Jump to content

patineaza ca dracu...


andrey8606

Recommended Posts

@freeone: parerea mea e sa schimbi imediat cauciucurile cu cele de iarna. gumele de iarna nu sunt facute strict pentru zapada/mazga. ele sunt facute dintr-un cauciuc ce la temperaturi joase are alte proprietati...in sensul ca e mult mai moale si aderent pe frig. se recomanda schimbarea cauciucurilor de iarna imediat cum temperatura scade constant sub 7 grade, indiferent de cat de uscat/ud/acoperit de mazga sau zapada e carosabilul.

 

cat despre zgomotul la peste 140km/h...mi se pare cam SF sa circuli cu viteza asta iarna, chiar si daca asfaltul e uscat. fiind afara -18 grade cum zici tu, poti oricand sa dai de o portiune de mazga sau polei si s-a terminat distractia.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ai dreptate in ceea ce priveste textura cauciucului de iarna care e mai flexibil si are profil specific la temperaturi joase dar pe carosabil uscat eu sincer nu vad diferenta care sa merite schimbarea. eu am bmw de aproape 6 ierni (cu asta cu tot), merg destul de repede pe unde se poate ( 140km/h nu mi se pare mult pe asfalt uscat indiferent de anotimp, la mine incepe senzatia de viteza de la 170-180km/h ). iarna trecuta m-am bucurat din plin de cauciucurile de iarna reusind sa evit 2 accidente datorita franarii mai bune
Link to comment
Share on other sites

Nu e idee prea bunĂŁ sĂŁ faci asta des cu pneuri de varĂŁ.

 

PoÞi prinde o porÞiune de gheaÞã, ajungi foarte uºor Într-un stâlp sau pe trotuar.

 

 

Colegul vad ca scrie clar ca are anvelope de iarna.... Dar sfatul tau este binevenit :)

Link to comment
Share on other sites

La primii fulgi amarati de zapada firmele de salubrizare arunca imediat cantitati uriase de substante care raman pe asfalt. Se formeaza o mazga alunecoasa pentru orice masina chiar si cu anvelope de iarna. Nu avem alta solutie decat mersul cu grija. ASC/DSC lucreaza din greu si uzeaza placutele de frana aiurea.
Link to comment
Share on other sites

Ma indoiesc ca RWD e cea mai eficienta tractiune :) e cea mai fun in schimb cu siguranta. Poate pe uscat si in conditii ideale da, poti sa zici ca ai un avantaj cu tractiunea spate fata de altul cu tractiune fata, desi sa stii ca daca rupi aderenta cu tractiunea spate nu inseamna ca mergi mai repede sau ca iei curba mai repede decat ai face-o daca nu ai derapa. Cand rupi aderenta pierzi timp, daca e sa vorbim strict de performante. Intr-adevar masina se aseaza mai bine in curbe, are comportamentul supravirator iar daca ai intrat putin prea tare in curba poti oricand sa o indrepti spre trasa ideala. Ca sa nu mai spunem, cred ca sunteti absolut toti de acord ca pe mazga/zapada/polei e cea mai pacatoasa tractiune, deoarece ala cu tractiune fata se mai poate ajuta si de frana de motor, ceea ce e un mare plus (am avut masina cu tractiune fata si imi placea la nebunie sa ma joc cu vitezele, sa retrogradez ca sa muste mai bine din zapada cauciucurile). Tractiune 4x4 nu am avut, nici nu prea am condus decat f putin, insa nu sunt adeptul si nu mi-as lua inca 4x4, poate peste vreo inca 10 ani:) Insa cred ca 4x4 poti sa spui ca e tractiunea cea mai completa, si subliniez completa, daca intelegeti nuanta. In cele din urma, RWD am si eu pe masina si imi place la nebunie, insa as fi mai rezervat in a spune ca e cea mai eficienta:) Edited by traian'80
Link to comment
Share on other sites

da asta zic si eu,cum am zis mai sus in alti ani parca nu patinam asa rau cu o masina fara sisteme electronice(E30) 3 motive vad:

1-mazga facuta de cei de la salubrizare

2-E30 avea gume de iarna 175/14 ziceai ca sunt de tractor + din a 2-a iarna autoblocant banuiesc ca astea contau destul de mult cel putin autoblocantul era mana cereasca mergeam fara probleme majore prin zapada de 15-20 cm .oricum si gumele erau foarte bune,Bridgestone culmea e ca acum am tot Bridgestone dar alt model

3-mi-am amintit acum geniile de la Sama au pus gumele de iarna mai bune pe fata :)

edit:de acord 100% cu ce s-a scris mai sus

cu o adaugare -acum majoritatea masinilor RWD sunt gandite cu comportament subvirator!!(asta pe asfalt uscat)

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

E super misto directia la bmw! Cand e aderenta scazuta (cum a fost zilele trecute prin buc, cu mazga pe jos) simti imediat in volan. Se face foarte "moale" si imediat iti dai seama ca e alunecos pe jos. Este foarte util! In afara de o mica patinare in lateral prin turnu magurele (mai la inceputul iernii/prima iarna cu bmw/o portiune cu gheata ivita neasteptat) nu am avut nicio problema cu stabilitatea tocmai datorita directiei. Cand este uscat si ai aderenta simti asa bine drumul de parca ai palma pe roti. Cand devine alunecos imediat iti dai seama si reduci viteza.

 

@andrey8606: asa cum ti s-a mai spus, cand intri in viraje e bine sa nu accelerezi, si chiar sa lasi masina sa isi repartizeze singura greutatea in functie de aderenta...

 

la fel, nu frana decat cand situatia o impune, altfel vei face piruete si nu stii in ce/cine te opresti.

 

Fara suparare, dar n-am mai auzit de sistemul asta. Cum sa-si repartizeze o masina singura greutatea in functie de aderenta? Eu am citit prin diferite manuale ca atunci cand intri in curba e bine sa nu modifici pozitia pedalei de acceleratie (nici sa accelerezi, dar nici sa iei piciorul). In felul asta pastrezi centrul de greutate al masinii. Daca iei piciorul de pe acceleratie centrul de greutate se muta inspre fata (ca si cum ai frana, dar mai putin).

Link to comment
Share on other sites

nu treci cu 60 la ora prin sens giratoriu nici cu cel mai tare 4x4 daca e gheata, daramite cu un fulg ca E36 sau E46 cu tractiune spate!!! Tre sa se obisnuiasca lumea cu ideea ca iarna nu-i ca vara, mai ales daca conduci un BMW.... vara zmeu-iarna bebelus, asta e.... daca o masina cu tractiune fata merge cu 60 la ora, in acelasi loc tu nu ai ce cauta cu mai mult de 30-40.....asta e filmu! Eu am venit joi seara de la Arieseni si pe gheata si pe mazga si pe zapada..... nu am avut probleme decat pe un urcus cu piatra cubica acoperita cu gheata, am simtit ca scade viteza si turatia sta constanta, normal ASC-ul a fost baiat fain si mi-a taiat acceleratia.... fiind pe linie dreapta nu mi-a fugit spatele! Ca un baiat cuminte si cunoscand drumul stiind ca urmeaza penti cu drum de piatra cubica, m-am intors 1 km si am mers pe alta ruta cu 15 km mai lunga dar cu drum curat!

 

PS: iarna, cauciucurile de iarna sunt cei mai buni prieteni ai soferului, poti sa ai ASC, DSC, SCD, XTJS, TZXF....fara cauciucuri bune esti legat la maini! la mine e prima iarna cu un bmw, dar ma declar multumit de prestanta BMW+cauciucuri bune de iarna!

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

E super misto directia la bmw! Cand e aderenta scazuta (cum a fost zilele trecute prin buc, cu mazga pe jos) simti imediat in volan. Se face foarte "moale" si imediat iti dai seama ca e alunecos pe jos. Este foarte util! In afara de o mica patinare in lateral prin turnu magurele (mai la inceputul iernii/prima iarna cu bmw/o portiune cu gheata ivita neasteptat) nu am avut nicio problema cu stabilitatea tocmai datorita directiei. Cand este uscat si ai aderenta simti asa bine drumul de parca ai palma pe roti. Cand devine alunecos imediat iti dai seama si reduci viteza.

 

@andrey8606: asa cum ti s-a mai spus, cand intri in viraje e bine sa nu accelerezi, si chiar sa lasi masina sa isi repartizeze singura greutatea in functie de aderenta...

 

la fel, nu frana decat cand situatia o impune, altfel vei face piruete si nu stii in ce/cine te opresti.

 

Fara suparare, dar n-am mai auzit de sistemul asta. Cum sa-si repartizeze o masina singura greutatea in functie de aderenta? Eu am citit prin diferite manuale ca atunci cand intri in curba e bine sa nu modifici pozitia pedalei de acceleratie (nici sa accelerezi, dar nici sa iei piciorul). In felul asta pastrezi centrul de greutate al masinii. Daca iei piciorul de pe acceleratie centrul de greutate se muta inspre fata (ca si cum ai frana, dar mai putin).

 

 

Adica exact la ce ai zis tu sa referit si omu cu repartizarea greutatii, numai ca cu alte cuvinte. Adica sa nu accelerezi repartizand greutatea pe spate dar nici sa decelerezi mutand-o pe fata. Sa mentii acceleratia constant (la benzinarul meu ca un punct de referinta ar fi cand tii acceleratia apasata constant si iti indica undeva pe la 8-10% consumul acului, sau ora 12 pe cadran cum vreti sa ii spuneti) si sa o lasi sa se aseze singura, nebruscata pe viraj, adica sa aiba masele cat de cat egal repartizate (fata/spate).

Link to comment
Share on other sites

Pai daca intru cu 60km/h in rondou` si pe sosea e mazga,nu ma mir ca te-ai invartit.

E bine sa fi atent in special pe conditii de iarna.

 

Sa fie bucuros ca s-a invartit, ca putea sa ii subvireze masina si sa isi faca alta geometrie la fata.

 

 

PS: eu inca nu am schimbat cauciucurile de vara. Am un set de iarna cu jante de tabla pe 16, dar nu imi place deloc cum arata. Iar in conditiile astea, daca merg normal, nu patinez DELOC. Eu cred ca "subiectul" conduce iarna ca si vara.

Link to comment
Share on other sites

@andrey8606: asa cum ti s-a mai spus, cand intri in viraje e bine sa nu accelerezi, si chiar sa lasi masina sa isi repartizeze singura greutatea in functie de aderenta...

 

Fara suparare, dar n-am mai auzit de sistemul asta. Cum sa-si repartizeze o masina singura greutatea in functie de aderenta? Eu am citit prin diferite manuale ca atunci cand intri in curba e bine sa nu modifici pozitia pedalei de acceleratie (nici sa accelerezi, dar nici sa iei piciorul). In felul asta pastrezi centrul de greutate al masinii. Daca iei piciorul de pe acceleratie centrul de greutate se muta inspre fata (ca si cum ai frana, dar mai putin).

 

 

 

Adica exact la ce ai zis tu sa referit si omu cu repartizarea greutatii, numai ca cu alte cuvinte. Adica sa nu accelerezi repartizand greutatea pe spate dar nici sa decelerezi mutand-o pe fata. Sa mentii acceleratia constant (la benzinarul meu ca un punct de referinta ar fi cand tii acceleratia apasata constant si iti indica undeva pe la 8-10% consumul acului, sau ora 12 pe cadran cum vreti sa ii spuneti) si sa o lasi sa se aseze singura, nebruscata pe viraj, adica sa aiba masele cat de cat egal repartizate (fata/spate).

 

Da, dar el a mentionat ceva ca-si repatizeaza masina singura greutatea in functie de aderenta. In fine.

 

Tu ai facut o observatie foarte buna. Acul de la consum poate fi un reper bun.

Link to comment
Share on other sites

indiferent de starea drumului si de tipul tractiunii, e de evitat efectuarea manevrelor bruste care pot dezechilibra masina mai ales pe sprafete alunecoase. eu inainte am avut tractiune fata la un golf si aveam impresia ca am totul sub control, in fiecare iarna aveam incidente si imi ziceam ca daca eu cu FWD am probleme cei cu mert sau bmw ce sa mai zica. cand mi-am schimbat masina cu bmw eram sceptic, mai ales ca nu aveam experienta in RWD, dar dupa prima iarna totul s-a schimbat in conceptia mea, mai mult am reusit sa inteleg si mai bine cum trebuie sa exploatez la maxim RWD si vara. pana acum nu am avut nici un incident iarna cu bmw din cauza tractiunii :)(6 ierni, 160 k km parcursi cu el) . sfat, la orice masina folositi pneuri din clasa premium, echilibrati rotile si verificati si presiunea macar de 2 ori pe an
Link to comment
Share on other sites

pentru cei care spun ca se descurca fara probleme,va invit sa treceti cu 50-60 km/h prin rondul de la Romana(venind dinspre Universitate) seara asa pe la ora 22 o sa aveti o surpriza(DSC on de preferat).E o mazga infecta in Bucuresti care te fura cand iti e lumea mai draga sau cand nu te astepti,sau alta posibilitate ar fi ca eu sa am gume prea late pt iarna 205/16 sau poate E46 nu este o masina asa stabila in conditii de aderanta mai slaba cine stie.

dimensiunile sunt bune la cauciucuri pt iarna, eu am 225 latime si nu am probleme. dar tu nu spui ce anume s-a intamplat, daca mergi cu 50-60 constant in curba aia pe mazga nu cred ca ar fi trebuit sa ai probleme, poate ai accelerat pe la mijlocul ei sau ai prins vreo denivelare si nu ai reactionat la timp

Link to comment
Share on other sites

las-o mai usor in viraje.In rest e bine 60 ... in linie dreapta :)

in viraje e problema.

 

Asta e cumva prima iarna cu un BMW ?

deci ai facut cunostinta cu tractiunea spate pe carosabil alunecos !

parerea mea ca trebuie sa treci o iarna cu tractiunea spate sa te obisnuiesti cu ea. pe drum bun, uscat, nu ai nici o problema, la aderenta redusa, atunci apare problema. totul este sa iti cunosti masina, sa iti dai seama cand poti sa ai probleme de aderenta.

Link to comment
Share on other sites

E super misto directia la bmw! Cand e aderenta scazuta simti imediat in volan. Se face foarte "moale" si imediat iti dai seama ca e alunecos pe jos

 

Ai condus vreodata vreo Dacie ? Sau vreo alta masina fara servo ? Sau alta masina ? ( se exclud "masinile" pentru femei si alte masini echivalente )

Link to comment
Share on other sites

tre sa filmez dracu "rondul" ala din Romana,fratilor nu e un rond e practic o curba usoara la stanga :) ea taie un "rond" mai simplu http://www.mobotix.ro/ro/camere_supraveghere_js_1143.html

 

exact cum vin masinile alea am venit si eu ....

gluma, gluma, dar sa stii ca in rondul de la Romana, eu am rupt un ursulet in 2001 de statuia Lupoaica ... iar dupa 1 saptamana unu` cu un Saab, a avut aceeasi problema, doar ca la el s-a lasat cu sange ...

Link to comment
Share on other sites

Colegul vad ca scrie clar ca are anvelope de iarna.... Dar sfatul tau este binevenit :)

 

Postul meu era adresat celui care postase ĂŽnaintea mea:

 

Cum sa ai cauciucuri de iarna si sa patesti asa?

Eu am cauciucuri de vara, pe gheata merg cu 40-60, si in curbe 20-40, in functie de cat de mare este. Si inca nu am avut probleme de genul asta, daca nu o bruschez. Si chiar la deal urc uneori.

Unde este vizibilitate maxima, accelerez in curba, ca sa imi fuga spatele, si sa o redresez dupa aia. Imi place senzatia :)

Link to comment
Share on other sites

Fratilor, mie rondo-ul ala de la romana nu mi se pare asa usor de abordat daca ar fi sa intru mai tare in el. Mai ales daca vii dinspre universitate spre victoria, mi se pare mai aiurea decat invers, cel putin daca esti pe banda din mijlocul drumului (prima banda parca ii zice nu? aia de langa ax-ul drumului), si sa iti tii si banda daca ai masini pe langa tine, sa nu tai curba trecand peste toate cele 3-4 benzi cate sunt acolo. Pe langa faptul ca, curba se inchide mai tare decat ai senzatia cand intrii initial in ea, mai e si aplecata soseaua usor spre exterior, spre marginea drumului. Cel putin eu asa am impresia cand trec pe acolo. Te poate fura foarte usor curba aia daca e si putin mazga pe jos si ai piscat putin de tot acceleratia in momentul in care se inchide mai tare curba, exact inainte de a iesi din ea.
Link to comment
Share on other sites

tre sa filmez dracu "rondul" ala din Romana,fratilor nu e un rond e practic o curba usoara la stanga :) ea taie un "rond" mai simplu http://www.mobotix.ro/ro/camere_supraveghere_js_1143.html

 

exact cum vin masinile alea am venit si eu ....

 

rondul respectiv e periculos pentru ca este un viraj larg care pe uscat poate fi abordat la viteze foarte mari fara probleme dar pe aderenta scazuta zbori de nu te vezi... in general eu accelerez inainte de el si prefer sa las acceleratia la liber in el sau oricum sa mentin viteza constanta... problema cu acel viraj este ca in general vitezele sunt mari si de aceea erorile aduc intotdeauna pagube fiind greu sa mai eviti ceva la peste 60 la ora si alunecus pe jos... e acelasi gen de viraj pe care il intalnesti si in zona Lacului Morii unde se vine tare pe linia dreapta de dinainte de el si apoi trebuie redus mult pentru a negocia in siguranta virajul... altfel ajungi in apa (parca si Danciulescu a sarit in apa acolo :) )... De fapt pe asfalt alunecos cel mai mare pericol il reprezinta exact aceste viraje largi care permit viteze mari de abordare insa sunt adevarate capcane pentru ca daca se rupe cumva aderenta din cauze de umezeala sau gheata e foarte greu sa redresezi si traficul e foarte aglomerat deci poti acrosa lejer un coleg de drum...

 

LE- tot ceva in genul respectiv este si rondul de la Fantana Miorita unde drumul permite viteze mari dar apoi e greu sa stai pe trasa ideala si daca mai e si alunecos putin esti victima sigur...

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

E super misto directia la bmw! Cand e aderenta scazuta simti imediat in volan. Se face foarte "moale" si imediat iti dai seama ca e alunecos pe jos

 

Ai condus vreodata vreo Dacie ? Sau vreo alta masina fara servo ? Sau alta masina ? ( se exclud "masinile" pentru femei si alte masini echivalente )

 

Da am condus dacie. Deci am condus o masina fara servo. Deci am condus o alta masina. Deci raspunsul este "da" pentru toate 3 intrebari.

 

Te rog, continua ideea.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.