,bun,dar eu pe masina o am de 55 a,alternatorul nu stiu decat este sincer,dar cand am luat masina acum aproape 4 luni de zile nu facea asa ceva,aceste probleme sa le zic asa....,pornea normal,bine ca nu a facut asa ceva la rar......,bun,deci cum spune-am totul a fost ok pana cand a dat frigul,deci 2 luni de zile a fost ok,sa se fi dus electromotorul cum a zis un baiat mai sus?adica ce are electromotorul in el carbunii aia,plasticurile alea,adica daca se ducea ceva la electromotor nu inceapa sa faca asa deodata,deci cand ai pun contactul si este nepornita de o zi pana cand se sting ledurile de la bord se aude un mormait asa la motor,ciudat asa,cand se sting ledurile dispare si acel zgomot si binentele urmeaza din ce in ce mai des surprizele de a vrea dupa ce se sting ledurile si vreu sa o pornesc si nu porneste,cateodata incerc asa de cateva ori vad ca nu o ia astept 2-3 minute..si nu mai astept sa se stinga ledurile si cateodata porneste si binenteles ca odata pornita ma asteapta aceiasi surpriza cand o opresc indiferent cati km fac in ziua respectiva,eu inainte sa iau baterie vreau sa incerc cu o alta baterie tot de 55 ,o baterie a unui amic sa vad daca face asa,ca daca nu mai face inseamna ca bateria e devina.
Link to comment
Share on other sites

Stai sa inteleg mai bine.

1.Vrei sa pleci cu masina, pui cheia in contact si se aprind becurile normale pe bord (bateria, ulei, ABS, placute de frane etc) care dupa cateva secunde se sting singure (ramane doar bateria si uleiul). In momentul ala vrei sa pornesti motorul dar nu se intampla nimic, nici macar nu se chinuie sa invarta motorul (dar becurile pentru baterie si ulei raman aprinse) ?

2.Sau cand vrei sa pornesti motorul, masina se chinuie sa porneasca si in acelasi timp becurile incep sa-si piarda din intensitate ?

 

Daca e 1 atunci e electromotorul, ar putea sa fie si bateria dar nu ar mai porni deloc.

Daca e 2 atunci e bateria care nu se mai incarca la capacitate maxima.

 

Ca sa vezi ce alternator ai, vezi ca e un sticker lipit pe el. Valoarea care o scoate este ceva de genul xxA (ex. 65A sau 80A).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.