Jump to content

patineaza ca dracu...


andrey8606

Recommended Posts

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Se compara dacia (sau orice masina fara servo) cu bmw-ul? Cand am spus ca-mi place directia la bmw m-am referit in comparatie cu alte masini pe care le aveam in lista de preferinte cand mi-am cumparat aceasta masina (golf 4, laguna 2, mondeo, etc). Ai condus vreuna din astea? Ce ai simtit la volan cand era aderenta scazuta? Acum intelegi la ce ma refer?.. :)
Link to comment
Share on other sites

Pe langa faptul ca, curba se inchide mai tare decat ai senzatia cand intrii initial in ea, mai e si aplecata soseaua usor spre exterior, spre marginea drumului. Cel putin eu asa am impresia cand trec pe acolo.

 

Numai in Romania am vazut drumuri in Bucuresti, in alte orase, intre orase, inclusiv E-uri si A2, in curba de viteza, inclinat invers (spre exterior) sau drept, in loc sa fie inclinat cum trebuie. Nici macar in Bulgaria n-am vazut asa ceva. Si acolo sunt inclinate cum trebuie.

 

Constructori de drumuri analfabeti, bleah :)

Link to comment
Share on other sites

Lasa ca la iesirea (deci spre constanta) de pe A2 e foarte misto inclinata. Mergeam cu viteza destul de mica si am observat ca volanul se invartea singur exact cat trebuia :)

 

Pe mine ma enerveaza in buc cand sunt la semafor pe prima sau pe ultima banda, ca este drumul inclinat spre exterior (spre margine) si cand dau sa mai inaintez 2-3 metrii tre sa tin destul de bine volanul ca sa nu se invarta aiurea..

Link to comment
Share on other sites

Da am condus dacie. Deci am condus o masina fara servo. Deci am condus o alta masina. Deci raspunsul este "da" pentru toate 3 intrebari.

 

Te rog, continua ideea.

cand aluneca pe jos simti si cu dacia si cu bmw-ul

 

In mare, DA, asta era ideea ! Ca se simte cu orice masina .

 

Se compara dacia (sau orice masina fara servo) cu bmw-ul?

Or fi BMW-urile mai masini decat altele, dar totusi...

Din cate masini am condus, mie mi s-a parut ca cele fara servo au un feedback bun in volan, si de aceea te-am intrebat daca ai mers cu Dacia .

 

Cand am spus ca-mi place directia la bmw m-am referit in comparatie cu alte masini pe care le aveam in lista de preferinte cand mi-am cumparat aceasta masina (golf 4, laguna 2, mondeo, etc). Ai condus vreuna din astea?

BMW. Pentru placerea de a conduce. De aceea e mai placuta directia la BMW decat la RENAULT . :)

BMW-urile au un feedback mai bun decat altele. Dar totusi nu poti sa zici ca la un Pejo 206, spre exemplu, se vor roti rotile pe loc la fel de usor pe pietris ca si pe asfalt .

 

Ce ai simtit la volan cand era aderenta scazuta? Acum intelegi la ce ma refer?..

Pai la toate masinile se simte diferenta intre asfalt si polei, numai ca la unele se simte mai bine si la altele mai putin bine.

Edited by SiloS
Link to comment
Share on other sites

Lasa ca la iesirea (deci spre constanta) de pe A2 e foarte misto inclinata. Mergeam cu viteza destul de mica si am observat ca volanul se invartea singur exact cat trebuia :)

 

Pai doar acolo parca e asa. In rest te arunca inspre exterior, pentru ca e drept, in majoritatea curbelor nu e inclinata. Centura Pitestiului e constuita cum trebuie de exemplu.

Link to comment
Share on other sites

Ce ai simtit la volan cand era aderenta scazuta? Acum intelegi la ce ma refer?..

Pai la toate masinile se simte diferenta intre asfalt si polei, numai ca la unele se simte mai bine si la altele mai putin bine.

 

Si tu cam ce crezi ca am vrut eu sa evidentiez cu primul topic? :)

 

Inca ceva, nu cred ca am zis eu ceva de polei. Am spus aderenta scazuta, referindu-ma la mazga semiinghetata de pe strazi..

 

Oricum, interventia ta a fost clar rautacioasa. Ai vazut ca m-am entuziasmat de prima iarna cu bmw-ul si mi-ai sarit la gat.

Link to comment
Share on other sites

Azi noapte pt prima data masina a avut un comportament subvirator..s-a dus botul masinii taras spre exteriorul curbei. :)

Asta din cauza cauciucurilor (de iarna) mai tocite pe fata...

In rest ce sa zic.. daca mergi cu atentie nu ai probleme.

Daca depasesc 2000 ture intra ASC-ul instant, desi am un diferential f.lung si cauciucuri de iarna pe spate noi.

Edited by florin83
Link to comment
Share on other sites

Azi noapte pt prima data masina a avut un comportament subvirator..

 

Supravirarea este atunci cand se sperie pasagerii . Subvirarea este atunci cand se sperie soferul .

 

Depinde cum manevrezi masina . Eu am subvirat de o gramada de ori cu a mea, mai ales in perioada de inceput . Cand nu aveam experienta ca ea mi se parea imposibil de condus la limita, uneori avea comportament subvirator, alteori supravirator.

 

Oricum, interventia ta a fost clar rautacioasa.

Scuze. Nu am vrut sa para asa.

 

Ai vazut ca m-am entuziasmat de prima iarna cu bmw-ul si mi-ai sarit la gat.

Ai facut o alegere foarte buna cu BMW. De aceea esti entuziasmat . :) Daca erai cu Laguna cu siguranta nu mai era asa. :)

Link to comment
Share on other sites

Azi noapte pt prima data masina a avut un comportament subvirator..

 

Supravirarea este atunci cand se sperie pasagerii . Subvirarea este atunci cand se sperie soferul .

 

Depinde cum manevrezi masina . Eu am subvirat de o gramada de ori cu a mea, mai ales in perioada de inceput . Cand nu aveam experienta ca ea mi se parea imposibil de condus la limita, uneori avea comportament subvirator, alteori supravirator.

 

asa e.. mergeam usor sa nu fuga spatele si cand colo se duce botul aiurea :)

Link to comment
Share on other sites

Daca depasesc 2000 ture intra ASC-ul instant, desi am un diferential f.lung si cauciucuri de iarna pe spate noi.

 

Pff, si la mine la fel. Bine, cauciucurile mele sunt mai vechi. Dar am invatat sa nu ma mai bag in fata cuiva cand este destul de aproape (de ex cand ies de pe o straduta), pentru ca nu mai pot sa demarez asa repede ca vara :)

Link to comment
Share on other sites

Salut! Ieri parca mergeam cu sania prin Bucuresti. Parca nu mai aveam nici un control in viraje, iar la Intercontinental era cat p-aci m-am intors la 180 de grade. Cauciucurile sunt de iarna, le-am cumparat anul trecut. Problema o simt in volan, care, poate mi se pare mie, se misca mult prea usor. Voi stiti ce ar putea fi? :)

 

 

Da, e problema cand accelerezi in timpul virajului la drum alunecos, indiferent cu ce e acoperit (polei, mazga, gheata, zapada); le-am pus in ordinea periculozitatii. Avand tractiune pe spate si datorita faptului ca este destul de usoara pe spate, stabilitatea scade foarte mult la drum alunecos. Asa ca incearca sa nu intri cu viteza in viraje sau sa accelerezi puternic. Eu am intrat in derapaj pe drum drept din cauza denivelarilor pe o combinatie de mazga si polei si am facut un 316 cam praf, fara sa virez sa franez sau sa accelerez (nu aveam piciorul pe nici'una din pedale in momentul in care am intrat in derapaj), in sensul ca n-am mai ales mare lucru din el. Cand e drumul alunecos si ai intrat in derapaj, esp, asc sau mai stiu eu sisteme de control, nu te mai ajuta prea mult, cu exceptie X Drive-ul.

 

Salut! Ieri parca mergeam cu sania prin Bucuresti. Parca nu mai aveam nici un control in viraje, iar la Intercontinental era cat p-aci m-am intors la 180 de grade. Cauciucurile sunt de iarna, le-am cumparat anul trecut. Problema o simt in volan, care, poate mi se pare mie, se misca mult prea usor. Voi stiti ce ar putea fi? :)

 

 

Da, e problema cand accelerezi in timpul virajului la drum alunecos, indiferent cu ce e acoperit (polei, mazga, gheata, zapada); le-am pus in ordinea periculozitatii. Avand tractiune pe spate si datorita faptului ca este destul de usoara pe spate, stabilitatea scade foarte mult la drum alunecos. Asa ca incearca sa nu intri cu viteza in viraje sau sa accelerezi puternic. Eu am intrat in derapaj pe drum drept din cauza denivelarilor pe o combinatie de mazga si polei si am facut un 316 cam praf, fara sa virez sa franez sau sa accelerez (nu aveam piciorul pe nici'una din pedale in momentul in care am intrat in derapaj), in sensul ca n-am mai ales mare lucru din el. Cand e drumul alunecos si ai intrat in derapaj, esp, asc sau mai stiu eu sisteme de control, nu te mai ajuta prea mult, cu exceptie X Drive-ul.

Cand o sa incepi sa-ti cunosti bine masina, o sa sti care sunt limitele ei de stabilitate si control si n-o sa mai ai probleme cu adaptarea vitezei la conditiile meteo. Lasa piciorul mai slab pe pedala de acceleratie si bafta. Nu e nici o graba.

Link to comment
Share on other sites

Ieri seara prin Bucuresti am reusit performanta sa merg numai in balans stanga dreapta la orice viteza si de-a latul in curbe la viteze mai mici. Asta pana sa se mai "incalzeasca" cat de cat anvelopele si sa nu mai patineze asa usor. Imi place ca daca e trafic se face instant gol in jur in toate partile, in stanga in dreapta si in spate, desi eu imi tin banda. :)

Am fost dezamagit cand s-au mai incalzit.

 

Dar am invatat sa nu ma mai bag in fata cuiva cand este destul de aproape (de ex cand ies de pe o straduta), pentru ca nu mai pot sa demarez asa repede ca vara :)

 

Si eu am evitat sa mai fac asta, dar am mai aproximat gresit cat de alunecos e pe jos si cat de repede pot pleca si ajungeam cu masina de-a latul in fata celui care venea :)

 

 

Cand e drumul alunecos si ai intrat in derapaj, esp, asc sau mai stiu eu sisteme de control, nu te mai ajuta prea mult, cu exceptie X Drive-ul.

 

Depinde si la ce viteza. Teoretic, in ultima instanta, cel mai bine ar ajuta sa calci ambreiajul sa decuplezi motorul de roti, dar nici eu nu am asta in reflex.

Link to comment
Share on other sites

Ieri seara prin Bucuresti am reusit performanta sa merg numai in balans stanga dreapta la orice viteza si de-a latul in curbe la viteze mai mici. Asta pana sa se mai "incalzeasca" cat de cat anvelopele si sa nu mai patineze asa usor. Imi place ca daca e trafic se face instant gol in jur in toate partile, in stanga in dreapta si in spate, desi eu imi tin banda. :)

Am fost dezamagit cand s-au mai incalzit.

 

Dar am invatat sa nu ma mai bag in fata cuiva cand este destul de aproape (de ex cand ies de pe o straduta), pentru ca nu mai pot sa demarez asa repede ca vara :)

 

Si eu am evitat sa mai fac asta, dar am mai aproximat gresit cat de alunecos e pe jos si cat de repede pot pleca si ajungeam cu masina de-a latul in fata celui care venea :)

 

Ai cauciucurile uzate, eu mi-am pus anvelope noi Michelin Alpin A3 si sta incredibil pe asfalt cand e zapada sau mazga. Daca ai anvelope bune in tandem cu ASC sau DSC nu ai absolut nicio problema in plus iarna fata de alte masini cu tractiune fata.

Link to comment
Share on other sites

Salut! Ieri parca mergeam cu sania prin Bucuresti. Parca nu mai aveam nici un control in viraje, iar la Intercontinental era cat p-aci m-am intors la 180 de grade. Cauciucurile sunt de iarna, le-am cumparat anul trecut. Problema o simt in volan, care, poate mi se pare mie, se misca mult prea usor. Voi stiti ce ar putea fi? :)

 

 

Da, e problema cand accelerezi in timpul virajului la drum alunecos, indiferent cu ce e acoperit (polei, mazga, gheata, zapada); le-am pus in ordinea periculozitatii. Avand tractiune pe spate si datorita faptului ca este destul de usoara pe spate, stabilitatea scade foarte mult la drum alunecos. Asa ca incearca sa nu intri cu viteza in viraje sau sa accelerezi puternic. Eu am intrat in derapaj pe drum drept din cauza denivelarilor pe o combinatie de mazga si polei si am facut un 316 cam praf, fara sa virez sa franez sau sa accelerez (nu aveam piciorul pe nici'una din pedale in momentul in care am intrat in derapaj), in sensul ca n-am mai ales mare lucru din el. Cand e drumul alunecos si ai intrat in derapaj, esp, asc sau mai stiu eu sisteme de control, nu te mai ajuta prea mult, cu exceptie X Drive-ul.

 

Salut! Ieri parca mergeam cu sania prin Bucuresti. Parca nu mai aveam nici un control in viraje, iar la Intercontinental era cat p-aci m-am intors la 180 de grade. Cauciucurile sunt de iarna, le-am cumparat anul trecut. Problema o simt in volan, care, poate mi se pare mie, se misca mult prea usor. Voi stiti ce ar putea fi? :)

 

 

Da, e problema cand accelerezi in timpul virajului la drum alunecos, indiferent cu ce e acoperit (polei, mazga, gheata, zapada); le-am pus in ordinea periculozitatii. Avand tractiune pe spate si datorita faptului ca este destul de usoara pe spate, stabilitatea scade foarte mult la drum alunecos. Asa ca incearca sa nu intri cu viteza in viraje sau sa accelerezi puternic. Eu am intrat in derapaj pe drum drept din cauza denivelarilor pe o combinatie de mazga si polei si am facut un 316 cam praf, fara sa virez sa franez sau sa accelerez (nu aveam piciorul pe nici'una din pedale in momentul in care am intrat in derapaj), in sensul ca n-am mai ales mare lucru din el. Cand e drumul alunecos si ai intrat in derapaj, esp, asc sau mai stiu eu sisteme de control, nu te mai ajuta prea mult, cu exceptie X Drive-ul.

Cand o sa incepi sa-ti cunosti bine masina, o sa sti care sunt limitele ei de stabilitate si control si n-o sa mai ai probleme cu adaptarea vitezei la conditiile meteo. Lasa piciorul mai slab pe pedala de acceleratie si bafta. Nu e nici o graba.

 

Pentru aderenta mai buna...cauta aici http://www.carconcept.ro/rud-rudmatic-soft...51_434_439.html sunt pasle cu insertie de otel, au aderenta de pana la 4 ori mai mare decat un cauciuc de iarna (poti face comanda si ti le trimite prin fan curier.

Link to comment
Share on other sites

Ai cauciucurile uzate, eu mi-am pus anvelope noi Michelin Alpin A3 si sta incredibil pe asfalt cand e zapada sau mazga. Daca ai anvelope bune in tandem cu ASC sau DSC nu ai absolut nicio problema in plus iarna fata de alte masini cu tractiune fata.

 

Da le am uzate, daca va fi sa fac un drum in afara Bucurestiului va trebui sa-mi iau unele noi. M-am orientat catre Bridgestone Blizzak sau Nokian WR G2. Si Michelin Alpin A3 si Pirelli Sotto Zero si inca niste Continentaluri, din ce am citit ar fi bune, dar ceva mai scumpe.

Masina mea e un E34 din 92, n-are ASC sau DSC :)

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Ieri seara prin Bucuresti am reusit performanta sa merg numai in balans stanga dreapta la orice viteza si de-a latul in curbe la viteze mai mici.

iti plaaaaaceee.... stiu eu ca iti place !

 

Imi place ca daca e trafic se face instant gol in jur in toate partile, in stanga in dreapta si in spate, desi eu imi tin banda.

ASC, DSC, nu ai ?

 

Am fost dezamagit cand s-au mai incalzit.

Incearca cu niste gume de vara pe spate si unele de iarna pe fata. :)

Link to comment
Share on other sites

Depinde si la ce viteza. Teoretic, in ultima instanta, cel mai bine ar ajuta sa calci ambreiajul sa decuplezi motorul de roti, dar nici eu nu am asta in reflex.

 

 

Nu cred ca, sa scoti motorul din sarcina si implicit rotile motrice care prin sarcina au o aderenta mai buna in derapaj decat cele care nu sunt in sarcina (sunt ca rotile de la caruta) este o idee buna. Lasa-l in viteza, eventual retrogradeaza o treapta daca apuci in haosul creat, si lasa acceleratia necalcata, sa faca usor frana de motor. Mai degraba asa decat sa scoti din viteza, parerea mea. Bineinteles, esti la mana Domnului 90%, iar restu de 10% depinde de faptul daca ai noroc in derapaj sa nimeresti cu 1-2 roti pe o portiune de pamant, nisip sau ceva aderent fara polei ca sa se mai opreasca masina din derapaj.

Edited by traian'80
Link to comment
Share on other sites

Eu ma refeream la derapaj extrem la viteze peste 80km/h si mai mari cand chiar nu mai ai ce face, cand masina intra in supravirare si nu se mai poate redresa prin contrabracare si ajustarea acceleratiei. N-am fost pus insa in situatia asta si pe drumurile publice mi-e cam frica sa o provoc. La viteze mici mai merge sa pui si frana, la viteze mari am inteles ca e contraindicat, ca se schimba si centrul de greutate si mai rau se duce.

 

In rest, da, cel mai bine e sa tii masina in sarcina tot timpul, si ambreiajul sa fie calcat cat mai scurt timp.

 

Despre frana de motor, frana de motor nu e buna la tractiune spate, decat facuta fara variatie mare de turatie, adica sa-i dai un sprit inainte sa nu fie variatie brusca de turatie. Nici la asta nu ma pricep din pacate.

 

Dar asta e sigur, frana de motor cu o crestere brusca de turatie duce la derapaj pe o suprafata cu aderenta scazuta, mai ales daca masina e puternica. Daca e foarte puternica, derapeaza si pe uscat.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Da, la derapajul ala haotic total pierdut de sub control ma refeream si eu. Nu te ajuta frana de motor daca o faci violent, de exemplu din treapta a 4-a sa bagi direct a 2-a, dar daca ii dai a 3-a cand nu e turata mult intr-a 4-a, e ok. Ajuta, rotile din inertie (deceleratie) se vor misca putin cate putin din ce in ce mai incet, ceea ce per total ajuta, decat daca ar fi scoase din viteza si s-ar misca in functie de velocitatea masinii in acel derapaj necontrolat. Oricum, iti trebuie timp si mai ales suficient spatiu pe langa tine ca sa nu lovesti ceva, si cum am zis, prea multe nu ai ce sa faci, 90% esti la mila Domnului:) , insa daca ar fi sa patesc asa ceva cu siguranta nu as scoate din viteza masina si as lasa rotile motrice in sarcina, eventual m-as concentra pe volan poate poate reusesc o redresare norocoasa:) De ce crezi ca nu e indicat sa calci frana in astfel de situatii? Pt ca rotile s-ar bloca, ar intepeni, nu s-ar mai misca si implicit nu ar mai apuca sa muste, asa putin, din ceva care sa aibe cat de cat aderenta. E ca si sistemul ABS, cand rotile nu sunt in miscare, nu ai deloc control, daca sunt in miscare cat de cat ai ceva control.
Link to comment
Share on other sites

La viteza mare numai norocul te mai ajuta,pana acum am 2 amintiri crunte pe tema asta-ambele au ca punct comun pasajele:

1-Dacia 1310 cam praf pasaj Obor intrat tare incercand sa depasesc alta Dacie pe dreapta nu m-a ajutat motorul si m-a trezit in fata cu unul care aia iesise din parcarea subterana(veneam dinspre Piata Iancului) am sarit pe frana sistemul fabulos de franare al Daciei si-a facut datoria si m-am trezit ca masina se pune de-a latul pe sosea am mers asa cativa metri si am reusit(nu stiu cum) sa o indrept

2-urs 323 150 cai+ serpi + autoblocant(prima mea seara cu autoblocant) pasaj Muncii eram in teste cu el si ai aratam un prieten cum accelereaza masina(pusesem un raport mai mic 4,10 fata de 3,25 standard) viteza 3-a cam 5000 rpm cauciucuri vara afara sub 10 grade pe urcare(veneam dinspre Baba Novac) am mai calcat odata scurt acceleratia -rezultat ursu s-a pus de-a latu prima oara am vazut peretele pasajului apoi prin nu stiu ce miracol eu sau el ne-am redresat intorcandu-ne invers am locit cu rotile de pe partea stanga bordura din stanga(nu am sarit scuarul acela noroc chior am avut) rezultat 2 jante julite una stramba rau(masina in rest ok,mega rezistenta jucaria) De atunci iarna sau cand e ud pe jos am foaarte mare grija cu acceleratia

de aici vine uimirea mea,am impresia ca E30 este mai stabil in conditii de aderenta precara fata de E46

masinile comparate:E30 323i 150 cai E46 compact 325i

avantajul E46 este DSC care te mai tine pe sosea sau macar clipeste si te avertizeaza sa o lasi mai incet

Link to comment
Share on other sites

insa daca ar fi sa patesc asa ceva cu siguranta nu as scoate din viteza masina si as lasa rotile motrice in sarcina, eventual m-as concentra pe volan poate poate reusesc o redresare norocoasa:)

 

Nici eu n-o sa scot din viteza si voi incerca redresare daca e sa se intample. Dar ma gandesc sa incerc si varianta cu calcat ambreiajul intr-un spatiu mare deschis, poligon, nu stiu unde, unde sa provoc derapajul si sa vad cu "mana" mea care sunt variantele de redresare si care e de fapt limita.

 

Eu am o amintire neplacuta din pasaj la Muncii cu un E46 320d. Aveam 110 dinspre Dristor spre Iancului, eram pe banda a 2a in urcare in spatele unuia, la turatie aproape de rosu (nu mai tin minte la cat se tura dieselul ala nenorocit, ca nu l-am suportat prea mult, tot timpu ma enerva ca nu se tura mult), ASCul decuplat, ud pe jos si am tras brusc de volan sa schimb banda si sa-l depasesc, ca se ivise ocazia asta. Masina a derapat am crezut ca ma duc in pereti, dar am luat piciorul de pe acceleratie, am contrabracat si nu stiu cum s-a asezat drept. Am avut noroc, si de atunci nu mai trag brusc de volan cand e ud pe jos si cand sunt cu turometrul la capat.

 

E34 525 cand l-am cumparat prima oara, in primele zile, fara autoblocant, prima data cand conduceam tractiune spate peste 100cp, tot incercam sa merg de-a latul ba stanga, ba dreapta, pe la 50-60 la ora pe ud, si tot cresteam, pana cand m-am dus intr-o bordura, am taiat cauciucurile pe o parte si am stricat bascule etc M-a ajutat mult ca am facut asta din prima zi :) A si era pe strada cu 3 benzi la 4 dimineata nu era nici o alta masina..

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

insa daca ar fi sa patesc asa ceva cu siguranta nu as scoate din viteza masina si as lasa rotile motrice in sarcina, eventual m-as concentra pe volan poate poate reusesc o redresare norocoasa:)

 

Nici eu n-o sa scot din viteza si voi incerca redresare daca e sa se intample. Dar ma gandesc sa incerc si varianta cu calcat ambreiajul intr-un spatiu mare deschis, poligon, nu stiu unde, unde sa provoc derapajul si sa vad cu "mana" mea care sunt variantele de redresare si care e de fapt limita.

 

Asta este altceva :) Si eu as vrea sincer un poligon de 500m/500m unde sa ma duc sa experimentez tot, sa vad reactiile masinii, in sarcina, fara sarcina, cu frana, fara frana, etc etc.

Link to comment
Share on other sites

Eu am o amintire neplacuta din pasaj la Muncii cu un E46 320d. Aveam 110 dinspre Dristor spre Iancului, eram pe banda a 2a in urcare in spatele unuia, la turatie aproape de rosu (nu mai tin minte la cat se tura........

 

Amintire neplacuta la mine : asta-vara, aveam BMW-ul de mai putin de o luna, eram pe banda 2, in fata mea un opel. Am dat sa il depasesc prin dreapta, incep sa accelerez, el a inceput sa accelereze puternic, eu am dat talpa. In fata mea pe banda 1 o dacie mergea cu 60-70, eu aveam deja peste 80 . Am ajuns in fata opelului si a trebuit sa schimb banda brusc; trag stanga brusc, apoi dreapta brusc si imi dau seama ca fundul masinii continua sa se duca spre stanga . Am tras stanga si am mentinut gazul... am revenit... dar nu m-am simtit bine deloc.

Greselile mele au fost ca la inceput mergeam subturat cu masina si nu am avut suficienta putere ca sa depasesc cocalarul care nu voia sa ma lase sa il depasesc ( eram in 4 la 50 :) ) dar mai ales eu nu ma asteptam sa fuga de fund in halul ala! De atunci am invatat cum se comporta masina si mi s-a mai intamplat de cateva ori sa imi fuga de fund la schimbarea brusca de banda, dar de acum contrabrachez dinainte sa fuga de fund. Sau ceva de genul, cam greu de explicat. Adica daca sunt in masina cu cineva care e pe dinafara cu condusul, respectivul nici nu observa ca mie mi-a fugit spatele . :) In orice caz, am observat ca la BMW nu mai poti sa schimbi benzile atat de brusc ca la o tractiune fata. Poti sa le schimbi la fel de repede, dar nu trebuie sa o bruschezi. :)

 

2-urs 323 150 cai+ serpi + autoblocant(prima mea seara cu autoblocant) pasaj Muncii eram in teste cu el si ai aratam un prieten cum accelereaza masina(pusesem un raport mai mic 4,10 fata de 3,25 standard) viteza 3-a cam 5000 rpm cauciucuri vara afara sub 10 grade pe urcare(veneam dinspre Baba Novac) am mai calc........

 

Asta ti s-a intamplat acum cativa ani ! Am mai citit povestea ta pe forum mai demult ( nici nu mai tin minte daca aveam cont pe forum sau nu) !

Edited by SiloS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.