Jump to content

patineaza ca dracu...


andrey8606

Recommended Posts

De atunci am invatat cum se comporta masina si mi s-a mai intamplat de cateva ori sa imi fuga de fund la schimbarea brusca de banda, dar de acum contrabrachez dinainte sa fuga de fund.

 

Da si eu zilele astea noaptea prin Bucuresti cand nu sunt masini multe si poti circula cu viteza mai mare numai dintr-o contrabracare in alta o tin. Da asa, cat sa stea masina dreapta la viteza mai mare, si la mai mica o las mai mult sa fuga de spate. Cateodata mai intreb pasagerul din dreapta daca a simtit ca derapeaza, sa-mi fac o idee de cat de in siguranta se simte.

 

In orice caz, am observat ca la BMW nu mai poti sa schimbi benzile atat de brusc ca la o tractiune fata. Poti sa le schimbi la fel de repede, dar nu trebuie sa o bruschezi. :)

 

Da, asa este.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bun topic,chiar vroiam sa fac unul daca nu gaseam...Am un e46 din 2000 si e prima masina cu tractiune pe spate,implicit primul bmw...Am luat-o in primavara si cum e prima iarna cu el nu prea stiu cum sa ma port cu el.Am carnet de 10 ani si conduc tot de atata timp,dar am avut cateva experiente cam neplacute de cand a dat poleiul asta pentru ca sunt (pardon "eram" ca am mai invatat cat de cat)invatat cu tractiunea pe fata....Am reusit sa ma intorc de cateva ori la 90 de grade si asta la viteza destul de mica(50-70km/h),lucru pe care nu l-am mai patit cu una cu tractiune pe fata,si am condus mai multe marci mai vechi si mai noi...Asa ca va rog pe cei cu experienta mai multa in tractiunea pe spate,posesori de bmw cu atat mai bine,sa dati niste sfaturi despre cum trebuie condusa pe timp de iarna,eventual pentru fiecare tip de anvelope in parte(ma refer la faptul ca masina este echipata cu toate 3 tipurile de cauciucuri,de iarna,de vara si mixte),si spun asta pentru ca multi nu au cauciucuri de iarna..Unii au doar de vara cu care merg si iarna sau altii(cum e si cazul meu)au mixte sau allseason...Eu de exemplu am pirelli allweather 205/15/65. Dar puteti da sfaturi si despre cum trebuie redresata in caz de derapaje sau plecari de pe loc(mai ales in panta unde am patit-o in pasaj sa plece spatele in lateral). Stiu o sa ziceti ca sunt "praf" sau "slab la volan",dar sunt mai mult ca sigur ca sunt multi "lei" intre noi care se dau tari si habar-nau sa conduca profesionist...O intoarcere sau un derapaj face oricine,dar o redresare buna.....cred ca foarte putini o fac!!!Nu vreau sa jignesc pe nimeni si nici sa fiu rautacios,dar cu cat mai multe pareri cu atat mai bine ca ai de unde invata,mai ales eu!SI mai ales ca sunt multi care citesc topicul dar nu se inregistreaza sau nu se baga,doar profita de informatii(in sensul bun binenteles).Multumesc si imi cer scuze celor care se simt lezati,nu a fost cu reavointa..... Edited by ceaun
Link to comment
Share on other sites

Nu pot spune ca sunt vreun expert, cunosc soferi mai talentati ca mine, cu mai multa experienta, dar am facut 2 ierni cu tractiune spate (asta va fi a 3a) si mai multe cu tractiune fata inainte, dar mai putin interesante :)

 

Sfatul meu ar fi sa conduci prudent la inceput. Dar cand ai spatiu in jur, la viteza mica, sa incerci sa fortezi limita, de fapt sa vezi unde e limita la care o poti controla fara sa derapeze, sa nu te mai sperie ca derapeaza. In timp te obisnuiesti, stii la ce sa te astepti, te astepti sau nu ca va derapa, dar cel putin nu te mai sperii si controlezi situatia. Si cand ai loc, nu e trafic etc poti provoca pierderea aderentei in mod voit. Asa o sa te obisnuiesti mult mai repede.

 

Ca sa nu fuga spatele, trebuie sa nu bruschezi masina, nici din directie, nici din acceleratie, nici din frana.

 

Ca sa redresezi dupa ce fuge spatele mai mult sau mai putin, in principiu trebuie sa brachezi volanul invers fata de cum fuge spatele si sa dozezi acceleratia in functie de cum simti ca are sau nu aderenta masina. Dar astea le inveti exersand, deci cumva trebuie sa exersezi.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa pilotez,doar sfaturi cat mai bune....Si nu vreau sa ajung in situatia in care sa invat singur intr-un pasaj plin de masini "bara la bara",sau pe un bulevard la fel si seara sa ma vedeti la televizor ce carambol am facut....De-asta va si intreb!
Link to comment
Share on other sites

am facut multe ierni cu masina tractiune spate-ford sierra 2,0 i. nu aveam nici macar anvelope de iarna.

si nu am avut incidente niciodata. dar nu m-am dat zglobiu, nu am fortat limita si nu am "pilotat". in oras trebuie tinut cont de faptul ca nu suntem singuri pe strada si nu stim niciodata cum reactioneaza ceilalti participanti la trafic. daca se sperie unul si bruscheaza comenzile proptindu-se in tine? si daca ala are o masina mai mare?

si daca nu are asigurare?

stiti voi vorba aia- teoria ca teaoria, dar practica ......te face de service.

sper sa nu fie cazul nimanui dar tot mai des vad bmw proptindu-se in alte masini. pacat.

alaltaieri dimineata si chiar azi dimineata ( ora 6 :20 ) am simtit-o cum fugea de spate ( si nu acceleram vartos) si era doar mazga aia pe jos, este drept putin cam inghetata.

o s ziceti ca nu am experienta. eu va asigur ca am multi, prea multi poate, km facuti la volan in cei 22 ani de cand sofez.

 

sfatul meu , daca mai era necesar- nu bruscati masina si nu va dati zglobii. iarna nu-i ca vara.

Link to comment
Share on other sites

Ce ziceti de vremea asta din buc? Acum am venit de afara. M-am dat putin cu masina pe stradute (d-astea printre blocuri, unde s-a batatorit zapada si aluneca ca pe derdelush). Am facut-o tocmai ca sa ma obisnuiesc cu situatiile astea, sa mai capat experienta. Sfatul meu: cand incercati giumbuslucuri (pierderea voita a aderentei, etc) faceti-o cu viteza foarte mica (cel putin primele dati).

 

Am testat un pic cum e fara ASC, si pot spune ca acum mi-a fost cel mai util, de cand am masina. Ajuta foarte mult.

 

Spor la exersat (pt cei ca mine, la prima iarna cu rwd)

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

cu greu am ajuns si eu acasa, mai sus de 1500 ture nu pot merge ...fuge de fund RAAAUUUUU 40-50Km/h maximmmmmmm altfel ies in decor ....

 

Probabil asta-vara erai obisnuit sa ii dai jar! Parerea mea e ca nu trebuie "super-skill-uri" pentru a conduce o masina RWD iarna. Toata treaba e sa adaptezi viteza la conditiile de trafic . :) Simplu, nu ?

Si pana la urma nu e mai periculoasa o masina RWD. Periculos e soferul ! Pentru ca poti sa faci belele si cu un RENAULT daca nu adaptezi viteza :) .

Link to comment
Share on other sites

Eu ma refeream la ceva de genul,si aici vb din experienta mea pe masinile cu tractiune fata,ca atunci cand de exemplu simteam ca fuge sa derapeze de-a latu drumului,trageam usor frana de mana si acceleram f usor si o aduceam in linie dreapta,chiar daca treceam din gresala pe banda cealalta,dar nu o puneam macar de-a latu drumului......Deci sfaturi de genu asta dati-mi,nu o mai tot aburiti cu cauciucurile ca ideea aia am inteleso!!!!!Spuneti-mi daca pun lanturi cum tre sa merg,daca de exemplu ajung la munte si dau de zapada mare ce fac???Unii ziceau ca au in porbagaj cate 2 saculeti cu nisip pe ambele parti sa fie mai grea,altii ziceau sa mai desumflu rotile.....Asa ceva spuneti-mi....!!!! Edited by ceaun
Link to comment
Share on other sites

Poţi să fii prea talentat / experimentat la volan şi tot loveşti maşina dacă nu ai pneuri de iarnă şi ai un pic de ghinion.

 

Chiar si cel mai bun greseste cand merge la limita .

Urmareste clipul asta (Ari Vatanen este unul dintre CEI MAI BUNI, cred eu) :

http://www.youtube.com/watch?v=-R7ws741KpE...re=channel_page

 

Deci sfaturi de genu asta dati-mi,nu o mai tot aburiti cu cauciucurile ca ideea aia am inteleso!!!

Ce cauciucuri ai pe masina ?

Edited by SiloS
Link to comment
Share on other sites

Deci sfaturi de genu asta dati-mi,nu o mai tot aburiti cu cauciucurile ca ideea aia am inteleso!!!!!Spuneti-mi daca pun lanturi cum tre sa merg,daca de exemplu ajung la munte si dau de zapada mare ce fac???Unii ziceau ca au in porbagaj cate 2 saculeti cu nisip pe ambele parti sa fie mai grea,altii ziceau sa mai desumflu rotile.....Asa ceva spuneti-mi....!!!!

 

Dacă pierzi controlul este bine să apeşi pe ambreiaj şi să ĂŽncerci să restabileşti traiectoria din volan.

 

Cel mai important este să-ţi păstrezi calmul, cred că mai bine ĂŽncerci ĂŽntr-un poligon să pierzi controlul maşinii ca să ştii ce să faci atunci când se ĂŽntâmplă pe stradă.

 

Ăn cazul ĂŽn care maşina subvirează ĂŽntr-o curbă (virezi dar maşina continuă să meargă ĂŽn faţă), este bine să ĂŽndrepţi rapid roţile, să frânezi astfel ĂŽncât greutatea maşinii să se ducă spre faţă ca să prinzi iar aderenţă şi apoi să virezi.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

2-urs 323 150 cai+ serpi + autoblocant(prima mea seara cu autoblocant) pasaj Muncii eram in teste cu el si ai aratam un prieten cum accelereaza masina(pusesem un raport mai mic 4,10 fata de 3,25 standard) viteza 3-a cam 5000 rpm cauciucuri vara afara sub 10 grade pe urcare(veneam dinspre Baba Novac) .................

 

Asta ti s-a intamplat acum cativa ani ! Am mai citit povestea ta pe forum mai demult ( nici nu mai tin minte daca aveam cont pe forum sau nu) !

da acum vreo 3 ani-am scris pe alt forum unde mai ai tu cont :)

Link to comment
Share on other sites

Citisem pe undeva (cred ca in manualul masinii) ca daca ramai intepenit poti sa deschizi portbagajul si sa rogi pe cineva sa se aseze acolo. Ai sanse mai mari sa iesi, fiind mai mult greutate pe rotile din spate.

 

Or fi cauciucurile mele uzate, dar totusi sunt de iarna. Adica, din ce am citit p-aci, mie-mi sta bine pe strada masina. Nu am patit sa fuga de fund (decat cand am decuplat ASC), desi schimbam (aseara, pe zapada) la vreo 2500. Colegii de la serv s-au mirat ca am venit cu masina azi. Mai ales ca e rwd. Ei au lasat-o acasa dupa ce au patimit aseara :)

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

Dragi "tovarasi si pretini" vorba ceea...

asta esta a 2-a iarna cu pif si nu ma "plang" deloc...nu o alerg cand nu sunt conditii optime, nu ma dau la el aiurea, il respect, ma respecta...

personal (!) nu inteleg mersul in balans, sau deraparile, fie ele si controlate, dar asta trebuie sa fie ceva genetic masculin :)

cizme de iarna avem, ASC/DSC activat mereu si atentie...

cel mai mult ii place cu greutate pe spate, dar m-am descurcat si singura in masina, pe zapada consistenta...

sunt de parere ca daca eu pot conduce un BMW in orice conditii, atunci barbatii cu siguranta nu au ce sa mai comenteze in acest sens

P.S. poate daca ma nasteam baiat, aveam mai mult curaj sa ma invart cu frana de mana pe zapada...momentan e doar dorinta, lipsita de curaj, dominata de ratiune :)

Link to comment
Share on other sites

Tu cu bmw-ul crezi ca ai nevoie de frana de mana ca sa te intorci? Mai ales pe zapada :)

 

Inca ceva, cred ca ai inteles gresit ce inseamna balans. Balansul il folosesti atunci cand esti inzapezit. Daca accelerezi constant nu prea ai sanse sa iesi, deoarece se face gheata sub rotile care patineaza. Balans inseamna sa-i dai cate-un impuls astfel incat masina sa se miste putin in fata, apoi sa revina, si tot asa din ce in ce mai tare pana cand iese din impotmoleala.

Link to comment
Share on other sites

blondisma-ultimul rand din postul tau vorbeste de la sine. din acest considerent tu vei avea masina intreaga la iesirea din iarna , altii nu.

pentru ca majoritatea pustanilor ce si-au luat o pisicuta au facut-o doar ca sa impresioneze fetele ( drifting,liniute, subwoofer, etc), uitand ca masina te respecta atata timp cat o respecti si tu.

rulati fara probleme!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.