Jump to content

patineaza ca dracu...


andrey8606

Recommended Posts

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

la o anumita turatie intra in viteza si fara sa calci ambreiajul.

nu este indicat sa faci chestia asta la un autoturism...eu sunt sofer profesionist si iti spun ca se foloseste doar la camioane vechi (roman , dac ,bucegi,vechituri) si in special motoare diesel care au mai putine ture....oricum strici cutia daca nu te pricepi....treaba e simpla: sa zicem ca rulezi cu o viteza de 40-50 km si esti in 2-a , scoti din viteza,accelerezi pana la 3500 ture si tragi usor spre a 3-a dand drumul la acceleratie (nu fortezi introducerea in viteza ,doar impingi usor spre ea)...in momentul cand se egaleaza rot din cutie cu rotatia motorului va intra in viteza...oricum nerecomandat la un autoturism

se folosea la camioanele vechi pt ca era obositor sa calci ambreiajul,eu avand 78kg, am condus un camion unde trebuia sa ma ridic de pe scaun si sa ma las cu toata greutatea pe pedala de ambreiaj sa o pot apasa...dupa plecarea cu a 2-a sau a 3-a schimbam fara ambreiaj..

 

traian 80....ciupanezu are cutie automata..:)) ...asa ca el nu poate incerca faza cu schimbatul fara ambreiaj... :) :) :) ;))

Link to comment
Share on other sites

Si inca o chestie, eu schimb vitezele fara ambreiaj. Voi? Ati auzit de asa ceva?

 

Eu m-am intors de la Bucuresti la Buzau via Ploiesti fara ambreiaj . A fost o aventura de neuitat !

Am fost nevoit sa opresc la cateva semafoare si am pornit impins de catre prieteni care apoi sareau in masina din mers, a fost un drum de neuitat!

 

Piciorul drept se foloseste la franare si accelerare in acelasi timp, iar stangul doar pentru ambreiaj. Inseamna sa calci frana cu calcaiul, in timp ce apesi ambreiajul pentru a retrograda o treapta inainte de virajul de care te aproprii, iar cu varful piciorului sa tii motorul putin turat, pentru ca atunci cand dai drumul ambreiajului, masina sa nu aiba acel soc cand retrogradezi, ci sa fie in ture putin pentru asi continua parcursul lin din treapta superioara in cea inferioara, fara a da in nas sau pe spate.

In teorie sunt muuuuulti care se pricep . Insa cand vine vorba de aplicat ori "o ia masina inainte" ori "nu se simte spritul" ori "franeaza in trepte"!

 

Tehnica mai este folosita si in randul impatimitilor de drifturi (ex japonia), pentru a rupe aderenta atunci cand dau drumul la ambreiaj, turand cu varful piciorului motorul mai mult.

Ha? Fast and furious ?

 

Totul in timp ce franezi cu calcaiul masina.

Parca era calcaiul pe acceleratie :) .

Link to comment
Share on other sites

scamatoria asta nu o face oricine ... si oricum este mai usor sa o scoti din viteza fara sa calci pedala de ambreiaj decat sa o bagi ... daca nu "simti" masina, risti sa strici cutia ...

Nu e chiar atat de greu, la Dacie nu fooseam ambreajul atunci cand scoteam din viteze, si am incercat sa schimb si fara ambreaj, si imi iesea destul de bine.

Si la e36-le meu mai scot uneori din viteza fara ambreaj, dar nu vreau sa schimb fara ambreaj, pentru ca nu e prea bine, am intrebat si eu.

Turatia pinioanelor din cutia de viteze ar trebui sa fie identica pentru a nu "zgaria" ceva pe acolo. Si e cam greu sa obtii asta... :)

Link to comment
Share on other sites

Cred ca da, ar fi mai indicat sa folosesti ambreiajul decat nu. Mie imi iese bine, fara sa zgarai, agat, nu se aude deloc zgomot din cutie, insa pana sa ajung aici le cam agatam evident pana am invatat fenta. Noroc ca aceea masina a fost un vw (cal de bataie) :) , am experimentat pe ea mai tot ce se putea, a fost o masina de experimentat, insa a tinut f bine sa stiti. E drept, e un vw din 2000, care am inteles ca sunt reusite, astea noi ar cam fi cu probleme, mai ales passat-urile, am prieteni care se plang de ele. Oricum, cum am mai zis mai sus, am tinut sa invat chestia asta cu schimbatul fara ambreiaj mai mult pentru situatii de genul cablu de ambreiaj rupt. O folosesc foarte rar in viata de zi cu zi.
Link to comment
Share on other sites

Si consider ca o sa imi fie de folos pe viitor daca o sa patesc ce am spus, indiferent de masina.

 

Am inteles. Numai ca voiam sa iti spun ca la BMW ai pompa de ambreiaj, nu cablu !

Deci daca e, iti pica pompa, nu se rupe cablul !

Link to comment
Share on other sites

florentincristea:

Pai decupleaza ASC-ul/DSC-ul si ai sa constati ca poate nu mai sta asa bine masina, sau poate nu mai ai feeling-ul ala atat de bun de tii masina pe sosea. Pentru ca e impropriu spus ca tu tii masina pe sosea cu controlul tractiunii cuplat, ci mai degraba calculatorul iti taie impulsurile si te corecteaza atunci cand depasesti anumite legi ale fizicii si esti in pericol de a derapa. Poti eventual sa spui ca tii tu masina pe sosea cand conduci cu controlul tractiunii cuplat si el nu intervine deloc sa te corecteze. Ca sa nu imi spui tu mie ca daca decuplezi controlul tractiunii, masina nu fuge de fund pe zapada, cu mama cauciucurilor de iarna si a lanturilor cu tot. Mai ales ca i-ai facut chiptuning si i-ai crescut cuplul motor.

 

 

nu te contrazic f tare , doar putin. am mers si cu el decuplat, patineaza la plecarea de pe loc putin, dar nu fuge cu mine, nu ma baga in balarii, nu ma intoarce la 180 grade in intersectii si tot asa. am si e36 acasa si el nu are asc si dsc sau cel putin nu stiu eu, pur si simplu cunosc masina si o simt, nu e nevoie sa am asc cuplat, ma descurc. masina te ajuta daca o asculti si nu vrei sa incerci sa te lupti cu ea. am avut in vara un accident in care am pierdut controlul datorita derapajului, cu tot asc cuplat. dar la 130 km/h in curba si cu soseaua inundata zic eu ca am reusit sa scap bine. si sunt convins ca daca nu ma agata de roata gura de canal din sosea nu s ar fi intamplat nimic pt ca masina mai avea putin si se redresa de tot. nu am lovit pe nimeni, am izbit doar scoarul cu 2 jante , si am rupt basculele dr spate. in rest a fost ok. dar atunci am fost eu tampit nu masina, si cu siguranta nu la 60 km /h in conditii de iarna si cauciucuri bune.

Link to comment
Share on other sites

Nu intelegi. Am invatat aceasta tehnica inainte de a avea un bmw, pe un vw. Si consider ca o sa imi fie de folos pe viitor daca o sa patesc ce am spus, indiferent de masina.

 

am o curiozitate-de cate ori ti s-a rupt cablul de ambreiaj pana acum?

eu in 22 de ani nu am patit-o. mi s-a rupt numai cablul de acceleratie in panta la munte. o singura data in 22 ani si masina era fireste o amarat de berlina autohtona preparata pentru export canada.

Link to comment
Share on other sites

Nu intelegi. Am invatat aceasta tehnica inainte de a avea un bmw, pe un vw. Si consider ca o sa imi fie de folos pe viitor daca o sa patesc ce am spus, indiferent de masina.

 

am o curiozitate-de cate ori ti s-a rupt cablul de ambreiaj pana acum?

eu in 22 de ani nu am patit-o. mi s-a rupt numai cablul de acceleratie in panta la munte. o singura data in 22 ani si masina era fireste o amarat de berlina autohtona preparata pentru export canada.

 

 

Niciodata din fericire, insa am vreo 3 exemple de prieteni care au patit-o. Daca tu nu ai patit-o niciodata in 22 de ani, foarte bine tie, insa asta nu inseamna absolut nimic. Prietenii mei care au patit-o nu aveau nici macar jumatate din anii tai de condus, deci nu e relevant faptul ca nu ai patit tu asa ceva. Sau eu pana acum. Oricum ,eu merg pe principiul ca, cu cat cunosti mai multe, cu atat mai bine. Chiar daca probabilitatea de a se intampla e mica, mai ales cand vine vorba de masini, fiind un impatimit al lor, dar mai ales al motorsportului, cand vine vorba de o chestie mai aparte, si care nu prea e folosita decat in motorsport sa zicem (chestia cu heel&toe spre exemplu), imi place sa o incerc daca se poate si daca nu e prea riscant (impropriu spus a fi sau a nu fi riscant, pentru ca daca este, atunci ma duc undeva izolat unde daca e sa se intample ceva sa imi sparg numai eu capul nu si altii, si tot o incerc). Asa sunt eu. Sa fie de vina si sangele asta tanar care curge prin venele mele, impulsul varstei sau cum vrei sa ii zici :) Insa repet, am in spate o experienta de 250.000 km la activ, mai mult ca sigur mai putini ca ai tai in 22 de ani, insa deloc de neglijat zic eu, ca nu am facut km astia pe tarlaua plina cu porumb si fara masini si diverse situatii pe langa mine.

Link to comment
Share on other sites

Salut! Ieri parca mergeam cu sania prin Bucuresti. Parca nu mai aveam nici un control in viraje, iar la Intercontinental era cat p-aci m-am intors la 180 de grade. Cauciucurile sunt de iarna, le-am cumparat anul trecut. Problema o simt in volan, care, poate mi se pare mie, se misca mult prea usor. Voi stiti ce ar putea fi? :)

 

 

Mie-mi zici ca patineaza ? Tocmai am trosnit masina pe 3 ianuarie la 5 dimineata in pasaj la unirii... M-am invartit de doua ori cu ea si n-aveam decat 60.... Se pare ca a fost o viteza prea mare pt cauciucurile mele F1..... Acum trebuie sa schimb cam tot ce e in fata pana la motor... :)

Bine ca n-am avut nimic ca masina se repara....

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Nasol! Bine ca nu ai patit tu ceva. Desi si cu masina, stiu cum e, m-ar durea inima si pe mine daca as lovi-o. De ce te-ai invartit de 2 ori? Cauciucuri necorespunzatoare am inteles ca aveai, si ca viteza mica, insa ai accelerato tu scurt sau ai prins o portiune de drum denivelat inghetat care ti-a aruncat masina? E pacat pt ca daca aveai cauciucuri de iarna e posibil sa fi putut sa o redresezi, sau sa nu fi derapat asa violent, sa nu fie sanie. Ce sa iti zic acum, bafta si sa iti repui masina cat mai repede pe sosea.
Link to comment
Share on other sites

Mie-mi zici ca patineaza ? Tocmai am trosnit masina pe 3 ianuarie la 5 dimineata in pasaj la unirii... M-am invartit de doua ori cu ea si n-aveam decat 60.... Se pare ca a fost o viteza prea mare pt cauciucurile mele F1..... Acum trebuie sa schimb cam tot ce e in fata pana la motor... :)

Bine ca n-am avut nimic ca masina se repara....

mare atentie la jumatatea pasajului cand vi de la Universitate catre Tineretului ... acolo este o curba la dreapta iar drumul denivelat ... acolo multi si-au lasat vopseaua pe pereti ...

Link to comment
Share on other sites

cred ca e senzatie sa mergi cu cauciucuri F1 iarna...:)

azi dimi la stiri am vz unul rasturnat pe magheru...cica sa fi avut 80-100 km/h si a fugit de fund...nu a mai avut ce sa ii faca, s-a rasturnat de 3 ori

bine ca nu au patit nimic "baietasii teribilisti"..dar sper sincer sa se fi speriat zdravan si sa nu mai faca din astea, sa conduca cu capul pe umeri!!!

pacat de bijuteria aia de masina...

Link to comment
Share on other sites

Aia nu cred ca se cheama senzatie, ci mai degraba inconstienta. Daca vrei senzatie te duci cu masina undeva intr-un poligon cu cauciucurile alea, nu prin oras, ca uite si tu ce patesc oamenii. Eu nu as conduce deloc amuzat si nici nu mi s-ar parea super cool daca as avea cauciucuri de genul asta, ba din contra as sta tot timpul crispat si stresat la volan. Mai degraba mi s-ar parea interesant sa conduc cu cauciucuri de iarna si sa provoc derapaje usoare, stiind ca pot sa redresez si ca am ceva aderenta cu asemenea cauciucuri, asa da, dar nu cu cauciucuri de alea, sa iti fuga masina si tu sa fii un simplu spectator la circul pe care tocmai l-ai creat.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.